WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Tylny amortyzator - regulacja, mocowanie, naprawa, itp
Autor Wiadomość
Falco77
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Lut, 2008   Tylny amortyzator - regulacja, mocowanie, naprawa, itp

ostatnio naszła mnie chęć na przepalenie gsa więc wyjechałem zrobić nim rundkę po okolicy ale mam wrażenie amortyzator z tyłu jest już dla mnie za twardy. problem jest taki że nie posiadam klucza do regulacji. pytanie czy można użyć jakiegoś narzędzia zastępczego(śrubokręt czy coś)? ktoś próbował?
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Lut, 2008   

jak regulowałem z kumplem to oryginalny klucz wyrzuciliśmy w kąt i zastapiliśmy go właśnie śrubokrętem bo wygodniej :)
 
 
fuoix
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Sie, 2008   Tylny amortyzator

witam,

watpie, ze to normalne, ale po przebiegu 14 500 km tylny amortyzator umarl :/
orientujecie sie, czy da sie go regenerowac?
bylbym wdzieczny rowniez za jakies porady na temat mozliwych zamiennikow (kto produkuje, gdzie kupic?).
a moze ktos z Was posiada tylny amortyzator do sprzedania? (moj GS jest z 2004 roku i jestem we Wroclawiu)

i jeszcze jedno: czy to problem wymienic go wlasnymi rekami? (w mechanice nie siedze gleboko, ale narzedzia trzymam w lapach dosc pewnie :))

pozdrawiam,
Tomek
 
 
Majic 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 41
Dołączył: 11 Lut 2008
Pochwał: 1
Posty: 589
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 18 Sie, 2008   Re: tylny amortyzator

fuoix napisał/a:
witam,

watpie, ze to normalne, ale po przebiegu 14 500 km tylny amortyzator umarl :/
orientujecie sie, czy da sie go regenerowac?
Po czym doszedłeś, że amor umarł? Może jest ustawiony na najsłabszą pozycję. Jest ich chyba 7, gdzie siódma to najmocniej ustawiony amortyzator.
Też jestem z Wrocka i jutro organizuje się malutka grupa ( prawie trzy moto :P -> gs500, vfr800 i rs125 ). Jak chcesz podjechać to daj znać.
 
 
 
fuoix
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Sie, 2008   

doszedlem po tym, ze moto strasznie buja podczas jazdy na nierownosciach i na postoju, jak nacisne gwaltownie na tyl, to odbija mocno do gory... to wszystko oznacza dla mnie brak tlumienia - sprezyna hula jak nalezy, ale nic jej nie powstrzymuje (pewnie nieszczelny element tlumiacy amortyzatora - zgaduje, ze wyciek oleju, choc tego nie zaobserwowalem, bo zlozylo sie, ze awarie wyczulem w deszczu, wiec wszystko tam mokre bylo).

no to dawaj info, gdzie sie zbieracie i o ktorej.
przyznam, ze jazda z takim amorkiem nie nalezy do najprzyjemniejszych (czeste wibracje tylu na bruku i wspomniane wyzej bujanie), ale moze przynajmniej na krotka rozmowe wpadne :)
...o ile smigacie wieczorkiem, bo praca do 18 :/

pozdrawiam,
Tomek
 
 
yogi136
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Wrz, 2008   

Witam.
Podepnę się pod temat. Mam taki problem, mianowicie mam wyciek z tylnego amortyzatora,
najprawdopodobniej nie ma już w nim prawie oleju, dział na samej sprężynie.
Teraz moje pytanko, da się tam wymienić simering i dolać oleju?? Macie może jakiegoś e-booka z instrukcja ?? :P
pzdr.
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Sob 13 Wrz, 2008   

są dwie możliwości:
1. regeneracja (niektórych się da, specjalizują się w tym niektóre firmy)
http://www.moto.allegro.p...egeneracja.html
http://www.moto.allegro.p...ocyklowego.html

