Problem z odpalaniem, gasnie, olej w paliwie przyczyny? |
Autor |
Wiadomość |
dzban22
Dołączył: 03 Lip 2018 Posty: 5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 03 Lip, 2018 Problem z odpalaniem, gaśnie, olej w paliwie przyczyny?
|
|
|
Witam, mam następujący problem pewnego razu przypadkowo zostawiłem swojego GS'a w pozycji Pri na kraniku po kilku dniach wchodząc do garażu pod motocyklem była wielka plama paliwa, Po tym incydencie działał normalnie ale po jakimś czasie zaczął mieć problemy z odpalaniem. Nawet na ssaniu trzeba było dodawać dużo gazu żeby wgl. odpalił chociaż to też nie zawsze pomagało bo czasem podczas jazdy obroty i tak spadały i później straszenie cięzko go było odpalić. W zbiorniku oleju dostało się paliwo, świece nawet po wyszczyszczeniu od razu są zalewane, śruba od obrotów dokręcona na maxa nic nie daje. Znajomy mówi że może być to kwestia wymiany gaźnikow na nowszy model (mam 93') i wszystko bd ok. Gdzie szukać przyczyny i od czego się zabrać. Pomocy |
|
|
|
|
ave666
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 10 Cze 2018 Pochwał: 1 Posty: 23 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 03 Lip, 2018
|
|
|
Ja bym zobaczył czy paliwo nie dostało się do króćców oraz venturi gaźników. Moim zdaniem wyczyszczenie układu z paliwa, wyczyszczenie gaźników, wymiana oleju, filtra oleju i być może filtra powietrza wystarczy zamiast zmieniać gaźniki na nowe. |
_________________ Ja nie wiem, nie chce mi się |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Wto 03 Lip, 2018
|
|
|
dzban22 napisał/a: | Witam, mam następujący problem pewnego razu przypadkowo zostawiłem swojego GS'a w pozycji Pri na kraniku po kilku dniach wchodząc do garażu pod motocyklem była wielka plama paliwa |
pierwotną przyczyną takiego zjawiska jest nieszczelność zaworków iglicowych w gaźniku, w wyniku czego przy pozostawieniu kranika w pozycji PRI paliwo po wypełnienie komór pływakowych nie jest odcinane i leje się dalej.
Pytanie jakie w tym miejscu mi się nasuwa - po co zostawiać moto na PRI, po co wogóle używać PRI w czasie sezonu gdy motocykl nie stał tak długo aby całe paliwo odparowało z gaźników.
dzban22 napisał/a: | W zbiorniku oleju dostało się paliwo |
W GSe nie ma żadnego zbiornika oleju, to gdzie wkręcony jest bagnet i gdzie mierzysz poziom oleju to skrzynia korbowa i miska olejowa.
dzban22 napisał/a: | znajomy mówi że może być to kwestia wymiany gaźnikow na nowszy model (mam 93') |
Czy jak przepala ci się żarówka to cały żyrandol wymieniasz na nowy? może to i jest jakiś sposób.
dzban22 napisał/a: | Gdzie szukać przyczyny i od czego się zabrać. |
Jak napisałem w pierwszym zdaniu nieszczelność zaworków iglicowych, wystarczy kupić zestaw naprawczy do gaźników ( http://netbiker.pl/produk...do-gaznika-nowy lub http://netbiker.pl/produk...znika-duzy-nowy - zestaw jest na jeden gaźnik a masz dwa) i wymienić, przy okazji można wyczyścić a następnie wyregulować gaźniki a na koniec zrobić ich synchro.
I tak jak napisał ave666, do wymiany olej, filtr oleju to na 100% - olej rozrzedzony paliwem nie spełnia swoich zadań smarnych i bardzo szybko zatrzesz silnik, druga kwestia to opary paliwa które mogą dostać zapłonu i rozpieldzieli Ci cały dół silnika, paliwo uszkadza także wszelkiego rodzaju oringi mające kontakt z olejem bo źle wpływa na gumę. Co do filtra powietrza to należy go zweryfikować czy nie jest zbyt mocno przesiąknięty i jeszcze da się go użytkować czy także do wymiany.
