Otwarty przez: leon Sro 01 Kwi, 2009 |
Stuki po rozgrzaniu silnika |
Autor |
Wiadomość |
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2009
|
|
|
Czarny silikon do wysokich temperatur - w motoryzacyjnym kupisz.
Tego silikonu to cieniusieńką warstewkę maźnij żeby nie wypsiknął przy skręcaniu do wewnątrz silnika. |
|
|
|
|
matix19 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2009
|
|
|
A jeszcze jedno pytanko maznąć go na podkładkę czy na dekiel? |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2009
|
|
|
matix19 napisał/a: | podkładkę |
Uszczelkę
Ja pociągnąłem lekko uszczelke i ten rowek w deklu. |
|
|
|
|
matix19 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2009
|
|
|
A jeszcze jedno potem śruby od pokrywy smarować klejem do gwintów, i te uszczeleczki na gwintach też silikonem potraktować? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2009 Re: Coś stuka, pomóżcie
|
|
|
matix19 napisał/a: | Ostatnio po przejażdżce zauważyłem, że coś mi w silniku stuka, po chwili obsłuchiwania dowiedziałem się iż stuka spod pokrywy zaworów, słychać takie stuknięcie co około 4-5s, dzieje się tak tylko na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach, jak sie gazu doda to nie słychać tego. A i jeszcze jak go ostatnio odpaliłem to na ssaniu tego nie słychać, ale jak już z ssanie wyłączyłem to stukanie było ciche i co około 1s. Dołączam filmik, jak się dobrze wsłucha to słychać te stukanie. Pomóżcie
http://www.youtube.com/watch?v=bKN6IBrm2ZU |
Jeśli stuki znikną lub się zwiększą po pochyleniu motocykla na prawa strone i lewą z pracującym silnikiem, to przyczyna stukania są luzy osiowe wałków rozrządu. Było to już wiele razy opisywane na forum i jak temu zaradzić . Poszukaj.
Uszczelkę pokrywy rozrządu smarujesz delikatnie czarnym silikonem lub pastą hylomar , curil T. Najbardziej potrzebne jest to w miejscu gdzie uszczelka zasłania gniazda wałków rozrządu.
Śrub od pokrywy nie musisz smarować klejem ale bardzo ważne jest wyczucie przy ich dokręcaniu. Łatwo przekręcić gwinty. |
|
|
|
|
matix19 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2009
|
|
|
Uszczelka już u mnie raz był przyklejona na silikon, czy po ściągnięciu jej wystarczy zerwać stary sylikon i nanieść nowy? |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2009
|
|
|
A jak myślisz ?
Chyba na stary silikon nie położysz nowego |
|
|
|
|
matix19 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
|
|
|
Wczoraj z braku czasu wyjąłem tylko napinacz i był on zacięty, odblokowałem go przesmarowałem i teraz chodzi dobrze, stukanie już jest cichsze ale nadal coś słychać, pokrywę i tak niedługo ściągnę bo muszę luz na zaworach sprawdzić i łańcuszek. A jeżeli to okazałby się ten luz osiowy to jakie są konsekwencje jazdy z nim? |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2009
|
|
|
U mnie wczoraj znów pojawił się ten stukot na kilka sekund.
Jechałem lekko z górki na jedynce 2tys.obr , puściłem gaz i pojawił się ten odgłos trr trr trr.
Jak szybko się pojawił taks zybko zanikł.
Silnik był bardzo zagrzany. Ni cholery nie wiem co o tym myśleć
Tak to silnik pracuje bardzo ładnie czy zimny czy gorący.
Jak miałem zdjętą pokrywę głowicy to łańcuch pomiędzy wałkami był napięty ale jak go palcem docisnąłem mocniej to się nieznacznie poddał. Może to faktycznie rozrząd. |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2009
|
|
|
Mnie tez sie pojawia taki stukot, tylko jak hamuje silnikiem i hamulcami na niskich obrotach z dobrze rozgrzanym silnikiem (moto 91r) Sprawdziłem, slizgi, łańcuch, napinacz, nic nie wskazywało zużucia. Ja podejżewam że ślizg uderza sobie o pokrywe lub jakis element silnika ponieważ po odgłosie słychać ze to mała powieszchnia metalowa uderza o wieksza z duża czestotliwościa. Ja to ignoruje |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2009
|
|
|
Zgłębiłem dzisiaj temat tych tajemniczych odgłosów pojawiających się czasami w gorącym silniku.
