Przesunięty przez: Yarccom Pon 19 Maj, 2008 |
Oddlawienie (odblokowanie) GSa |
Autor |
Wiadomość |
Tiser [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 08 Lip, 2015
|
|
|
Moje membrany nie mają pęknięć tylko jedna była przyciśnięta krawędzią dekielka i przez to jest "pognieciona".
Dysze 130.
Czy numerowanie ząbków iglicy na obrazku jest prawidłowe?
|
|
|
|
|
Vankel
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2013 Pochwał: 1 Posty: 166 Skąd: Nowy Targ/Kraków
|
Wysłany: Pon 13 Lip, 2015
|
|
|
Tak |
_________________ 87 Simson S51 & 06 SV650S
Motocykl? tylko na "S" |
|
|
|
|
Tiser [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 14 Lip, 2015
|
|
|
Sądzicie, że jeżeli wcześniej membrana była przyciśnięta dekielkiem i teraz jest "pognieciona" to może nadawać się do wymiany? |
|
|
|
|
misiek. [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015
|
|
|
Trochę odgrzebuję temat. Nie jestem pewien co należy zrobić z tymi 3 wypustkami, które są na czarnej pokrywie gaźnika? Spiłować je czy zostawić? Przeglądałem cały ten temat i nie wiem czy w moim przypadku należy coś z tym robić? Oznaczenie gaźnika 02DA K561, rocznik 96, dysza 115, sprężyna: jedna 103mm, druga 96mm.
WP_20151026_20_28_45_Pro.jpg
|
|
Plik ściągnięto 35 raz(y) 61,51 KB |
|
|
|
|
|
keraj33
Model GSa: GS 500E
Wiek: 49 Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 56 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: Sro 28 Paź, 2015 odp
|
|
|
Nic nie robić,to nie ma wpływu ale sprężynki dla odławionego powinny być te dłuższe czyli wg Twoich pomiarów 103 Jak znam zycie pewnie komuś pękła i taka dokupił ale jexdzić to będzie |
|
|
|
|
kazan
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 20 Cze 2019 Pochwał: 1 Posty: 3 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2020
|
|
|
trochę odświeżam temat. co do roczników od 2000 jest sporo wątpliwości na forum czy instrukcja w pdf o oddławianiu jest właściwa więc.
Na początek jedna istotna rzecz. Od roku 2000 suzuki stosowało gaźniki o modelu bsr34ss (wcześniej bst33s). To zasadnicza różnica jeżeli chodzi o ograniczniki wychyleń przepustnicy, do roku 1999 rzeczywiście trzeba było usunąć ograniczniki (nawet jak się poszuka na oem parts to widnieją 2 rodzaje pokryw gaźników), od roku 2000 nie trzeba żadnych ograniczników wyciągać, tak jak wygląda ta pokrywa od spodu (mimo, że jest tam wyciągany wkład )tak ma zostać (w oem parts jest tylko jeden rodzaj pokryw dla każdej wersji). Sprężyny też są inne jak przed rokiem 2000 więc nie sugerować się, że maja mieć 105mm
Rocznik 2002 (nie ma go w ogóle go w pdf).
1. zakleić otwory w przepustnicach (tu polecam jakiś epoksyd odporny na benzyne i inne płyny). Z doświadczenia wiem, że akurat poxilina nie jest do końca odporna
2.Przestawić klips na iglicy z 2 do 4 karbu i usunąc podkładkę metalową znajdującą sie pod jasną podkładką nylonową (najniżej czyli najbliżej iglicy)
3. śruba mieszanki powinna być ustawiona na 2 i 3/4
4. jeżeli masz gaźnik w wersji 01DG prawdopodobnie nie musisz robić nic więcej, ani zmieniać dysz (powinny być już 115) ani sprężyn (fabryczne mają około 100mm dla każdej wersji
4a. jeżeli masz gaźnik innej wersji musisz porównać w manualu rozmiar dysz twojego gaźnika z odpowiadającą mu wersją odblokowaną (dział 18-7 manuala)
Rocznik 2004
Zakładam, że instrukcja z pdf o oddławianiu jest poprawna (zakładam to na podstawie mojego gs-a z 2002 roku gdyż jest ten sam gaźnik więc nie spodziewałbym się większych zmian).
