Prosba o rade
Odpowiedz do tematu

: Prośba o radę
Cześć wszystkim,

Przymierzam się do zmiany moto a w związku z tym, że są na forum osoby, które mają każdy z interesujących mnie modeli potrzebowałbym opinii użytkowników tychże maszyn.
Poniżej przykładowe ogłoszenia w moim zainteresowaniu:

1. Suzuki GSF 600 S K2 Bandit
https://www.olx.pl/oferta...html#3b3f369319

2. Suzuki SV 650 S
https://www.otomoto.pl/of...html#19cac87c1e

3. Yamaha Fz6 Fazer
https://www.olx.pl/oferta...html#aad995c904


Byłbym wdzięczny za radę, ewentualne plusy i minusy.
Czy lepiej kupić na przykład Bandita czy dołożyć i brać Fazera.

Z góry dzięki!

:
Zależy czego oczekujesz od moto i jak zamierzasz je używać. Wg. mnie najwięcej frajdy da SV'ka, później Fazer (jeśli wolisz silniki rzędowe), a Bandita bym odpuścił za stosunek moc/masa.

Zdjęcia SV'ki są raczej słabe. Poza oponami nic konkretnego nie widać. Trzeba jechać i oglądać.

Najlepiej jedź zobaczyć i przymierzyć się do wszystkich bo te motocykle mają zupełnie inne "charaktery" :)

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
Dzięki kempes :) myślę o SV ale wzrost i pozycja trochę mi przeszkadza.
A używane na co dzień do pracy, wokół komina. Czasem jakiś dłuższy wypad.

:
gupie pytanie... :D

:
luk91 napisał/a:
myślę o SV ale wzrost i pozycja trochę mi przeszkadza.
A używane na co dzień do pracy, wokół komina. Czasem jakiś dłuższy wypad.


A brałeś pod uwagę Z750 lub Horneta z roczników 04-07 ?, oba łapały by się w pułapie cenowym i są naturalnymi konkurentami Fazera. Chyba ze lubisz chować się za szybą to zmienia kolej rzeczy :troll:

GS 500E' 06 => Hornet 600' 08 => NT 1100' 23
:
łełek napisał/a:
gupie pytanie... :D


Czekałem na Twój komentarz :rotfl:
Wiem, że jesteś fanem akurat tego modelu i nie mogę liczyć na obiektywną opinię ale subiektywna jest dla mnie równie ważna. Tym bardziej, że jesteś doświadczonym graczem w tym środowisku :D
A tak btw Ty, yaszczi i mojżesz macie 650 czy litry?

[ Dodano: Wto 07 Sie, 2018 ]
Gamer napisał/a:
A brałeś pod uwagę Z750 lub Horneta z roczników 04-07 ?, oba łapały by się w pułapie cenowym i są naturalnymi konkurentami Fazera. Chyba ze lubisz chować się za szybą to zmienia kolej rzeczy


Dzięki ale na chwilę obecną raczej odpuszczam typowe nakedy :)

:
SVka ma haniebne siodlo pasazera, taki nalesnik bardziej. Do tego dosc tępe hamulce, no i charakterystyka silnika jak w dieslu, fajny dol, zero gory (zero!)
Tyle z wad patrzac obiektywnie jako nieposiadacz ktory sie kilka razy kajtnal
Zalety wiadomo, rasowy dzwiek i fajne gabaryty do latania po miescie

A co z VFR? Co prawda w tym budzecie tylko pelnoletnie sprzety, ale nadal warte uwagi

Honda VFR750 '94
Honda VT600 obrzyn '95
:
gruby3 napisał/a:
SVka ma haniebne siodlo pasazera, taki nalesnik bardziej.


