Cześć Wszystkim,
Niedawno nabyłem GSa F z 2007 roku. Przebieg 13kkm. Gs stał 7 lat nie odpalany. Przy zakupie został odpalony aby sprawdzić czy silnik pracuje prawidłowo. Zapalił pochodzi kilka minut, zaczął parchac i zdechł. I takiego go kupiłem.
Od czego zaczac serwis? Wiem że muszę wymienić, wszystkie płyny, zalać paliwo. Co dalej? Czyścić gaźnik? Oddać do regulacji?
Proszę o sugestie, z góry dziękuję!
Odpowiedz do tematu
: Rozruch po 7 latach stania
:
Michał,
jeśli moto tak długo stało to niestety ale czeka Cię trochę pracy.
Na pewno do wymiany olej, oba filtry, świece (niezależnie w jakim są stanie, ze starości i stania z powodu osadów mogą mieć zwarcia), do tego czyszczenie całego układu paliwowego od zbiornika począwszy, poprzez filtr znajdujący się w smoku w zbiorniku (da się go wykręcić od dołu zbiornika) poprzez przewody paliwowe(także czy nie spękane), kranik aż po gaźniki (pełen serwis najlepiej z płukaniem w myjce ultradźwiękowej).
Do tego nie wiem w jakich warunkach stał, ale zapewne do wymiany napęd (sparciałe uszczelniacze między ogniwami oringi lub xringi), opony, być może z czasem uszczelniacze lag, generalnie wszystkie elementy gumowe do obadania czy nie spękane i nie sparciałe, także króćce ssące, no i po takim czasie do wymiany płyn hamulcowy, jest higroskopijny co oznacza, że bardzo łapie wilgoć.
Także sprawdził bym w jakim stanie są przewody wysokiego napięcia bo wszelkie spękania mogą powodować upływ wysokiego i problemy z iskrą, no i zapewne aku trup.
jeśli moto tak długo stało to niestety ale czeka Cię trochę pracy.
Na pewno do wymiany olej, oba filtry, świece (niezależnie w jakim są stanie, ze starości i stania z powodu osadów mogą mieć zwarcia), do tego czyszczenie całego układu paliwowego od zbiornika począwszy, poprzez filtr znajdujący się w smoku w zbiorniku (da się go wykręcić od dołu zbiornika) poprzez przewody paliwowe(także czy nie spękane), kranik aż po gaźniki (pełen serwis najlepiej z płukaniem w myjce ultradźwiękowej).
Do tego nie wiem w jakich warunkach stał, ale zapewne do wymiany napęd (sparciałe uszczelniacze między ogniwami oringi lub xringi), opony, być może z czasem uszczelniacze lag, generalnie wszystkie elementy gumowe do obadania czy nie spękane i nie sparciałe, także króćce ssące, no i po takim czasie do wymiany płyn hamulcowy, jest higroskopijny co oznacza, że bardzo łapie wilgoć.
Także sprawdził bym w jakim stanie są przewody wysokiego napięcia bo wszelkie spękania mogą powodować upływ wysokiego i problemy z iskrą, no i zapewne aku trup.
:
Dzięki wielkie za wskazówki, GS stał w garażu podziemny, sucho w miare ciepło natomiast nie był przkryty i jest mega zakurzony.
Aku w pierwszej kolejności kupiony.
W najbliższym czasie wezmę się za serwis to powrzucam wszystkie fotki.
Masz jakieś namiary na warsztat gdzie mi gaźniki ogarną?
Thx!
Michał
Aku w pierwszej kolejności kupiony.
W najbliższym czasie wezmę się za serwis to powrzucam wszystkie fotki.
Masz jakieś namiary na warsztat gdzie mi gaźniki ogarną?
Thx!
Michał
:
Michal_722, w Pruszkowie nie znam, w Wawie najbliżej będzie na Połczyńskiej w Warszawskim Centrum Motocyklowym.
PS. z owiewek to ulep, bo ogon i boczne owiewki ma z rocznika 2006, zbiornik z 2007, a czacha 2007 lub 2004 ze zmienionymi naklejkami
PS. z owiewek to ulep, bo ogon i boczne owiewki ma z rocznika 2006, zbiornik z 2007, a czacha 2007 lub 2004 ze zmienionymi naklejkami
:
Zgadza się! Byl po szlifie. Czacha 2007, owiewki i zadupek 2006.
GSR K9, GS 500F
:
Odpowiedz do tematu
Przegląd hamulców wraz z wyjęciem tłoczków. Przeczyszczenie wszystkiego bo po takim czasie mogły się zastać i podczas pierwszej przejażdżki albo nie wyhamujesz albo spalisz tarcze