Kilka pytan na temat biegow od swiezaka |
Autor |
Wiadomość |
bezel
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Lut 2016 Pochwał: 3 Posty: 151 Skąd: L-wo
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
olecki napisał/a: | Dokładnie, jeżeli chodzi o zmiane biegów w górę, to najpierw wywieramy nacisk na dzwignie i przy odpuszczeniu gazu bieg sam wchodzi
w dół ZAWSZE ze sprzęgłem.
bezel napisał/a: | Czasem dwójki nie wrzucę, |
Bo z 1 na 2 używamy sprzęgła. Dopiero potem można bawić się bez. |
Dzięki olecki za radę! Że też o tym sam nie pomyślałem
Mordkaaa ja miałem nieraz uślizg. Kwestia na jakich obrotach jedziesz.
Jeszcze co do międzygazu to tutaj mam taki problem, że jadąc np. 90km/h i zatrzymując się trzeba dawać coraz więcej gazu co przełożenie. Oczywiście nie jest to liniowe. Np. między 4 i 3 wystarczy dodać trochę gazu, natomiast między 2 i 1 sporo, chyba, że opóźni się moment redukcji. Aleeee żeby było ciekawiej bez wyświetlacza biegów nigdy nie wiem czy to już 3, 2 czy może 1 więc nie jestem w stanie ogarnąć manetki ze względu na zbyt dużą ilość zmiennych. Oczywiście nie jest tak, że każda redukcja to szarpnięcie ale do ideału sporo mi brakuje. |
|
|
|
|
olecki
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31 Dołączył: 15 Maj 2011 Pochwał: 12 Posty: 1178 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
szkoda skrzyni na 1-2 bez sprzęgła, ja tak robiłem i po kilku miesiącach padła skrzynia. No ale nie moja wina że nie chciał wstawać z 2 |
_________________ Das Drone |
|
|
|
|
Mordkaaa
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27 Dołączył: 12 Gru 2015 Pochwał: 12 Posty: 445 Skąd: RKR
|
|
|
|
|
inkopax
Wiek: 40 Dołączył: 18 Sty 2016 Posty: 25 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
ja również uważam wyświetlacz za zbędny dodatek, po kilku miesiącach będziesz zmieniał z zamkniętymi oczami na początek mi pomogło porównywanie prędkości z obrotami na różnych biegach.
powodzonka |
|
|
|
|
BorsuczySamuraj
Model GSa: GS 500E
Wiek: 26 Dołączył: 08 Mar 2016 Posty: 35 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
A słuchajcie żeby nie zaśmiecać już nowym tematem. Wy też musicie tak masakrycznie kręcić GS'a żeby jako tako poszedł? Bo jak na jedynce próbuję mu trochę odwinąć to nie idzie. Po prostu zbiera się jak traktor. |
|
|
|
|
Arcisz
Model GSa: GS 500E
Wiek: 29 Dołączył: 23 Lut 2015 Pochwał: 5 Posty: 578 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
Na prv wysłałem Ci link (bo na publicznym strach), kilka ładnych skrzyżowań, odwijany jak mogłem na ślisko. Start około 1:30 |
_________________ Suzuki GS500 1998'
sprzedany
Suzuki GSX600F 2002'
sprzedany
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999' |
|
|
|
|
bezel
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Lut 2016 Pochwał: 3 Posty: 151 Skąd: L-wo
|
Wysłany: Czw 17 Mar, 2016
|
|
|
Zrobiłem ponad 6kkm GSem ale i tak nie mam wyczucia. Nie mam wyczucia tzn. muszę poświęcić część uwagi aby redukcja była płynna chociaż nawet jak się staram to nie zawsze jest tak jak powinno być. Może za mało się przykładam, może automat w samochodzie mnie rozleniwia, może sprzęgło już nie teges (za sprzęgłem przemawia fakt, że za nim rozgrzeje się to biegi zmieniam płynniej). Wiem jedno. Nigdy na 100% nie powiem na którym biegu jadę. Szczególnie teraz gdy jeździłem bez zegarów i w słuchawkach Więc niby coś tam tego wyczucia mam skoro było tylko trochę gorzej niż z obrotomierzem i prędkościomierzem i to na początku sezonu gdzie trzeba przywyknąć do maszyny. |
|
|
|
|
Mordkaaa
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27 Dołączył: 12 Gru 2015 Pochwał: 12 Posty: 445 Skąd: RKR
|
|
|
|
|
olecki
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31 Dołączył: 15 Maj 2011 Pochwał: 12 Posty: 1178 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 17 Mar, 2016
|
|
|
A po co Ci informacja na którym biegu jesteś? Ja sie nigdy nad tym nie zastanawiam, dostosowuje po
prostu bieg/obroty do potrzeb. Jak sie okaże że szukałem 7 to trudno, jak sie okaże że w dół też już nic nie ma no to tak samo - trudno
Biegi to żadna filozofia i nie ma sie tutaj co nad nimi spuszczać. ( to jest wulgarne słowo? )
Mordka dobrze prawi, przestań sie nad tym zastanawiać, a jak coś szarpnie - nawet najlepszym sie zdarza. |
_________________ Das Drone |
|
|
|
|
inkopax
Wiek: 40 Dołączył: 18 Sty 2016 Posty: 25 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Czw 17 Mar, 2016
|
|
|
Olecki dobrze gada, polać mu
Jak na moje oko to nie jest wulgaryzm |
|
|
|
|
BorsuczySamuraj
Model GSa: GS 500E
Wiek: 26 Dołączył: 08 Mar 2016 Posty: 35 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Czw 17 Mar, 2016
|
|
|
Szarpanie to jeszcze pół biedy. Najbardziej frustrujące jest to stukanie ze skrzyni przy redukcji. Niby robię to co trzeba, krótkie wysprzęglanie, dodanie gazu, a stuk i tak i tak się pojawia. Może jest tak jak Mordka mówił, że nie można się za bardzo skupiać. Wiadomo, że w miesiąc jazdy tak naprawdę nie będzie się kozakiem, ale trochę to denerwujące jak robisz niby to co trzeba, a wychodzi dupa |
|
|
|
|
olecki
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31 Dołączył: 15 Maj 2011 Pochwał: 12 Posty: 1178 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 17 Mar, 2016
|
|
|
Tak jeszcze powiem że warto "posiedzieć" nad poprawną regulacją linki sprzęgła Prawidłowe ustawienie to ważny element komfortowej zmiany biegów i odpowiedniej pracy skrzyni
mniej więcej tak
https://www.youtube.com/watch?v=4bjHuC-mQP4 |
_________________ Das Drone |
|
|
|
|
BorsuczySamuraj
Model GSa: GS 500E
Wiek: 26 Dołączył: 08 Mar 2016 Posty: 35 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Czw 17 Mar, 2016
|
|
|
Dzięki za radę, popatrzę jak to tam u mnie wygląda, ale myślę, że to nie przez to skrzynia strzela bo zmiana w górę przebiega najczęściej bez problemów |
|
|
|
|
bezel
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Lut 2016 Pochwał: 3 Posty: 151 Skąd: L-wo
|
Wysłany: Pią 18 Mar, 2016
|
|
|
Ja akurat nie mam stuków w skrzyni albo nie wiem, że mam Jeszcze pobawię się linką ale jak miałem ustawione wyżej to po prostu źle mi się ruszało z miejsca. |
|
|
|
|
|