2. zakup używanego (i tą opcję bym polecił, z jak najmłodszego wypadkowego GS-a kupić).
_________________
www.gs500.pl
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Wrz, 2008   

tylko czy taki amorek używany też nie okaże się wywalony? ;)
Za to ciekawi mnie, czy idzie dorwać jakiś zamiennik. Np. do rowerów różne firmy produkują dampery i dobiera się je na podstawie skoku, długości (mocowań) i innych rzeczy.. Ale można zmieniać dowolnie, tylko to droga zabawka, wiec przy puszczam że w moto bedzie jeszcze droższa w zależnosci od producenta. Choć miło by było, mieć regulacje kompresji, powrotu i inne takie ;) to samo tyczy się przodu, ale to juz OT .
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Nie 14 Wrz, 2008   

tylko czy taki amorek używany też nie okaże się wywalony? ileś procent używanych będzie zużyta, mam GS-a z 1999 i amorek działa dobrze.

wg mnie regeneracja lub zakup używki, nowy w ASO będzie kosztował około mnóstwo złotówek.
_________________
www.gs500.pl
 
 
fuoix
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Wrz, 2008   

Witam!

Ja niedawno musialem wymienic tylny amor.
Szukalem i szukalem i znalazl sie uzywany od bandita 600.
Nawet nie wiem, z ktorego roku.

Efekt:
Tyl poszedl w gore o jakies 5 cm (moze odrobine wiecej) - amortyzator jest dluzszy o okolo 2 cm od GS'owego.
Jezdzi sie dobrze (w sumie, to ciezko mi ocenic roznice pomiedzy sprawnym amorkiem od GS'a a tym od Bandita, poniewaz jakis czas jezdzilem bez tlumienia i po wsadzeniu tego od bandziora bylo nagle o niebo lepiej).
Trzeba bylo podlozyc jakies 2 cm gumowego klocka przy ograniczniku zlozenia nozki centralnej poniewaz lancuch niebezpiecznie sie do niej zblizyl po tym, jak wahacz poszedl troche w dol.

Podsumowujac, zaplacilem 150 pln za amortyzator i 50 pln za wymiane i jestem bardzo zadowolony!

Pozdrawiam i zycze tak udanych napraw wszystkim :)
Tomek
 
 
Piterek 


Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 193
Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pon 15 Wrz, 2008   

a nie zsuwasz się na bak przy hamowaniu po podniesieniu Gsa?
_________________
chciałbym umrzeć we śnie jak mój dziadek... a nie jak jego pasażerowie głośno krzycząc :przestraszony: :szok:
__________
Gs500E>Honda Transalp xl600
 
 
fuoix
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Wrz, 2008   

prawde mowiac, nie zauwazylem znaczacej roznicy po zmianie amortyzatora.
tak jak pisalem wyzej, odczucia z jazdy opisalbym slowem "dobre" :)
nawet nie siada duzo bardziej podczas ostrego hamowania

ps a poza tym, to pozycja "na baku" ulatwia "zlapanie" sprzeta udami, co poprawia kontrole nad maszyna :)

Pozdrawiam,
Tomek
 
 
TSK27
[Usunięty]

Wysłany: Pią 12 Gru, 2008   Mocowanie amortyzatora i wywalone łożysko

Zdjąłem dziś wahacz do malowania i przy okazji poprzeglądalem łożyska i tu szokers wszystkie łożyska w dobrym stanie ale jedno w mocowaniu amora rozsypane a właściwie po łożysku nie ma śladu - masakra. Tuleja zaorana. Poniżej fotki







Da sie jeszcze coś z tym zrobić?? Gdzie ewentualnie mozna dostać łożysko i tuleje??


Przeszperałem allegro i sa mocowania ale tylko tego typu



Jak widać ja mam inne. Podejdzie to do mojego sprzęta?
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pią 12 Gru, 2008   

Mozesz tym z ostatniego zdjęcia zastapic swoja aluminiowa dźwignię. Zakup łożyska igiełkowego wraz z tuleja bedzie bardzo trudny. Pozostaje serwis.
Same łożysko widziałem w Larssonie.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
groszek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Kwidzyn/Gdańsk
Wysłany: Pią 12 Gru, 2008   

Łożysko igiełkowe wraz ze sworzniem dostaniesz tylko w serwisie, koszt kompletu to ok: 150zł
_________________
Serce bije w tempie obrotów maszyny,
treningu godziny,
zamienione plany w czyny...
http://www.polskajazda.pl...ki/GS,500/47771
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.