Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
: Stuki w silniku na wyszych obrotach. proszę o pomoc.
Witam, mam problem, zakupiłam swój pierwszy motocykl suzuki gs 500E z 1992 r. przejechałam nie nie spełnna 300km i zaczynają być kłopoty. Mianowicie, motocykl na wyszych obrotach, najczęściej podczas jazdy wydaje z siebie dźwięk szlifierki mocne metaliczne stuki. Podejrzewam zawory.... Miałam skuter kiedyś... i zaczoł się zacierać z braku oleju ,,blondynka " hihih i chodził jak szlifierka i tu dźwięk jest podobny. Jak odpalam zimny motocykl na ssani i dochodzi do 5/6tys dźwięk się przez chwile wydobywa i ucicha, Ale jak już jade to na każdym biegu powyżej 4 tys dźwięk znów się pojawia. Z drugiej strony czasem zdarza się tak, że dźwięk ucicha i wogóle go nie ma. Byłam u 3 mechaników, 3 inne wersje 3 inne propozycje cenowe, ale żaden nie chciał się przejechać, a dźwięk jest słyszalny tylko pod obciążeniem. Proszę o pomoc.
:
Dzięki, cenna informacja na początek. Czekam na dalsze wskazówki apropo mojej usterki. Piekna pogoda, chce pojeździć z kimś, a poprostu nie mam zaufania, do tego motocykla do póki nie będę miała pewności co to jest...
:
Dzieje się tak podczas jazdy czy na postoju też? Sprawdź czy nic się nie odczepiło tzn. jakaś linka i nic o nic nie uderza. Ostatnio miałem podobne objawy, przyczyną okazała się opaska uderzająca od dołu o bak (wpadała w wibracje nawet na postoju), a też już chciałem silnik rozbierać
:
na biegu jałowym tego dźwięku w zasadzie nie ma, jak jest to bardzo cichy, ale podczas jazdy na każdym biegu dźwięk jest dużo bardziej slyszalny. Dzięki sprawdzę. ..
:
Mocne metaliczne stuki pod obciążeniem... a jakim masz poziom oleju?
Nie chcę straszeyć, ale najgorszą opcją ze stuków są zatarte panewki z powodu jazdy z małą ilością oleju - polecałbym je najpierw sprawdzić/wykluczyć.
Można to zrobić samemu. Spuść olej i zobacz czy nie ma w nim miedzianych opiłków.
Dodatkowo odkręć filtr oleju i zobacz i czy na filtrze nie ma opiłków.
Panewki stukają najbardziej pod obciążeniem.
Możesz sprobować takiej metody: wciskasz hamulec przedni, wbijasz jedynkę i bardzo powoli puszczasz sprzegło (jakbys chciała spalić gumę). Jak stuki się pojawiają (stają się głośniejsze) to zaczy, że może to być panewka.
Nie chcę straszeyć, ale najgorszą opcją ze stuków są zatarte panewki z powodu jazdy z małą ilością oleju - polecałbym je najpierw sprawdzić/wykluczyć.
Można to zrobić samemu. Spuść olej i zobacz czy nie ma w nim miedzianych opiłków.
Dodatkowo odkręć filtr oleju i zobacz i czy na filtrze nie ma opiłków.
Panewki stukają najbardziej pod obciążeniem.
Możesz sprobować takiej metody: wciskasz hamulec przedni, wbijasz jedynkę i bardzo powoli puszczasz sprzegło (jakbys chciała spalić gumę). Jak stuki się pojawiają (stają się głośniejsze) to zaczy, że może to być panewka.
:
Hm, teoretycznie ucicha trochę, ale hałas dalej zostaje.? i bardzo mnie to martwi, że to coś z silnikiem, aż mi się płakać chce jak myśle, ze to już kaplica.
:
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Temat zamykam. Autorke prosze o kontynuowanie w tym temacie :
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=2254
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=2254
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA