Odpowiedz do tematu
: Tylny amortyzator - regulacja, mocowanie, naprawa, itp
ostatnio naszła mnie chęć na przepalenie gsa więc wyjechałem zrobić nim rundkę po okolicy ale mam wrażenie amortyzator z tyłu jest już dla mnie za twardy. problem jest taki że nie posiadam klucza do regulacji. pytanie czy można użyć jakiegoś narzędzia zastępczego(śrubokręt czy coś)? ktoś próbował?
:
jak regulowałem z kumplem to oryginalny klucz wyrzuciliśmy w kąt i zastapiliśmy go właśnie śrubokrętem bo wygodniej
: Tylny amortyzator
witam,
watpie, ze to normalne, ale po przebiegu 14 500 km tylny amortyzator umarl :/
orientujecie sie, czy da sie go regenerowac?
bylbym wdzieczny rowniez za jakies porady na temat mozliwych zamiennikow (kto produkuje, gdzie kupic?).
a moze ktos z Was posiada tylny amortyzator do sprzedania? (moj GS jest z 2004 roku i jestem we Wroclawiu)
i jeszcze jedno: czy to problem wymienic go wlasnymi rekami? (w mechanice nie siedze gleboko, ale narzedzia trzymam w lapach dosc pewnie :))
pozdrawiam,
Tomek
watpie, ze to normalne, ale po przebiegu 14 500 km tylny amortyzator umarl :/
orientujecie sie, czy da sie go regenerowac?
bylbym wdzieczny rowniez za jakies porady na temat mozliwych zamiennikow (kto produkuje, gdzie kupic?).
a moze ktos z Was posiada tylny amortyzator do sprzedania? (moj GS jest z 2004 roku i jestem we Wroclawiu)
i jeszcze jedno: czy to problem wymienic go wlasnymi rekami? (w mechanice nie siedze gleboko, ale narzedzia trzymam w lapach dosc pewnie :))
pozdrawiam,
Tomek
: Re: tylny amortyzator
Po czym doszedłeś, że amor umarł? Może jest ustawiony na najsłabszą pozycję. Jest ich chyba 7, gdzie siódma to najmocniej ustawiony amortyzator.
Też jestem z Wrocka i jutro organizuje się malutka grupa ( prawie trzy moto -> gs500, vfr800 i rs125 ). Jak chcesz podjechać to daj znać.
fuoix napisał/a: |
witam,
watpie, ze to normalne, ale po przebiegu 14 500 km tylny amortyzator umarl orientujecie sie, czy da sie go regenerowac? |
Też jestem z Wrocka i jutro organizuje się malutka grupa ( prawie trzy moto -> gs500, vfr800 i rs125 ). Jak chcesz podjechać to daj znać.
:
doszedlem po tym, ze moto strasznie buja podczas jazdy na nierownosciach i na postoju, jak nacisne gwaltownie na tyl, to odbija mocno do gory... to wszystko oznacza dla mnie brak tlumienia - sprezyna hula jak nalezy, ale nic jej nie powstrzymuje (pewnie nieszczelny element tlumiacy amortyzatora - zgaduje, ze wyciek oleju, choc tego nie zaobserwowalem, bo zlozylo sie, ze awarie wyczulem w deszczu, wiec wszystko tam mokre bylo).
no to dawaj info, gdzie sie zbieracie i o ktorej.
przyznam, ze jazda z takim amorkiem nie nalezy do najprzyjemniejszych (czeste wibracje tylu na bruku i wspomniane wyzej bujanie), ale moze przynajmniej na krotka rozmowe wpadne :)
...o ile smigacie wieczorkiem, bo praca do 18 :/
pozdrawiam,
Tomek
no to dawaj info, gdzie sie zbieracie i o ktorej.
przyznam, ze jazda z takim amorkiem nie nalezy do najprzyjemniejszych (czeste wibracje tylu na bruku i wspomniane wyzej bujanie), ale moze przynajmniej na krotka rozmowe wpadne :)
...o ile smigacie wieczorkiem, bo praca do 18 :/
pozdrawiam,
Tomek
:
Witam.
