uszczelniacz za przednia zebatka |
Autor |
Wiadomość |
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Kwi, 2012
|
|
|
Ciekawy patent z tą białą tulejka dookoła Wygląda na to że ktoś zastosował taki manewr żeby wsadzić typowy tani uszczelniacz w miejsce oryginalnego dostępnego tylko w ASO za ciężkie pieniądze. Innego uszczelniacza tam nie ma, ten co kopiłeś jest dobry. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 06 Kwi, 2012
|
|
|
Jest dokładnie tak jak pisze Kat. Kiedyś myślałem, że też mam walnięty ten uszczelniacz (na szczęście jest ok) i też myślałem nad taką tulejką. Ten uszczelniacz, który masz kosztuje ~2 zł, a z ASO ~35+wysyłka. Załóż prawidłowy, ale tulejkę sobie zostaw . |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
szampan [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 11 Kwi, 2012
|
|
|
No to teraz mnie dopadło.
Wymieniłem te trzy simmeringi, choć nie bez problemow.
Okazało się, że uszczelka przy wałku zdawczym nadal cieknie, i w dodatku po wymianie cieknie mocniej, właściwie to spływa.
Sprawdziłem odrazu po wymianie, na uruchomionym silniku bez założonej zebatki, ale z przykręconą blaszką (to ma jakieś znaczenie?)
Jakieś pomysły czym to może być spowodowane? Wewnętrzna uszczelka na wałku może być przyczyną? Da się ją dokupić i wymienić bez rozbierania silnika?
Nie wiem, czy coś spierniczyłem, czy mam pecha.. |
|
|
|
|
Chrupq
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 406 Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
|
Wysłany: Sro 11 Kwi, 2012
|
|
|
szampan napisał/a: | No to teraz mnie dopadło.
Wymieniłem te trzy simmeringi, choć nie bez problemow.
Okazało się, że uszczelka przy wałku zdawczym nadal cieknie, i w dodatku po wymianie cieknie mocniej, właściwie to spływa.
Sprawdziłem odrazu po wymianie, na uruchomionym silniku bez założonej zebatki, ale z przykręconą blaszką (to ma jakieś znaczenie?)
Jakieś pomysły czym to może być spowodowane? Wewnętrzna uszczelka na wałku może być przyczyną? Da się ją dokupić i wymienić bez rozbierania silnika?
Nie wiem, czy coś spierniczyłem, czy mam pecha.. |
Wiem, że może to zabrzmi irracjonalnie, ale kiedy ostatnio zmieniałeś olej?
U mnie wymieniłem dwa simmeringi (wałka zdawczego i popychacza sprzęgła) i dalej sobie ciekło (słabiej niż przed wymianą ale zawsze coś). Gdy wymieniłem olej to przestało (choć z drugiej strony po wymianie oleju jeszcze nie wchodziłem na wysokie obroty tzn +5.5tys wiec może dlatego ).
A może masz okaleczone gniazdo w którym siedzi simmering? |
_________________ "You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close" |
|
|
|
|
szampan [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 11 Kwi, 2012
|
|
|
Cieknie przy wałku, a nie na zewnątrz, czyli gniazdo chyba jest ok.
Olej ma 2 lata, ale za duzo nie jeździł, myślę że to nie to.
Stawiam na tą drugą uszczelke, w srodku, może ktoś soś o niej wie, albo ma inne pomysły. |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 11 Kwi, 2012
|
|
|
Możesz mieć tez wyrobiony wałek w miejscu styku z simeringiem, żeby się pozbyć przecieku musiał byś dać simering minimalnie w innym miejscu np o milimetr głębiej lub płycej. Możesz tez spróbować założyć dwa cieńsze lub jeden grubszy niz jest nominalnie. Następna opcja to skrócenie o 1-2mm sprężynkę po wewnętrznej stronie simeringa. I zmień olej, bo to tez może byc przyczyna. A jaki masz teraz stan na bagnecie? |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 12 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 19 Kwi, 2012
|
|
|
masakra z cenami tych uszczelniaczy. 2 sztuki udało mi się dostać w sklepie z uszczelniaczami. średnice takie same jedynie grubość niewiele się różni. łączny koszt 13zł. jednak ten od popychacza sprzęgła to tylko serwis i cena prawie 40zł. kogoś zdrowo popieprzyło. |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
maruder07
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 15 Sie 2009 Pochwał: 4 Posty: 613 Skąd: Michałowo
|
Wysłany: Czw 19 Kwi, 2012
|
|
|
Ja wczoraj kupiłem uszczelniacze w ASO Białystok i ceny są następujące:
Zębatka zdawcza;
1. 63zł
2.47zł
popychacz sprzęgła - 38zł
Oring pod czujnik od biegów - 12zł
Trochę drogo ale co mi tam, najważniejsze by nic nie ciekło i GSa chodziła jak strzała. W końcu nikt nie mówił że motocykle to tanie hobby. |
_________________ Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą... |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 12 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 19 Kwi, 2012
|
|
|
za oring 12zł? byś poszedł do pierwszego lepszego motoryzacyjnego i za 1zł byś dostał. |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
bilder
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 01 Sty 2012 Pochwał: 3 Posty: 245 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pon 23 Kwi, 2012
|
|
|
maruder07, Szczerze widzę, że nie masz co z kkasą robić. 1. 63zł
2.47zł ja te dwa kupiłem za jakies 6-7zł i też mi nie cieknie.
