WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
klamki i kierunki
Autor Wiadomość
synthiia87 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 36
Dołączyła: 30 Mar 2017
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017   klamki i kierunki

Hej koledzy!

Mam dwa pytania.

1) Mam delikatny problem z hamowaniem, chodzi o to że nie jestem w stanie jednym palcem tego zrobić (wymaga to sporej siły), dodatkowo wydaje mi się że klamki zamocowane są dość daleko od manetki gazu..

Czy krótkie klamki rozwiążą ten problem? Może ma ktoś z Was linka z takowymi? Może ktoś wymieniał?

2) Czy zwykłe ledowe kierunki ( z aliexpress) podejdą do GS-a? Chodzi mi o ich fizyczny montaż..

:) :)

Z góry dzięki za pomoc! ;)
 
 
 
xalor 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 14 Lut 2016
Pochwał: 6
Posty: 258
Skąd: Krk
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017   

A dlaczego próbujesz jednym palcem w ogóle? Najlepiej używać wskazującego i środkowego. Poza tym seryjna klamka też ma regulację, można dopasować nawet do małych dłoni. Raczej bym widział problem w zapowietrzonym układzie a nie klamce.
 
 
Czecze 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 62
Skąd: Warszawa Włochy
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017   

Ja również używam 2 a na mieście czasami nawet cztery paluchy trzymam i nie ma problemu z wyczuciem hamulca. 1 palec to troche mało imho.
 
 
Timur 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2016
Pochwał: 1
Posty: 48
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017   

Można też jednym palcem ale spróbuj wtedy tak go ustawić, aby był bliżej środka klamki. Domyślam się, że kładziesz palec prawie na początku klamki i to może być powód złego "wrażenia" hamowania.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

synthiia87, jak koledzy wyżej napisali, prawidłowa technika to dwa palce na klamce hamulca.

xalor napisał/a:
Poza tym seryjna klamka też ma regulację,

zleży od rocznika, do '96 i po 2003 klamki nie były regulowane, co nie zmienia sytuacji, że można ją wymienić na regulowaną

synthiia87 napisał/a:
Czy krótkie klamki rozwiążą ten problem?

nie, gdyż ich profil krzywizny jest dokładnie taki sam, sama dźwignia jest mniejsza, oczywiście mówię o takich co można kupić na portalach aukcyjnych, są także takie o regulowanej długości.

synthiia87 napisał/a:
Czy zwykłe ledowe kierunki ( z aliexpress) podejdą do GS-a? Chodzi mi o ich fizyczny montaż..

Jeśli chodzi o montaż fizyczny to jeśli będą mocowane na tulei gwintowej M10 to będą pasowały, natomiast od strony elektrycznej nie jest to już takie proste, albo wymaga zastosowanie rezystorów bocznikowych, albo zmiany przerywacza i przerobienia/wymontowania kontrolki kierunkowskazów
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
xalor 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 14 Lut 2016
Pochwał: 6
Posty: 258
Skąd: Krk
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

studi napisał/a:
zależy od rocznika, do '96 i po 2003 klamki nie były regulowane, co nie zmienia sytuacji, że można ją wymienić na regulowaną


To wychodzi na to, że mój '90 miał zmienioną klamkę i całe życie w błędzie. Studi merytorycznie jak zawsze.
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

studi napisał/a:
nie, gdyż ich profil krzywizny jest dokładnie taki sam, sama dźwignia jest mniejsza, oczywiście mówię o takich co można kupić na portalach aukcyjnych, są także takie o regulowanej długości.
Długość klamki nie ma znaczenia.

Regulacja jest kluczowa, więc jak zmienisz klamki na krótkie z regulacją odległości to rozwiąże to twój problem.

