Pomocy. Kupilem motocykl z krzywa rama.Bardzo prosze o pomoc
Odpowiedz do tematu

: Pomocy. Kupiłem motocykl z krzywą ramą.Bardzo proszę o pomoc
Witajcie. Proszę Was wszystkich ( wszystkie wpisy będą dla mnie cenne ) o pomoc , co robić dalej.
Motocykl kupiłem ( z klauzulą w umowie,że zapoznałem się i i znam stan techniczny pojazdu ) ponad miesiąc temu. Dziś pojechałem do uznanego warsztatu motocyklowego aby poprawić skręt kierownicy na śrubach. Mechanik się nim ( przed ewentualną poprawką kierownicy ) przejechał i od razu powiedział,że to nie kwestia kierownicy tylko rama jest krzywa i jesli chcę dokona pomiaru laserem abym to zobaczył. Potem usiadł prosto na motocyklu, a mi kazał się mi położyć na ziemi i popatrzeć z kilku metrów na koła. Rzeczywiście, tylne koło jest "odchylone" od przedniego w linii prostej o około 2 cm ! Mało tego- tylne koło jest też przechylone ( nie stoi równo na środku opony ). Mechanik powiedział też,że dysponuje urządzeniem, które może wyprostować mi ramę w sposób idealny ( z pomiarami laserem ) i będzie już można jeździć bezpiecznie, że konstrukcja ramy będzie absolutnie bezpieczna na wszelkie warunki jazdy ( w tym na torze )- koszt naprawy, to 1000 zł. Teraz pytania do Was.
1. Czy po takiej naprawie na prawdę będzie można jeździć bezpiecznie, jak z fabryczną ramą ?
2. Czy znacie jakiś bardzo porządny warsztat i czy cena 1000 zł, to dużo.
3. Czy dać sobie sobie spokój i -może- znajdzie się jakiś warsztat, który w takim stanie motocykl ode mnie odkupi ?
4. GS-500 F rok 2005 kupiony za 6 tys. zł, zarejestrowany + opłaty z tym związane ,udokumentowany przebieg ok. 14 tys. km, założyłem nowe opony, nowe świece, wymieniłem olej itd
Ponownie proszę Was o wszelkie sugestie, co dalej robić. Jestem załamany....

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na motocyklach, to jakby dziewica prowadziła blog o wyrafinowanym sexie :-)
:
Ja bym podjechał do innego warsztatu jeszcze się upewnić. Możliwe, że gościu chcę Cię naciągnąć.

Przejechał się, popatrzył i od razu stwierdził, że rama krzywa :rotfl: Kiedyś taki jeden fachura chciał mi w samochodzie uszczelkę pod głowicą robić bo wysadziło mi zbiorniczek od płynu chłodniczego. Okazało się, że korek był uszkodzony, kupiłem nowy za 15zł i było ok. A on od razu, że uszczelka do wymiany, głowica do planowania, 1500zł będzie kosztowało. Albo szukaj drugiego silnika :rotfl:

To, że moto ściąga, jedzie nie równo wcale nie znaczy, że rama jest krzywa. Jest dużo możliwości: krzywe lagi lub krzywo zamontowane, krzywa ośka przedniego koła, krzywo ustawione koło tylne przy regulacji łańcucha, luz na wahaczu, łożysko główki ramy, krzywa któraś z półek itd. Możliwości jest sporo, trzeba wszystko posprawdzać.

GS500F '05 => XL1000V '05 + GSX-R750W '92 (ex BociekPL)
:
Klauzula o stanie technicznym dotyczy stanu ogolnego motocykla, zuzycia opon, uszkodzen lakieru wgniotek itd, ale nie krzywej ramy. Nie jestes specjalista zeby to organoleptycznie stwierdzic.
Gorzej, ze to bylo miesiac temu. Sprzedajacy powie ze sprzedal sprawny a Ty potem miales wypadek.
Tak ze w sadzie bedzie ciezko, przy tej wartosci sprzetu raczej nie warto.

Zacznij od innego warsztatu, moze to rzeczywiscie kwestia regulacji

ps. Wszedzie w kazdym poradniku pisza zeby brac na ogledziny kogos kto ma pojecie, eh...

Honda VFR750 '94
Honda VT600 obrzyn '95
:
kupiłeś w jakimś komisie/warsztacie czy od osoby prywatnej?

Jak od prywatnej to nie ma szans na cokolwiek - musiałbyś Ty mu udowodnić że wiedział o uszkodzeniu. W momencie gdy Ty kupując tego nie zauważyłeś to sprzedający może powiedzieć że jeździł i nic nie zauważył.

Koniecznie inny warsztat dla weryfikacji.

Może dystanse źle założone, może wahacz uszkodzony...

Zdejmij zbiornik, plastiki, zadupek, zrób linię od główki ramy do końca ramy i zobacz czy widać nierówność. Może problemem jest wahacz czy coś takiego.

