Hej koledzy!
Mam dwa pytania.
1) Mam delikatny problem z hamowaniem, chodzi o to że nie jestem w stanie jednym palcem tego zrobić (wymaga to sporej siły), dodatkowo wydaje mi się że klamki zamocowane są dość daleko od manetki gazu..
Czy krótkie klamki rozwiążą ten problem? Może ma ktoś z Was linka z takowymi? Może ktoś wymieniał?
2) Czy zwykłe ledowe kierunki ( z aliexpress) podejdą do GS-a? Chodzi mi o ich fizyczny montaż..
:)
Z góry dzięki za pomoc!
Odpowiedz do tematu
: klamki i kierunki
:
A dlaczego próbujesz jednym palcem w ogóle? Najlepiej używać wskazującego i środkowego. Poza tym seryjna klamka też ma regulację, można dopasować nawet do małych dłoni. Raczej bym widział problem w zapowietrzonym układzie a nie klamce.
:
Ja również używam 2 a na mieście czasami nawet cztery paluchy trzymam i nie ma problemu z wyczuciem hamulca. 1 palec to troche mało imho.
:
Można też jednym palcem ale spróbuj wtedy tak go ustawić, aby był bliżej środka klamki. Domyślam się, że kładziesz palec prawie na początku klamki i to może być powód złego "wrażenia" hamowania.
:
synthiia87, jak koledzy wyżej napisali, prawidłowa technika to dwa palce na klamce hamulca.
zleży od rocznika, do '96 i po 2003 klamki nie były regulowane, co nie zmienia sytuacji, że można ją wymienić na regulowaną
nie, gdyż ich profil krzywizny jest dokładnie taki sam, sama dźwignia jest mniejsza, oczywiście mówię o takich co można kupić na portalach aukcyjnych, są także takie o regulowanej długości.
Jeśli chodzi o montaż fizyczny to jeśli będą mocowane na tulei gwintowej M10 to będą pasowały, natomiast od strony elektrycznej nie jest to już takie proste, albo wymaga zastosowanie rezystorów bocznikowych, albo zmiany przerywacza i przerobienia/wymontowania kontrolki kierunkowskazów
xalor napisał/a: |
Poza tym seryjna klamka też ma regulację, |
zleży od rocznika, do '96 i po 2003 klamki nie były regulowane, co nie zmienia sytuacji, że można ją wymienić na regulowaną
synthiia87 napisał/a: |
Czy krótkie klamki rozwiążą ten problem? |
nie, gdyż ich profil krzywizny jest dokładnie taki sam, sama dźwignia jest mniejsza, oczywiście mówię o takich co można kupić na portalach aukcyjnych, są także takie o regulowanej długości.
synthiia87 napisał/a: |
Czy zwykłe ledowe kierunki ( z aliexpress) podejdą do GS-a? Chodzi mi o ich fizyczny montaż.. |
Jeśli chodzi o montaż fizyczny to jeśli będą mocowane na tulei gwintowej M10 to będą pasowały, natomiast od strony elektrycznej nie jest to już takie proste, albo wymaga zastosowanie rezystorów bocznikowych, albo zmiany przerywacza i przerobienia/wymontowania kontrolki kierunkowskazów
:
To wychodzi na to, że mój '90 miał zmienioną klamkę i całe życie w błędzie. Studi merytorycznie jak zawsze.
studi napisał/a: |
zależy od rocznika, do '96 i po 2003 klamki nie były regulowane, co nie zmienia sytuacji, że można ją wymienić na regulowaną |
To wychodzi na to, że mój '90 miał zmienioną klamkę i całe życie w błędzie. Studi merytorycznie jak zawsze.
:
Długość klamki nie ma znaczenia.
Regulacja jest kluczowa, więc jak zmienisz klamki na krótkie z regulacją odległości to rozwiąże to twój problem.
Ja w tym momencie mam łamane klamki z regulowaną długością. Mam je maksymalnie złożone i o ile pamiętam w tej opcji mieszczą się na nich 3 palce - więc jest nawet miejsce na zapasowy
1 palcem to mogą hamować w MotoGP, ale wydaje mi się że mają nieco inne rozwiązania niż nasze maszyny...
