Suzuki GS 500E '97 by Exodus
Odpowiedz do tematu

: Suzuki GS 500E '97 by Exodus
Stało się! Do Krakowa zawitał kolejny GS. Po pozytywnych oględzinach przywieziony z Katowic 1.12.2012.
W tym roku zostaną uruchomione kierunkowskazy (prawdopodobnie przełącznik zaśniedział), następnie Suzi zostanie odprowadzona na zimowanie do garażu.
Przyszły sezon rozpocznie się od obowiązkowej wymiany opon oraz standardowych prac przygotowawczych. Ale o tym wkrótce. Najważniejsze, że silnik zdrowy, nic nie cieknie, lagi suche i gładkie, rama prosta.

# Podstawowe dane na start #
Rocznik: '97
Moc: 33kW / 45KM
Przebieg: 35 823km




Zdjęcia autorstwa byłego właściciela.

 

Ryder
[Usunięty]
:
Na ładny egzemplarz trafiłeś,widziałem go chyba na allegro o ile się nie mylę :]

:
Nie mylisz się.. Pytałem nawet o niego na forum.. Dokładnie tutaj.. Warto było przejechać kawałek żeby go upolować.. Trochę pracy przede mną żeby go dopieścić.. Ale czego się nie robi dla własnej maszyny.. :)

andum
[Usunięty]
:
a jednak ten :) gratuluję i miłej jazdy życzę w sezonie :)

:
Suzi odstawiona na zimowanie do garażu.. Mroźno jej nie będzie.. Teraz pozostaje zbieranie pomysłów oraz funduszy na ich realizowanie.. :)

:
Stało się.. Kilka wolnych dni poświęconych Suzi ujawniło jej dobry stan techniczny.. Z czego jestem niezmiernie zadowolony.. No ale po kolei..



Przegląd odbył się przy przebiegu... wróóóóć... stanie licznika 36 266km..
Po wygodnym ułożeniu się na centralce i klockach Suzi zdjęła kapciuszki..



Jednogłośnie już po zakupie było postanowione, że nadają się jedynie do wymiany.. Kobieta, kilkanaście lat w jednych butach? To niedopuszczalne!



Już następnego dnia pojawiły się piękne, nowiuteńkie Maxxisy! Przy okazji czyszczenie i konserwacja wszystkiego co było pod ręką..



Ale przez ten czas nie było próżnowania.. Do czyszczenia poszły zaciski hamulcowe..



Po oczyszczeniu łańcucha moim oczom ukazał się złoty DID.. Po wyczyszczeniu został nasmarowany olejem przekładniowym..

Wiem, że słabo widać.. Ale jest złoty..


Tylny zacisk hamulcowy też został skrupulatnie wyczyszczony.. W obydwu układach został wymieniony płyn hamulcowy.. Oczywiście DOT4..



Dobrze widzicie.. Suzi same nowe kapciuszki nie wystarczyły.. Trzeba było je jeszcze upiększyć.. Więc czerwone odblaskowe paski pojawiły się dookoła.. Od razu ładniej.. :)
Dodatkowo przód otrzymał nową/używaną tarczę hamulcową (stara miała 3,7mm) oraz nowe klocki.. Teraz wszystko się ładniej prezentuje i lepiej hamuje..



Skoro już stała się ładniejsza to musi się teraz lepiej prowadzić.. Nowe manetki i ciężarki trafiły na kierownicę.. :)



Nastała pora na poważniejsze działania.. Studnia bez dna, zwana zbiornikiem paliwa, poszła na bok i odsłoniła serce maszyny od kolejnej strony.. Przy okazji swobodnego dostępu przeczyszczone zostały wszelakie styki i łączenia elektryki..



W górę poszła pokrywa i rozpoczęła się inspekcja rozrządu oraz luzów zaworowych..



Pozytywnym zaskoczeniem był fakt, że wszystkie cztery wyszły w normie, na poziomie 0,03.. Początkowo szczelinomierz nie chciał współpracować oferując najcieńszy listek 0,04.. Ale chwila dokładnej pracy, pomiar śrubą mikrometryczną i już się 0,03 pojawiło w ofercie..



Jak robić przy silniku to robić.. Gaźniki na stół!



Czyszczenie komory pływakowej z minimalnych ilości brudu..



