Odpowiedz do tematu
: Dodatki do oleju
Dodatek do oleju silnikowego Liqui Moly z dwusiarczkiem molibdenu, poprawi smarowanie czy pogorszy?
: Re: Dodatki do oleju
Spowoduje problemy ze sprzęgłem oraz sprzęgiełkiem jednokierunkowym rozrusznika. poza tym bardzo mozliwe jest zapchanie filtra oleju.
KATANA napisał/a: |
Dodatek do oleju silnikowego Liqui Moly z dwusiarczkiem molibdenu, poprawi smarowanie czy pogorszy? |
Spowoduje problemy ze sprzęgłem oraz sprzęgiełkiem jednokierunkowym rozrusznika. poza tym bardzo mozliwe jest zapchanie filtra oleju.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
Dodatek stworzony dla silników samochodowych co najwyżej, jednak i tak wystarczy dobry markowy olej z odpowiednimi parametrami (można nawet pokusić się o olej syntetyczny 10W50), zmieniany regularnie z filtrem.
: DODATEK DO OLEJU
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
:
Fajnie, tylko że pogorszy się praca sprzęgła. Moim zdaniem współczesne oleje motocyklowe maja tak dobrany skład, że jak tylko nie będzie się przeciążać silnika to będzie chodzić i chodzić bez żadnych problemów, i nie ma potrzeby kombinować z dodatkami.
:
Ja wychodzę z założenia, że jeśli producent silnika czy oleju nie każe stosować takich wynalazków to ich nie używam.
:
Miałem coś takiego w ostatnim sezonie zacząłem stosować w GSie i szczerze mówiąc żadnej różnicy w zuzyciu oleju ani pracy silnika nie było.
Ale fakt faktem może coś to tam daje w bardziej wysilonych silnikach.
Ale fakt faktem może coś to tam daje w bardziej wysilonych silnikach.
:
Stosował ktoś z Was dodatek do oleju Liqui Moly Bike Oil Additiv z MoS2? Dostałem za darmo i nie wiem czy wlac czy lepiej odstawic na półkę, bo wyrzadzi jakąś szkodę. Sprzedać raczej tego nie sprzedam (za mały popyt). Olej mam bardzo dobry - syntetyk Liqui Moly 10W50.
:
a co powoduje ten dodatek? pewnie daje 30% mocy więcej, obniża spalanie paliwa, zmniejsza zużycie elementów wewnętrznych silnika, zmniejsza ilość szkodliwych substancji w wyziewach, zmniejsza napięcie przedmiesiączkowe silnika, myśli za kierowcę, zapobiega shimmy, ładuje akumulator
na Twoim miejscu darowałbym sobie dodawanie czegokolwiek do oleju, ale są mądrzejsi ode mnie, to niech się wypowiedzą
na Twoim miejscu darowałbym sobie dodawanie czegokolwiek do oleju, ale są mądrzejsi ode mnie, to niech się wypowiedzą
5*
:
Ironia, ironią ale dziale mechanika podyskutujmy o konkretach, nie domyslach... Mam okazję za darmo wlać, więc zastanowiam się czy skumulowana siła super dodatków nie zadziała negatywnie.
misiorek napisał/a: |
a co powoduje ten dodatek? pewnie... |
:
hmm ok... poczytałem parę wypowiedzi na temat tego środka i ludziska piszą, że powoduje on zmniejszenie tarcia poprzez stworzenie powłoki z siarczku molibdenu, który ma działanie porównywalne do wazeliny( ) i poprzez zmniejszenie tarcia elementów wewnętrznych powoduje zmniejszenie spalanie...ale wątpię, że o 50%, jak napisane było w jednym z opisów:O niektórzy zastanawiają się nad tym, czy nierozpuszczalność w oleju (bo taką cechą charakteryzuje się ten środek) nie zaszkodzi przy przechodzeniu cząsteczek dodatku przez filtr, czy nie będzie go zapychał, powodując niedrożność i zmniejszenie efektywności smarowania.
Ja już jestem chyba za stary na takie coś... ja bym nie lał
Ja już jestem chyba za stary na takie coś... ja bym nie lał
5*
:
widziałem gdzieś na tvn turbo test takiego wynalazku... Zalali coś do oleju, przejechali 2k, i później spuścili cały olej i jeździli jeszcze przez chyba 2k km bez problemów.
