Wyrobione tarcze hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
wiśnia [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008 Wyrobione tarcze hamulcowe
|
|
|
Witajcie
Mam taki dylemat dotyczący tarcz hamulcowych w moim motocyklu. A mianowicie tylna i przednia tarcza nie jest idealnie gładka tylko trochę "przeorana" z tyłu trochę bardziej niż z przodu. Można by to porównać do struktury płyty winylowej Coś w rodzaju wzdłużnych wyżłobień. Prawdopodobnie poprzedni właściciel nie wymienił na czas klocków.
I teraz nie wiem czy wymieniać te tarcze czy nie... ? Mój kolega wracał moto z Poznania do Warszawy przy zakupie w ostatni wtorek i stwierdził że skuteczność hamowania jest na bardzo dobrym poziomie i że w tym sezonie moge to sobie odpuścić. Klocki hamulcowe są praktycznie nowe.
Może jakaś regeneracja tych tarcz, jest to w ogóle możliwe ?
Co może wydać się dziwne, człowiek od którego kupowałem moto był bardzo zdziwiony że tarcze nie są w najlepszym stanie. Jak się nic nie dzieje to jest ok. Dopiero jak się spie***** to zaczyna się myśleć co tu zrobić, zamiast wcześniej zadbać o profilaktykę by nie popaść dodatkowe koszty... |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008
|
|
|
Tarczy nie zregenerujesz , co najwyżej możesz ja wymienić na nową. Niestety ceny powalają z nóg. Za komplet w Larssonie chca ponad 1000 pln.
Na allegro przednia Keito za ok 400 pln. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
raszek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008
|
|
|
Mam to samo takie linie jak na winylu moje tarcze też na to cierpia tylko u mnie to sie tyczy przedniej na tylniej nie zaobserwowałem takiego czegos klocki nowe niewiem od czego to jest, hamuja bardzo dobrze narazie nie ruszam ale zobaczymy co sie bedzie dziać. Jak ktoś wie lub podejrzewa od czego to sie stało pisać, a moze u was tez tak jest sprawdzcie.
pOzdrO |
|
|
|
|
wiśnia [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008
|
|
|
raszek napisał/a: | Mam to samo takie linie jak na winylu moje tarcze też na to cierpia tylko u mnie to sie tyczy przedniej na tylniej nie zaobserwowałem takiego czegos klocki nowe niewiem od czego to jest, hamuja bardzo dobrze narazie nie ruszam ale zobaczymy co sie bedzie dziać. Jak ktoś wie lub podejrzewa od czego to sie stało pisać, a moze u was tez tak jest sprawdzcie.
pOzdrO |
Dokładnie. Mój kolega który ma już spore doświadczenie z moto, stwierdził że prawdopodobnie ktoś nie w porę wymienił klocki które się zużyły i przeorały tarcze. W tej chwili klocki są założone nowe, przejechane jakieś kilkaset km (tak twierdził sprzedający) więc pewnie dopasowały się do tył wyżłobień. U mnie przód jest w sumie znośny ale tył już gorzej Może gramofon podłącze to jakaś muza poleci ?
W przyszłym tygodniu pojade do warsztatu na regulacje zaworów i synch. gazników to zapytam fachowca co o tym sądzi.
Breżniew przyznam że przytłoczyłeś mnie tą ceną :shock: no cóż... zobaczymy |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008
|
|
|
Zmierz grubość tarczy. Na tarczy wybite jest jaką minimalną grubość powinna mieć.
Z markowych Lucas, EBC jedna tarcza to ok. 500-600 zł (przód droższy).
Przy hamowaniu czujesz bicie tarczy? |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
wiśnia [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008
|
|
|
hubertgontarz napisał/a: | Zmierz grubość tarczy. Na tarczy wybite jest jaką minimalną grubość powinna mieć.
Z markowych Lucas, EBC jedna tarcza to ok. 500-600 zł (przód droższy).
