WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Oswietlenie LED do kufrow
Autor Wiadomość
ziomek4000 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 09 Maj 2011
Pochwał: 12
Posty: 856
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 16 Sie, 2012   

wyjaśniłeś to na tyle dobrze że bez problemów dałem radę wszystko zmontować.
_________________
Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
 
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sob 23 Lut, 2013   

Kontynuując temat opracowałem dużo prostszy układ ale mniej odbajerowany.

W tej wersji zakładam, że wszystkie kufry będą miały paski w dwóch kolorach, czerwonym i żółtym, pozostały natomiast wejściowe układy zabezpieczające oraz elektroniczny układ PWM do regulacji jasności świecenia pozycji w stosunku do stopów.

Projekt płytki wykonany w dwóch wersjach
  • jednostronna - większa ale łatwiejsza do wykonania metodą domowo-termotransferową
  • dwustronna. ale za to mniejsza


kufry_v2_2_g.png
płytka dwustronna - strona elementów
Plik ściągnięto 16399 raz(y) 412,67 KB

kufry_v2_2_d.png
płytka dwustronna - strona druku
Plik ściągnięto 16399 raz(y) 420,85 KB

kufry_v2.png
schemat ideowy układu
Plik ściągnięto 238 raz(y) 1,28 MB

kufry_v2_1_g_3d.png
symulacja 3d - płytka jednostronna
Plik ściągnięto 91 raz(y) 2,36 MB

kufry_v2_1_g.png
płytka jednostronna - strona elementów
Plik ściągnięto 88 raz(y) 672,82 KB

kufry_v2_1_e.png
płytka jednostronna - rozmieszczenie elementów
Plik ściągnięto 110 raz(y) 724,38 KB

kufry_v2_2_d_3d.png
symulacja 3d wersja dwustronna - strona druku
Plik ściągnięto 65 raz(y) 1,92 MB

kufry_v2_2_g_3d.png
symulacja 3d wersja dwustronna - strona elementów
Plik ściągnięto 69 raz(y) 2,16 MB

_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sob 23 Lut, 2013   

A dla osób bez zdolności elektronicznych bardzo uproszczona wersja układu powyżej.

Jedyne elementy to diody półprzewodnikowe 1N5062, krzemowe, gdzie na każdej tracimy 1V.
(zmieniłem model diody i spadek napięcia po tym jak jeden z kolegów dał tyle pasków, że można było most oświetlić ;) dioda 1N5062 wytrzymuje prąd do 2A czyli ok. 34 segmentów 5 cm z potrójną strukturą)
Zależnie ile z 5 projektowanych diod zainstalujemy (w miejsce pozostałych mostki) tak jasno będzie się świecić kufer na pozycji, zasada jest prosta, im więcej diod tym ciemniej.
Dioda oznaczona na schemacie jako D104 ma funkcję separującą obwód świateł pozycyjnych i stop motocykla.

kufer_s_3d.png
symulacja 3d
Plik ściągnięto 86 raz(y) 2,55 MB

kufer_s_e.png
rozmieszczenie elementów
Plik ściągnięto 98 raz(y) 365,14 KB

kufer_s_d.png
wygląd płytki drukowanej
Plik ściągnięto 748 raz(y) 340,03 KB

kufer_s_s.png
schemat ideowy
Plik ściągnięto 182 raz(y) 1,51 MB

_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Nie 24 Lut, 2013   

No to kolejna część opisu, tym razem zainspirowana opisem Yaszcziego, gdzie pokazał gdzie i jak zamontował okablowanie i diody w kufrze.

No więc od początku, mam 3 kufry E360 jako boczne oraz E52 jako centralny i wszystkie są z zamontowanymi LED'ami, Jeśli ktoś posiada E360 jako centralny to oczywiście diody robimy po obu stronach, jeśli chodzi o E460 to jest on w dolnej części identyczny z E360, a w górnej posiada dodatkowe miejsce na fabryczny STOP

To tyle tytułem wstępu.

