Witam,
Posiadam Suzuki GS500F 2004, ostatnio po trasie nie chiciała mi zapalić - poszła na pycha z 3.
Sprawdziłem ładowanie na aku przy:
-2000obr było 13.8V
-5000obr było 12.2V
Sprawdziłem następnie prąd zmienny przed reglerem:
-wolne obr 15-20V
-5000obr 60V - równo pomiędzy każdym stykiem
W serwisówce widziałem że powinno być conajmniej 75V
Napięcie za reglerem:
-5000obr 2/3.5 V
Wydaje mi się że to mało trochę nawet jak na te 60V na wejsćiu, regler się coś zagrzał.
Sprawdziłem przewody biegnące do silnika nie są nigdzie przetarte - izolacja cała.
Widziałem podobny temat na formum ale nie było odpwoiedzi od usera który miał ten problem a było to samo.
Myślę na spuszczeniem oleju i rozebraniem lewej pokrywy silnika żeby sprawdzić stan uzwojenia / koła magnesowego. Boję się tylko że uszczelka po złożeniu może cieknąć.
Poradzi ktoś coś ?
[ Dodano: Wto 27 Sie, 2019 ]
Koło magnesowe
Uzwojenie
Odpowiedz do tematu
: Brak ładowania
:
1. Sprawdź czy uzwojenia alternatora nie maja zwarcia do masy.
2. Sprawdź czy regulator ma dobrą masę.
3. Odłącz regulator od instalacji i zobaczy czy podaje dobre napięcie. Jeśli za małe/za duże to regulator do wymiany. Możesz też go sprawdzić zgodnie z serwisowka ale najlepsza metodą jest podmiana na próbę innego, sprawnego. Jeśli jest ok to szukaj gdzie masz spadek napięcia w instalacji (kostki, styki, itp.).
Sprawdzenie alternatora zostaw na koniec bo z tym jest najwięcej zabawy. Jeśli napięcia między fazami są równe to obstawiam, że jest ok.
2. Sprawdź czy regulator ma dobrą masę.
3. Odłącz regulator od instalacji i zobaczy czy podaje dobre napięcie. Jeśli za małe/za duże to regulator do wymiany. Możesz też go sprawdzić zgodnie z serwisowka ale najlepsza metodą jest podmiana na próbę innego, sprawnego. Jeśli jest ok to szukaj gdzie masz spadek napięcia w instalacji (kostki, styki, itp.).
Sprawdzenie alternatora zostaw na koniec bo z tym jest najwięcej zabawy. Jeśli napięcia między fazami są równe to obstawiam, że jest ok.
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
Jak się okaże, że altek usmażony to mogę polecić firmę przewijającą alternatory, robili mi vfrkę w tym sezonie, efekt bardzo dobry.
:
Odpowiedz do tematu
chyba faktycznie regulator, złożyłem silnik jescze raz pomierzyłem, regulator na wolnych obrotach daje 2V, a przy wyższych poniżej 1V.
Mierzyłem rezystancję pomiędzy L1/L2/L3 i B/W - wg serwisówki powinio być 6 Om a u mnie cały czas pokazuje 1.
Skąd polecacie kupić ?
Mierzyłem rezystancję pomiędzy L1/L2/L3 i B/W - wg serwisówki powinio być 6 Om a u mnie cały czas pokazuje 1.
Skąd polecacie kupić ?