Przesunięty przez: studi Nie 21 Cze, 2015 |
Tu naprawialem GS500- mazowieckie na zachod od Warszawy. |
Autor |
Wiadomość |
twoj.pol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 47 Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 47 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Pon 21 Paź, 2013 Tu naprawiałem GS500- mazowieckie na zachód od Warszawy.
|
|
|
Witam.
Na początku października br. nabyłem Suzę. Niebawem okazało się, że trzeba zrobić "remont" gaźników (zaworki nie trzymały). Z uwagi, że zostałem zaskoczony na małej przejażdżce zupełnie przypadkiem trafiłem do pobliskiego warsztatu. Zaryzykowałem i po krótkiej rozmowie zostawiłem moto. Umówiłem się na zrobienie gaźników oraz regulację zaworów, przy okazji filtr powietrza, świece i sprawdzenie ciśnienia w garach.
Po tygodniu odebrałem motocykl. Pracuje równiej na wolnych obrotach, gaźniki się nie przelewają, moto jest bardzo bystry i ogólnie jestem b. zadowolony. Myślę, że to na co się umówilem jest zrobione i tyle. Mechanik to człowiek około 25 lat, spokojny, zna GS bo jak twierdzi kilka naprawił, z rozmowy też tak wywnioskowałem. Udziela odpowiedzi na wszystkie pytania i cierpliwy jest do bólu. Odwiedziłem go w międzyczasie. Pokazał mi zakupione komplety naprawcze, pokazał stare części wyjęte z gaźnika. Łopatologicznie wyjaśnił co i jak. Zaproponował świece inne niż NGK a filtr powietrza zakupil taki o jakim najczęściej pisze się na forum ten na literkę H choć tego z nim nie uzgadniałem.
Podsumowując firma mieści się w m. Topołowa gm. Teresin, powiat sochaczewski przy trasie K-92 stara K-2.
Mechanik jest pracownikiem, właściciel to raczej menadżer (komunikatywny motocyklista).
Poza serwisem sprowadzają i sprzedają motocykle mniejszej pojemności oraz quady. Mechanik naprawiał moje moto w swoim miejscu zamieszkania (poza warsztatem), lekko mnie to zaskoczyło ale i tak wielki POZYTYW dla ww. firmy MOTOKOM i jej pracownika-Kuby. Mają oficjalny cennik i albo komuś pasuje albo nie. Telefon do mechanika o imieniu Kuba mogę podać na priv.
No i tyle. Jak ktoś woli oddać moto do warsztatu niż uczyć się mechaniki samemu to dobre miejsce. |
|
|
|
|
bestpit [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 20 Lis, 2013
|
|
|
Witam Wszystkich planujących naprawę bądź zakupy w firmie MOTOKOM.
Ze swojej strony napiszę tylko o zakupie w tej firmie. Firma wystawia aukcje na allegro, użytkownik to motokom_teresin, Sklep Allegro MOTOKOM MOTOCYKLE I CZESCI.
Opisując w skrócie - zamówiłem zawieszenie w tej firmie (ZX9R), otrzymałem je, do mechanika zawiozłem dwa tygodnie później (już nie sezon, poza tym zawias kupiony pod modyfikację, póki co jeszcze jeździłem na oryginale). Zawieszenie zewnętrznie wyglądało ok - wiadomo, używane. Po ocenie mechanika okazało się niestety, że nie jest wesoło - jedną lagę mogę wyrzucić, rozkręcił przy mnie, w środku brak oleju, śmieci i rdza ... Telefon do firmy MOTOKOM - prosze napisać maila, nie mam czasu. No to napisałem - pozwolę sobie wkleić po prostu odpowiedź :
"Na wstepie inforuje ze czesci zostały wysłane 23.10.2013 wiec juz kilka dni temu minal ustawowy czas na zwrot. Kolejna sprawa warunkiem jakiegokolwiek zwrotu jest odeslanie towaru w stanie nienaruszonym. Pan sobie to porozkrecal i nie wiem co z tym robil. Czesci pochodza z demontazu motocykla z uszkodzonym silnikiem, motocykl byl uzytkowany do samego konca, nikt tej czesci nie rozkrecal.
