WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Wyrobione tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
wiśnia
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008   Wyrobione tarcze hamulcowe

Witajcie

Mam taki dylemat dotyczący tarcz hamulcowych w moim motocyklu. A mianowicie tylna i przednia tarcza nie jest idealnie gładka tylko trochę "przeorana" z tyłu trochę bardziej niż z przodu. Można by to porównać do struktury płyty winylowej :) Coś w rodzaju wzdłużnych wyżłobień. Prawdopodobnie poprzedni właściciel nie wymienił na czas klocków.

I teraz nie wiem czy wymieniać te tarcze czy nie... ? Mój kolega wracał moto z Poznania do Warszawy przy zakupie w ostatni wtorek i stwierdził że skuteczność hamowania jest na bardzo dobrym poziomie i że w tym sezonie moge to sobie odpuścić. Klocki hamulcowe są praktycznie nowe.

Może jakaś regeneracja tych tarcz, jest to w ogóle możliwe ?

Co może wydać się dziwne, człowiek od którego kupowałem moto był bardzo zdziwiony że tarcze nie są w najlepszym stanie. Jak się nic nie dzieje to jest ok. Dopiero jak się spie***** to zaczyna się myśleć co tu zrobić, zamiast wcześniej zadbać o profilaktykę by nie popaść dodatkowe koszty...
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008   

Tarczy nie zregenerujesz , co najwyżej możesz ja wymienić na nową. Niestety ceny powalają z nóg. Za komplet w Larssonie chca ponad 1000 pln.
Na allegro przednia Keito za ok 400 pln.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
raszek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008   

Mam to samo takie linie jak na winylu moje tarcze też na to cierpia tylko u mnie to sie tyczy przedniej na tylniej nie zaobserwowałem takiego czegos klocki nowe niewiem od czego to jest, hamuja bardzo dobrze narazie nie ruszam ale zobaczymy co sie bedzie dziać. Jak ktoś wie lub podejrzewa od czego to sie stało pisać, a moze u was tez tak jest sprawdzcie.

pOzdrO
 
 
wiśnia
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008   

raszek napisał/a:
Mam to samo takie linie jak na winylu moje tarcze też na to cierpia tylko u mnie to sie tyczy przedniej na tylniej nie zaobserwowałem takiego czegos klocki nowe niewiem od czego to jest, hamuja bardzo dobrze narazie nie ruszam ale zobaczymy co sie bedzie dziać. Jak ktoś wie lub podejrzewa od czego to sie stało pisać, a moze u was tez tak jest sprawdzcie.

pOzdrO


Dokładnie. Mój kolega który ma już spore doświadczenie z moto, stwierdził że prawdopodobnie ktoś nie w porę wymienił klocki które się zużyły i przeorały tarcze. W tej chwili klocki są założone nowe, przejechane jakieś kilkaset km (tak twierdził sprzedający) więc pewnie dopasowały się do tył wyżłobień. U mnie przód jest w sumie znośny ale tył już gorzej :/ Może gramofon podłącze to jakaś muza poleci ? :)

W przyszłym tygodniu pojade do warsztatu na regulacje zaworów i synch. gazników to zapytam fachowca co o tym sądzi.

Breżniew przyznam że przytłoczyłeś mnie tą ceną :shock: no cóż... zobaczymy
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008   

Zmierz grubość tarczy. Na tarczy wybite jest jaką minimalną grubość powinna mieć.

Z markowych Lucas, EBC jedna tarcza to ok. 500-600 zł (przód droższy).

Przy hamowaniu czujesz bicie tarczy?
_________________
www.gs500.pl
 
 
wiśnia
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008   

hubertgontarz napisał/a:
Zmierz grubość tarczy. Na tarczy wybite jest jaką minimalną grubość powinna mieć.

Z markowych Lucas, EBC jedna tarcza to ok. 500-600 zł (przód droższy).

Przy hamowaniu czujesz bicie tarczy?