Zakleić otwór, przestawic karb na iglicy ze środkowego do czwartego i wywalić metalową od spodu i ustawic śrubę mieszanki (chyba na 3 obroty, ale powinna być już tak wcześniej jak nikt nie grzebał). Ewentualnie sprawdzić jakie mamy dysze powinny być 130 lub choć porównać naszą wersję gaźnika z wersją odblokowaną w manualu dział 20-9 |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
kazan
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 20 Cze 2019 Pochwał: 1 Posty: 3 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Czw 23 Kwi, 2020
|
|
|
... ale cały czas jedna rzecz nie daje mi spokoju, ale po kolei...
Z racji, iż brak było w pdf o odblokowaniu rocznika 2002 (ściśle 2001-2003 czyli wersji K1 K2 K3)i i było też kilka sygnałów na forum, że wersje od 2004 mogą się nie zgadzać postanowiłem temat rozebrać na części, porównywałem wersje zblokowane i odblokowane w OEM PARTS, a także w manualu.
I tu mi trochę namieszało, bo patrząc wg OEM PARTS (inaczej się ma układ/ilość podkładek na iglicy) i Manuala( inaczej sugeruje nastaw karbu na iglicy) to albo ja czegoś nie rozumiem, albo pierwotny autor (z tego co wiem to instr. pochodzi gdzieś zza Odry) znalazł sposób na podniesienie mocy na swój sposób, ale pytanie czy to jest pierwotne odblokowanie.
Tak czy siak zrobiłem jak w odblokowaniu z wersji 2004 a manual mi tylko potwierdził wersję dysz.
Dla wielu temat bez sensu, bo skoro jest moc to co się martwić, ale mi mechaniczna ciekawość( i zasada że ma być tak jak ma być) nie pozwala tego tak zostawić, tak samo jak pytanie czy kolejne 0,5mm podniesienia na iglicy (tyle chyba dało by się uzyskać inną konfiguracją zapinki i podkładek, co też musiałbym już bardzo dokładnie zmierzyć) da dodatkowe parę kucy czy przeleje cylinder
Sam manual potwierdził mi wersję dysz, dla mojej wersji (01DG) i odblokowanej są te same (115) i gdybym wcześniej wiedział na 100%, że można temu ufać to bym się nie męczył z zapieczonymi śrubami.
Co do osiągów swojego chyba nie mogę narzekać, oczywiście jak na Gs-a. Pomijając tu proroków co jeździli 180 i ("jeszcze mieli zapas") to start 0 do 100 ma się tych fabrycznych okolic 6sek, fast 60-140 wg tego co znalazłem w necie ma mieć 17sek, ale mi wychodzi okolice 14sek, pytanie jak to było mierzone (może na jednym biegu?).
Ja to tak dobieram, aby tylko raz bieg przełożyć (biegi wrzucam fast), wtedy wychodzi ~14.
A jak robię wersję cały czas na max momencie i 2 razy biegi zmieniam to wydaje mi się, że koło 13,5sek schodzę.
Coś szybko więć pytanie jak wyjdzie spalanie, sprawa świeża więć jak 1tyś nie zjadę to nie będę wiedział. Max u mnie nie powala, ale jak na te moto to ja jak karykatura (2m i 115kilo) więc nie ma go co męczyć do końca. 140 wbija dość łatwo a 120 od strzała, powyżej 160 nie męczyłem
Ile wam palą fabryczne Gs-y? Ale tak uczciwie w typowej jeździe? Trochę ognia trochę chillu?
Mi wcześniej sporo brał, ale wydaje mi się, że przyczynę przypadkowo znalazłem przy próbie obokowania, ktoś wcześniej chyba próbował zyskać moc (albo jakiś łeb przy serwisie gaźników) i nastawił śrubę mieszanki dla wersji odblokowanej (różnica 2 albo 2 i 3/4).
Silnik perełka 24000km (na 95% oryginalne i nie jestem z 1szej łapanki) rok 2002. Całę życie zblokowany |
|
|
|
|
|
nogi_węża
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 02 Sie 2022 Posty: 1 Skąd: oln
|
Wysłany: Wto 02 Sie, 2022
|
|
|
Witam, odświeżę temat, szukam instrukcji odblokowania po polsku. Niestety link wstawiony przez kolegę o nicku hermes nie jest już aktywny.
Ktoś coś? |
|
|
|
|
Przemo126p
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 21 Maj 2022 Posty: 1 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sro 14 Wrz, 2022
|
|
|
Mam Gs z 99r znalazłem że w moim roczniki powinna być dysza za 117.5 i żeby wymienić na 115 u mnie były 120 dlaczego tak? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|