NIE UŻYWAJ TEGO MOTOCYKLA DO PUKI NIE DOPROWADZISZ GO DO WŁAŚCIWEGO STANU ABY NIE POGARSZAĆ SYTUACJI. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
|
ave666
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 10 Cze 2018 Pochwał: 1 Posty: 23 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sro 04 Lip, 2018
|
|
|
Też się nad tym zastanawiałem... po co zostawiać moto na PRI? Ostatnio się zajmowałem zmianą oleju, filtra oleju oraz filtra powietrza, robota na ok godzinę dla dwóch osób robiących te czynności po raz pierwszy. Zamawiałem zestaw z allegro za bodajże 170zł który zawierał te wszystkie elementy + świece.
studi linki nie działają, zestawy naprawcze również można znaleźć na allegro do każdego rocznika o ile dobrze pamiętam to w granicach 25zł za sztukę dla jednego gaźnika. |
Ostatnio zmieniony przez ave666 Czw 05 Lip, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 04 Lip, 2018
|
|
|
ave666, u mnie działają oba linki |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
bezel
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Lut 2016 Pochwał: 3 Posty: 151 Skąd: L-wo
|
Wysłany: Sro 04 Lip, 2018
|
|
|
U mnie linki też nie działają. I jeszcze jedna uwaga, Jeżeli filtr powietrza się zapaćkał to gaźniki nie mają warunków do których były wyregulowane więc dlatego może gasnąć.
Ewentualnie zatarłeś silnik bo nie wymieniłeś oleju od razu |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 04 Lip, 2018
|
|
|
zmieniłem linki na netbikera mam nadzieje, że działają teraz |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
ave666
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 10 Cze 2018 Pochwał: 1 Posty: 23 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 05 Lip, 2018
|
|
|
studi działają. Natomiast identyczny zestaw znalazłem na Allegro za 25zł |
_________________ Ja nie wiem, nie chce mi się |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Czw 05 Lip, 2018
|
|
|
ave666 napisał/a: | studi działają. Natomiast identyczny zestaw znalazłem na Allegro za 25zł |
Tylko zdaje się, że za 25zl to chiński Mline a nie japoński Tourmax - z opisu nie wiele wynika, bo celowo jest bardzo enigmatyczny
Z resztą mniejsza z tym - to nie jest sednem wątku. Jak autor chce to niech kupi sobie tego Mline`a. Ważne żeby rozkręcić gaźniki, wykręcić dysze, wyczyścić korpus i dysze, a na końcu poskładać na nowych uszczelnieniach i wyregulować.
Przy okazji wyregulować luzy zaworowe, bo regulacja gaźników bez sprawdzenia zaworów mija się z celem |
_________________
|
|
|
|
|
|
ave666
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 10 Cze 2018 Pochwał: 1 Posty: 23 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2018
|
|
|
dzban22 i jak? Udało się rozwiązać problem? Co było przyczyną? |
_________________ Ja nie wiem, nie chce mi się |
|
|
|
|
dzban22
Dołączył: 03 Lip 2018 Posty: 5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2018
|
|
|
Zestaw naprawczy będzie dopiero w poniedziałek, jeżeli nie będzie mi to kolidować z pracą postaram się od razu za to zabrać i dam znać. |
|
|
|
|
dzban22
Dołączył: 03 Lip 2018 Posty: 5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 09 Lip, 2018
|
|
|
no i dupa. Rozkręciłem wszystko i i na koniec lipa. Nie mogę odkręcic ostatniej śrubki od pokrywki na gaźniku tam gdzie jest pływak itd, siedzi bardzo mocno i ma wyrobiony łebek więc śrubokręt odpada. Macie jakieś pomysły oprócz wiercenia i gwintowania? |
|
|
|
|
Anka eS
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączyła: 12 Mar 2014 Pochwał: 4 Posty: 964 Skąd: Warszawa-Gocław
|
Wysłany: Pon 09 Lip, 2018
|
|
|
To jak, w końcu wygląda sprawa filtra powietrza? W jakim jest stanie? Bo to jedna z podstawowych spraw. |
_________________ baja bongo i do przodu
giełes pińcet eeeee -> Fazeratti FZS600 (Paszczak)
|
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Wto 10 Lip, 2018
|
|
|
Często klienci dzwonią do mnie z problemami gaźnika. Zawsze polecam zaczynać od pomiaru kompresji. Im kompresja niższa tym trudniej wyregulować gaźnik.
Witam. Ostatnie 2 lata byłem w delegacji w okolicy Olsztyna. Robiłem tam S51. Teraz w końcu wróciłem do siebie i wysyłanie paczek nie bedzie tak kulało. Córka nie ogarniała tematu w sezonie |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
|
dzban22
Dołączył: 03 Lip 2018 Posty: 5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 10 Lip, 2018
|
|
|
Filtr troche zajechany ale bez tragedii. Ogólnie wszędzie wyczuwalna mieszanka oleju i benzyny. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|