Jeśli chodzi o naprawę - wolałbym chyba kupić ramę z dokumentami i dać do pomiaru laserowego przed założeniem. Taniej i pewniej niż prostowana rama...

:
Dziękuję Wam wszystkim za cenne wpisy ! Moto kupione od osoby prywatnej. Ja się skupiłem na tym co sam widziałem u mechanika (który mi to pokazał ) czyli .. tylne koło jest "odchylone" od przedniego koła w linii prostej o około 2 cm ! Czyli jakby stało ( tylne koło ) " z boku " o około 2 cm w linii prostej od przedniego. Dodam jeszcze,że " jazda bez trzymania kierownicy" nie powoduje ściągania w jakakolwiek stronę. Tak czy tak pojadę zatem do innego mechanika, aby zweryfikować to, co usłyszałem od pierwszego. Dam znać.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na motocyklach, to jakby dziewica prowadziła blog o wyrafinowanym sexie :-)
:
No, to się wyjasniło.. Prawdopodobnie to nie jest skrzywiona rama !! ! Okazało się,że po wymianie opon w "przedziałki" ( takie kreski po obu stronach ramy " były źle ustawione- z jednej na 4 z drugiej na 2. Poza tym gwinty na osi koła tylnego są tak zapieczone,że tylko siłowo dało się je równo dokręcić- były przykręcone krzywo ( skrajnie nie równo po długości śrub ). Teraz OBA KOŁA SĄ IDEALNIE W OSI. Zamówiłem już używaną oś koła tylnego i według mechanika motocyklowego , po wymianie tej osi, wszystko powinno być w porządku. Co o tym sądzicie ?

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na motocyklach, to jakby dziewica prowadziła blog o wyrafinowanym sexie :-)
:
No i gitara, a jak tam kwity powiedz? Udalo sie przerejestrowac na A2?

Honda VFR750 '94
Honda VT600 obrzyn '95
:
Rozumiem, że zmieniłeś mechanika? :)

:
1. Pisma z Urzędem Komunikacji trwają ( czekam na odpowiedź na moje pismo do nich ).
2. Tak, podjechałem do innego polecanego mechanika :-) . Czekam ( zamówiłem na Alle ) teraz na oś koła tylnego do wymiany.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na motocyklach, to jakby dziewica prowadziła blog o wyrafinowanym sexie :-)
:
Ach te mechaniki.... mają rozmach kur**syny.
Ernet napisał/a:
koszt naprawy, to 1000 zł.

:
tompi napisał/a:
Ach te mechaniki.... mają rozmach kur**syny.
Ernet napisał/a:
koszt naprawy, to 1000 zł.


A no mają :zly: Mój błąd polegał na tym,że z góry założylem, że to krzywa rama, bo jeden "mechanik" tak powiedział... ale Wy szybko to sprostowaliście ;-) No, nic.. będę informował Was na bieżąco.. wizytę u mecha mam na 26.05 ( osi koła tylnego ) ,może uda się prędzej. Tak czy tak... już koła stoją w lini prostej !

PS. Żeby nie zaśmiecać forum... przewody hamulcowe są jeszcze oryginalne ( z 2004 roku :zly: ). Tak krótko: jakie polecacie na przód i tył ? Wystarczy nazwa firmy i ewentualnie link do zakupu.
Ja znalazłem takie, ale to chyba przerost formy nad treścią :hyhy:
https://gmoto.pl/hel-komplet-typ-p-2szt-przewodow-hamulcowych-przodtyl3,9060.html

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na motocyklach, to jakby dziewica prowadziła blog o wyrafinowanym sexie :-)
:
Ernet napisał/a:
Ja znalazłem takie, ale to chyba przerost formy nad treścią :hyhy:


Zależy co kto lubi :P Na pewno przewody w oplocie są lepsze od gumowych.

Jak zmieniasz to zmień od razu na oplot. Jeśli nie chcesz tyle kasy wpakować to daj oplot tylko na przód.

:
Jak wyżej. Oplot na przód i jak masz hajsy to i tył. nie lej bylejakiego płynu hamulcowego. Poza tym warto pomysleć nad akcesoryjnymi klamkami.

:
UPDATE: tylna oś wymieniona,łańcuch naciągnięty i nasmarowany. Motocykl , a raczej jego opony są idealne symetrycznej osi. Notabene sama zdemontowana,stara oś była w bardzo dobrym stanie ( oprócz gwintu oczywiście ). Tak czy tak już po problemie :) Nauka dla mnie: jesli coś podejrzanego się dzieje z motocyklem, trzeba usterkę zweryfikować i minimum 3 mechaników. No, chyba ,że ma się swojego, jednego całkowicie zaufanego. macie takich ?

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na motocyklach, to jakby dziewica prowadziła blog o wyrafinowanym sexie :-)
:
mamy, niektórzy sami nimi są. mógłbym polecić, ale nie wiem czy chcesz się bujać kilkaset kilometrów ;)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.