Umiejscowienie złącz:
Oświetlenie w kufrach instalowałem gdy używałem GS'a i tam z racji posiadania akcesoryjnego stelaża fivestars nie było możliwości korzystania ze złącza w miejscu przewidzianym przez GIVI dla fabrycznego STOPu, dlatego też postanowiłem wykorzystać złącza mikrofonowe mocowane w spodzie tylnej części kufra. Miejsce zostało tak wybrane, że zarówno wcześniej na GS'e jak i obecnie na DL'u z płytą GIVI nie przeszkadza ono w instalacji kufra, nie przeszkadza również ew. pasażerowi, tak jak niektóre rozwiązania, które widziałem w necie, gdzie złącze było na tylnej ścianie kufra, w miejscu gdzie można instalować oparcie do kufra.





Instalacja w E52
Paski LED instalowane są pod szkłami odblaskowymi, gdzie producent przewidział również miejsca na firmowe zestawy świateł stop. W celu zdjęcia czerwonych plastików z każdej strony odkręcamy dwa wkręty (wskazane strzałkami)

po ich zdjęciu dostajemy się do miejsca instalacji diod.

W oryginalne miejsce na STOP mieszczą się dwa segmenty 10cm pasków LED, pozostałe diody kleimy poza obszarem oryginału, zmieści się nam tam w sumie 20cm pasek.

W pierwszej wersji (gdy miałem wszystkie paski czerwone) miałem właśnie taki podział, ale gdy zmieniałem diody na dwukolorowe zmieniłem ten podział, obecnie 15cm pasek służy jako kierunkowskaz w kolorze żółtym oraz dwa odcinki 5cm i 10cm pasków czerwonych jako stop i pozycja.
Na grafice wskazane są poszczególne obszary.


Po złożeniu wszystkiego ponownie i podłączeniu poszczególne światła wyglądają jak poniżej


światła pozycyjne


światła stop - wyraźna różnica w jasności świecenia


kierunkowskaz - na zdjęciu tak dobrze nie jest to widoczne ale ma wyraźnie pomarańczowy odcień


stop i kierunek łącznie



Instalacja w E360
Jak na wstępie wspominałem kufry E360 stosuje jako boczne dlatego też jako złącze wystarczyło zastosować wtyk 3 pinowy, jeśli ktoś chce użyć go jako centralnego musi stosować wtyk 5 pinowy z racji obsługi dwóch stron kufra.

Podobnie jak w przypadku centralnego tutaj zastosowałem dokładnie takie samo umiejscowienie złącza, tym bardziej, że nawet oryginalne stelaże GIVI nie mają miejsca na styk.


Kabel wewnątrz przez niewielki otwór przewleczony jest na wylot kufra, gdzie pod plastikami przechodzi do czołowej części gdzie znajdują się paski LED




W zależności od tego w jakim celu chcemy przerobić kufer długość i kolorystyka pasków oraz ich rozmieszczenie będzie inne, w moim przypadku górny segment 15cm jest koloru żółtego, a dolny 15cm czerwony jako stop i pozycja.

A jak to świeci jeszcze bez założonego czerwonego plastiku widać na zdjęciach poniżej


pozycja


kierunek


kierunek i stop

A po założeniu plastików wygląda to tak


stop


kierunek

I na koniec mała uwaga, czerwone plastiki w E360 są trochę ciemniejsze i grubsze niż w E52 i żółty kolor niestety jest mniej wyraźny, ma jasność podobną do pozycji niż do stop'u.


Myślę, że da to inspiracje wszystkim do kolejnych modyfikacji kufrów i wkrótce pojawią się na forum kolejne opisy.

Wszystkie zdjęcia w dużej rozdzielczości na http://www.bikepics.com/members/studi/led_light/
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 13 Sty, 2014   

Po wielu prośbach na PW o pomoc w opracowaniu sterownika dla różnych rodzajów kufrów, diod w nim zamocowanych oraz samych flash'y, które kilka osób z Was miało okazję zobaczyć u mnie na motocyklu postanowiłem zmodyfikować ten najbardziej rozbudowany projekt, który znajdował się w pierwszym wpisie.