Ja w tym momencie mam łamane klamki z regulowaną długością. Mam je maksymalnie złożone i o ile pamiętam w tej opcji mieszczą się na nich 3 palce - więc jest nawet miejsce na zapasowy ;)


1 palcem to mogą hamować w MotoGP, ale wydaje mi się że mają nieco inne rozwiązania niż nasze maszyny...
Ja generalnie u siebie też jestem w stanie 1 zdusić klamkę - ale nie wskazującym tylko środkowym :D Sam wskazujący jest zbyt blisko pompki, przez co dźwigni nie ma takiej jak należy i takie hamowanie wymaga solidnego siłowania się a przecież nie o to chodzi...
 
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

simin napisał/a:
Ja w tym momencie mam łamane klamki z regulowaną długością. Mam je maksymalnie złożone i o ile pamiętam w tej opcji mieszczą się na nich 3 palce - więc jest nawet miejsce na zapasowy

nie każdy ma taką subtelną rączkę jak Ty ;) , mnie się mieszczą na klamce 4 paluchy, także mam łamane, regulowane i do tego pomarańczowe pod kolor moto ;)
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
synthiia87 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 36
Dołączyła: 30 Mar 2017
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

Timur napisał/a:
Można też jednym palcem ale spróbuj wtedy tak go ustawić, aby był bliżej środka klamki. Domyślam się, że kładziesz palec prawie na początku klamki i to może być powód złego "wrażenia" hamowania.


bardzo możliwe, muszę to sprawdzić; tak czy siak hamowanie i nie tylko hamowanie bo wciskanie sprzęgła wymaga ode mnie użycia sporej siły; pomyślałam że wymiana klamek na krótsze może trochę pomóc..

studi napisał/a:
synthiia87, jak koledzy wyżej napisali, prawidłowa technika to dwa palce na klamce hamulca.


synthiia87 napisał/a:
Czy zwykłe ledowe kierunki ( z aliexpress) podejdą do GS-a? Chodzi mi o ich fizyczny montaż..

Jeśli chodzi o montaż fizyczny to jeśli będą mocowane na tulei gwintowej M10 to będą pasowały, natomiast od strony elektrycznej nie jest to już takie proste, albo wymaga zastosowanie rezystorów bocznikowych, albo zmiany przerywacza i przerobienia/wymontowania kontrolki kierunkowskazów


dzięki, oto mi chodziło :) będę kombinować ze zmianą kierunków, a może ktoś z Was wymieniał na ledowe?



simin napisał/a:
studi napisał/a:
nie, gdyż ich profil krzywizny jest dokładnie taki sam, sama dźwignia jest mniejsza, oczywiście mówię o takich co można kupić na portalach aukcyjnych, są także takie o regulowanej długości.
Długość klamki nie ma znaczenia.

Regulacja jest kluczowa, więc jak zmienisz klamki na krótkie z regulacją odległości to rozwiąże to twój problem.

Ja w tym momencie mam łamane klamki z regulowaną długością. Mam je maksymalnie złożone i o ile pamiętam w tej opcji mieszczą się na nich 3 palce - więc jest nawet miejsce na zapasowy ;)


1 palcem to mogą hamować w MotoGP, ale wydaje mi się że mają nieco inne rozwiązania niż nasze maszyny...
Ja generalnie u siebie też jestem w stanie 1 zdusić klamkę - ale nie wskazującym tylko środkowym :D Sam wskazujący jest zbyt blisko pompki, przez co dźwigni nie ma takiej jak należy i takie hamowanie wymaga solidnego siłowania się a przecież nie o to chodzi...


dzięki :)


studi napisał/a:
simin napisał/a:
Ja w tym momencie mam łamane klamki z regulowaną długością. Mam je maksymalnie złożone i o ile pamiętam w tej opcji mieszczą się na nich 3 palce - więc jest nawet miejsce na zapasowy

nie każdy ma taką subtelną rączkę jak Ty ;) , mnie się mieszczą na klamce 4 paluchy, także mam łamane, regulowane i do tego pomarańczowe pod kolor moto ;)


nie ukrywam, że zmiana na niebieski kolor nie jest także tutaj bez znaczenia :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.