Podepnę się pod temat. Mam taki problem, mianowicie mam wyciek z tylnego amortyzatora,
najprawdopodobniej nie ma już w nim prawie oleju, dział na samej sprężynie.
Teraz moje pytanko, da się tam wymienić simering i dolać oleju?? Macie może jakiegoś e-booka z instrukcja
pzdr.
Podepnę się pod temat. Mam taki problem, mianowicie mam wyciek z tylnego amortyzatora,
najprawdopodobniej nie ma już w nim prawie oleju, dział na samej sprężynie.
Teraz moje pytanko, da się tam wymienić simering i dolać oleju?? Macie może jakiegoś e-booka z instrukcja
pzdr.
:
są dwie możliwości:
1. regeneracja (niektórych się da, specjalizują się w tym niektóre firmy)
http://www.moto.allegro.p...egeneracja.html
http://www.moto.allegro.p...ocyklowego.html
2. zakup używanego (i tą opcję bym polecił, z jak najmłodszego wypadkowego GS-a kupić).
1. regeneracja (niektórych się da, specjalizują się w tym niektóre firmy)
http://www.moto.allegro.p...egeneracja.html
http://www.moto.allegro.p...ocyklowego.html
2. zakup używanego (i tą opcję bym polecił, z jak najmłodszego wypadkowego GS-a kupić).
:
tylko czy taki amorek używany też nie okaże się wywalony?
Za to ciekawi mnie, czy idzie dorwać jakiś zamiennik. Np. do rowerów różne firmy produkują dampery i dobiera się je na podstawie skoku, długości (mocowań) i innych rzeczy.. Ale można zmieniać dowolnie, tylko to droga zabawka, wiec przy puszczam że w moto bedzie jeszcze droższa w zależnosci od producenta. Choć miło by było, mieć regulacje kompresji, powrotu i inne takie to samo tyczy się przodu, ale to juz .
Za to ciekawi mnie, czy idzie dorwać jakiś zamiennik. Np. do rowerów różne firmy produkują dampery i dobiera się je na podstawie skoku, długości (mocowań) i innych rzeczy.. Ale można zmieniać dowolnie, tylko to droga zabawka, wiec przy puszczam że w moto bedzie jeszcze droższa w zależnosci od producenta. Choć miło by było, mieć regulacje kompresji, powrotu i inne takie to samo tyczy się przodu, ale to juz .
:
tylko czy taki amorek używany też nie okaże się wywalony? ileś procent używanych będzie zużyta, mam GS-a z 1999 i amorek działa dobrze.
wg mnie regeneracja lub zakup używki, nowy w ASO będzie kosztował około mnóstwo złotówek.
wg mnie regeneracja lub zakup używki, nowy w ASO będzie kosztował około mnóstwo złotówek.
:
Witam!
Ja niedawno musialem wymienic tylny amor.
Szukalem i szukalem i znalazl sie uzywany od bandita 600.
Nawet nie wiem, z ktorego roku.
Efekt:
Tyl poszedl w gore o jakies 5 cm (moze odrobine wiecej) - amortyzator jest dluzszy o okolo 2 cm od GS'owego.
Jezdzi sie dobrze (w sumie, to ciezko mi ocenic roznice pomiedzy sprawnym amorkiem od GS'a a tym od Bandita, poniewaz jakis czas jezdzilem bez tlumienia i po wsadzeniu tego od bandziora bylo nagle o niebo lepiej).
Trzeba bylo podlozyc jakies 2 cm gumowego klocka przy ograniczniku zlozenia nozki centralnej poniewaz lancuch niebezpiecznie sie do niej zblizyl po tym, jak wahacz poszedl troche w dol.
Podsumowujac, zaplacilem 150 pln za amortyzator i 50 pln za wymiane i jestem bardzo zadowolony!
