WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Nieszczelne gazniki ?
Autor Wiadomość
boleq 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 26
Dołączył: 15 Sie 2015
Pochwał: 1
Posty: 53
Skąd: Okolice Bolesławca
Wysłany: Pon 28 Maj, 2018   Nieszczelne gaźniki ?

Wiem... to nie forum Yamahy, ale jestem do was przywiązany, gaźnik to gaźnik a jestem przyzwyczajony do korzystania z tego forum, które niegdyś zaczytywałem całymi nocami i zastanawiałem się jakie to w końcu dysze mam kupić.

Ale wracając do problemu.
Robiłem ostatnio duży przegląd Fazera mojego znajomego, wszystko poszło po myśli ale po kilku dniach gaźniki dały o sobie znać - były żółte, od paliwa które spływało na pokrywy komór pływakowych, dobrze się przyjrzałem i paliwo prawdopodobnie pojawia się z króćców ssących i spływa sobie na dolną część gaźników - szybki wniosek - paliwo się przelewa. Sprawdzam ponownie poziom pływaków, jest delikatnie nad łączeniem pokrywy z gaźnikiem, czyli prawidłowo, tak jak jest w Haynesie. Jedyne co zaobserwowałem to że jeden z pływaków, jak się przechyli motocykl na którąś ze stron ma za dużo jakby tego paliwa, jednak na płaskiej powierzchni, kiedy niby poziom paliwa jest ok, też jest problem z cieknącym paliwem. Pływaki ustawione na 12,5 mm. Rozłożyłem jeszcze raz dzisiaj całe gaźniki, opuściłem jeden pływak (ten co wydawał mi się za wysoko), poskręcałem, sprawdziłem poziom pływaków no i nadal to samo mimo że ich poziom wydaje się jak najbardziej w porządku.
Kupiłem już dwa zestawy naprawcze i spróbuję wymienić, ale czy ma to jakiś sens ? Na pewno nie są to uszczelki pokryw bo widać że paliwo jest nieco wyżej.
Ma ktoś jakiś pomysł ? Na łączeniach gaźników są jakieś śruby, uszczelki ? Na pewno paliwo się pojawia na tej "listwie", jest cała mokra.

_________________

 
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 28 Maj, 2018   Re: Nieszczelne gaźniki ?

boleq napisał/a:
Jedyne co zaobserwowałem to że jeden z pływaków, jak się przechyli motocykl na którąś ze stron ma za dużo jakby tego paliwa, jednak na płaskiej powierzchni, kiedy niby poziom paliwa jest ok, też jest problem z cieknącym paliwem.


Nieszczelny zaworek iglicowy?
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
boleq 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 26
Dołączył: 15 Sie 2015
Pochwał: 1
Posty: 53
Skąd: Okolice Bolesławca
Wysłany: Pon 28 Maj, 2018   Re: Nieszczelne gaźniki ?

kempes napisał/a:
boleq napisał/a:
Jedyne co zaobserwowałem to że jeden z pływaków, jak się przechyli motocykl na którąś ze stron ma za dużo jakby tego paliwa, jednak na płaskiej powierzchni, kiedy niby poziom paliwa jest ok, też jest problem z cieknącym paliwem.


Nieszczelny zaworek iglicowy?


Też tak myślałem ! Ale czy wtedy poziom paliwa w komorze pływakowej nie powinien się zwiększyć ? Stawiając motocykl w poziomie, poziom pływaków jest ustawiony idealnie, tak jak na zdjęciu tutaj, a mimo to, widać napływającą benzynę, bardzo powoli, ale jednak. Tak sobie myślę, że przecież mogłem sprawdzić który króciec ssący jest mokry od benzyny, i wtedy bym wiedział czyja to wina ? Filtr powietrza nie jest mokry, bo go wyciągałem, ale zapomniałem sprawdzić w dolot :zdegustowany: . Chyba że się mylę z tym zaworkiem.
_________________

  
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 29 Maj, 2018   

boleq napisał/a:
Wiem... to nie forum Yamahy, ale jestem do was przywiązany, gaźnik to gaźnik a jestem przyzwyczajony do korzystania z tego forum, które niegdyś zaczytywałem całymi nocami i zastanawiałem się jakie to w końcu dysze mam kupić.

