Kierunki led
Odpowiedz do tematu

Szpejniak2
[Usunięty]
:
A jeśli byśmy założymy 4 sztuki kierunkowskazów ledowych bez oporników ani przerywacza, to oczywiste, że będą mrygać jak ...... ;P A jeśli założymy jednak te 4szt. ledów i oprócz nich założymy zwykłą żarówkę na parę kierunków ledowych, to będą mrygać normalnie tak jak powinny? ;D

:
u mnie w tym przypadku co opisałeś Szpejniak2, działała tylko jedna strona a przeciwna świeciła ciągłym światłem

GS 500 SF
:
Szpejniak2 napisał/a:
A jeśli byśmy założymy 4 sztuki kierunkowskazów ledowych bez oporników ani przerywacza, to oczywiste, że będą mrygać jak ......

To zależy jakie dasz te LEDowe kierunki, bo już są takie z zabudowanymi opornikami, a nawet jeśli nie będą to może nie migać szybko, tylko raz mignąć i "widzę ciemność" wszystko zależy jak skonstruowany jest przerywacz.
Szpejniak2 napisał/a:
A jeśli założymy jednak te 4szt. ledów i oprócz nich założymy zwykłą żarówkę na parę kierunków ledowych, to będą mrygać normalnie tak jak powinny?

Nie będzie migać szybko, bo jedna żarówka to za małe obciążenie dla przerywacza i będzie migać tak jakby jedna z żarówek była przepalona. Musisz mieć te co najmniej 35W obciążenia aby działało prawidłowo.
No i przy samych LEDach bez oporników pozostaje kwestia kontrolki w GS'e gdyż jest ona wpięta między prawą a lewą stronę i obwód do masy zamykany jest przez "nieużywane" kierunki.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Szpejniak2
[Usunięty]
:
Dzięki panowie.

:
A miał ktoś z was przyjemność obcowania z takim wynalazkiem? http://allegro.pl/lusterk...4081969883.html

Ciekawie to powinno dodatkowo wyglądać w GSce

Mateuszz246
[Usunięty]
:
Witam czytam i czytam i mam takie pytanko ponieważ kupiłem kierunki led i teraz mam problem. Ponieważ jeżeli podłącze 3 led i 1 zwykłą żarówkę to jeszcze jako taka się palą pod stary przerywacz czyli najlepiej jest zastosować jakieś oporniki przed ledami i by wystarczyło ? bo jak podłącze pod ten przerywacz 3 pinowy to się palą cały czas i sam juz nie wiem co mam zrobić ?

Kupiłem coś takiego
http://allegro.pl/show_item.php?item=4143680934

Czy najlepiej było by po prostu zmienić na zwykłe strzałki ze standardowymi żarówkami ?

Mam jeszcze jedna taką rozkminę ponieważ w tylniej lampie mam kierunki tylko że nie podłączone a bym chciał żeby działały kierunki w lampie a z przodu były strzałki ledy czyli chyba najlepiej żeby były oporniki :D ?? juz sam w tym wszystkim się gubię ;d

:
Mateuszz246 napisał/a:
Witam czytam i czytam i mam takie pytanko ponieważ kupiłem kierunki led i teraz mam problem. Ponieważ jeżeli podłącze 3 led i 1 zwykłą żarówkę to jeszcze jako taka się palą pod stary przerywacz czyli najlepiej jest zastosować jakieś oporniki przed ledami i by wystarczyło ? bo jak podłącze pod ten przerywacz 3 pinowy to się palą cały czas i sam juz nie wiem co mam zrobić ?

Każdy przerywacz ma opisany zakres mocy, przy której działa prawidłowo, oryginalny przewidziany jest na obciążenie 2 x 21W + 1.7W, jeśli będzie mniejsze kierunki będą migać szybciej a w granicy świecić się będą światłem ciągłym.

Przerywacz, który pokazałeś w wymienionej aukcji jest przerywaczem elektronicznym i działa zasadniczo przy każdym obciążeniu nawet minimalnym (maksymalne określa odporność styków) ale wymaga przerobienia instalacji motocykla z powodu trzeciego pinu.

Standardowo w GSe (i nie tylko) do przerywacza dochodzą dwa kable, jest to + po stacyjce i wyjście do przełącznika kierunkowskazów, w tym wypadku trzeci kabel musisz dorobić i podłączyć go do masy tak aby elektronika miała pełne zasilanie, powinno być to opisane gdzieś na obudowie przekaźnika no i w ulotce do niego dodanej.

Mateuszz246 napisał/a:
Czy najlepiej było by po prostu zmienić na zwykłe strzałki ze standardowymi żarówkami ?

Mam jeszcze jedna taką rozkminę ponieważ w tylniej lampie mam kierunki tylko że nie podłączone a bym chciał żeby działały kierunki w lampie a z przodu były strzałki ledy czyli chyba najlepiej żeby były oporniki ?? juz sam w tym wszystkim się gubię


Jeśli masz w tylnej lampie (zapewne akcesoryjna na LED'ach) wbudowane kierunki, bez problemu możesz je podłączyć, natomiast jedyne co w wypadku przejścia na LEDy trzeba wybrać, to czy zostajesz przy dotychczasowym mechanicznym przerywaczu i w takim wypadku dajesz oporniki bocznikujące (czyli połączone równolegle z LEDami, na których się ma wydzielić "brakująca" moc) czy nie dajemy oporników, ale zmieniamy przerywacz na elektroniczny.