I nie czuję, że mój gs na zamienniku jest gorszy od tego z ASO.
Ale to sprawa indywidualna każdego co robi ze swoimi pieniędzorami;)
A co do tej tulejki to też jest myśl a czy kolega marianos, mógłby podać wymiary uszczelniacza i tej tulejki??? |
|
|
|
|
maruder07
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 15 Sie 2009 Pochwał: 4 Posty: 613 Skąd: Michałowo
|
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012
|
|
|
bilder napisał/a: | maruder07, Szczerze widzę, że nie masz co z kkasą robić. 1. 63zł
2.47zł ja te dwa kupiłem za jakies 6-7zł i też mi nie cieknie. |
Leniwy jestem, nie chciało mi się biegać i szukać, dopasowywać odpowiednich części, uszczelek po sklepach a to by trochę zajęło mego czasu którego za wiele nie mam. A wiem że pod popychacz sprzęgła bym i tak nie dostał jej. Wiec skoro zamówiłem tam jedną to i resztę też wziąłem. A po za tym nie chciał bym mieć tego samego problemu co kolega szampan który dopasował niby odpowiednią a mu pociekła! Wolałem wydać więcej niż później znów się bawić, i tu akurat złotówki nie maja nic do rzeczy. Jak byłem młody (i głupi) to na kobietach więcej kasy przepuściłem niż teraz na GSie. |
_________________ Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą... |
|
|
|
|
kepa4 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Maj, 2012
|
|
|
A ja mam pytanie.
Kilka stron wcześniej ktoś pytał, czy uszczelniacz na biegach zamiast 12x22x9 może być 12x22x7
Niestety czytając temat dalej nie znalazłem na to odpowiedzi, a sam teraz muszę wymienić te uszczelniacze i podobnie mam możliwość nabycia tego cieńszego. Nie wiem tylko, czy to zdaje egzamin, czy jednak szukać fabrycznych wymiarów |
|
|
|
|
lencol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2011 Pochwał: 4 Posty: 411 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Wto 08 Maj, 2012
|
|
|
Nie wydaje mi się by 2mm na grubości robiły jakąś różnicę w uszczelnieniu. Po prostu o te 2 mm głębiej Ci wejdzie |
_________________ Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400 |
|
|
|
|
Chrupq
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 406 Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
|
Wysłany: Wto 08 Maj, 2012
|
|
|
lencol napisał/a: | Nie wydaje mi się by 2mm na grubości robiły jakąś różnicę w uszczelnieniu. Po prostu o te 2 mm głębiej Ci wejdzie |
a może jakiś oringa grubości ~2mm wstawić przed simeringiem? |
_________________ "You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close" |
|
|
|
|
wasyl622
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 07 Maj 2012 Pochwał: 1 Posty: 113 Skąd: secemin
|
Wysłany: Wto 08 Maj, 2012
|
|
|
dodam cos od siebie miałem ten sam problem uszczelniacz niestety kródno dostępny ja załozylem cos w stylu oringa tylko ze na długosc dłuszy i wlozylem go w ten metalowy otwór tak ze wystawał i z jednej strony od strony silnika i od strony zebatki i to uszczelnio jesli cos takiego potrzebujesz moge ci wysłac dodam że ja na tym zrobiłem już 2500 km i jest gt nic nie leje bo idealnie pasuje i do preta i tez do obudowy metalowej |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|