Nie jechałem nigdy na SV jako pasażer, ale moja żona chwaliła takie siedzenie, że oddzielne, że wyżej niż kierowca, itp. Porównania dużego nie ma. Tras po kilkaset km dziennie też z nią nie robiłem, ale takie siedzenie ma jedną, bardzo dużą zaletę.... Można dokupić nakładkę i problem znika :D

Co do reszty się zgadzam. Heble przeciętne, kręcić wysoko też nie ma sensu, chociaż dla mnie największy fun dawało właśnie to odejście z niskich obrotów :)

P.S Horneta też możesz kupić w wersji S.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
Lelek zdaje sie do tapicera swoje oddawal, bo mu ciagle kobita na plecy zjezdzala

kempes napisał/a:
Porównania dużego nie ma


No wlasnie, raz sie przejedzie czyms z wygodna kanapa i Ci bedzie smęcic do konca zycia
Moja wciaz placze po sprzedazy Beemki K1100

kempes napisał/a:
Można dokupić nakładkę i problem znika :D

No nie wiem, troche jej bedzie niewygodnie ;)

Honda VFR750 '94
Honda VT600 obrzyn '95
:
Bandit w wersji której podałeś to słaba jednostka napędowa hamowana jeszcze słabszymi hamulcami, wszystko to wspomagane światłami, którymi Suzuki chciało zabłysnąć, a wyszło tak, że nic nie widać w nocy. Bez sensu motocykl. I jako, że zostało im trochę kotwic ze starych pancerników to mieli co słać do hut na przetop i tak powstawały ciężkie Bandity. Ale toporne z drugiej strony.

SV. Ta wersja już to jakoś wygląda w porównaniu do tępej próby naśladowania Ducati poprzednim modelem, jeśli odpowiada taka charakterystyka silnika to bierz, jedni chwalą i kochają inni wręcz przeciwnie. Ile ludzi tyle natur.

Fazer. Fazer był jest i będzie tylko jeden - FZS. FZ6 w różnych odsłonach jest pod każdym względem gorszy od oryginału, zarówno pod względem mocy (jakby się naćpał czegoś usypiającego), hamulce w pierwszych generacjach to jakieś spowalniacze, a żeby podróżującym nie było zimno to poprowadzono rury pod dupą, podobno to nie grzeje ale ten co kupił przecież nie powie, ze to "do dupy" rozwiązanie. O wtrysku, który zamula motocykl o którym już wspomniałem i podnosi spalanie w stosunku do oryginału wypomnieć należy już tak tylko nawiasem.

Konkluzja: jeśli Yamaha to kup FZS, resztę przepij lub dołóż do motocykla w postaci jakichś fajnych dodatków lub kup Honde Hornet w wersji S o ile znajdziesz, bo Honda to Honda.

Mam nadzieję, że pomogłem :) żaden z tych motocykli nie jest jakoś specjalny i właściwie są to japońskie WSK'ki różnych producentów.

Druga rada: poczekaj, dozbieraj i kup Bandita 650 z ABS, VFR na VTEC z ABS, BMW F800 z ABS, może GSR ale to już naked i ja się nie znam czy się będzie podobał :)

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
Ja bym z tych trzech wybrał Fazera.

Najbardziej uniwersalny i całkiem wygodny nawet dla ludzi naszego wzrostu :D

Od siebie zaproponuję jeszcze CBF600S. Trochę nudne moto i nie wygląda zbyt specjalnie, ale to chyba najwygodniejsza szosowa 600 jak dla mnie. Kanapa ma regulacje wysokości i kąt ugięcia kolan przy długich nogach nie był tragiczny, kolana wchodzą idealnie w zagłębienia na baku.

GS500F '05 => XL1000V '05 + GSX-R750W '92 (ex BociekPL)
:
luk91 napisał/a:

A tak btw Ty, yaszczi i mojżesz macie 650 czy litry?


650 wszyscy trzej. Myślałem nad litrem, ale kupować dwa ośmiocalowe delkevice mnie troche przerasta :D

gruby3 napisał/a:
SVka ma haniebne siodlo pasazera, taki nalesnik bardziej. Do tego dosc tępe hamulce, no i charakterystyka silnika jak w dieslu, fajny dol, zero gory (zero!)


Nie słuchaj Grubego. Kupił VFR, bo nie było SVki :D
Siedzenie pasażera to naleśnik, ale za to posadzony wyżej. Pasażerowi cudownie dmucha w pysk. Pasażer po GSce będzie miał wrażenie, że jedzie znacznie szybciej niż w rzeczywistości.

