WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: leon
Wto 29 Cze, 2010
Przywrocic Komara
Autor Wiadomość
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008   Przywrócić Komara

Wiem że nie jest to GS ale sprawa jest ważna.
Kupiłem Rometa Komara w stanie taki że ledwo pali na pych, elektryka działa, lakier stan fatalny.

Od czego zacząć.
Myślałem żeby wszystko rozebrać, części opisać. Mieć gołą ramę, koła wyjęte, linki odkręcone, silnik wyjęty. I na równie pracować nad stroną wizualną i stroną techniczną.

Strona wizualna
Papier ścierny, wiertarka, końcówki do szlifowania, wszystko rozebrać i przeczyścić, zardzewiałe śruby wymienić, wyczyścić i podkładem w sprayu psiknąć i tyle. W lecie lakiernik i ładnie pomalować.
Nie mam pomysłu na elementy chromowane (kierownica, koła, tłumik) są w fatalnym stanie.
Piaskowanie i chromowanie na nowo?

Strona techniczna
W części typu: uszczelki do silnika, fajka, przewód zapłonowy, przerywacz, kondensator, świeca, olej do dwusuwów, olej przekładniowy do skrzyni biegów, linki, wkłady do bębnów, tarcza sprzęgła itd. będę musiał zakupić (koszt kilka set zł). Zdobyć instrukcję obsługi (fora internetowe, google) i zacząć powoli rozbierać i naprawiać.

Na pewno trzeba zacząć od tego co napisałem. Powoli i do celu. Tak żeby za kilka miesięcy sprzęt jeździł. Ok. 500-600 zł na pewno będę musiał zainwestować. Plusem są tanie części. Tańsze niż do GS-a.

Przykład:
linka hamulca 6,5
linka licznika 6,0
linka biegu 6,5
nowy gaźnik 75
zestaw uszczelek silnika 35
zesta szprych + nyple 29 zł
kranik 12
dętka 10
zębatka 25 zł
oś koła 9,5
szczęka hamulca 6,5
nowa opona 35
guma kierownicy 10


Temat umieściłem tutaj żeby był bardziej widoczny.
Jeżeli nie pasuje tutaj - to przenieść go do innego działu i tyle.
_________________
www.gs500.pl
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008   

http://motocykle.svasti.o...mi_do_iraku.htm
_________________
www.gs500.pl
 
 
kikon18
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008   

JAk byś coś nie wiedział to pisz tutaj, kilka razy już rozbierałem silnik z komara to może coś pomogę :) Masz ten z silnikiem jajowatym czy kwadraciak ?
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008   

ja też mam praktykę. miałem ten kwadratowy silnik ale mysle ze to wielkiej filozofii i roznicy nie bedzie :)
 
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008   

zdjąłem bak, wymontowałem gaźnik. Bak i gaźnik będzie czyszczony.
Spuściłem benzynę z baku i olej z silnika (czarny, przepalony, wyglądał jak smoła).

Do silnika naleję oleju przekładniowego + dodatek do płukania silnika (na kilka minut) po czym wyleję. Celem tego ma być przepłukanie skrzyni. Na nowo zaleję mineralnym olejem przekładniowym (Hipol).

Mam zamiar przeczyścić bak, kranik, gaźnik, wymienić świecę, przewód i fajkę, zamontować filtr paliwa, rozkręcić silnik (dwa boczne dekle) i zobaczyć jak wygląda środek, następnie wszystko złożyć (stare uszczelki + cienka warstwa wysokotemperaturowego silikonu, zalać paliwo + olej do 2T (półsyntetyk do 2T) i spróbować odpalić. Kilka nowych kabli z elektryki muszę zmienić i nowe linki, łańcuch wyczyścić i spróbować to odpalić i przejechać się.

Przed zabraniem się za stronę wizualną, chce zobaczyć czy silnik jest cokolwiek wart. Czy nie czeka go remont (nowy wał, nowy tłok i pierścienie, nowy komplet uszczelek itd.)

Następnie wymontować silnik i popracować nad stroną wizualną. Papier ścierny w ruch, wiertarka również i szlifowanie :) (możliwe że znajdę miejsce gdzie wszystko wypiaskują i położyć na to podkład). Następnie malowanie, złożyć silnik, koła, wszystko podłączyć tak jak ma być i zobaczyć efekt końcowy w postaci zadbanego komarka stojącego w pokoju.

