WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
urwane sruby od wydechu
Autor Wiadomość
suzi93 

Wiek: 28
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 14
Skąd: mielec
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016   urwane śruby od wydechu

Witam jeśli ktoś widział mój poprzedni post to wie że chciałem zabrać się za odnowienie ramy i ten dzień nastąpił właśnie dzisiaj i dzisiaj dołożyłem sobie roboty a więc zacząłem rozbierać i niestety moje śruby mocujące wydech przy cylindrach same się poddały no i w ten sposób mam trzy zerwane śruby i jedną którą udało się wykręcić i pytanie do was czy idzie to jakoś rozwiercić żeby nowe śruby zamocować czy czeka mnie zakup nowych cylindrów ? i jeszcze chciałem zapytać czy ewentualnie obejdzie się bez rozbierania silnika czy niestety musze cylindry zdjąć ? :/
 
 
ded 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 92
Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016   

Zaprowadź to do kogoś co się zna na rzeczy. Generalnie to śruby przy wydechu są podwyższonego ryzyka. Najpierw dajesz odrdzewiaczem żeby trochę puściły a potem z wyczuciem odkręcasz. Jeśli coś tam jeszcze wystaje to można próbować naciąć rowek, przyłożyć kilka młotków przez śrubokręt ślusarski i wtedy może pójdzie. Jak wystaje więcej to szczypce zaciskowe dają radę. Jak nie wystaje to wykrętaki albo lewe wiertła ale to już nie dla Ciebie robota. Jak zerwiesz gwint w cylindrze to wklejasz kawałek gwintu na ten najmocniejszy klej a dokręcasz tylko nakrętką. Zależy jaki teraz jest do tego dostęp ale ostatecznie trzeba będzie zdjąć przednie amory. Zanim się sam za to zabierzesz pamiętaj że przy takich operacjach to ważny jest profesjonalny sprzęt i doświadczenie- jak nimi nie dysponujesz to popsujesz jeszcze więcej.
_________________
Suzuki GS 550 M Katana '82
 
 
PePeMotoryzacja 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2015
Pochwał: 32
Posty: 212
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016   

suzi93 napisał/a:
czy czeka mnie zakup nowych cylindrów ?

Raczej drugiej głowicy, bo śruby od wydechu przykręca się do głowicy.
suzi93 napisał/a:
pytanie do was czy idzie to jakoś rozwiercić żeby nowe śruby zamocować czy czeka mnie zakup nowych cylindrów ?

Przed zakupem drugiej głowicy wypada spróbować wykręcić zerwane śruby.
Masz dwa warianty /jak dla mnie/:

- zdemontować cały silnik i zakleić/zaślepić otwory w głowicy i próbować rozwiercać lub oddać do warsztatu gdzie naprawiają głowice. Wykręcą stare śruby lub zrobią nowe redukcje w miejsce tych zerwanych.

- zdemontować głowicę i reszta jak wyżej :) , z tym że dochodzi w tym wariancie mycie całej głowicy po obróbce, z wiórów i opiłków :) No i jeszcze zapięcie i ustawienie rozrządu z zapłonem.

Jeśli odnawiasz ramę to i tak będziesz wyjmował silnik:
suzi93 napisał/a:
chciałem zabrać się za odnowienie ramy


Osobiście jak mam taki temat to oddaję do warsztatu i wykręcają mi za 40 zł starą śrubę a redukcję wstawiają za 80 zł od jednej śruby.

W ramie raczej tego się nie da porządnie zrobić, więc tak czy siak czeka cię rozbieranie lub wyjęcie silnika.

PS> Tak na przyszłość
ded napisał/a:
Generalnie to śruby przy wydechu są podwyższonego ryzyka

Dlatego jak nie idą śruby na "zimno", to nagrzewa się silnik i odkręca w rękawicach na ciepło :) Sprawdzone, i większość śrub się odkręca.
_________________
obecnie dżiksa:)
 
 
suzi93 

Wiek: 28
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 14
Skąd: mielec
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017   

Witam chciałbym troszkę odświeżyć temat i mam parę pytań będę jednak wymieniał głowice i czy może mi ktoś powiedzieć na co zwracać uwagę kupując głowice dodam że raczej będzie to kupowanie przez internet bo w pobliżu nikt nie sprzedaje niestety , i kolejna sprawa będzie wszystko raczej przełożone z mojej i tutaj też pytanie czy głowice trzeba oddać do planowania oraz jak jest z zaworami trzeba będzie je jakoś dopasowac do głowicy może ktoś mi to wytłumaczyć ? Z góry dziękuję i przepraszam jeśli napisałem coś nie tak jak trzeba
 
 
PePeMotoryzacja 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2015
Pochwał: 32
Posty: 212
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017   

suzi93 napisał/a:
na co zwracać uwagę kupując głowice dodam że raczej będzie to kupowanie przez internet

Najlepiej kupić głowicę kompletną wraz z zaworami, wałkami i półpanewkami.

