WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie klocki hamulcowe?
Autor Wiadomość
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Pon 11 Lut, 2013   

yaszczi napisał/a:
no chyba, że hamujesz zużytym klockiem.

Wtedy też się nic nie ściera :P
 
 
misiorek 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012
Pochwał: 3
Posty: 248
Skąd: Bielsko
Wysłany: Pon 11 Lut, 2013   

Pobawiłem się trochę z latarką i:
1) klocki tył TOKICO, nie umiem powiedzieć, czy wymiana jest konieczna, ale fakt jest taki, że nie potrafię odróżnić okładziny zewnętrznej od powierzchni trącej o tarczę. Suma summarum klocki są zużyte na maxa?:O
2) w klockach z przodu jest o tyle dobrze, że widać okładzinę zewnętrzną oraz powierzchnię trącą. Powierzchni trącej na oko jest ponad 2mm
Podsumowując: klocki tył natychmiast do wymiany? Mam nadzieję, że nie pamiętają, jak moto wyjechało z fabryki:P
przód zostaje nienaruszony;)

Pytanie trochę off, czy opłaca się kupić u seta stalowy oplot do przodu? Jeśli tak, to jaką długość potrzebuję? Jeśli to ma znaczenie, mam five starsa:P
_________________
5*
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Pon 11 Lut, 2013   

misiorek napisał/a:

Podsumowując: klocki tył natychmiast do wymiany?

Jak nie ma tego szarego które zaznaczyłem strzałką:
http://imgur.com/aQvOeUv
To tak. (To klocki samochodowe jak co).
misiorek napisał/a:

Pytanie trochę off, czy opłaca się kupić u seta stalowy oplot do przodu? Jeśli tak, to jaką długość potrzebuję?

Opłaca.
1. Zadzwoń do Sławka to Ci doradzi www.netbiker.pl
2. Poszukaj na forum bo było ochtylion razy
3. Zmierz ile ma obecny
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 11 Lut, 2013   

misiorek napisał/a:

Podsumowując: klocki tył natychmiast do wymiany? Mam nadzieję, że nie pamiętają, jak moto wyjechało z fabryki:P
Pytanie trochę off, czy opłaca się kupić u seta stalowy oplot do przodu? Jeśli tak, to jaką długość potrzebuję? Jeśli to ma znaczenie, mam five starsa:P


Jeżeli masz jakiś dylemat to najlepiej wyciągnij klocki z zacisku, zrób fotkę i wrzuć na forum. Powiemy od razu czy do wymiany czy nie :cwaniak: bo po opisach przyrody trudno się domyślać ;)

Gdy już wyciągniesz klocki i zdecydujesz się założyć nowe to od razu przeczyść zacisk- szczególnie tłoczki, bo jak cofniesz tłoczki oblepione syfem to za chwilę będziesz pisał o tym, że hamulec z tyłu nie odbija.
(jesli jesteś cierpliwy to poczekaj, w najbliższych dniach wrzuce manaula na forum, bo jestem teraz na etapie rozbiórki, czyszczenia tylnego zacisku)

Klocki Tokico wychodziły na pierwszy montaż wiec jest duże prawdopodobieństwo, że na nich moto wyjechało z fabryki. Stalowy oplot jak najbardziej polecam :ok: dlugość chyba 70cm, ale najlepiej weź miarkę w dłoń i zmierz :oczami:
_________________

 
 
misiorek 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012
Pochwał: 3
Posty: 248
Skąd: Bielsko
Wysłany: Pon 11 Lut, 2013   

Hehe, jeżeli te klocki pamiętają rok 1997 (dokładnie luty) i przejechały z motocyklem te 40kkm, to chyba je sobie do ramki wstawię:D a tak na poważnie, to poczekam na Twoje wypociny i będę pierwszą osobą, która będzie pracować wg nich ;)
Dzisiaj spróbuję wyciągnąć klocki z tyłu, ale niezbyt się orientuję, jak to zrobić :wstyd:
po odkręceniu dwóch śrub mocujących zacisk gdzieś tam koło prawej części osi koła i śruby mocującej zacisk z elementem korygującym obciążenie i chwilowe obniżenie motocykla, by utrzymać zacisk w tym samym położeniu wobec tarczy (chyba po to to jest;P) powinienem uzyskać zacisk w pełnej okazałości trzymającym się na wężyku z płynem, czy poprawnie myślę? ^.-
_________________
5*
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 11 Lut, 2013   

misiorek napisał/a:

po odkręceniu dwóch śrub mocujących zacisk gdzieś tam koło prawej części osi koła i śruby mocującej zacisk z elementem korygującym obciążenie i chwilowe obniżenie motocykla, by utrzymać zacisk w tym samym położeniu wobec tarczy (chyba po to to jest;P) powinienem uzyskać zacisk w pełnej okazałości trzymającym się na wężyku z płynem, czy poprawnie myślę? ^.-


