Otwarty przez: leon Sro 01 Kwi, 2009 |
Stuki po rozgrzaniu silnika |
Autor |
Wiadomość |
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 04 Maj, 2009
|
|
|
Leon84 napisał/a: | a z silnka napiernicza metaliczny odgłos - wstyd |
Ściagnij sobie tłumik to nie bedzie słychać trrrrrr |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Maj, 2009
|
|
|
Ja też na filmie słyszę normalną pracę silnika. No może pare razy jest tak takie głuche "tuk" gdzieś w tle. Ale jak już inni napisali, jeśli to się nie nasila ze wzrostem obrotów to będzie dobrze.
Sam wiem jak to jest na początku. Wszelkie zmiany dźwięku silnika powodują dreszcze Jak się człowiek na forum naczyta, to zaczyna wszystkie nieszczęścia w swoim motorze słyszeć kwestia czasu spędzonego na maszynie rozwiewa wątpliwości...
I nie kręć silnika bez obciążenia bo moze być bieda... |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Pon 04 Maj, 2009
|
|
|
metalbeast napisał/a: | Jak się człowiek na forum naczyta, to zaczyna wszystkie nieszczęścia w swoim motorze słyszeć |
no patrz.. a ja miałem odwrotnie |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
koti88 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Maj, 2009
|
|
|
Po tygodniu postoju postanowiłem odpalić motocykl. Jakie bylo moje zdziwienie- zero stuków czy puków więc delikatnie w trasę. Przejechałem pona 120 km i wszystko oki. Wróciłem do domu, maszyna zgaszona, kilkanaście minut przerwy i znowu odpał maszyny a tu stuki powróciły. Ten typ rzeczywiście chyba tak ma
Za dwa tygodnie oddaje do do fachowca na regulacje i przegląd, zobaczymy co powie. Po opowiedzianych objawach stwierdził ze mogą to być panewki. Ciekawe co się okaże.
Po przeglądzie napisze co i jak...
pozdro |
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Maj, 2009
|
|
|
Koti88 czy Ty słuchasz co do Ciebie mówimy/piszemy ? Nie daj się naciągnąć mechanikowi w razie czego bo z tego co piszesz i jeśli masz taki dźwięk jak na filmiku do którego dałaś link to to NA PEWNO nie są panewki. Generalnie skoro stuki nie są CAŁY czas niezależnie od warunków to to NIE są panewki ! Panewki stukają ZAWSZE i stuk jest rytmiczny wraz ze wzrostem obrotów silnika, a nie stuk typu co 4 sekundy itp.
Także głowa do góry bo to raczej nic poważnego i spokojnie możesz śmigać skoro jak mówisz stuki nie występują cały czas, a moto do kontroli do mechanika i tak możesz oddać byle był to PORZĄDNY mechanik i nie chciał Cie naciągnąć bo GS wydaje pewne dźwięki, które np. mechanikowi samochodowemu mogłyby się wydać dziwne, a w GS są normalne. Np. luz osiowy wałków rozrządu.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
koti88 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Maj, 2009
|
|
|
Panewek nie biore pod uwage, moze troche w złym kontekście napisałem. Jeśl upierał by sie przy panewkach i chciałby to od razu robić to napewno motocykla u niego nie zostawie. |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Maj, 2009
|
|
|
Cwaniaków i naciągaczy jest cała masa.
Musisz uważać i najlepiej sprawdzić jaką renomę ma ten mechanik. |
|
|
|
|
spiro54 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2009
|
|
|
Witam pisalem juz wczesniej w tym poscie z mojego silnika wydobywaly sie takie oto odglosy http://www.youtube.com/watch?v=kv-RVbf-Nuk . Oddalem moto do servisu powiedzieli ze to lancuszek rozrzadu i go (podobno)wymienili ponadto takze (podobno) wyregulowali zawory.U nich moto niby chodzil ok i nic nie tluklo natomiast po kilku minutach po odpaleniu (juz u mnie na podworku) zaczelo znowu tluc i to 2 razy gorzej.Moto znowu do serwisu wymienili napinacz ,i koles stwierdzil ze to na 100% prowadnice na zaworach i proponuje wymiane glowicy za 350 plnow. Co o tym sadzicie ? |
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2009
|
|
|
To ten mechanik ma zamiar tak "strzelać" i wymieniać wszystko po kolei za Twoje pieniądze aż wymieni cały silnik i stwierdzi w końcu, że i tak dalej stuka bo TTTM ?
Po filmiku nic nie idzie stwierdzić okrutna jakość dźwięku, kamerzysta za dużo łazi przez co zmienia się poziom dźwięku i w ogóle ciężko coś po tym filmie wywnioskować. Aparat powinien być jak na statywie i możliwie blisko silnika, a silnik na wolnych obrotach + ew. 2-4 tyś. obrotów, a nie pałowany bezsensownie co po takim pałowaniu ma być słychać |
|
|
|
|
spiro54 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2009
|
|
|
Wyrazniej slychac to stukanie / cykanie przy schodzeniu z obrotow.Chcialbym poznac opinie jak sie maja owe prowadnice zaworow do cykania / stukania.Co moze byc przyczyna tych stukow / cykow.Obecnie te stuki sa częstsze i glosniejsze niz na nagraniu .Mechanik proponuje wymiane glowicy za 350 plnow.Szczerze mowiac wydaje mi sie ze szuka na slepo i nie wie co moze byc przyczyna stukow.Prosze o konkretne odpowiedzi.
Pozdrawiam Marcin. |
|
|
|
|
djmauro [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2009
|
|
|
Najlepiej, jak jesteś tym tak bardzo zaniepokojony, to podjedź do ASO i poproś żeby ktoś z serwisu posłuchał i powiedział co to może być. W porządnych serwisach zazwyczaj od razu wiedzą co jest do zrobienia, a za posłuchanie nic Ci nie policzą |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2009
|
|
|
spiro54, on widzi problem w tym stukaniu bo ty widzisz problem i probuje cie naciagnać na kase.
Po kupnie GSa sciagasz pokrywe zaworów, sprawdzasz luzy zaworów, czy wałki rozrzadu nie maja luzu osiowego, mierzysz dlugość łańcuszka czy nie za bardzo wyciagniety, sprawdzasz stan ślizgów, odkrecasz napinacz i sprawdzasz płynność wysuwania sie trzpienia. Jesli coś bedzie do zrobienia to wtedy dajesz do mechanika - kontrola stanu tych elementów jest prosta i nie ma co dawać zarobić mechanikom. |
|
|
|
|
spiro54 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2009
|
|
|
jacek na nagraniu tak tego nie slychac tak jak w rzeczywistosci , stuki slychac bardziej niz wydech.Czy te prowadnice na zaworach moga miec jakis zwiazek z tym stukiem czy po prostu chce mnie naciagnac? |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2009
|
|
|
Obroty jałowe masz ustawione na 2 tys? Bo po mocnym rozgrzaniu oleju tez mam takie trrrr w tym zakresie. U Ciebie rzeczywiscie jest głośniej niz u mnie i chyba caly czas z tego co słysze. Może jest to wina dużego osiowego luzu na wałkach, probowałes przechylić motocykl czy cos sie zmieni? |
|
|
|
|
spiro54 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2009
|
|
|
Tak, i na lewo i na prawo i nie zauwazylem zadnej roznicy.Moto jest z 96.Obroty jalowe sa okolo 1,4-1,5. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|