Przekładanie wałków i półpanewek z innej głowicy może zakończyć się niepowodzeniem.
Pomimo że półpanewki w każdej głowicy GS 500 mają taką samą selekcję /wałek wydechowy A, B; wałek ssący C, D/ to i tak może nastąpić brak osiowości pomiędzy wałkiem i półpanewką a samą głowicą jeśli części pochodzą dwóch rożnych motocykli.

Dlatego doradzał bym zastosowanie całej kompletnej głowicy, której są dwa wykonania.
Wersja z napędem linki obrotomierza i wersja bez ślimaka.
Były jeszcze zmiany w lakierowaniu ale to tak na marginesie /wersja w kolorze czarnym i srebrnym/.

Kupując w necie, musisz uzyskać od sprzedającego np. 2 tygodniową gwarancję rozruchową. W tym czasie sprawdzasz czy trzeba planować czy nie, montujesz w moto zakupioną głowicę i sprawdzasz podczas jazdy czy wszystko OK.
PS. Jeśli rozbierzesz na części zakupioną głowicę /tak jak planujesz/
suzi93 napisał/a:
będzie wszystko raczej przełożone z mojej

to raczej nikt ze sprzedających nie wystawi gwarancji.

A tak na koniec mam pytanko, dlaczego wymieniasz głowicę skoro gwinty były zerwane na wydechu. Nie udało się ich naprwić/wydłubać?
_________________
obecnie dżiksa:)
 
 
suzi93 

Wiek: 28
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 14
Skąd: mielec
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017   

No to mnie kolega nie pocieszył bo myślałem ze jak poskładam głowice że tak powiem z dwóch to będzie dobrze no cóż zobaczymy co mi mechanik powie, co do pytania na końcu to tak nie udało się jednej ze szpilek uratować i gniazdo w którym jest szpilka jest tak zmęczone że już po porostu nie da rady nic zrobić były próby wiercenia wielokrotnie i nic
 
 
Mordkaaa 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27
Dołączył: 12 Gru 2015
Pochwał: 12
Posty: 445
Skąd: RKR
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017   

Czyli szpilka utknela zapieczona w glowicy obrabiajac wszystko w kolo ? Nie da sie moze tego jeszcze nagwintowac ? Nie wiem za bardzo jak to wyglada, ale w sumie chyba zawsze mozna zrobic wiekszy otwor w glowicy i dac wieksza srube ? :)
_________________
SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

Przy urwanych śrubach (których nie da się złapać szczypcami) sprawdza się spawarka- to akurat oczywiste. Jednak ja przy tej metodzie stosuje dodatkowo podkładki, które przykładam z góry na urwaną śrubę, i wtedy rozpoczynam spawanie. Stosowanie podkładki jest dla mnie ułatwieniem tzn. podkładka stanowi kołnierz zabezpieczający, prowadzenie dla spoiny, oraz podstawę dla dalszego etapu pracy. Po takim przygotowaniu mogę do tak przygotowanej urwanej śruby, przyspawać do podkładki cokolwiek innego, co posłuży mi do wykręcenia śruby. Nie ukrywam, że pomysł sprawdza się w warsztacie wzorowo. Ważnym jest, aby spoinę wykonywać zdecydowanym i ciągłym ruchem, musi to być tzw. złoty strzał :D

Znajdę czas na rozstawienie statywów i kamer, to nagram jakiś mały tutorial z takiej operacji :D

Co do samego tematu wymiany głowicy, to stanowczo przestrzegam przed składaniem jednej głowicy z dwóch czy więcej. Przede wszystkim będzie zachodziła tutaj konieczność przeprowadzenia dokładnych pomiarów, które mogą wykluczyć montaż używanych części... i naprawa przedłuży się w czasie, oraz ewentualne jej koszty mogą wzrosnąć. Lepszym w ostateczności wyborem, będzie naprawa polegająca na wymianie głowicy na kompletnie uzbrojoną... i w dobrym stanie. Natomiast głowica z półpanewkami stanowi jedną spasowaną parę, i są to elementy między sobą nierozłączne... tak samo jak kartery silnika.
  
 
 
suzi93 

Wiek: 28
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 14
Skąd: mielec
Wysłany: Pon 30 Sty, 2017   

Właśnie nie da się nic zrobić bo nie można się w wiercić w szpilkę, a na dodatek ona jest delikatnie minimalnie wewnątrz głowicy więc wszystko co będzie ktokolwiek chciał przyspawać to przyspawa do głowicy o ile w ogóle udało by się coś do głowicy przyspawać , co do głowicy mechanik ściągnął i po głębszych oględzinach dostałem odpowiedź że korba ma luz na wale około pół centymetra na jednej stronie i coś tam jeszcze tylko nie pamiętam dokładnie co, i powiedział że oni już przeprowadzali na innym silniku taką operację i wyniosło to ponad 2 tyś zł, więc chyba zrezygnuję z naprawy obecnego silnika i po prostu kupię drugi bo chyba bardziej mi się opłaci kupić drugi silnik za około 1500 zł niż wydać ponad 2 tyś na naprawę tego, a nie będę ukrywał że nie jestem też bogatym żeby szastać kasą na lewo i prawo więc chyba podejmę decyzje kupna drugiego silnik chociaż to też nie będzie łatwe żeby kupić dobre serducho do suzi które po lata jeszcze długo, chyba że ktoś na forum ma jakieś porady to słucham :)
  
