Przednie teleskopy |
Autor |
Wiadomość |
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010
|
|
|
Weź latarkę i dokładnie obejrzyj góre tłoczyska w ladze. Powinno być widoczne 12 kątne gniazdo na klucz 24. Jeśli tłoczyska nie posiada tego gniazda to albo nie wyjąłeś wszystkich elementów czyli sprężyny , podkładek i dystansu z rurki , albo masz jakieś nietypowe tłoczysko. W takim układzie pozostanie klucz udarowy tzw pneumatyk. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
MacGyver
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 01 Sty 2010 Pochwał: 6 Posty: 782 Skąd: Otwock
|
Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010
|
|
|
pneumatyk pewnie nic nie da ale warto spróbować, jak ja się z tym męczyłem to wpadłem na pomysł z wbiciem tam mocnego drewnianego i długiego kołka lub listewki z stożkowo zaostrzonym końcem i to pomogło bo mogłem w ten sposób przytrzymać żeby się nie kręciło w koło.
Trzeba uważać żeby drewno nam nie pękło bo wtedy to narobi kłopotu i będzie bardzo trudne do wyjęcia |
_________________ Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
|
|
|
|
|
mlodywojtasz [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010
|
|
|
witam
"gchodkiewicz" dobrze kombinujesz ale i to nic by nie dało... lage w koncu rozkrecilem ale musialem sie troche pogłowkowac ponieważ okazalo sie ze to o czym brezniew pisze nie istnieje, przynajmniej u mnie a w zamian co istnieje - rurka zakonczona gwintem bez zadnych wypustek czy tym bardziej jakiegokolwiek "uchwytu" umozliwiajacego blokade krecacej sie "nakretki" , pneumatyk tez nic by nie dal , dlaczego ? juz odpowiadam, a wiec od poczatku, w ladze znajduje sie pod spreżyna uklad przetlaczający olej ktory umozliwia tlumnienie drgan (amortyzator) ten sklada sie z tzw "zaworku" osadzonego na tulejce ktora zakończona jest stozkowo z wewnetrznym gwintem- nakretka, nastepnie nalozona jest sprezyna, uklad wlozony jest do rury ktora pracuje bodajze w goleniu- obudowie lagi (rura na ktora nalozony jest uszczelniacz) od spodu rura zabezpieczana jest tulejka z kołnierzem , to wszystko jest wlozene do obudowy "golenia" i zakrecone srubka ktora posiada dodatkowo miedziana podkladke zabespieczajaca przd wyciekiem oleju. Co nalezy zrobic w takim przypadku... zlamanc sie chyba...
no nie do konca, jest pewnie kilka rozwiazan ja zastosowalem to ktore wykozystuje sie w budownictwie tzw kolki rozporowe lub podobne do nich kotwy w beton. Wykozystuja polaczenie gwintowe do rozszerzenia obudowy by ta mogla zaczepic sie w beteonie i przytwierdzic zadany przedmiot. Podonie zrobilem ja znalazlem rure odpowiadajaca dokladnie srednicy wewnetrznej "nakretki" (dlugosc taka by rurka wystawala z lagi), rure naciolem na koncu na krzyz tak by mogl on sie rozszerzac, w ten koniec ruru wlozylem pret na ktory zaspawany byl koniec w ksztalcie stozka, mala srednica mniejsza od srednicy rury, duza taka sama jak rury, drugi koniec preta to gwint na ktory nakrecilem nakretke, to wszystko wlozylem do lagi centrujac trafilem w srodek nakretki, dobilem jeszcze lekko mloteczkiem by kotwa weszla do konca i wkrecajac nakreteke na precie, powodowalem rozszerzenie sie nacietego konca rurki i zacisniecie w "nakretce" lagi, rurke zacisnolem w "żabkach" (mozna na rurce robiacej za obudowe ukladu naspawac nakretke)i przytrzymalem, z drugiej strony krecilem kluczem imbusowym srube i sie udalo. choc poczatkowo, nie chcac zamocno rozszezac kotwy, by ta nie "wysadzila" nakretki , uklad okrecal sie w nakretce, wiec ryzykujac dociagnolem kotwe mocniej i lage rozkrecilem
troche sie rozpisalem ale moze to komus pomoze bo ja stracilem na to dwa wieczory
ps sorki za bledy |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010
|
|
|
To masz jakąś inna konstrukcję lagi. Moze masz jakieś zdjęcia poszczególnych części? |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
mlodywojtasz [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010
|
|
|
Jak tylko zrobie to wrzucę foty do wczesniejszego opisu tj lagi i przyrządu do odkrecenia sruby
Pozdro |
|
|
|
|
swistaq [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010
|
|
|
Tak z ciekawości, taki patent nie powoduje ryzyka porysowania elementów od środka ? Jak to pytanie jest głupie to przepraszam, opis jest dość zawiły i być może nie do końca zrozumiałem ocb, rzeczywiście zdjęcia by dużo pomogły . Poza tym respect za pomysłowość ! |