Będę do kuchni po herbatę jeździł.
Jak zrobię Komarka to kupują coś innego, może ogar 200 z silnikiem jawy 50.
Oczywiście każdy sprzęt zostanie ubezpieczony, przerejestrowany.

Taki jest mój plan. Oczywiście o GS-ie nie zapominam. Tylko kapturków nie umiem znaleźć - nie ma w Polsce i tyle. Ani w Intermotors ani w Larssonie. Do Suzuki będę dzwonił - niech mi nawet z Australii sprowadzą.

Ma ktoś rady? Pomysł na uruchomienie nie jest najgorszy, czy jak to widzicie.
Przez dwa lata podczas wakacji grzebałem przy Jawie 50 i tyle mojego doświadczenia.
_________________
www.gs500.pl
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008   

http://picasaweb.google.pl/gs500pl/KomarZakup
_________________
www.gs500.pl
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008   

jak juz rozłożysz to nie składaj na starych uszczelkach
z tego co widze to ceny wrecz zerowe także kup komplet mnie zachodu niz z czyszczeniem poźniej silikonu ;)
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008   

zauważyłem komplet uszczelek 5-6 zł :)
za kilka tygodni napiszę co i jak.

A może załozyć nowy dział o nazwie: inne sprzęty.
W naszych sprzętach prezentujemy GS-y, Inne sprzęty to wszytko czym jeździsz (rower, motorower, samochód, inny motocykl, hulajnoga, rolki...)
_________________
www.gs500.pl
 
 
kikon18
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008   

dobry pomysł z tym działem :)
Komarek taki sam jak ja miałem, biegi w ręce co mnie denerwowało bo jedynka lubiała wyskoczyć jak były wytarte ząbki. Jak u Ciebie z zawieszeniem przednim ?? nie lata Ci koło na boki ?? Koło jest zamontowane na sprężynach i to wszystko się rusza jak spręzyny są już w kiepskim stanie. Powodzenia w remoncie.
I później zamierzasz go sprzedać i kupić nastepnego i remontowac czy dla siebie go robisz ?? Jak bym miał kaske też bym sobie kupił :D Na zimne planujemy z tata tez kupić jakiś motocykl do remontu, bo ja strasznie lubie majsterkować :D a jezdzić jeszcze bardziej :D
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008   

Daj Hubert adres e-mail to wyślę ci książkę serwisowa do polskich motorowerów.

Wszystkie elementy stalowe możesz pomalować proszkowo a w szczególności ramę , wahacz i widelec. Wszystkie elementy chromowane dostaniesz nowe za małe pieniądze , to nie problem. Części kupisz np tu http://www.agmot.pl/

Do silnika nie wlewaj hipolu. Jest zbyt lepki. Powinien byc olej Lux 10 o lepkości SAE30. Z braku takiego wlej mineralny olej silnikowy samochodowy.

Zamiast komarka było lepiej kupic Jawkę 20 , skuter. Duzo lepsze osiągi , hamulce i bardzo fajnie sie nią jeździ. Sam taką posiadam z roku 1974 na chodzie i przebiegu ok 30000km. Obecnie wyciąga ok 65km/h na zębatce 11zb. Jak była nowa to dochodziło do 80km na 12zb. Jawka w pełni odblokowana. Planowałem sie jej pozbyć bo zajmuje miejsce w garażu ale trochę zal i chyba zostanie na kolejne 30 lat w rodzinie.

http://img261.imageshack....06100005va9.jpg
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008   

zauważ że bedzie to dział dla jednej osoby poki co ;)
na razie odpuścmy i tam mamy dosc rozbudowane forum pod wzgledem tematów
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008   

To zostaje jeden temat.

Motorower kupiłem dla Siebie. Tak żebym mógł próbować naprawiać motorower. Od czegoś trzeba zacząć. Na sprzedaż nie. OC jest niewielkie. Przerejestruje i niech cieszy oko. Myślę o malowaniu w kolorze zgniłej zieleni. Ale do tego długa droga. Zawsze Chart 210 mi się marzył.

Breźniew co do Jawki są rewelacyjne. Bak jest uroczy w Jawce 50.
Przejechałem Jawką 50-tką ponad 1000 km. Świetny motorower. 50 km po polu się jeździło, wiejskich drogach. GS-em bym tak nie pojechał. Minusem jest kolektor ale sprzęt jest rewelacyjny, świetne osiągi jak na tamte czasy.

