WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Suzuki GS 500 02' by seba174
Autor Wiadomość
seba174 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 37
Skąd: XX
Wysłany: Sro 17 Lut, 2016   Suzuki GS 500 02' by seba174

Siema :)
Chciałbym Wam przedstawić swojego GS'a. Rocznik 2002, niebieski lakier, przebieg 26 tyś, kupiony 3 maja 2015r. za 5400 zł :) . Poprzedni właściciel twierdził, że "nic przy nim nie robił, bo nie było po co" dlatego kilka dni po zakupie przeprowadziłem podstawowy serwis.
Technicznie jest wszystko w porządku, wizualnie do zrobienia kolektory i polerka tłumika.

Co wymieniłem zaraz po zakupie?
● Olej Motul 5100 10W40
● Filtr oleju Hiflofiltro HF133
● Świece Denso X24EPR-U9
● Filtr powietrza Hiflofiltro HFA 3503

W zasadzie w okresie zaraz po zakupie do 18 czerwca nie korzystałem zbytnio z motocykla (brak prawa jazdy - egzamin zdałem 18 czerwca), jedynie jeździłem po jakichś bocznych, gruntowych drogach :P . W ten sam dzień, w którym zdałem egzamin, poszedłem na operację barku. Oczywiście to oznaczało dość długą przerwę w jeździe motocyklem. Zgodę na jazdę od lekarza dostałem w październiku, więc sezon miałem dość krótki.

Motocykl niby dobrze jeździł, ale dopiero po przejażdżce na GS'ce kolegi zauważyłem, że mój coś bardziej "muli". Dlatego kolejny raz wziąłem się za mechanikę. Pierwszym krokiem było wyczyszczenie gaźników. Następnie ustawiłem poprawnie poziom paliwa w komorze pływakowej (w obu był ustawiony na około 10 mm - powinno być 13 mm), przestawiłem iglicę (były na 2 ząbku - przestawiłem na 4) oraz wykręciłem śruby składu mieszanki na 4 obroty (dopiero wtedy ładnie schodzi z obrotów w niskim zakresie).
Zapomniałem dodać, że w międzyczasie wymieniłem oringi pod pokrywkami od membran (w ASO, bo w żadnym sklepie nie mogłem dobrać odpowiednich, numer 13295-33010) :D .

Dalej wyregulowałem zawory (2 były podparte, 1 był za luźny), oczywiście przy okazji sprawdziłem napinacz łańcuszka rozrządu oraz długość samego łańcuszka.
Na koniec wyczyściłem jeszcze filtr paliwa w baku oraz wypłukałem sam zbiornik.

Po tych zabiegach GS nareszcie chodził tak jak powinien do końca sezonu :) .

Zdjęcia kilka dni po zakupie:






PS. Po prawej stronie baku nie ma wgniecenia, tylko jakoś dziwnie światło się odbija :P .

[ Dodano: Sro 17 Lut, 2016 ]
Dzisiaj wziąłem się za wymianę oleju w przednim zawieszeniu oraz rozebranie przedniego zacisku hamulcowego.

Zacząłem od ustawienia 2 specjalistycznych przyrządów pod ramę GS'a, aby było trochę stabilniej:


Następnie zacząłem po kolei odkręcać śruby zawieszenia. Po jakichś pół godziny walki z opornymi śrubami 1 laga już na stole:


Po odkręceniu górnego korka można było ujrzeć:


a po zlaniu starego oleju:


Jednym słowem - nieciekawie. Chwile później to samo stało się z 2 lagą. Oczywiście sprawdziłem także długość sprężyn.


W czasie gdy olej spokojnie spływał z lag, zabrałem się za rozkręcanie przedniego zacisku hamulcowego. Tłoczki bardzo ładnie wyszły po pompowaniu klamką, nie były ani trochę zapieczone, ani o dziwo brudne.


Bardzo dziwne natomiast są klocki hamulcowe firmy Tokico - ciekawe czy to nie są jeszcze te, montowane w fabryce Suzuki :P ?


Okładzin wystarczy jeszcze spokojnie na 1 sezon:


I na tym zakończyła się dzisiaj praca. Lagi zostały odwrócone do góry nogami, aby cały olej spokojnie wyciekł przez noc. Natomiast nie dałem rady odkręcić przewodu hamulcowego od zacisku ;/ . Spróbuję jeszcze jutro, chociaż mocowałem się już z nim ponad 20 min i ani drgnął.