Przed chwilą zmierzyłem przód i jest 4,2-4,3mm, a na tarczy wybite 4mm, więc może nie jest jeszcze tak źle, o ile mój pomiar suwmiarką był w miarę dokładny :)

Tył już gorzej grubość 5,1 +-0,5mm- rowki bardziej widoczne

Odnośnie bicia to nie stwierdzono :) jak wspomniałem wcześniej moto jechało z Poznania do Wawy i kolega jadący Suzuki ocenił po tej wyprawie hamulce na bardzo skuteczne. Było też na trasie kilka sytuacji gdzie trzeba było gwałtowniej przyhamować. Motocykl zachowywał się bez zarzutu pod względem hamulców.

Myślę że narazie odpuszcze ten temat, a zainwestuje narazie w łańcuch i zębatki
 
 
raszek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008   

U siebie tez nie stwierdziłem bicia a zeby zmierzyc to niestety nie mam mozliwosci noga szyta a moto stoj kilka km od domu.
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008   

4,2-4,3 oznacza bardzo powolny koniec tarczy, ale ten sezon spokojnie spokojnie pojeździsz i przyszły zapewne również.
_________________
www.gs500.pl
Ostatnio zmieniony przez hubertgontarz Pią 18 Kwi, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008   

ile ma nowa

wydaje mi sie że 0,3 mm zetrzec to trzeba troche pojezdzić
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
Plaster
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008   

ja tez mam przeorana tylna tarcze ale sie tym nie przejmuje bo hamuje dobrze w dodatku tylny hebel sluzy u mnie jako pomocniczy. w poprzednim sezonie kupilem przednia tarcze EBC i dalem ok. 200euro w polsce w larssonie byla wtedy w podobnej cenie(w przeliczeniu na zlotowki).
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Kwi, 2008   

wiśnia napisał/a:
Przed chwilą zmierzyłem przód i jest 4,2-4,3mm, a na tarczy wybite 4mm, więc może nie jest jeszcze tak źle, o ile mój pomiar suwmiarką był w miarę dokładny :)


jaką mierzyłeś bo do mierzenia tarcz jest specjalna suwmiarka, normalna zmierzy ci tarczę w najgrubszym miejscu.
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pią 18 Kwi, 2008   

Yarccom napisał/a:
ile ma nowa

wydaje mi sie że 0,3 mm zetrzec to trzeba troche pojezdzić


Zależy od klocków . Ceramiczne zjedzą tarcze w oczach. Im twardszy klocek tym szybciej ściera tarcze.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Kwi, 2008   

Breżniew napisał/a:
Im twardszy klocek tym szybciej ściera tarcze.


dlatego nie jestem zwolennikiem tuningowych klocków bo żeby dobrze hamowały muszą osiągnąć odpowiednią temp i mniejszym obciążeniem dla kierowcy jest wymieniać często klocki niż jednorazowo wymienić tarcze :)
 
 
wiśnia
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Kwi, 2008   

pootietang napisał/a:
wiśnia napisał/a:
Przed chwilą zmierzyłem przód i jest 4,2-4,3mm, a na tarczy wybite 4mm, więc może nie jest jeszcze tak źle, o ile mój pomiar suwmiarką był w miarę dokładny :)


jaką mierzyłeś bo do mierzenia tarcz jest specjalna suwmiarka, normalna zmierzy ci tarczę w najgrubszym miejscu.


Mierzyłem zwykłą suwmiarką więc ten mój pomiar mocno przez palce trza brać :roll:
 
 
szef_ff
[Usunięty]

Wysłany: Sro 30 Kwi, 2008   

Widzę ze dużo osób ma problem z tarczami. U mnie niestety jest najgorszy przypadek. Przednia i tylna tarcza jest mocno przeorana. W dodatku podczas obracania przedniego koła w pewnym miejscu tarcza obciera o klocki i hamuje koło. Z tyłu też jest kiepsko bo podczas hamowania na zakręcie miałem nie miły efekt zarzucania tyłu. Podczas hamowania na prostej przy tej samej sile naciskaniu hamulca koło raz hamuje mocniej raz lżej.

Jakiej firmy tarcze i klocki polecacie? Opłaca sie kupić używaną z małym przebiegiem?
No i ile dla tarczy jest mały przebieg?
Co ile wymieniać klocki i jak szybko sprawdzić ich stan?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.