Pomocy / Terkotanie i luz w okolicy zebatki zdawczej |
Autor |
Wiadomość |
RoBeRtOoO_86 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Kwi, 2008 Pomocy / Terkotanie i luz w okolicy zębatki zdawczej
|
|
|
Mam mały problem. Mianowicie kiedy kręcę bardzo powoli kołem słyszę wyraźnie że coś terkocze koło zębatki zdawczej. Zdjełem dziś osłonę zębatki i gdy kręciłem kołem wyczuwałem że zębatka lekko się rusza co chwile tak jak by wałek sie przemieszczał czy coś w tym stylu i to chyba jest powodem tego terkotania. dodam jeszcze że gdy powoli kręcę kołem widzę ze co chwile łańcuch tak jak by trochę opadał. Co może być tego przyczyną ? może wałek zdawczy sie wyrobił?? nie wiem czy dobrze to opisałem bo nie znam się zbytnio na mechanice. chce pojechać z moto do mechanika ale boje sie że coś po drodze sie całkiem zepsuje i nie dojadę na miejsce. Bardzo proszę o pomoc. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 26 Kwi, 2008
|
|
|
Zdejmij pierścień Segera z wałka i zobacz jak duzy luz ma zębatka na wałku. Promieniowego nie powinno byc w ogole. Luz osiowy jest przewidziany przez fabryke. Pewnie zębatka do wymiany. GS-y po 94 roku maja inna zębatke niz wcześniejsze. Jak bedziesz kupował to podaj rocznik motocykla. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
RoBeRtOoO_86 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Kwi, 2008
|
|
|
Wielkie dzięki Breżniew wiedziałem że mogę na ciebie liczyć. Niestety ale sam tego nie sprawdze bo kompletnie sie na tym nie znam a nie chce jeszcze czegos zepsuc. Może to jeszcze być coś innego?? mam nadzieje że to tylko ta zembatka bo na wieksze wydatki nie mam teraz kasy. W pon udam sie do mechanika i zobacze dokladnie o co chodzi, ale pocieszyles mnie bo już sie balem że to coś gorszego. |
|
|
|
|
piotrek.g [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2009
|
|
|
U mnie tez pojawilo sie takie terkotanie, na nowym lancuchu i zebatkach mam przejechane jedynie 7 tysiecy kilometrow, sie zastanawiam czy to czasem nie beda lozyska na walku zdawczym, ale lozyska inaczej by halasowaly. Napiszcie, czy macie tak podobnie, czy to jest poprostu normalny objaw. Z gory dzieki. |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2009
|
|
|
Cześć u mnie jak poszło łożysko to było słychać głośne huczenie na każdym biegu i duży wyciek oleju z simeringu z wałka zdawczego. Właśnie tydzień temu odebrałem maszynę od mechanika i jest teraz ok |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2009
|
|
|
U mnie też jest terkotanie ale dobrze słychać go tylko na ciepłym oleju wiec to raczej nie hałas napedu. Łożysko wałka zdawczego nie ma luzów i obraca sie płynnie wiec to chyba normalne. |
|
|
|
|
JunioRRex [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2009
|
|
|
U mnie też było słychać taki dzwięk to poprostu ten wałek był "wytarty" i zębatka pomimo segera ruszała sie |
|
|
|
|
jocker01 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Kwi, 2010
|
|
|
Witam, dzis zabralem sie za czyszczenie zebatki zdawczej ( oj bylo brudno ) i znalazlem usterke, wiem ze mam zestaw do wymiany i do tego sie przymierzam ale niepokoi mnie spory luz pomiedzy walkiem zdawczym a zebatka, zrobilem kilka fotek i dwa filmiki aby dokladnie to zoobrazowac. Walek zdawczy wyglada na mocno zuzyty, czy to jest czesc wymienna? Pomozcie, prosze. Pozdrawiam Jocker01