:
Ostatnio zmieniony przez dymny Sob 01 Cze, 2013, w całości zmieniany 1 raz
W temacie Preparaty ekspoatacyjne stosowane w olejach ...pdf
I jeszcze Badania wpływu preparatu eksploatacyjnego o działaniu chemicznym...pdf
Są to poparte badaniami publikacje naukowe dr inż. Andrzeja Młynarczaka z Akademii Morskiej w Gdynii ( a nie jakieś tam mędrkowanie znaffcuf )
i jeszcze jedno (pierwszy rodzial to trochę ciekawej teorii):
Badania motor life
I jeszcze Badania wpływu preparatu eksploatacyjnego o działaniu chemicznym...pdf
Są to poparte badaniami publikacje naukowe dr inż. Andrzeja Młynarczaka z Akademii Morskiej w Gdynii ( a nie jakieś tam mędrkowanie znaffcuf )
i jeszcze jedno (pierwszy rodzial to trochę ciekawej teorii):
Badania motor life
Ostatnio zmieniony przez dymny Sob 01 Cze, 2013, w całości zmieniany 1 raz
:
Ja mam w puszce (prawie 400tkm na liczniku, silnik benzynowy który ponoć nie przechodził jeszcze żadnych generalnych remontów) olej 10W40 Liqui Moly z MoS2 ('fabrycznie' a nie z dodatkowego flakonika). Zrobiłem na nim ok 10tkm i na razie oleju z silnika jakoś tam nie ubyło dużo - od ostatniej wymiany nie musiałem nic dolewać, poziom jest w połowie miarki (mimo, iż producent twierdzi że sprawny silnik ma prawo palić do [jeśli dobrze pamiętam] 1l oleju na 1000km). Nie ma żadnych objawów problemów ze smarowaniem, zatarcia itp. Pod koniec sezonu będę wymieniał oleum i zobaczę czy coś się osadziło na filtrze.
No ale w motocykl bym takich dodatków olejowych nie lał.
misiorek napisał/a: |
hmm ok... poczytałem parę wypowiedzi na temat tego środka i ludziska piszą, że powoduje on zmniejszenie tarcia poprzez stworzenie powłoki z siarczku molibdenu, który ma działanie porównywalne do wazeliny( ) i poprzez zmniejszenie tarcia elementów wewnętrznych powoduje zmniejszenie spalanie...ale wątpię, że o 50%, jak napisane było w jednym z opisów:O niektórzy zastanawiają się nad tym, czy nierozpuszczalność w oleju (bo taką cechą charakteryzuje się ten środek) nie zaszkodzi przy przechodzeniu cząsteczek dodatku przez filtr, czy nie będzie go zapychał, powodując niedrożność i zmniejszenie efektywności smarowania.
Ja już jestem chyba za stary na takie coś... ja bym nie lał |
Ja mam w puszce (prawie 400tkm na liczniku, silnik benzynowy który ponoć nie przechodził jeszcze żadnych generalnych remontów) olej 10W40 Liqui Moly z MoS2 ('fabrycznie' a nie z dodatkowego flakonika). Zrobiłem na nim ok 10tkm i na razie oleju z silnika jakoś tam nie ubyło dużo - od ostatniej wymiany nie musiałem nic dolewać, poziom jest w połowie miarki (mimo, iż producent twierdzi że sprawny silnik ma prawo palić do [jeśli dobrze pamiętam] 1l oleju na 1000km). Nie ma żadnych objawów problemów ze smarowaniem, zatarcia itp. Pod koniec sezonu będę wymieniał oleum i zobaczę czy coś się osadziło na filtrze.
No ale w motocykl bym takich dodatków olejowych nie lał.
"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
:
Tak tylko, że to są badania nad silnikami okrętowymi, 125 RPM, a 12 500 RPM i 10 razy mniejsza moc raczej robią pewną różnicę.
Odpowiedz do tematu
dymny napisał/a: |
Są to poparte badaniami publikacje naukowe dr inż. Andrzeja Młynarczaka z Akademii Morskiej w Gdynii ( a nie jakieś tam mędrkowanie znaffcuf )
|
Tak tylko, że to są badania nad silnikami okrętowymi, 125 RPM, a 12 500 RPM i 10 razy mniejsza moc raczej robią pewną różnicę.