W układzie tym wprowadziłem kilka modyfikacji, które np. powstały po tym jak kilkukrotnie musiałem wymieniać tranzystory końcowe z powodu zwarć wewnątrz kufra (np. coś się metalowego opierało się o gniazdo robiąc zwarcie) oraz aby dać możliwość bardziej uniwersalnego stosowania przy wyborze różnego rodzaju kolorów diod w kufrach - diody tylko czerwone i działanie a'la światła amerykańskie (te same diody działają jako stop, kierunek a częściowo i pozycja); diody w dwóch kolorach, ale osobne (czyli mamy osobne diody dla kierunków - żółte, a osobne dla pozycji i stopu - czerwone); pojedyncze diody dwubarwne (jak w kufrach E55 MAXIA3 od GIVI czy w diodowych światłach tylnych w VW Passat - gdy zaświeca się kierunek gaśnie na ten czas po danej stronie stop/pozycja, aby nie wpływać na kolor świecenia).
Oczywiście każdą z tych opcji można ustawić dla każdego z trzech kanałów (sterowanie centralnym i dwoma bocznymi). Regulacja jasnością świecenia pozycji pozostała bez zmian w postaci PWM.

Na grafikach poniżej przedstawiam zarys mozaiki PCB obu stron płytki oraz zakres elementów zainstalowanych w zależności jaką funkcjonalność chcemy uzyskać.

No i na koniec najważniejsze - mogę zamówić wykonanie płytek w profesjonalnej wytwórni, przy nakładzie 10 szt. cena za 1 szt. to ok. 42 PLN/brutto

sterownik_2014_uniwersalny.png
widok 3D
Plik ściągnięto 110 raz(y) 2,92 MB

pcb_gorna.jpg
płytka strona górna
Plik ściągnięto 94 raz(y) 422,87 KB

pcb_dolna.jpg
płytka strona dolna
Plik ściągnięto 70 raz(y) 292,52 KB

elementy_gorna_kufer_centralny.jpg
rozmieszczenie elementów strona górna tylko kufry - 1 kufer centralny
Plik ściągnięto 74 raz(y) 174,5 KB

elementy_gorna_3_kufey.jpg
rozmieszczenie elementów strona górna tylko kufry - 3 kufry
Plik ściągnięto 57 raz(y) 235,73 KB

elementy_gorna_flash.jpg
rozmieszczenie elementów strona górna tylko flash
Plik ściągnięto 57 raz(y) 139,93 KB

elementy_gorna_pelna.jpg
rozmieszczenie elementów strona górna wersja pełna
Plik ściągnięto 63 raz(y) 315,7 KB

elementy_dolna_kufey.jpg
rozmieszczenie elementów strona dolna tylko kufry
Plik ściągnięto 59 raz(y) 34,45 KB

elementy_dolna_flash.jpg
rozmieszczenie elementów strona dolna tylko flash
Plik ściągnięto 59 raz(y) 38,97 KB

elementy_dolna_pelna.jpg
rozsmieszczenie elementów strona dolna wersja pełna
Plik ściągnięto 62 raz(y) 51,26 KB

_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014   

Zamontowałam w kufrze światełko do stopa, zostało mi podpięcie się pod instalację czy wiecie pod które kabelki muszę się podpiąć plusem gdzie minusem? Mam do dyspozycji biały, brązowy i czarno-biały.

_________________
My Suzi
.

.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014   

czarno-biały to masa, biało-czarny to stop, a brązowy to pozycja
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
gomix 

Dołączył: 08 Paź 2018
Posty: 1
Skąd: Chorzów
Wysłany: Pon 08 Paź, 2018   

studi, Witam, czy jesteś w stanie wydrukować mi taką uproszczona płytkę, bo ja niestety jestem zielony w tym temacie.
Zbyszek
 
 
Exodus 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 26 Sie 2012
Pochwał: 7
Posty: 543
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 16 Paź, 2018   

gomix, z tego co mi wiadomo to ostatnia produkcja, którą studi realizował była drukowana tutaj https://www.pcbway.com/orderonline.aspx
_________________
Simson S51 '85 Suzuki GS 500E '97 Yamaha FZ6 S2 '08
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 17 Paź, 2018   

gomix, nie mam takich płytek drukowanych bo nie opłaca mi się ich robić, jeśli umiesz to zrób to sobie metodą żelazkową, jeśli nie można to zrobić na płytce uniwersalnej a nawet na "pająka"
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.