Pozdrawiam i zycze tak udanych napraw wszystkim :)
Tomek
Ja niedawno musialem wymienic tylny amor.
Szukalem i szukalem i znalazl sie uzywany od bandita 600.
Nawet nie wiem, z ktorego roku.
Efekt:
Tyl poszedl w gore o jakies 5 cm (moze odrobine wiecej) - amortyzator jest dluzszy o okolo 2 cm od GS'owego.
Jezdzi sie dobrze (w sumie, to ciezko mi ocenic roznice pomiedzy sprawnym amorkiem od GS'a a tym od Bandita, poniewaz jakis czas jezdzilem bez tlumienia i po wsadzeniu tego od bandziora bylo nagle o niebo lepiej).
Trzeba bylo podlozyc jakies 2 cm gumowego klocka przy ograniczniku zlozenia nozki centralnej poniewaz lancuch niebezpiecznie sie do niej zblizyl po tym, jak wahacz poszedl troche w dol.
Podsumowujac, zaplacilem 150 pln za amortyzator i 50 pln za wymiane i jestem bardzo zadowolony!
Pozdrawiam i zycze tak udanych napraw wszystkim :)
Tomek
:
a nie zsuwasz się na bak przy hamowaniu po podniesieniu Gsa?
chciałbym umrzeć we śnie jak mój dziadek... a nie jak jego pasażerowie głośno krzycząc
__________
Gs500E>Honda Transalp xl600
__________
Gs500E>Honda Transalp xl600
:
prawde mowiac, nie zauwazylem znaczacej roznicy po zmianie amortyzatora.
tak jak pisalem wyzej, odczucia z jazdy opisalbym slowem "dobre" :)
nawet nie siada duzo bardziej podczas ostrego hamowania
ps a poza tym, to pozycja "na baku" ulatwia "zlapanie" sprzeta udami, co poprawia kontrole nad maszyna :)
Pozdrawiam,
Tomek
tak jak pisalem wyzej, odczucia z jazdy opisalbym slowem "dobre" :)
nawet nie siada duzo bardziej podczas ostrego hamowania
ps a poza tym, to pozycja "na baku" ulatwia "zlapanie" sprzeta udami, co poprawia kontrole nad maszyna :)
Pozdrawiam,
Tomek
: Mocowanie amortyzatora i wywalone łożysko
Zdjąłem dziś wahacz do malowania i przy okazji poprzeglądalem łożyska i tu szokers wszystkie łożyska w dobrym stanie ale jedno w mocowaniu amora rozsypane a właściwie po łożysku nie ma śladu - masakra. Tuleja zaorana. Poniżej fotki
Da sie jeszcze coś z tym zrobić?? Gdzie ewentualnie mozna dostać łożysko i tuleje??
Przeszperałem allegro i sa mocowania ale tylko tego typu
Jak widać ja mam inne. Podejdzie to do mojego sprzęta?
Da sie jeszcze coś z tym zrobić?? Gdzie ewentualnie mozna dostać łożysko i tuleje??
Przeszperałem allegro i sa mocowania ale tylko tego typu
Jak widać ja mam inne. Podejdzie to do mojego sprzęta?
:
Mozesz tym z ostatniego zdjęcia zastapic swoja aluminiowa dźwignię. Zakup łożyska igiełkowego wraz z tuleja bedzie bardzo trudny. Pozostaje serwis.
Same łożysko widziałem w Larssonie.
Same łożysko widziałem w Larssonie.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
Odpowiedz do tematu
Łożysko igiełkowe wraz ze sworzniem dostaniesz tylko w serwisie, koszt kompletu to ok: 150zł
Serce bije w tempie obrotów maszyny,
treningu godziny,
zamienione plany w czyny...
http://www.polskajazda.pl...ki/GS,500/47771
treningu godziny,
zamienione plany w czyny...
http://www.polskajazda.pl...ki/GS,500/47771