W najbliższym czasie dokończę to co zacząłem, rozkręcę także tylny zacisk i również jego wyczyszczę. Z mechanicznych rzeczy na razie tyle.

Wizualnie do zrobienia przede wszystkim:
● polerka tłumika (porysowany po jakiejś wywrotce)
● malowanie kolektorów - standardowo na czarny mat
● poprawienie (wyprostowanie) mocowania prawego seta kierowcy (jest trochę krzywy - prawdopodobnie ta sama przygoda co tłumik)
● niebieskie paski na koła
● dokładne wymycie silnika i polerka lakieru pastą lekkościerną
Ostatnio zmieniony przez seba174 Wto 18 Kwi, 2017, w całości zmieniany 12 razy  
 
 
Mordkaaa 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 445
Skąd: RKR
Wysłany: Sro 17 Lut, 2016   

Ooo pięknie. Powodzenia w dalszych pracach. Z chęcią zobaczę efekty polerki tłumika, bo sam musze sie za to zabrać :) polecam zainwestować w gmole, dużo dają w razie "W" :)
_________________
SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
 
 
seba174 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 37
Skąd: XX
Wysłany: Wto 23 Lut, 2016   

W sobotę wyczyściłem i poskładałem przedni zacisk. Z racji tego, że zapomniałem aparatu to zdjęć nie ma ;/ .

Dopiero wczoraj skończyłem prace z zawieszeniem, gdyż nie miałem czasu odebrać ze sklepu oleju, który zamawiałem. Wziąłem 10W, bo z moją wagą do tej pory nigdy nie zdarzyło mi się dobić do końca zawieszenia, więc twardszego nie potrzebuję :P .

Olej:


Sprężyny, podkładki i tulejki wyczyściłem ręcznikiem, a do środka amortyzatorów wlałem trochę nafty, aby je oczyścić. Następnie zalałem olej zostawiając przerwę powietrza 91 mm (tak jak jest w serwisówce dla mojego rocznika).

Dalej zabrałem się za tylny zacisk hamulcowy. Najpierw zdjąłem wydech, aby było mi łatwiej odkręcać zacisk (i tak bym go ściągał do polerowania). Co ciekawe wydech trzymał się tylko na 1 śrubie :rotfl: . Na początek obficie spryskałem wszystko WD-40 i zostawiłem na pół godziny aby preparat dobrze zadziałał. Po tym zabrałem się za odkręcanie. 2 śruby udało mi się odkręcić w rękach :D , a trzecią wystarczyło leciutko odkręcić zwykłym krótkim imbusem. Z ostatnią chwilę powalczyłem, ale w końcu się udało :) .

Tłumik już czeka na polerkę :) :


Zacisk z tyłu był w dużo gorszym stanie, w jego wnętrzu pływała jakaś czarna breja. Pewnie nikt nigdy go nie czyścił, tylko zmieniał sam płyn. Tłoczki i uszczelki w dobrym stanie.


Po poskładaniu wszystkiego w całość, przeszedłem do zalewania płynem obu układów.

Płynu hamulcowego i smaru do tłoczków używałem takich:


Najpierw zająłem się przodem. Na początek zalałem cały układ pompując dość długo klamką. Później zabrałem się za standardowe odpowietrzanie. W międzyczasie stukałem w przewody, zacisk i pompkę, aby całe powietrze zostało usunięte z układu. Po przepompowaniu 4-5 zbiorniczków leciał już czysty płyn.
Z tyłem poszło dużo szybciej, metoda ta sama.
W tym tygodniu zabiorę się za polerowanie wydechu :) .
  
 
 
seba174 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 37
Skąd: XX
Wysłany: Sob 21 Maj, 2016   

Z uwagi na matury nie miałem zbyt dużo wolnego czasu, jednak od 17 maja prace w końcu ruszyły :) .

Po pierwsze, udało mi się pomalować kolektory wydechowe.
Tak wyglądały przed malowaniem:


Do usunięcia starej farby użyłem papieru ściernego 150 oraz 280. Poza tym, w miejscach w których występowały małe ogniska rdzy wspomogłem się papierem ściernym 150 nakładanym na szlifierkę kątową.

Tak wyglądały po czyszczeniu:


Do malowania użyłem farby w spray'u Motip 800'C. Użyłem około 1,5 puszki. Do odtłuszczania przed malowaniem użyłem benzyny ekstrakcyjnej.

Po malowaniu (lakier wygrzany):




Malowanie (1 raz w życiu) wyszło bardzo dobrze, jest tylko 1 mały ślad po dotknięciu ręką :D . Całość zajęła mi około 4-5 godzin.

