uszczelniacz za przednia zebatka
Odpowiedz do tematu

biernus
[Usunięty]
:
kempes napisał/a:
Muszę wymienić uszczelniacz popychacza sprzęgła. Pojechałem do ASO w Olsztynie i tam powiedzieli mi, że nie zajmują się ani motocyklami, ani częściami do nich... Najbliższe ASO, gdzie mogę kupić ten simer jest w Gdańsku (~150km), więc lipa. Czy ktoś z was nie orientuje się, które ASO zgodziłoby się wysłać mi ten uszczelniacz pocztą (ewentualnie proszę o jakiś kontakt do nich)?

W sklepie z uszczelniaczmi do samochodów zaproponowano mi uszczelniacz w rozmiarze 6x22x7 (za całe 2,5zł :D ) i dorobienie tulejki na wymiar 33, tylko czy to zda egzamin? Wolałbym kupić oryginalny element i nie bawić się w takie kombinowanie, ale jeżeli się nie da....


Lepiej zagadac z kims z forum kto podjedzie kupi i wysle poczta... ASO jesli wysle (niektore wysylaja) to kurierem. Koszt nieadekwatny do wartosci simmera ;D

:
biernus napisał/a:
Lepiej zagadac z kims z forum kto podjedzie kupi i wysle poczta... ASO jesli wysle (niektore wysylaja) to kurierem. Koszt nieadekwatny do wartosci simmera ;D


Myślałem nad tym, ale nie chciałbym nikomu zawracać głowy. Chyba, że znajdzie się jakiś życzliwy osobnik, który poda mi swą pomocną dłoń w tym trudnym momencie. :P Oczywiście z nieukrytą radością odwdzięczyłbym się przy najbliższej okazji :)

[Edit.] Po problemie. Udało mi się zamówić ten uszczelniacz. Mam nadzieję, że będzie ok.

:
hejak - przeczytałem ten temat i fakt wypier*a*a mi olej z pod popychacza sprzęgła i chyba teraz też ten zdawczy puszcza olej. a rodzi mi się też pytanie czy z pod tego wałka zmiany biegów też mogło by wybijać olej ?

GS 500 SF
patrykg88
[Usunięty]
:
pewnie ze tak zalecane jest wymienic wszystkie 3 uszczelniacze. Wymien 3 za jednym zamachem i bedziesz mial spokoj.

pozdro

:
w oryginalnym uszczelniaczu wałka zdawczego jest(chyba) taka blaszka, wymieniałem uszczelniacz ale nie na oryginalny tylko zamiennik i w nim nie ma tej blaszki. to źle ?

GS 500 SF
:
Odkopię temat, wygląda na to, że czeka mnie wymiana simmeringów wałka zdawczego i popychacza sprzęgła. Przed lekturą wątku lekko oczyściłem bebechy pod osłoną przedniej zębatki i nagrałem krótki film z dodatkowym pytaniem o uszczelkę, bo nie mam pojęcia czy ona też może przyczyniać się w jakimkolwiek stopniu do wycieku.

http://www.youtube.com/watch?v=Uv4LAg0HgUA

Jak myślicie, bawić się w odpalanie rozbebeszonego moto, czy nawet nie sprawdzać i przy okazji wymienić tą uszczelkę od lewego dekla? Przed czyszczeniem całość była równo oblepiona tłustym piachem i kurzem.

Jutro czeka mnie dzwonienie w poszukiwaniu uszczelek, bo ani na stronie Larssona ani Intermotors jakoś nie mogę dokopać się do odpowiednich podstron sklepu.

Mam do was pytanie - da się jakoś sprawdzić czy simmering ośki od biegów jest do wymiany? U mnie wygląda dość dobrze, raczej nie ma żadnego luzu.

Przed wymianą simeringów będę musiał całość dokładnie obmyć i zastanawiam się co będzie lepsze nafta, wd40 czy może coś innego? Nafta/wd40 nie poniszczą mi uszczelek?

"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
Kat
[Usunięty]
:
Odpalenie w takim stanie jak jest to całkiem dobry pomysł, jak wszystko jest czyste to będziesz miał pewność skąd kapie. Chociaż i tak powinno się wszystkie simeringi wymieniać razem. Uszczelkę pod deklem możesz obejrzeć przy okazji jak będziesz spuszczać olej. Uszczelkę wałka zdawczego i dźwigni biegów kupisz w sklepie z łożyskami, link gdzieś w tym temacie, popychacz sprzęgła tylko w ASO, i sam ten pręcik możesz przy pracy śmiało wyjąć, on się na niczym nie trzyma.

:
Śmiało ściągnij zębatkę i odpal, olej po rozgrzaniu robi się rzadszy, tylko nie odkręcaj blaszki zabezpieczającej simmery. Podejrzewam, że z uszczelniacza popychacza sprzęgła będzie kapać. Jeśli nikt nie skręcał dekielka na starą uszczelkę, to nie powinno się tam nic dziać...