Hamulce. Jeśli kupisz moto, to nie wsiadaj, póki nie wrzucisz oplotów i lepszych klamek. Fabryczne wręcz zegniesz :)

Góra jest i po GSce na pewno ją poczujesz. Sekret tkwi w tym, abyś nie bujał się mocnymi maszynami kolegów ;) Tu jest ważna kwestia do czego Ci to moto. Ja śmigam po mieście i mocny dół to podstawa.

gruby3 napisał/a:
Lelek zdaje sie do tapicera swoje oddawal, bo mu ciagle kobita na plecy zjezdzala


Dodałem pasek z przodu, takie lekkie podbicie, ale tak naprawdę to problem z pasażerem był, który szukał wymówek :) Jak masz pasażera, który obejmie moto nogami i trzyma, to wszystko będzie cacy, a po naprawdę długiej trasie anala potraktuje jako miłą odmianę :D

:
gruby3 napisał/a:
A co z VFR? Co prawda w tym budzecie tylko pelnoletnie sprzety, ale nadal warte uwagi


Jeśli znajdę egzemplarz i będę miał szansę dołożyć trochę hajsu to jak najbardziej w zainteresowaniu.

[ Dodano: Sob 11 Sie, 2018 ]
tmi napisał/a:
Druga rada: poczekaj, dozbieraj i kup Bandita 650 z ABS, VFR na VTEC z ABS, BMW F800 z ABS, może GSR ale to już naked i ja się nie znam czy się będzie podobał


Z tego wszystkiego najbliżej mi chyba jednak do SV albo faktycznie odczekać chwilę i znaleźć VFR na VTEC.
Pojeżdżę poszukam i życie zweryfikuję :D

Na chwilę obecną będę wystawiał mojego gs-a, zbierał splendor i szukał dla niego nowego właściciela :rotfl: ale równocześnie zaczynam szukanie nowej maszyny.

[ Dodano: Sob 11 Sie, 2018 ]
Rav napisał/a:
Najbardziej uniwersalny i całkiem wygodny nawet dla ludzi naszego wzrostu


Co do wygody to na pewno racja tylko z drugiej strony kusi mnie coś w bardziej "sportowej" pozycji :)

[ Dodano: Sob 11 Sie, 2018 ]
łełek napisał/a:
Siedzenie pasażera to naleśnik, ale za to posadzony wyżej. Pasażerowi cudownie dmucha w pysk. Pasażer po GSce będzie miał wrażenie, że jedzie znacznie szybciej niż w rzeczywistości.
łełek napisał/a:
Dodałem pasek z przodu, takie lekkie podbicie, ale tak naprawdę to problem z pasażerem był, który szukał wymówek Jak masz pasażera, który obejmie moto nogami i trzyma, to wszystko będzie cacy, a po naprawdę długiej trasie anala potraktuje jako miłą odmianę
I właśnie to są dwa powody dlaczego pewnie będę latał sam a pasażer wybierze bardziej komfortowe Volvo :rotfl:

:
VFR na v-tecu świetny sprzet ale ma jedna wadę: alternator. Fliperowi sie wlasnie zjaral i teraz ma dylemat czy kupić zamiennik za 5 stów który starczy na rok czy oryginał za ponad 2k który posluzy dłużej. Ja na Twoim miejscu bym celował w Fazera: prosty sprzęt, nada się w trasę we dwoje (a litrowy nada się jeszcze lepiej):
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDv4kmD.html
Bo do śmigania solo jedyny słuszny wybór to SV :D
SV to nie tylko mocny dół ale i średni zakres. A to dużo bardziej użyteczne niż sama góra, dlatego ten sprzęt daje tyle frajdy.

Nie wierzę w życie pozazlotowe
:
johnny napisał/a:
VFR na v-tecu świetny sprzet ale ma jedna wadę: alternator. Fliperowi sie wlasnie zjaral i teraz ma dylemat czy kupić zamiennik za 5 stów który starczy na rok czy oryginał za ponad 2k który posluzy dłużej. Ja na Twoim miejscu bym celował w Fazera: prosty sprzęt, nada się w trasę we dwoje (a litrowy nada się jeszcze lepiej):
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDv4kmD.html
Bo do śmigania solo jedyny słuszny wybór to SV :D
SV to nie tylko mocny dół ale i średni zakres. A to dużo bardziej użyteczne niż sama góra, dlatego ten sprzęt daje tyle frajdy.
Czyli muszę ustalić z moją Lubą czy będzie ze mną latać. Jak nie to SVka :D

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.