WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie na wyzszych obrotach
Autor Wiadomość
Adanio 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2018
Pochwał: 1
Posty: 4
Skąd: Marki
Wysłany: Wto 30 Cze, 2020   Szarpanie na wyzszych obrotach

Muszę się Was poradzić bo już pomysły mi sie skończyły. Opisze przypadek: uruchamia się od cyknięcia w rozrusznik, czy zimny czy ciepły, ładnie wchodzi na obroty i z obrotów schodzi, jak jadę spokojnie 80 - 100 czy nawet 120 bez gwałtownych przyspieszeń, motor pracuje płynnie i nic sie nie dzieje a jak odkręcę dynamicznie manetkę i przeciągnę go na obrotach tak pod 9 tys to po kilku kilometrach (2-3) przy ok 140 zaczyna się czkawka, zwalniam 120 czy do 100 i czka dalej, przyspieszam, motor ciągnie ładnie ale wystarczy lekko odpuścic manetkę a znów zaczyna się czkawka. I tak to trwa aż zwolnię, zacznę jechać spokojnie 100, i po kilku kilometrach problem ustaje. Czyściłem gaźniki, rozbierałem na atomy, przedmuchane, nowe zaworki wstawione kompletne, poziom paliwa co do milimetra w obu komorach, ustawiłem tak ok 1 mm powyżej łączenia dekla z korpusem. Wyregulowane i synchronizowane, Iglica na środkowym ząbku, membrany całe aczkolwiek mają już swoje lata, czyściłem odpowietrzenie korka wlewu paliwa i kranik, zresztą kranik jest prosty jak cep, próbowałem jeżdzić na PRI i objawy bez zmian. Świece jasne, kawa z mlekiem, wymienialem zaworki bo na starych nie dało sie ustawić poziomu paliwa. Świece przejechały może 7 tys. Filtr powietrza nowy, suchy. Zostały mi jeszcze do sprawdzenia zawory, ale je sprawdzałem przed sezonem, wymieniałem płytki i były ustawione w normie ale jeden wydechowy mocno zbliżał się do minimum (0,03 wchodził a 0,04 już nie). To tylko mi przychodzi do głowy.
Czy ktoś ma jakiś pomysł ?
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 01 Lip, 2020   

Jedyne co przychodzi mi do głowy to problemy z odpowiednio szybkim napływem paliwa do gaźników, ale skoro poziom paliwa z komorach masz ustawiony na 100% dobrze... Miałem kiedyś podobne objawy i delikatne zwiększenie poziomu paliwa poprzez korektę ustawienia pływaków pomógł. Może ktoś kiedyś coś kombinował z dyszami i są za małe?
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 01 Lip, 2020   

Tak jak kempes obstawiam problem z szybkim napływem do gaźników, bo w przeciwnym razie od razu by po powrocie na niższe prędkości doszedł do siebie, a z tego co piszesz problem się utrzymuje przez chwilę.

Jeśli na pri jest to samo to przyjrzałbym się wcześniejszym elementom:
1. Filtr/kranik w zbiorniku
2. przewody paliwowe
3. Kranik

wygląda to tak jakby za mało paliwa docierało do gaźników i poziom w komorach spada przy obciążeniu.
 
 
 
Adanio 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2018
Pochwał: 1
Posty: 4
Skąd: Marki
Wysłany: Sro 01 Lip, 2020   

Dzięki Panowie, też przychodziło mi to do głowy ze coś z szybkością przepływu paliwa jest na rzeczy ale że to stary motor to i wszystko może szwankować, sprawdzę kranik jeszcze raz, czystość filtra, może zalałem jakimś szmelcem niechcący i szczelność rurki podciśnienia do kranika bo skoro przyspiesza i wkręca się na obroty to może jest tam jakaś nieszczelność która powoduje zamykanie membrany przy odpuszczaniu gazu. Do zaworów też zajrzę żeby mieć to na 100% wykluczone.
 
 
Adanio 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2018
Pochwał: 1
Posty: 4
Skąd: Marki
Wysłany: Pią 03 Lip, 2020   

Już chyba znalazlem winowajcę. Odkręciłem króćce dolotowe bo jeden sie pocił. Tam jest uszczelka wygladająca jak oring. Ale u mnie ta uszczelka jest twarda jak skała, niczego nie uszczelnia, jak chcialem ją wydłubać to ze starości i stwardnienia pękła na pół. Podejrzewam że tam ciągnął lewe powietrze. Czy ktoś z Was już stosował tam zamiennie jakiś oring ? zwykły olejoodporny czy może szukać oringów na wysoką temperaturę ? już takie kupowałem są do 200 stopnie zdaje się, Czy może zrobić tą uszczelkę z wysokotemperaturowego sylikonu ? Bo sam króciec jest cały, sprawny i elastyczny, niechętnie bym go wymieniał na nowy.
 
 
Adanio 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2018
Pochwał: 1
Posty: 4
Skąd: Marki
Wysłany: Nie 05 Lip, 2020   

Usterka usunięta. Przyczyną szarpania było "lewe powietrze" spod króćcow ssacych. Zrobiłem uszczelkę z wysokotemperaturowego silikonu, nadmiar który się wycisnal dokładnie usunąłem z kanałów ssacych i z zewnątrz. Teraz motor jeździ jak wściekły:-)
Pozdrawiam wszystkich.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 07 Lip, 2020   

Dzięki za informację o przyczynie problemu :) Objawy raczej nie bardzo typowe na lewe powietrze, więc kolejna lekcja dla wszystkich :)
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.