Motocykle wciągają jak woźny ćwiartkę...
:
wolfcbr napisał/a:
Śmiało ściągnij zębatkę i odpal, olej po rozgrzaniu robi się rzadszy, tylko nie odkręcaj blaszki zabezpieczającej simmery. Podejrzewam, że z uszczelniacza popychacza sprzęgła będzie kapać. Jeśli nikt nie skręcał dekielka na starą uszczelkę, to nie powinno się tam nic dziać...


Dzisiaj rano wymieniłem sobie simeringi tego popychacza sprzęgła i wałka zdawczego. Pogoda dzis dopisywała, a że ostatnio wymieniałem też uszczelniacze i olej w lagach to postanowiłem zrobić jazdę próbną.

Zrobiłem sobie jakieś 20 km rundkę, wróciłem do domu zobaczyć co i jak no i lagi super. Simeringi też się wydawały git (zero oleju), po obiedzie zadowolony ze swoich umiejętności naprawczych postanowiłem wykorzystać ładną pogodę i jeszcze trochę polatać. Nakręciłem jakieś dodatkowe 40-50km, wjechałem do garażu, a tam patrze i zacieki oleju w tym samym miejscu co kiedyś. Jak tylko ostygnie silnik to zdejmę pokrywę zębatki i zobaczę skąd ten olej cieknie. Zaciek jest bardziej z przodu, więc możliwe, że to faktycznie ta uszczelka lewego dekla gdzieś olej popuszcza - wątpię aby simering biegów pluł olejem do przodu, choć z drugiej strony podczas hamowania mogłoby wypluty olej rozmazywać w przednią stronę silnika.

Ten lewy dekielek to od alternatora (nie chcę kupić nie tej uszczelki co trzeba...)?

"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
:
Cytat:
Ten lewy dekielek to od alternatora (nie chcę kupić nie tej uszczelki co trzeba...)?


Zgadza się.

Motocykle wciągają jak woźny ćwiartkę...
Worek
[Usunięty]
:
Postanowiłem ponownie odświeżyć temat bo niestety wczoraj zauważyłem drobny wyciek oleju spod silnika mojego GS'a... Wyciek wystąpił przy zaznaczonej na zdjęciu śrubce (możliwe że jakaś uszczelka poszła) tylko przy dość mocnym nagrzaniu silnika i w dość małym stopniu ale wolałbym od razu się za to zabrać. Prosiłbym o pomoc w diagnozie , co to może być... Z góry dzięki za pomoc :)

Bzdryk
[Usunięty]
:
Witaj ;) Wyciek masz z "miski olejowej" jest tam uszczelka na całości... może być to poprostu obluzowana śrubka i dlatego leci nią, a może poprostu uszczelka ma dość... Od środka wygląda to tak:

wiec może gdzieś tam coś puszcza... Straszny wyciek to to nie jest i za wiele silnikowi nie robi, jedynie po czasie braki w oleju :P Ale jak jest możliwość to lepiej to zrobić dla własnego spokoju :)

:
Witam,
Dzięki temu wątkowi bez problemu udało mi się kupić wszystkie uszczelniacze, na dźwignie zmiany biegów i wałek zdawczy (za zębatką ) za śmieszne pieniądze po 3 zł kupiłem zamienniki;) ale niestety nigdzie nie ma tego uszczelniacza na popychacz sprzęgła i zamówiłem u dilera;/ cena 32zł masakra;/ Teraz będę się brał za wymianę ;)

Worek
[Usunięty]
:
Bzdryk,
wielki dzięki za pomoc :)
niestety chyba wina jest uszczelki bo śrubka wydaje się być dobrze dokręcona

marianos
[Usunięty]
:
Witam chicał bym odświeżyć temat ponieważ zauważyłem wyciek z popychacza sprzęgła zamówiłem orginalny przysłali mi coś takiego wyjełem ten stary i trochę się różni ok tego nowego zdiecie --> i nie wiem czy to jest to co mam wymienić czy jeszcze może ten nowy simering co go dostałm jest za tym.....

[ Dodano: Czw 05 Kwi, 2012 ]
Witam chicał bym odświeżyć temat ponieważ zauważyłem wyciek z popychacza sprzęgła zamówiłem orginalny przysłali mi coś takiego wyjełem ten stary i trochę się różni ok tego nowego zdiecie --> i nie wiem czy to jest to co mam wymienić czy jeszcze może ten nowy simering co go dostałm jest za tym.....



zdięcia:
http://imageshack.us/phot...0120405667.jpg/
http://imageshack.us/phot...0120405670.jpg/
http://imageshack.us/phot...0120405668.jpg/

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.