Przy hamowaniu czujesz bicie tarczy? |
Przed chwilą zmierzyłem przód i jest 4,2-4,3mm, a na tarczy wybite 4mm, więc może nie jest jeszcze tak źle, o ile mój pomiar suwmiarką był w miarę dokładny
Tył już gorzej grubość 5,1 +-0,5mm- rowki bardziej widoczne
Odnośnie bicia to nie stwierdzono jak wspomniałem wcześniej moto jechało z Poznania do Wawy i kolega jadący Suzuki ocenił po tej wyprawie hamulce na bardzo skuteczne. Było też na trasie kilka sytuacji gdzie trzeba było gwałtowniej przyhamować. Motocykl zachowywał się bez zarzutu pod względem hamulców.
Myślę że narazie odpuszcze ten temat, a zainwestuje narazie w łańcuch i zębatki |
|
|
|
|
raszek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008
|
|
|
U siebie tez nie stwierdziłem bicia a zeby zmierzyc to niestety nie mam mozliwosci noga szyta a moto stoj kilka km od domu. |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008
|
|
|
4,2-4,3 oznacza bardzo powolny koniec tarczy, ale ten sezon spokojnie spokojnie pojeździsz i przyszły zapewne również. |
_________________ www.gs500.pl |
Ostatnio zmieniony przez hubertgontarz Pią 18 Kwi, 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008
|
|
|
ile ma nowa
wydaje mi sie że 0,3 mm zetrzec to trzeba troche pojezdzić |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008
|
|
|
ja tez mam przeorana tylna tarcze ale sie tym nie przejmuje bo hamuje dobrze w dodatku tylny hebel sluzy u mnie jako pomocniczy. w poprzednim sezonie kupilem przednia tarcze EBC i dalem ok. 200euro w polsce w larssonie byla wtedy w podobnej cenie(w przeliczeniu na zlotowki). |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 18 Kwi, 2008
|
|
|
wiśnia napisał/a: | Przed chwilą zmierzyłem przód i jest 4,2-4,3mm, a na tarczy wybite 4mm, więc może nie jest jeszcze tak źle, o ile mój pomiar suwmiarką był w miarę dokładny |
jaką mierzyłeś bo do mierzenia tarcz jest specjalna suwmiarka, normalna zmierzy ci tarczę w najgrubszym miejscu. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 18 Kwi, 2008
|
|
|
Yarccom napisał/a: | ile ma nowa
wydaje mi sie że 0,3 mm zetrzec to trzeba troche pojezdzić |
Zależy od klocków . Ceramiczne zjedzą tarcze w oczach. Im twardszy klocek tym szybciej ściera tarcze. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 18 Kwi, 2008
|
|
|
Breżniew napisał/a: | Im twardszy klocek tym szybciej ściera tarcze. |
dlatego nie jestem zwolennikiem tuningowych klocków bo żeby dobrze hamowały muszą osiągnąć odpowiednią temp i mniejszym obciążeniem dla kierowcy jest wymieniać często klocki niż jednorazowo wymienić tarcze |
|
|
|
|
wiśnia [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 18 Kwi, 2008
|
|
|
pootietang napisał/a: | wiśnia napisał/a: | Przed chwilą zmierzyłem przód i jest 4,2-4,3mm, a na tarczy wybite 4mm, więc może nie jest jeszcze tak źle, o ile mój pomiar suwmiarką był w miarę dokładny |
jaką mierzyłeś bo do mierzenia tarcz jest specjalna suwmiarka, normalna zmierzy ci tarczę w najgrubszym miejscu. |
Mierzyłem zwykłą suwmiarką więc ten mój pomiar mocno przez palce trza brać :roll: |
|
|
|
|
szef_ff [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 30 Kwi, 2008
|
|
|
Widzę ze dużo osób ma problem z tarczami. U mnie niestety jest najgorszy przypadek. Przednia i tylna tarcza jest mocno przeorana. W dodatku podczas obracania przedniego koła w pewnym miejscu tarcza obciera o klocki i hamuje koło. Z tyłu też jest kiepsko bo podczas hamowania na zakręcie miałem nie miły efekt zarzucania tyłu. Podczas hamowania na prostej przy tej samej sile naciskaniu hamulca koło raz hamuje mocniej raz lżej.
Jakiej firmy tarcze i klocki polecacie? Opłaca sie kupić używaną z małym przebiegiem?
No i ile dla tarczy jest mały przebieg?
Co ile wymieniać klocki i jak szybko sprawdzić ich stan? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|