|
|
|
|
mlodywojtasz [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010
|
|
|
elo elo
moze najpierw foty
pierwsze dwie to przyrzad jeden koniec ten naciety ze stozkiem i ten drugi z gwintem i nakretka (troszke dystansu bo za krótka rurka a i jeszcze dospawane zabezpieczenie by mozna zlapac okrecajaca sie obudowe) troszke brudne od piasku - transport i warunki w garazu
kolejno to czesci skaladowe lagi tak jak sa umieszczone w rurce lagi-cylindrze czyli tloczek wraz z obudowa czyli owa nakretka, ktora sie obracala w to wlozona sprezyna taki zestaw wlozony w rure i od dolu zabezpieczony tulejka z kolnierzem i nakretka, pomiedzy tulejka i nakretka oczywiscie wchodzi golen-obudowa lecz jej juz nie ma poszla do malowania jedna z fotek pokazuje jak wyglada dokladnie nakretka ktora sie obracala troszke ja uszkodzielm z gory nie wiedzac co znajduje sie w srodku goleni probowalem na poczatku roznych trikow i to sposowdowalo lekkie porysowanie- nie ma to znaczenia w pracy lagi
na koniec urzadzenie w calej okazalosci w rurce- cylindrze
mysle ze to powinno rozwiac wszystkie watpliwosci
pozdro
DSC00374.jpg urzadzenie z reszta |
|
Plik ściągnięto 153 raz(y) 85,74 KB |
DSC00373.jpg cd ... |
|
Plik ściągnięto 81 raz(y) 61,49 KB |
DSC00372.jpg cd elementow |
|
Plik ściągnięto 110 raz(y) 84,72 KB |
DSC00371.jpg nieszczesna nakretka |
|
Plik ściągnięto 92 raz(y) 75,25 KB |
DSC00369.jpg czesci skladowe |
|
Plik ściągnięto 86 raz(y) 84,36 KB |
DSC00368.jpg drugi z nakretka |
|
Plik ściągnięto 80 raz(y) 83,63 KB |
DSC00367.jpg jeden koniec naciety i ze stozkiem |
|
Plik ściągnięto 92 raz(y) 140,57 KB |
|
|
|
|
|
Rene
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 01 Kwi, 2015
|
|
|
Witam panowie szukam informacji jaki wymiar ma uszczelka (miedziak) zaznaczona na schemacie jako 17.
ktoś poskładał bez niestety
Numer oem 5114801dd0
dzięki za pomoc |
_________________ SUZUKI SV 650S K3 |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015
|
|
|
Kolego dopasuj jakas do sruby i tyle. |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Valdi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 12 Kwi 2015 Pochwał: 6 Posty: 235 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015
|
|
|
Miałem ten sam problem z poliftingowym GSem, ale udało się dociąć stożkową przedłużkę do klucza .. "lekko młotkiem" i udało się odkręcić. Zastanawiam się, czy będzie pasował ten tłoczek z przedliftingowej wersji, żeby się nie męczyć i mieć to miejsce na nakrętkę 24mm ?
I dodatkowe pytanie. Jeżeli wszystkie części wyglądają ok, olej zmieniony i nadal jest kiepskie tłumienie - co może być przyczyną, żeby nie inwestować w nowe lagi ? |
|
|
|
|
igorto [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015
|
|
|
Valdi napisał/a: | I dodatkowe pytanie. Jeżeli wszystkie części wyglądają ok, olej zmieniony i nadal jest kiepskie tłumienie - co może być przyczyną, żeby nie inwestować w nowe lagi ? |
A sprawdziłeś stan/długość sprężyn?
Jaki olej zalałeś? Na pewno ilość zgodną z serwisówką? |
|
|
|
|
Valdi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 12 Kwi 2015 Pochwał: 6 Posty: 235 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015
|
|
|
tak sprężyny sporo ponad minimum serwisowe, oleju tyle ile powinno być, ten typ co powinien byc |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015
|
|
|
Można zrobić jedno z:
1. gęstszy olej
2. dłuższe tuleje dystansowe
3. nowe sprężyny progresywne
4. cały przód z np Bandita 600, pasuje plug-in-play z tego co kojarzę ale musiałbyś się upewnić, w gratisie znacznie lepsze hamulce
Posortowane od najtańszego i najmniej skutecznego rozwiązania... |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
misieq
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 30 Cze 2017 Posty: 6 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Nie 15 Lip, 2018
|
|
|
Ktoś przerabial zawieszenie za pomocą tego myku z tym preterm nylonowym. Ostatnio zauważyłem że, moja suzi jest niższa przód od suzi kumpla a pusto o jakieś 5cm jakieś sugestie czyżby sprężyny już się skończyły |
|
|
|
|
bezel
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Lut 2016 Pochwał: 3 Posty: 151 Skąd: L-wo
|
Wysłany: Czw 19 Lip, 2018
|
|
|
5cm? Strasznie dużo. To chyba ktoś to obniżał. Raczej będziesz musiał to rozebrać i zobaczyć co w środku siedzi. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|