Zakładamy wszystko z powrotem.. Airbox wyczyszczony, filtr w dobrym stanie więc dobrze przedmuchany i ustawiony na swoje miejsce.. Trzeba przecież odpalić i rozgrzać olej przed wymianą..



Gorąca atmosfera.. A olej już tylko kap kap..



Wymiana filtra na nowy, uszczelka z zestawu również wymieniona.. Wszystko zakręcone, powycierane.. Czas lać nowego Motula!



Wymienione zostały świece, chociaż stare wyglądały ładnie - będą na zapas.. Pomalowanie zostały oba podnóżki oraz klakson.. Wszelkie ślady rdzy są dobrze wyczyszczone i zakonserwowane, żeby mnie nie zjadło nic podczas jazdy.. Miejsce na akumulator wyczyszczone i pomalowanie farbą, która nie aż tak łatwo się podda oparom kwasu.. Nasmarowane są wszystkie linki - profilaktycznie.. Wymienionych zostało kilka śrub/wkrętów które przez poprzednich majsterkowiczów zostało zgubionych i zastąpionych tym co było pod ręką..

Na tym zakończyły się moje dotychczasowe majówkowe działania przy GSie.. Kilka z wymienionych rzeczy..



A na koniec ku chwale naszego forum!



Pozostaje mi jeszcze do zrobienia synchronizacja gaźników, wymiana tylnej tarczy i klocków (w czasie prac okazała się jednak zbyt nierówna żeby ryzykować dłuższą jazdę na niej) oraz jeszcze troszkę upiększania: malowanie kolektorów oraz oddanie baku do lakiernika na odświeżenie.. Prawdopodobnie pokuszę się jeszcze o prace nad zegarami.. Białe tarcze + niebieskie podświetlenie + niepodświetlana wskazówka = zgadywanie prędkości po ciemku..

Na co dzień Suzi stoi w garażu, nic na nią nie kapie ani nie pada..

Mam nadzieję, że wiele kilometrów przed nami.. :)
 

:
No i pięknie :D

:
Uwielbiam czytać oglądać i czytać takie fotorelacje:) kawał roboty, szacunek :cool: [/quote]

:
Kawał dobrej roboty Powodzenia szerokości i przyczepności ;) :)

pawulo40
:
Widać od razu że GSka w dobrych rękach ;)

:
O zadbany sprzet i opis tez obszerny :)

:
duży plus za smarowanie łańcucha olejem przekładniowym:)
polecam każdemu, kto waha się czym smarować
ja posiadam olej przekładniowy zbliżony składem do Hipola, smaruję łańcuch średnio co 350km, ale dość skromnie, tak żeby przypomnieć kiecie, że o nią dbam ;)
efekt? po przejechaniu 600km nie zauważyłem zwiększania się luzu na łańcuchu, oby tak dalej

5*
Julita
[Usunięty]
:
Jak miło było to wszystko czytać. Super, że masz takie podejście do sprzętu. O swoją Panią trzeba dbać :-)

:
I ja się dołączam do pochwał.
Znowu ktoś kto porządnie dba o maszynę.
Żeby wszyscy tak chcieli dbać, to aż przyjemnie by się kupowało używki od innych.
Przyczepności życzę :)

:
Ostatnia wycieczka najwyraźniej lekko zaskoczyła Suzi.. 320km w trasie spowodowało, że lekko się spociła.. Szybko zidentyfikowana nieszczelność napinacza łańcuszka rozrządu i zamiast silikonu, który był tam nałożony przez poprzedniego majsterkowicza znalazła się tam wycięta pod wymiary ze specjalnego kartonu (preszpan) uszczelka.. Napuszczona została następnie olejem żeby idealnie przylegała i pełniła dobrze swoją funkcję..


Oby to był celny strzał.. :)



Tyle z newsów mechanicznych.. Odnośnie kwestii estetycznych nadchodzi odświeżenie.. Zbyt wiele zarysowań, odprysków lakieru i nieudolnych prób maskowań tych problemów przez poprzednich właścicieli.. Wożenie tankbaga bez żadnych osłon magnesów itp itd.. Bak oraz zadupki przeżyją drugą młodość.. Trafi na nie nowy Candy Antares Red.. Oby efekt pracy Szymona był równie perfekcyjny jak opisy polecających go osób.. :)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.