Udało mi się także wypolerować metalową osłonkę tłumika. Do tego celu użyłem papierów ściernych o gradacji 280,400,800,1200,2000 oraz końcówki filcowej nakładanej na wiertarkę wraz z pastą polerską. Praktycznie wszystkie rysy zostały usunięte, zostały tylko te delikatne ślady po przewrotce poprzedniego właściciela. Wygląda to o niebo lepiej niż wcześniej:


Jednak najdłużej zajął mi serwis tylniego zawieszenia. Wszystko było z nim w porządku, jednak postanowiłem wszystko wyczyścić i nasmarować aby uniknąć problemów w przyszłości. Zdjąłem wahacz, kołyskę amortyzatora oraz wszystko "dookoła". Wszystkie łożyska i tulejki w perfekcyjnym stanie, smaru jeszcze było dość sporo. Całość dokładnie wyczyściłem, do smarowania łożysk użyłem smaru ŁT 4S3, natomiast na wewnętrzną część tulejek mającą kontakt ze szpilkami mocującymi nałożyłem smar grafitowy. Przy okazji zdemontowałem łańcuch oraz zębatki i te części także wyczyściłem, oczywiście w nafcie.
Dowiedziałem się także, że jeździłem do tej pory ze sprężyną ustawioną najbardziej miękko jak się dało. Oczywiście skorygowałem to i teraz jeżdżę na ustawieniu 5. Jest znacznie lepiej.
Nie mam zdjęć z montażu i demontażu, ale pokażę efekt końcowy:


Na zdjęciach widać także wypolerowany lakier :) . Do polerowania użyłem past Menzerna 1100 i 2500.

PS. Przy malowaniu kolektorów nie obyło się bez wpadki :) . Zapomniałem wyciągnąć taśmy, którą zablokowałem wyjścia kolektorów na silnik, aby farba tam nie wleciała. Oczywiście została zassana do wnętrza wydechu i nie mogłem jej w żaden sposób wyciągnąć. Na szczęście po przejażdżce sama uległa spaleniu wewnątrz wydechu :P .
PS2. Zrobiłem także kilka znacznie prostszych czynności jak nasmarowanie klamek hamulca i sprzęgła, wyczyszczenie włącznika świateł hamowania i czujnika wciśnięcia sprzęgła, polerowanie klamek i lusterek i tym podobne rzeczy.
  
 
 
xalor 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 258
Skąd: Krk
Wysłany: Wto 24 Maj, 2016   

Wymieniałeś uszczelki kolektorów na nowe przed montażem? Bardzo fajnie Ci to wyszło, zainspirowało mnie to, bo u mnie jedna rdza.
 
 
seba174 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 37
Skąd: XX
Wysłany: Wto 24 Maj, 2016   

Wymieniłem. Koszt niewielki (około 8-10 zł za 2 sztuki) a zawsze jest pewność, że będzie szczelnie ;) .
 
 
seba174 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 37
Skąd: XX
Wysłany: Pią 03 Cze, 2016   

W tym tygodniu udało mi się zamontować gniazdo zapalniczki:




Gniazdo bardzo solidne, oczywiście odporne na kurz i zachlapanie. Zamontowałem je na grubej blaszce, którą zamontowałem za pomocą śrub od uchwytu pasażera. Dzięki temu nie musiałem nic wiercić czy przerabiać w ramie. Całość podłączyłem bezpośrednio do akumulatora, oczywiście poprzez bezpiecznik (5A). Zastosowałem także wyłącznik (niestety nigdzie nie miałem w swoim mieście wodoodpornych).
Całość wyniosła mnie około 30 zł.

Co ciekawe, gniazdo zapalniczki samo w sobie posiada bezpiecznik 10A, jednak dzięki pomysłowości inżyniera, jest on niewymienialny :D .
Ostatnio zmieniony przez seba174 Pon 03 Kwi, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mordkaaa 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 445
Skąd: RKR
Wysłany: Pią 03 Cze, 2016   

Wylacznik, gdzie umiejscowiles ? I dlaczego tak daleko dales te gniazda ? Przy kiery bylyby chyba praktyczniejsze :) nie mniej dobra robota ;)
_________________
SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
 
 
seba174 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 37
Skąd: XX
Wysłany: Pią 03 Cze, 2016   