Hehe, ciekawe, które odpowiedzi będą trafniejsze, te tutaj na forum czy na forum Fazera :P
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
boleq 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 26
Dołączył: 15 Sie 2015
Pochwał: 1
Posty: 53
Skąd: Okolice Bolesławca
Wysłany: Wto 29 Maj, 2018   

tmi napisał/a:
boleq napisał/a:
Wiem... to nie forum Yamahy, ale jestem do was przywiązany, gaźnik to gaźnik a jestem przyzwyczajony do korzystania z tego forum, które niegdyś zaczytywałem całymi nocami i zastanawiałem się jakie to w końcu dysze mam kupić.

Hehe, ciekawe, które odpowiedzi będą trafniejsze, te tutaj na forum czy na forum Fazera :P


Chyba znalazłem powód. Paliwo cieknie chyba z każdego gaźnika z uszczelki pokrywy pływakowej... Odkleiłem uszczelkę od pokrywki i okazało się że jest ona przyklejona za pomocą czegoś co przypomina budapren... I teraz co tu zrobić ? Kupiłem dwa zestawy naprawcze i nie uśmiecha mi się kupować dwóch kolejnych tylko dla tych uszczelek... Może te dwa pozostałe posmarować delikatnie silikonem ? Wiem że słaby pomysł, macie jakiś inny ?
_________________

 
 
 
PePeMotoryzacja 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2015
Pochwał: 32
Posty: 212
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 31 Maj, 2018   

boleq napisał/a:
były żółte, od paliwa które spływało na pokrywy komór pływakowych, dobrze się przyjrzałem i paliwo prawdopodobnie pojawia się z

Jak dla mnie "paliwo spływa" z nieszczelnych oringów w prowadnicach miedzianych zaworków iglicowch.
Musisz zdemontować pływaki i wyciągnąć mosiężną prowadnice w każdym korpusie gaźnika. Na zewnątrz każdej prowadnicy jest oring i on najprawdopodobniej puszcza paliwo na króćce ssące.
PS. Gaźniki (Mikuni) Fazera na czarnej ramie to chyba te same co w GSie poliftowym (2001 i 2002 rok)? Piszę o tym jakbyś szukał części do gaźników;)
Pozdro
pepe
_________________
obecnie dżiksa:)
 
 
boleq 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 26
Dołączył: 15 Sie 2015
Pochwał: 1
Posty: 53
Skąd: Okolice Bolesławca
Wysłany: Czw 31 Maj, 2018   

PePeMotoryzacja napisał/a:
boleq napisał/a:
były żółte, od paliwa które spływało na pokrywy komór pływakowych, dobrze się przyjrzałem i paliwo prawdopodobnie pojawia się z

Jak dla mnie "paliwo spływa" z nieszczelnych oringów w prowadnicach miedzianych zaworków iglicowch.
Musisz zdemontować pływaki i wyciągnąć mosiężną prowadnice w każdym korpusie gaźnika. Na zewnątrz każdej prowadnicy jest oring i on najprawdopodobniej puszcza paliwo na króćce ssące.
PS. Gaźniki (Mikuni) Fazera na czarnej ramie to chyba te same co w GSie poliftowym (2001 i 2002 rok)? Piszę o tym jakbyś szukał części do gaźników;)
Pozdro
pepe


Też tak myślałem, ale wymieniłem wszystkie oringi na tych prowadnicach już przy pierwszym serwisie, także od razu to wykluczyłem.

Dzisiaj udało się złożyć wszystko. Przed demontażem gaźników odpaliłem moto na kilka minut i sprawdziłem dolot ssący czy jest paliwo, okazało się że nie, co również potwierdziło fakt że pływaki i wszystkie oringi wewnątrz są sprawne. Okazało się że tak jak wcześniej pisałem, uszczelki od pokryw pływaków były mocno zjechane i poklejone na budapren, wymieniłem 2 uszczelki a 2 kolejne przesmarowałem specjalnym sylikonem odpornym na benzynę (oczywiście przy następnym serwisie musi to być już wymienione), wszystko złożyłem po 15 godzinach i nie widać na razie żadnych wycieków. Paliwo pojawiało się powyżej komór pływakowych ze względu na to że było go bardzo dużo a paliwo które się sączyło, wędrowało w górę po gwincie śrub.

W końcu udało się to złożyć i wszystko pracuje jak należy :)
A tak dla zainteresowanych - jak potrafi być zaklejona dysza w motocyklu (i o dziwo pracował na wszystkie gary)

_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.