"Biegi"-Czy robie to dobrze? |
Autor |
Wiadomość |
kieran09 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lis, 2014
|
|
|
tmi napisał/a: | studi napisał/a: | pamiętaj, że GS to moto dla początkujących. |
Podobnie z resztą jak GSXR 600 |
zapomniałes rowniez uwzglednic fazera 600 |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 11 Lis, 2014
|
|
|
Czyli doszliśmy do konsensusu, bez litra nie ma jazdy, gdzie odkręcasz i ciągnie niezależnie który jest bieg, 600 to pseudo pojemność. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
|
|
|
|
Read
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 10 Mar 2014 Pochwał: 5 Posty: 397 Skąd: Legnica
|
|
|
|
|
Scaral102 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Lis, 2014
|
|
|
Dziekuje za odpowiedzi, problem rozwiązany. Wycieczka 250km zrobiła swoje (wyczułem maszyne, poćwiczyłem to i owo)
Co do mojego kursu/doświadczenia (domniemanej jazdy jak pi**a) ... To jest temat rzeka i raczej do innego działu.
Na kurs poszedłem TOTALNIE ZIELONY. Dostałem książeczkę (w ktorej to zakres biegów pokazany jest na zasadzie predkosci, a nie obrotów "Motocyklista Doskonały" autorstwa Henryka Próchniewicza) Nie dopytywałem o szczegóły, przeczytałem, wykułem i poszedłem jeździć na prakty. Moje stosunki z instruktorem wyglądały w ten sposób, że pokazał mi jak to działa (ruszyc, stanąć, obsługa etc.) i kazał robic zadania na placu. Przez 18h jeździłem na placu, a 2 ostatnie godzinki śmignął ze mną przez miasto.
Potem egzamin zdany za pierwszym i już.
Sam nie jestem z tego do końca zadowolony bo na kursie nie nauczyłem sie NICZEGO (I DOSKONALE O TYM WIEM!) ale mam zamiar wziąc sie za siebie i szlifować umiejętności stąd moje pytanie (patrz pierwszy post)
Teraz druga sprawa/pytanie.
Przed wtorkowym wypadem do Krakowa jadąc na zbiórkę poznałem troche "ulicznej kultury" (czyt. burak w chevrolecie z telefonem w reku, dla którego lusterka nie istnieją). Przyhamowałem ale ulica śliska i przy zatrzymaniu przednie koło sie omckneło i moto położyło mi sie na lewej stronie.
Nie wiem czy to była bezpośrednia przyczyna ale całe 150km do Krakowa na 2 i 3 biegu przy 5-6k obrotów cos ewidentnie tarło w skrzyni/silniku(?). Podczas drogi powrotnej problem znikł ale wciąż mam wrażenie, że cos jest nie tak. Czy jest możliwe, że coś sie "przestawiło/wyskoczyło" i ociera w skrzyni ? |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: Czw 13 Lis, 2014
|
|
|
Zobacz czy przy glebie naciąg łańcucha się nie poluzował/naciągnął.
Jeśli napęd ok to mogła oberwać wajcha od biegów... |
_________________ szatan, zło i patologia... |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Czw 13 Lis, 2014
|
|
|
Scaral102 napisał/a: | "Motocyklista Doskonały" autorstwa Henryka Próchniewicza |
Wow! Nie wiedziałem że tak po polsku wymawia się David Hough A tak na serio muszę skonfrontować jego książkę z Motocyklistą Doskonałym Hough'a |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
|
|
|
|
Scaral102 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 14 Lis, 2014
|
|
|
No niestety tak to wygląda, a jest to podręcznik do nauki. Dla niedowiarków podsyłam załącznik
10806970_800850446645758_1408523741_n.jpg
|
|
Plik ściągnięto 27 raz(y) 85,47 KB |
10807048_800850516645751_1015831128_n.jpg
|
|
Plik ściągnięto 133 raz(y) 65,4 KB |
|
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: Pią 14 Lis, 2014
|
|
|
czy w ksiażce jest podane dla jakiego motocykla opracowano te wykresy z prędkościami i biegami? |
_________________ szatan, zło i patologia... |
|
|
|
|
kello
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 11 Paź 2013 Pochwał: 3 Posty: 358 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 14 Lis, 2014
|
|
|
Dostałem tą samą książkę na kursie co za bzdury , może jak uczyli na 250 to te prędkości się zgadzały... |
|
|
|
|
Scaral102 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 14 Lis, 2014
|
|
|
yaszczi napisał/a: | czy w ksiażce jest podane dla jakiego motocykla opracowano te wykresy z prędkościami i biegami? |
Nie, jest napisane jedynie to co na załączniku. (Na wcześniejszej stronie jest opisana technika zmiany biegu (sprzegło, gaz, zmiana w góre/w dół etc.)) |
|
|
|
|
olecki
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31 Dołączył: 15 Maj 2011 Pochwał: 12 Posty: 1178 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 14 Lis, 2014
|
|
|
o ku.... ktoś miał fantazje. |
_________________ Das Drone |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 15 Lis, 2014
|
|
|
jazda dynamiczna na 1 do 30 km/h a 2-ki nie powinno się włączać powyżej 45km/h
Może przerzutki w rowerze opisuje?
Poza tym co jak ktoś ma 6 biegów?
Na wykresie silnik nie jest za bardzo elastyczny... Jak wrzucasz 2 poniżej 20 to szarpie, a na 1 powyżej 25 silnik wyje i grozi uszkodzeniem |
|
|
|
|
pawulon40
Model GSa: GS 500E
Wiek: 57 Dołączył: 01 Sty 2013 Pochwał: 3 Posty: 409 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014
|
|
|
Masakra te wykresy , a 5 i 6 biegu nie przewidzieli , to książka do WSK 175 głęboka komuna |
_________________ pawulo40
|
|
|
|
|
|