I na koniec jeszcze jedna uwaga, gdy zastosujesz WYŁĄCZNIE kierunki LED bez rezystorów (tak naprawdę nie ma tu znaczenia rodzaj przerywacza), powstaje problem ze specyficznie w GSe wpiętą kontrolką kierunkowskazów, w tym wypadku albo trzeba będzie ją całkowicie zdemontować, albo przerobić jej sposób podłączenia gdyż inaczej będzie problem z działaniem kierunków (dokładnie w jedną stronę nie będzie działać w ogóle, a w drugą będą działać kierunki po obu stronach motocykla)

poczytaj w tym temacie http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=716 wiele pytań było odnośnie nietypowych przerywaczy, kirunków LED i kontrolek

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Mateuszz246
[Usunięty]
:
Rozgryzłem te kierunki jak podłącze pod przerywacz na 3 piny to mam tak że tył mogę mieć ledy ale z przodu już nie bo wszystko sie psuje . a druga sprawa to tylko tam dla mojej wiedzy jak na przerywaczu jest napisane 12V 21+21+3,4W to oznacza to że 21W na lewa stronę i prawą ? czy z lewej strony ma być po 21 w i z prawej po 21 w maja żarówki siedzieć ?

:
Mateuszz246 napisał/a:
dla mojej wiedzy jak na przerywaczu jest napisane 12V 21+21+3,4W

to oznacza, że jest on policzony na obciążenie dwiema żarówkami 21W (przednia i tylna) oraz kontrolkę 3.4W.

Zauważ że kierunki działają stronami więc nie ma znaczenia czy lewa czy prawa strona

Mateuszz246 napisał/a:
jak podłącze pod przerywacz na 3 piny to mam tak że tył mogę mieć ledy ale z przodu już nie bo wszystko sie psuje

Dokładnie, bo jak zabierzesz za dużo obciążenia, czyli z tych 42W razem z przodu i z tyłu robi się tylko 2-4W z LEDów to przestaje on działać prawidłowo i wtedy trzeba stosować oporniki bocznikujące oraz przy samych LEDach kwestia kontrolki pozostaje

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Mateuszz246
[Usunięty]
:
Właśnie co z tą kontrolką zrobić dokładnie trzeba ? bo tak czytam i czytam te forum i juz rozkręciłem motor i sam nie wiem

A ogólnie to u mnie dziwna sprawa bo mam ten przerywacz 21W+21W a żarówki mam po 21W w kierunkach i jak jedną zmienię na 10W to wszystkie kierunki szaleją

:
Mateuszz246 napisał/a:
to wszystkie kierunki szaleją

co rozumiesz przez to, że szaleją, może masz coś źle podłączone z tym nietypowym przerywaczem ?

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Mateuszz246
[Usunięty]
:
zapalają się 3 bądź 4 naraz ale już to wszystko rozkminiłem po prostu muszę dać 2 oporniki które zastąpią mi zarówkę 12V 21W czy może wie ktoś jaki opornik bądź rezystor bedzie odpowiedni ?

dodam jeszcze że byłem dziś w sklepie i facet specjalnie sprawdzał na przerywaczu do ledów specjalnie do suzuki i jest ten sam problem że palą sie 4 :)

:
Mateuszz246 napisał/a:
może wie ktoś jaki opornik bądź rezystor bedzie odpowiedni

rezystor i opornik to dwie nazwy tego samego elementu.

A co do samego elementu to (teraz trochę fizyki/elektryki/elektroniki)
- rezystor musi być jako bocznik czyli równolegle do LED, wynika to z prawa Kirhoffa, że suma prądów dochodzących do węzła musi być równa sumie prądów wychodzących z węzła
- skoro normalna żarówka ma moc 21W, a led 1W to znaczy, że na rezystorze wydzieli się 20W a to znaczy, że musi być gabarytowo duży i będzie się grzał
- ze wzorów ma moc P=U*I i prawa Ohma U=I*R możemy wyliczyć, że R=U/I, a z kolei I=P/U czyli R=U^2/P
- skoro ma rezystorze ma się odłożyć 20W przy 12V zatem R=12*12/20 -> 7.2ohm

Czyli rezystor musi mieć 7.2ohm i ma być mocy co najmniej 20W
Są dostępne np. takie rezystory dedykowane do tego celu
- http://www.larsson.pl/ind...zMg==&t=opornik - od razu z zarobionymi wtyczkami, że podłączasz między instalacje a LEDy
- http://www.moto-akcesoria...-75-ohm,p,23463 - pojedynczy z końcówkami

Mateuszz246 napisał/a:
dodam jeszcze że byłem dziś w sklepie i facet specjalnie sprawdzał na przerywaczu do ledów specjalnie do suzuki i jest ten sam problem że palą sie 4

A sprawdzaliście przy wyjętej/odłączonej kontrolce kierunkowskazów ?

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Mateuszz246
[Usunięty]
:
aaa to już wszystko tłumaczy że przez tą kontrolkę kierunków one nie działają tak jak powinny na specjalnym przerywaczu :D a czy można jakoś ją przerobić żeby też działała ?

:
jak najbardziej tak, pisałem o tym na forum, pisał kiedyś dawno temu breżniew.

Na grafikach poniżej masz schemat jak połączona jest oryginalnie kontrolka, i jak należy przerobić instalacje.
Te kable, które idą do kontrolki obecnie oba dajesz do diod prostowniczych, drugie końce diod łączysz ze sobą i dajesz do jednego końca żarówki, a drugi koniec żarówki trzeba połączyć z masą.

Na schemacie dałem diody 1N4148, to diody o maksymalnym prądzie 200mA, dla kontrolki zgodnej z serwisówką 1,7W to wystarczające, jeśli jednak będziesz miał kontrolkę z żarówką większej mocy np. 3.4W to trzeba zastosować mocniejsze diody np. 1N4001...1N4007, które wytrzymują prąd do 1A

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.