Wymiana manetek
Odpowiedz do tematu

pavlick
[Usunięty]
: Wymiana manetek
Mobilki w jaki sposób są umocowane manetki na kierownicy?
Na wstępie: mam zmienioną kierownicę na turystyczną i założone jakieś dziwne z ogniami. Przy rollgazie widać dwa plastikowe pierścienie z białego plastiku. Chcę je zmienić na podgrzewane ale nie wiem jeszcze jak je zdjąć i założyć nowe.
Na naszym forum niestety manuala nie znalazłem...

:
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=3

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
:
pavlick,
Masz dwie opcje:

1. Rozciąć stare gumy.
2. Między gumę a kierownicę (i rollgaz) wsadzić cienki płaski śrubokręt. Delikatnie podważyć. Wstrzyknąć płyn do mycia naczyń. Tak w kilku miejscach po obwodzie. Manetki zejdą.

Daj znać czy zadziałało. ;)

pavlick
[Usunięty]
:
lewą dzisiaj na szybko ściągnąłem bez problemu.
a z rollem może być problem... mam założone coś takiego:
http://img15.allegroimg.p...6/56/1922765616
no ale będę walczyć - dzięki za porady

mocar
[Usunięty]
:
jakieś rady przy zakładaniu nowych manetek?
Ze ściągnięciem starych nie było problemu, Wstrzyknąłem trochę smaru do łańcucha i zeszły bez problemu. Przed zakładanie nowych wszystko odtłuściłem i wpychałem na siłę kręcąc, lewa już zamontowana. Przy wciskaniu prawej urwał mi się ten plastikowy bolec który jest w przełączniku i wchodzi do dziurki w kierownicy.. :zdegustowany: Teraz muszę kupić nowy, z początku myślałem o naprawie tego, ale jednak wole normalne rozwiązania niż robienie rzeźby z części która kosztuje ok. 50zł... Teraz boję się żeby sytuacja się nie powtórzyła, manetka już prawie założona(brakuje z 1,5 cm). Co zrobić żeby wchodziła ona "lżej" ?

:
Przed wciśnięciem trzeba było potrzymać ją trochę w gorącej wodzie.

:
Rozgrzej je porządnie, tak żeby była odpowiednio miękkie i jak najszybciej nałóż na kierownicę. Powinno się udać bez problemu, ale gdyby coś było nie tak to lepiej szybciej ściągnąć i spróbować jeszcze raz niż na siłę wpychać bo jak się zakleszczy to może być kłopot.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
rozebrałem w swoim życiu już trochę kierownic i złożyłem też sporo. nie rozumiem jaki wy macie problem z założeniem prawej manetki (rolgazu), wystarczy rozebrać przełącznik i wchodzi luźno. a do lewej manetki wystarczy trochę śliny i wchodzi bez problemu.

Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
mocar
[Usunięty]
:
kempes, problem w tym że ona już siedzi na kierze i nie chce drgnąć i nie za bardzo ją teraz rozgrzać no bo jak? 4 stopień grzania raczej nie wystarczy:P:P

ziomek4000, nie bardzo rozumiem co da rozebranie przełącznika.. możesz to jakoś sprecyzować?

:
w sumie to ja wcześniej powinienem zacząć pod pytania w jaki sposób ty ułamałeś ten bolec? jak się domyślam kupiłeś grzane manetki i starą zdjąłeś z plastikowego elementu rolgazu i na to zakładałeś nową gumę?

a jeśli mowa o rozebraniu przełącznika to odkręć od spodu 2 śrubki na krzyżak, odczep linkę od rolgazu i zdejmij to z kierownicy i gdy już będziesz miał luźno poza moto to nic nie połamiesz. a jeśli masz sprężarkę z długą wąską końcówką to wciśnij między plastik a gumę manetki i puść powietrze jednocześnie wsuwając gumę. ja tak zawsze ściągam lewe strony na warsztacie i nigdy nie było problemu.

Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
mocar
[Usunięty]
:
ziomek4000 napisał/a:
jak się domyślam kupiłeś grzane manetki i starą zdjąłeś z plastikowego elementu rolgazu i na to zakładałeś nową gumę?
dokładnie tak. Przy zakładaniu obracałem manetkę i wtedy się ułamał.

Przed zakładaniem nawet myślałem o tym żeby zdjąć cały rolgaz i nie zakładać tego na moto, ale lenistwo wygrało. Jak widać czasem może narobić jeszcze więcej pracy :) No ale nauczka jest i w razie następnej wymiany już wiem czego nie robić :)

Manetka już na miejscu.

:
Hej, odgrzewam kotlety, żeby nie zakładac nowego tametu.

Mam do wymiany kierownice po ślizgu, zamówiłem nową, od razu nowe klamki i myslę tez nad manetkami.

ktoś może miał styczność z takimi:
https://allegro.pl/oferta/manetki-gumy-kierownicy-hornet-xj-6-tdm-gs-500-xjr-6938972316

lub może, potwierdzić, że będą pasować p&p ?

Pozdrawiam !

:
Narkil napisał/a:
lub może, potwierdzić, że będą pasować p&p ?


W zależności od rocznika GS miał 1 lub 2 linki do rollgazu, więc na to musisz zwrócić uwagę.

W aukcji napisane jest że są 3 różne końcówki do rollgazu więc raczej powinny pasować...

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.