Nie mam garażu. Komarka trzymam w pokoju - rodzice na mnie krzyczą że benzyną śmierdzi (bo tak jest). Ubawu było dużo. Samochodem przyjechaliśmy z kolega pod blok ok. 21, wyładowaliśmy graty (drugi bak, wał z luzem ok. 2 mm, lampa przód itd.) i próbujemy odpalać Komarka na pych. O dziwo zapalił. Jak go kupowałem to palił ale przez 1-2 sekundy i koniec.
Dzisiaj rano podczas rozbiórki. Paliwa maks. 0,5 litra, kranik zapewne zasyfiony, gaźnik również, świeca-przewód-fajka pamięta zapewne lata 80-te. Nie dziwie się że Komarek dobrze nie chciał palić.

Części jest dużo (allegro, świetny sklep w moim rodzinnym mieście Zamość, moto-bazary, agmot itd.). Dzisiaj na allegro zamówiłem linkę gazu, hamulce i sprzęgła, kranik oraz silentbloki do amortyzatorów. (allegro ze względu na komentarze). Szczerze to do Komarka i tym podobnych sprzętów (czytaj: klasyczne proste motorowery 2T) jest więcej niż do GS-a. Ceny jak każdy wie od 4 do 8 zł, gaźnik 70-80 zł, wał 150, tłok i pierścienie 17 zł, cylinder + głowice 100 zł. Za 500 zł złożysz nowy silnik.

Jutro rozbiorę boki silnika i zobaczymy jak to wygląda.
Dzięki Breżniew za radę co do oleju. Dodatku dodam na kilka minut - tak żeby wypłukać syf który jest w skrzyni i zmienię olej.

Mój mejl: tux1012@op.pl
Instrukcja obłsugi jak najbardziej się przyda.
_________________
www.gs500.pl
 
 
Kuraś 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 09 Mar 2008
Pochwał: 5
Posty: 1142
Skąd: ostrów wielkopolski
Wysłany: Sro 23 Kwi, 2008   

Breżniew tlumik od simka w jawce? :D hehe
komarka tez przerobilem juz i obecenie stoi w szopie. za 500zl to zrobic calego na glancus. tylko samemu trzeba popracowac. nie kupuj tlokow na allegro ktore sie swieca lepiej niz psu jajca.. do komarka chyba najlepsze tloki byly robione ze stopu alu k12 i takich szukaj.
_________________
wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd

virtutii spawarotti Kuraś :troll2:
 
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Sro 30 Kwi, 2008   

Przywracanie komara trwa
http://picasaweb.google.p...944794155717666
*nie wszystko jest na zdjęciach, na kilka części czekam

Kupiłem:
- dysze gaźnika
- fajka + przewód + świeca
- linki (gazu, sprzęgła, hamulca, zmiany biegów)
- komplet uszczelek + uszczelka miedziana do kolektora + silikon wysokotemperaturowy
- przewód paliwowy + filtr paliwa + kranik
- filtr powietrza
- przerywacz
- olej przekładniowy

Za 2-3 tygodnie Komar odżyje.
Na starej świecy, zwietrzałej benzynie itd. odpalał, nie trzymał obrotów trzeba było gazować ale odpalić się udało.
_________________
www.gs500.pl
 
 
szef_ff
[Usunięty]

Wysłany: Sro 30 Kwi, 2008   

Yarccom napisał/a:
zauważ że bedzie to dział dla jednej osoby poki co ;)
na razie odpuścmy i tam mamy dosc rozbudowane forum pod wzgledem tematów


A ja mam Ogara 200 :D i CZ 175 :) Ogara sie nie opłaca robić bo nie ma papierów i est z lekka nie kompletny ale niektóre elementy nadwozia sa w eleganckim stanie pomalowane sprayem wiec lakier nie problem ściągnąć. Silnik jawoski za to jest w fajnym stanie Żadnego progu na cylindrze, tłoczek srebrniutki po bokach, olej praktycznie jak nówka. Jedynie co to w głowicy jest zerwany gwint w otworze na świece. Sprzęgło idealne:) Gaźnik ma nowe dysze założone. Zero luzów na wale korbowym. W instalacji jest bałagan bo słaba iskra jest. Musze oddać znajomemu króciec dolotowy do przetoczenia bo mój jest przyblokowany. DO wymiany mam tylko łożysko i simering w pokrywie. Jak ktoś chętny to mogę opchnąć silniczek już ustawiony i z nową głowicą i zrobioną elektryką lub tak jak stoi teraz. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.