Pojechałem do znajomego mechanika motocyklowego, którego syn ściga się na GS 500.
Facet jest doświadczonym mechanikiem motocyklowym.
Breżniew pewnie wie o kogo chodzi
Ostre rozgrzanie silnika i jak na zawołanie trr trr
Ucho do głowicę i….diagnoza jednoznaczna i błyskawiczna : wałki rozrządu mają luz na boki.
Jest to wada fabryczna dwóch pierwszych serii GS500.
Najczęściej spotykana jest w motocyklach wyprodukowanych od 1989 do 1992r.
Te ostatnie powinny być już wolne od wady ale wietrzenie magazynów SUZUKI ze starych części trochę trwało i wiadomo o co chodzi
Jest to nieszkodliwe dla silnika ale jeśli ktoś jest wrażliwy na takie odgłosy to może wkurzać.
Tak jak Breżniew pisał, jeśli się chce to luz ten można skasować odpowiednio dobranymi podkładkami.
Ja tego robić teraz nie będę. Może kiedyś w zimę wezmę się za to z nudów.
Po inspekcji padło stwierdzenie :”Silnik żyleta tylko te wałki jak psy latają” |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2009
|
|
|
to dziwne bo przechylenie motocykla nie zmieniło nic w stukaniu jak robiłem w ten sposób próbe, ani ciszej ani głośniej. |
|
|
|
|
matix19 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 15 Kwi, 2009
|
|
|
A więc tak ściągnąłem dziś głowicę i obadałem wszystko, a więc tak łańcuszek ma dokładnie 156mm czyli jeszcze jest dobry, ślizgi też są dobre, luzy na zaworach wynoszą 0,05mm tylko na jednym 0,1mm niedługo go ustawie. Podejrzewam, że te stuki dochodzą z wałków rozrządu, jak się bierze za jeden wałek to ma wyraźny luz, a za drugi jak się weźmie to nie ma luzu, a jak się obróci wałem to później ten pierwszy nie ma luzu a ten drugi ma wyraźny i tak luz na przednim wynosi 0,2mm a na tylnym 0,15mm. Powiedzcie mi dlaczego raz jeden a raz drugi ma luz. A i jeszcze moja GS jest z 2004 roku i te podkładki na wałkach ma zwykłe nie sprężynowe |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 15 Kwi, 2009
|
|
|
jacek napisał/a: | to dziwne bo przechylenie motocykla nie zmieniło nic w stukaniu jak robiłem w ten sposób próbe, ani ciszej ani głośniej |
U mnie jak się przechyli motocykl lekko od pionu w prawo to stuki znikają. |
|
|
|
|
matix19 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 15 Kwi, 2009
|
|
|
matix19 napisał/a: | A więc tak ściągnąłem dziś głowicę i obadałem wszystko, a więc tak łańcuszek ma dokładnie 156mm czyli jeszcze jest dobry, ślizgi też są dobre, luzy na zaworach wynoszą 0,05mm tylko na jednym 0,1mm niedługo go ustawie. Podejrzewam, że te stuki dochodzą z wałków rozrządu, jak się bierze za jeden wałek to ma wyraźny luz, a za drugi jak się weźmie to nie ma luzu, a jak się obróci wałem to później ten pierwszy nie ma luzu a ten drugi ma wyraźny i tak luz na przednim wynosi 0,2mm a na tylnym 0,15mm. Powiedzcie mi dlaczego raz jeden a raz drugi ma luz. A i jeszcze moja GS jest z 2004 roku i te podkładki na wałkach ma zwykłe nie sprężynowe |
A co powiecie na dolegliwości mojej Suzuki |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|