Poprawnie :ok: ale do samego wyciągnięcia klocków nie musisz wykręcać zacisku- zdejmujesz plastikową osłonę z góry zacisku. Następnie wyciągasz dwie zawleczki oraz dwie sprężynki po czym możesz wyjąć dwie szpilki na których zawieszone są klocki.

Napewno odkręcenie całego zacisku pomoże Ci go lepiej wyczyścić :ok:
_________________

Ostatnio zmieniony przez dymny Pon 11 Lut, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Pon 11 Lut, 2013   

misiorek napisał/a:

Dzisiaj spróbuję wyciągnąć klocki z tyłu, ale niezbyt się orientuję, jak to zrobić :wstyd:
po odkręceniu dwóch śrub mocujących zacisk gdzieś tam koło prawej części osi koła i śruby mocującej zacisk z elementem korygującym obciążenie i chwilowe obniżenie motocykla, by utrzymać zacisk w tym samym położeniu wobec tarczy (chyba po to to jest;P) powinienem uzyskać zacisk w pełnej okazałości trzymającym się na wężyku z płynem, czy poprawnie myślę? ^.-


Dowiesz się jak przeczytasz:
przód
tył
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2015   

Zamówiłam nową tarczę na przód, i szukam klocków głównie do jazdy w mieście, które nie zeżrą mi tarczy. Miękkie będą lepsze? tylko które to te miękkie? :P
_________________
My Suzi
.

.
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2015   

Np. te bez domieszki miedzi, czyli np. zwykłe EBC bez dopisku HH.

Najlepiej jakieś firmowe, ja już w drugim moto mam Galfery bo wg mnie bardzo dobra jakość za rozsądne pieniądze.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
Read 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 28
Dołączył: 10 Mar 2014
Pochwał: 5
Posty: 397
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2015   

Claudii jaką tarcze zamówiłaś ?
_________________


http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2015   

Read napisał/a:
Claudii jaką tarcze zamówiłaś ?


tą z aliexpress do której szukałam chętnego na drugą sztukę.
_________________
My Suzi
.

.
 
 
twoj.pol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 47
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 47
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Sob 01 Lip, 2017   

Wrażenia na gorąco dosłownie i w przenośni odnośnie klocków.
Miałem Ferodo Platinium (organiczne) na przodzie trzy sezony. Według mnie bardzo dobre klocki na miasto i do umiarkowanej jazdy, a i przy ostrym hamowaniu też dawały radę. Zmieniłem na "Vesrah" organiczne z domieszką metali prod. japońskiej. Dwa hamowania awaryjne w ramach treningu na dobrym przyczepnym asfalcie od 100 km/h do 0, jedno po drugim. Niebieski dym z zacisku, tarcza zabarwiła się na niebiesko. Ciekawe co by było na torze. Zagadałem mechanika w tej sprawie. Popatrzył i mówi: kup Ferodo... tak więc wracam szybciutko do Ferodo i dalej sie bawię w "sportową jazdę".
Vesrah mogę odstąpić za pół ceny (35 zł., mają ok. 500 km i były prawidłowo dotarte), ale tylko do umiarkowanej jazdy, bez hamowania na granicy.
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 01 Lip, 2017   

twoj.pol napisał/a:
Niebieski dym z zacisku, tarcza zabarwiła się na niebiesko.


Tak z ciekawości.... Ile mm grubości ma tarcza?
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
twoj.pol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 47
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 47
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Sob 01 Lip, 2017   

4,5 mm mierzone mikrometrem.
 
 
Arcisz 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2015
Pochwał: 5
Posty: 578
Skąd: Białystok
Wysłany: Sob 01 Lip, 2017   

Twoj.pol, ja dzisiaj kupiłem do gixxa Vesrathy na tył, zobaczymy co z tego będzie.
Kupiłem też do jajka ebc z oznaczeniem HH, jest zauważalnie lepiej niż zwykłe ebc (no ale 240zł za przód...)
_________________
Suzuki GS500 1998'

sprzedany :(

Suzuki GSX600F 2002'

sprzedany :(
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.