Wyłącznik jest po lewej od gniazda, widać na zdjęciach :P .
Zamontowałem to pod siedzeniem bo nie lubię mieć na kierownicy dużo gratów, a kabel po podłączeniu spokojnie sięga do nawigacji podłączonej na baku :) . Poza tym nie będą one bardzo często użytkowane więc stąd takie, a nie inne umiejscowienie :D
 
 
seba174 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 37
Skąd: XX
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017   

Dzisiaj w końcu pierwsze latanie w sezonie ;) .
Przebieg przy rozpoczęciu:



W tym sezonie wpadło kilka drobiazgów:


Konkretniej:
● opona tylna Michelin Pilot Street Radial 130/70 - 17
● przewód hamulcowy w stalowym oplocie firmy HEL
● uszczelka pokrywy zaworów
● membrana wraz z przykrywką od zbiorniczka płynu hamulcowego z przodu
● Łańcuch DID VX2 + zębatki JT (fabryczne rozmiary)
● śrubki do przedniego błotnika (stare są wyrobione)
● klocki hamulcowe na przód EBC FA 231 HH

Oczywiście wpadnie także standardowo olej + filtr. Dodatkowo planuję także w najbliższym czasie kupić lusterka takie jak były montowane fabrycznie (Vicma ES-482).
Części pewnie dam radę zamontować dopiero na weekendzie majowym, kiedy będzie chwila przerwy na studiach. Postaram się wrzucić fotki po zamontowaniu :) .
Ostatnio zmieniony przez seba174 Wto 02 Maj, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
seba174 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 37
Skąd: XX
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

Udało mi się na razie zamontować:
● napęd
● uszczelkę pokrywy zaworów
● śrubki błotnika
● pokrywkę zbiorniczka hamulcowego
● klocki hamulcowe

Wymiana napędu zdecydowanie na +. Znikło lekkie szarpanie przy zmianie biegów oraz nieco poprawił się wygląd :) :



Oponę i przewód wymienię dopiero, kiedy znów przyjadę ze studiów. Teraz niestety nie udało mi się dopchać do mechaników.
Lusterka, olej i filtr są już zamówione :P .
  
 
 
seba174 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 37
Skąd: XX
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017   

Nowa opona tylna robi robotę - jest ogromna różnica w przyczepności w stosunku do starej (11 letniej :P ). Przez to zdecydowałem się także na zmianę przedniej opony:

Jest to ten sam model co z tyłu, czyli Michelin Pilot Street Radial, oczywiście w rozmiarze 110/70-17.

Zamontowałem w końcu także nowe lusterka i przewód hamulcowy:


Przy okazji zmiany przewodu hamulcowego z przodu, wymieniłem także płyn hamulcowy z tyłu.

Na ostatnim zdjęciu widać też kolejny zakup - kufer GIVI V46 + stelaż GIVI 526F + płyta GIVI M3. W końcu można zacząć jeździć bez plecaka :) .
Dodatkowo zakupiłem ładowarkę do gniazd zapalniczki, które zamontowałem na wiosnę. Oprócz tego wpadła także nowa żarówka do przedniej lampy (stara się nie spaliła, ale będzie leżała w kufrze jako awaryjna).


Zająłem się także instalacją elektryczną motocykla. Przeczyściłem wszystkie kostki i przełączniki do których udało mi się dostać. Do czyszczenia używałem:

oraz gdzieniegdzie papieru ściernego o gradacji 800.
Rezultat - napięcie na klemach przy 5000 obr/min z włączonymi światłami wzrosło z 13,9V na 14,6V.

Dodatkowo zamontowałem także szybkę, którą dostałem przy kupnie motocykla - poprawa komfortu przy prędkościach powyżej 60 km/h jest znaczna.
Wymieniłem także olej standardowo na Motul 5100 10W40 wraz z filtrem HF 133.
Oprócz tego wyregulowałem zawory - 1 płytka wymagała wymiany.
 
 
seba174 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 37
Skąd: XX
Wysłany: Pią 09 Sie, 2019   

W sezonie 2018 zmienione tylko:
- filtr oleju Hiflofiltro HF133
- olej Motul 5100 10W40.

W 2019 dotychczas wymienione:
- filtr oleju Hiflofiltro HF133
- olej Motul 5100 10W40
- świece Denso X24EPR-U9
- plastikowa osłonka kontrolki luzu (zielona) - stara wyleciała kiedyś podczas jazdy
- mocowanie prawego lusterka na oryginalne - było zamontowane jakieś plastikowe, przez które lusterko lekko drgało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.