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 01 Lut, 2017   

Uwierz suzi, że dobry ślusarz by sobie poradził z takimi szpilkami. Oczywiście że jest ciężko się wwiercić w śruby utwardzane, ale jak będzie zachowana kolejność postępowania tj. wiercenia kolejnymi (dobrymi) wiertłami, to ta robota sprawia tylko samą przyjemność. Dodatkowo można sobie pomóc czymś takim jak schładzanie w wodzie (woda dodatkowo polepsza właściwości samego wiercenia), jak również można też wspomóc się tzw. rozszerzalnością termiczną przy użyciu np. opalarki gazowej.

Gdybym sam stał przed takim dylematem, to bym zdecydował się na naprawę tego silnika. Dla mnie za tym wariantem przemawia jeden zasadniczy wzgląd "pewność" późniejszego stanu technicznego silnika. Jeżeli z pewnych przyczyn nie możesz/nie chcesz postąpić w podobny sposób, to musisz postarać się znaleźć drugi taki silnik, na który sprzedający da gwarancję, a jeszcze lepiej jakby znał również jego historię.

Kolejna sprawa to ciekawi mnie ten luz, który ponoć występuje na korbie. Czy wiesz może o jakim dokładnie luzie była mowa tzn. luz osiowy?, czy promieniowy?. Czy wcześniej kiedy jeździłeś moto, to nie słyszałeś żadnych stuków?
 
 
suzi93 

Wiek: 28
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 14
Skąd: mielec
Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

Jeśli chodzi o szpilke w głowicy to po prostu każdy jak słyszał ze ktoś przy tym grzebał to odrazu słyszałem ze on się tym.nie zajmie, głowicę wymienię lecz pójdzie do planowania, szlifowanie zaworów plus dotarcie zaworów. Co do silnika ogólnie to po krótkiej analizie wyszło jednak że naprawa wyjdzie około 1 tyś może troszkę przekroczy dlatego silnik obecnie naprawiam bo tak jak kolega wyżej pisał chyba będę wiedział co mam, a co do samego luzu to nie wiem jak to wytłumaczyć ogólnie chodzi o to że jak chwycimy korbowod to ruszać nim można góra dół a drugi stoi w miejscu na drugim mam jedynie delikatny luz jak ruszam na boki ale to raczej normalne dzisiaj oddałem wał do naprawy to mi powiedzieli ze korba do wymiany bo jest zatarta ale nie potrafię sobie odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób się zatarła
 
 
PePeMotoryzacja 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2015
Pochwał: 32
Posty: 212
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

suzi93 napisał/a:
a co do samego luzu to nie wiem jak to wytłumaczyć ogólnie chodzi o to że jak chwycimy korbowod to ruszać nim można góra dół a drugi stoi w miejscu na drugim mam jedynie delikatny luz
suzi93 napisał/a:
korba do wymiany bo jest zatarta ale nie potrafię sobie odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób się zatarła

Z praktyki mojej mam takie odpowiedzi na jedną "luźną" korbę:
1. Korbowód przykręcony z nieodpowiednią siłą i nakrętki się odkręciły. Nakrętki na korbowodzie skręca się finalnie z siłą 30-34 Nm. Jeśli proces trwał krótko to wał raczej będzie OK.
2. Brak synchronizacji gaźników i korby się wybijają. Nierównomierna praca gaźników/brak synchro/ powoduje powolne wybijanie się korbowodów, ze względu na nierównomierne obciążenie cylindrów. Jeśli poprzednik jeździł na nieustawionych gaźnikach to korba mogła się wybić. Wał korbowy w tym przypadku czasem daje się uratować.
3. Graniczne zużycie panewki/obrócenie panewki. Komplet panewka-wał korbowy raczej do wymiany. Czasami praktykuje się dorabianie czopu i panewki na bazie oryginalnego kompozytu, ale w przypadku GSa to raczej drugi dobry wał wyjdzie taniej.

Jeśli masz dobry wał korbowy /prosty i nie zatarty czop wału/ to dokup druga korbę i dobierz nową panewkę.
Rozmiary korbowodów i panewek dobiera się z tabeli do Twojego wału korbowego.
Dobór masz w instrukcji w rozdziale "ENGINE 3-34".
Jakby co mogę pomóc w doborze :)
pepe
_________________
obecnie dżiksa:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.