ps. oto fotki i filmiki :
http://www.dropshots.com/jocker01#date/2010 |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 28 Kwi, 2010
|
|
|
Jak każda inna część jest wymienialna ale trzeba rozpoławiać silnik (dół silnika). Jak bedziesz wymieniał kup wałek zdawczy od nowszego rocznika (po 94r) bo wpółpraca z zebatka bedzie na wiekszej powieszchni. Z dostaniem używanego wałka w dobrym stanie nie powinnienes miec problemów |
|
|
|
|
jocker01 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Kwi, 2010
|
|
|
dzieki bede szukal uzywki bo nowy walek to wydalek £140 czyli 1/3 wartosci moto. trzymajcie kciuki. Pozdro Jocker01 |
|
|
|
|
jocker01 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 29 Kwi, 2010
|
|
|
no i znalazlem tansze rozwiazanie na angielskm forum Kolega usunal ten pierscien z walka
i go zeszlifowal zeby zrobic wiecej miejsca na nie zjechanym walku. nastepnie ze starej zebatki zrobil podkladke
( zeszlifowal ja rowniez) dostal grubsza zebatke ( ale tego nie wiem skad ) musial zeszlifowac zebatke o pare milimetrow zostawiajac centralna czesc oczywiscie
i zlozyl wszystko do kupy. czyzby zebatka z rocznikow 1994< sa grubsze? jak wam sie to podoba?
pozdrawiam Jocker01 |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 29 Kwi, 2010
|
|
|
Słyszeliśmy już bo breżniew nam o tym pisał. Jakbym już musiał rozebrać silnik to zamiast naprawy wołabym kupić ta część z jakiegoś świeżego silnika na części z zatarta panewka - takich nie brakuje.
Po za tym przy takiej naprawie trzeba ustawiać liniowo zębatke przedni i tylnia bo łańcuch musi sie prosto obracać. |
|
|
|
|
jocker01 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Kwi, 2010
|
|
|
jacek napisał/a: | Po za tym przy takiej naprawie trzeba ustawiać liniowo zębatke przedni i tylnia bo łańcuch musi sie prosto obracać. |
nie wiem dlaczego mialby byc problem z ustawieniem liniowym, skoro roznica w skrzyniach do roku 1994 i po roku 1994 jest dlugosc kolnierza (spacera) : przed 1994= 35.6mm (2753101D00) , po roku 94= 32.7mm (2753101D10) czyli jezeli zamowie zestaw z mlodszych rocznikow to bede mial grubsza zebatke i po zeszlifowaniu konierza (spacera) zebatka bedzie na tym samym miejscu co stara z ta roznica ze bedzie napedzana przez ten dodatkowch pare milimetrow. jezeli bym zalozyl zebatke z nowszego modelu bez scinania tego spacera wowczas zgodze sie ze nie bedzie liniowo. Jezeli sie myle to bardzo prosze o korekte. Pozdrawiam Jocker01 |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 30 Kwi, 2010
|
|
|
Jak użyje zebatki z podtoczeniem i podtoczenie bedzie na wałku tam gdzie wcześniej był kołnierz to tak ale ze zdjęć wynika że zebatke chce ustawić na nie używanej wcześniej części wałka a podkładke dać od strony segera na zużytej części wałka czyli zebatka bedzie bliżej skrzyni a nie tam gdzie była wcześniej. |
|
|
|
|
jocker01 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Kwi, 2010
|
|
|
a o to Ci chodzi, ja nie zamierzam uzyc tej podkladki, tylko zalozyc nowa grubsza zebatke, jednak mam problem, nie moge usunac tego pierscienia, zapewnie jest jakos zabeczpieczony ale niechce uszkodzic uszczelniacza zeby zajzec glebiej potem juz tylko lozysko zostaje. da sie wyciagnac zimmering aby go nie uszkodzic? Pozdrawiam Jocker01 |
|
|
|
|
|