W takim wypadku nie ma mozliwosci zwrotu. Stan towaru sprawdza sie najlepiej jeszcze w obecnosci kuriera a nie po prawie 3 tygodniach.".
Nie będę komentował - sprzęt używany zgodnie z polskim prawem objęty jest roczną gwarancją - i mam zamiar jej dochodzić - tego posta piszę czysto informacyjnie, to moja pierwsza transakcja z firmą motokom, być może inni użytkownicy są zadowoleni. Ja mam niestety nauczkę, że towar zakupiony w polskich firmach trzeba niezwłocznie i dokładnie sprawdzić - aktualnie kontakt z firmą Motokom zanikł, nie odpisano na kolejnego maila, a dzwonić nie widzę sensu (nie chcę sobie podnosić ciśnienia) - mam w planach zgłoszenie próby wyłudzenia, a także zgłoszenie sprawy do sądu.
Mam nadzieję, że poświęcone kilka minut na napisanie postu skłoni kupujących do rozważniejszych zakupów, oraz dokładnego sprawdzania otrzymanego sprzętu - w sumie lepiej uczyć się na czyichś błędach, niż na swoich . |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Pią 22 Lis, 2013
|
|
|
Sorki. Nie ma czegoś takiego jak roczna gwarancja. Masz prawo zwróci towar w przeciągu 10 dni jeżeli go nie uszkodziłes. Ale dlatego najwazniejsza jest współpraca z danym sklepem.
Ale gdzieś Ty czytał o rocznej gwarancji na używane przedmioty. Szczerze to kupujac od osoby prywatnej nie masz nawet 1 dnia gwarancji. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
leon
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 01 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1819 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
bestpit [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
Ok, przyznaję się bez bicia - trzeba było sprawdzić wcześniej .
Teraz w kwestii gwarancji. Faktycznie sprzęt używany nie musi być objęty gwarancją . Jest natomiast ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży. Z niej wynika odpowiedzialność sprzedawcy za sprzęt, również używany :
"Przedmiotem sprzedaży konsumenckiej może być nie tylko rzecz nowa, ale także używana, naprawiana czy regenerowana. Sprzedaż taka najczęściej przybiera formę komisową.
Kupując rzecz używaną, naprawianą czy regenerowaną konsument nie jest pozbawiony ochrony wynikającej z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Do sprzedaży komisowej przepisy tej ustawy stosuje się wprost.
W wypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową, konsument może żądać w pierwszej kolejności nieodpłatnej naprawy lub wymiany.
Jeśli jednak:
naprawa lub wymiana jest niemożliwa albo wymaga nadmiernych kosztów lub
sprzedawca nie zdoła uczynić zadość żądaniu naprawy lub wymiany w odpowiednim czasie lub
naprawa lub wymiana narażałyby konsumenta na znaczne niedogodności,
wówczas konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy.
Konsument może realizować te uprawnienia, jeśli niezgodność towaru z umową zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania konsumentowi danej rzeczy, jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.
Konsument powinien powiadomić o wystąpieniu niezgodności towaru z umową przed upływem dwóch miesięcy od jej stwierdzenia.
Uwaga! Odpowiedzialność sprzedawcy nie powstanie, jeśli konsument o tej niezgodności wiedział lub oceniając rozsądnie powinien był wiedzieć. Jeśli konsument został uprzedzony o konkretnych brakach, usterkach czy defektach rzeczy używanej, a mimo to zdecydował się rzecz taką nabyć (bo zdaniem konsumenta były one drobne, nieistotne, albo stwierdził, że usunie je we własnym zakresie), wówczas konsumentowi ochrona nie przysługuje."
Ja o wadzie nie zostałem poinformowany, zawias miał pochodzić z motocykla używanego do końca, a brak oleju, śmieci i rdza w ladze nie mogły "zrobić się" w trakcie używania .
Ale macie rację - na pewno przy kolejnym zakupie sprzęt sprawdzę bardzo dokładnie, głównie dlatego, że nie mam czasu, żeby kierować sprawy do sądu. Spodziewam się natomiast, że lada chwila znajdą się prawnicy, którzy zrealizują za klienta takie postępowanie, i wtedy poprawi się kultura sprzedaży.
Użytkownik Yamahy Vmax (jak uda się kupić sprawny zawias, będzie custom |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|