Ja generalnie u siebie też jestem w stanie 1 zdusić klamkę - ale nie wskazującym tylko środkowym Sam wskazujący jest zbyt blisko pompki, przez co dźwigni nie ma takiej jak należy i takie hamowanie wymaga solidnego siłowania się a przecież nie o to chodzi...
studi napisał/a: |
nie, gdyż ich profil krzywizny jest dokładnie taki sam, sama dźwignia jest mniejsza, oczywiście mówię o takich co można kupić na portalach aukcyjnych, są także takie o regulowanej długości.
|
Regulacja jest kluczowa, więc jak zmienisz klamki na krótkie z regulacją odległości to rozwiąże to twój problem.
Ja w tym momencie mam łamane klamki z regulowaną długością. Mam je maksymalnie złożone i o ile pamiętam w tej opcji mieszczą się na nich 3 palce - więc jest nawet miejsce na zapasowy
1 palcem to mogą hamować w MotoGP, ale wydaje mi się że mają nieco inne rozwiązania niż nasze maszyny...
Ja generalnie u siebie też jestem w stanie 1 zdusić klamkę - ale nie wskazującym tylko środkowym Sam wskazujący jest zbyt blisko pompki, przez co dźwigni nie ma takiej jak należy i takie hamowanie wymaga solidnego siłowania się a przecież nie o to chodzi...
:
nie każdy ma taką subtelną rączkę jak Ty , mnie się mieszczą na klamce 4 paluchy, także mam łamane, regulowane i do tego pomarańczowe pod kolor moto
simin napisał/a: |
Ja w tym momencie mam łamane klamki z regulowaną długością. Mam je maksymalnie złożone i o ile pamiętam w tej opcji mieszczą się na nich 3 palce - więc jest nawet miejsce na zapasowy |
nie każdy ma taką subtelną rączkę jak Ty , mnie się mieszczą na klamce 4 paluchy, także mam łamane, regulowane i do tego pomarańczowe pod kolor moto
:
bardzo możliwe, muszę to sprawdzić; tak czy siak hamowanie i nie tylko hamowanie bo wciskanie sprzęgła wymaga ode mnie użycia sporej siły; pomyślałam że wymiana klamek na krótsze może trochę pomóc..
dzięki, oto mi chodziło będę kombinować ze zmianą kierunków, a może ktoś z Was wymieniał na ledowe?
dzięki
nie ukrywam, że zmiana na niebieski kolor nie jest także tutaj bez znaczenia
Odpowiedz do tematu
Timur napisał/a: |
Można też jednym palcem ale spróbuj wtedy tak go ustawić, aby był bliżej środka klamki. Domyślam się, że kładziesz palec prawie na początku klamki i to może być powód złego "wrażenia" hamowania. |
bardzo możliwe, muszę to sprawdzić; tak czy siak hamowanie i nie tylko hamowanie bo wciskanie sprzęgła wymaga ode mnie użycia sporej siły; pomyślałam że wymiana klamek na krótsze może trochę pomóc..
studi napisał/a: | ||
synthiia87, jak koledzy wyżej napisali, prawidłowa technika to dwa palce na klamce hamulca.
Jeśli chodzi o montaż fizyczny to jeśli będą mocowane na tulei gwintowej M10 to będą pasowały, natomiast od strony elektrycznej nie jest to już takie proste, albo wymaga zastosowanie rezystorów bocznikowych, albo zmiany przerywacza i przerobienia/wymontowania kontrolki kierunkowskazów |
dzięki, oto mi chodziło będę kombinować ze zmianą kierunków, a może ktoś z Was wymieniał na ledowe?
simin napisał/a: | ||
Regulacja jest kluczowa, więc jak zmienisz klamki na krótkie z regulacją odległości to rozwiąże to twój problem. Ja w tym momencie mam łamane klamki z regulowaną długością. Mam je maksymalnie złożone i o ile pamiętam w tej opcji mieszczą się na nich 3 palce - więc jest nawet miejsce na zapasowy 1 palcem to mogą hamować w MotoGP, ale wydaje mi się że mają nieco inne rozwiązania niż nasze maszyny... Ja generalnie u siebie też jestem w stanie 1 zdusić klamkę - ale nie wskazującym tylko środkowym Sam wskazujący jest zbyt blisko pompki, przez co dźwigni nie ma takiej jak należy i takie hamowanie wymaga solidnego siłowania się a przecież nie o to chodzi... |
dzięki
studi napisał/a: | ||
nie każdy ma taką subtelną rączkę jak Ty , mnie się mieszczą na klamce 4 paluchy, także mam łamane, regulowane i do tego pomarańczowe pod kolor moto |
nie ukrywam, że zmiana na niebieski kolor nie jest także tutaj bez znaczenia