Witam.
Przedwczoraj wymieniałem olej i parę innych drobiazgów typu filtry i świece w swoim gsie. Wszystko poszło gładko i sprawnie. Następnego dnia zobaczyłem, że mam ślady oleju wokół przykrywki filtra (uszczelkę założyłem nową oczywiście). Postanowiłem dociągnąć śruby bo bałem się wcześniej zbyt mocno dokręcać, żeby nie urwać. No i tak dociągnąłem, że jedna szpilka urwana
Mam pytanie co teraz z tym fantem zrobić?? Czy szpilkę można wykręcić z bloku?? Czy jest tam ona na stałe i pozostaje tylko rozwiercanie i gwintowanie??
Odpowiedz do tematu
: Urwana szpilka od przykrywki filtra oleju.
:
szpilka jest wkręcona. w którym miejscu się urwała?? na wysokości pokrywy czy bloku?? ja pokrywy to powinieneś odkręcić bez większych problemów szczypcami morse'a ale jak na równi z blokiem to bez wiercenia się nie obejdzie.
:
Sprawa wygląda tak jak na fotce - wygląda na to, że szpila urwała się gdzieś w połowie między pokrywką a blokiem.
Co to są szczypce morse'a?
Mozę ewentualnie dało by radę załapać nakrętkę i pyknąć migomatem a później wykręcić??
Co to są szczypce morse'a?
Mozę ewentualnie dało by radę załapać nakrętkę i pyknąć migomatem a później wykręcić??
:
Możesz nakręcić nakrętkę i przyspawać do szpilki. Potem wykręcić. Można tez , jeśli starczy gwintu nakręcić dwie nakrętki wzajemnie kontrując i też da sie wykręcić. Nową szpilkę wkręć na klej niebieski loctite lub liqui molly.
Wyciek może być spowodowany tym ze pokrywka nie jest idealnie płaska. Weź papier ścierny , rozłóż na szkle i wyrównaj powierzchnie przylegania pokrywki.
Wyciek może być spowodowany tym ze pokrywka nie jest idealnie płaska. Weź papier ścierny , rozłóż na szkle i wyrównaj powierzchnie przylegania pokrywki.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
takie szczypce z blokadą.
jak masz dostęp do migomatu to jak najbardziej przyspawanie nakrętki, dwóch nakrętek pewnie nie załapiesz na tym kawałku ale możesz spróbować. ( jeśli nie masz urządzenia przeciw przepięciom to przy spawaniu odłączyłbym regulator napięcia bo zazwyczaj nic się nie dzieje ale spotkałem sie że ECU silnika trzeba było w aucie po spawaniu wymienić)
alesklar napisał/a: |
Co to są szczypce morse'a? |
takie szczypce z blokadą.
jak masz dostęp do migomatu to jak najbardziej przyspawanie nakrętki, dwóch nakrętek pewnie nie załapiesz na tym kawałku ale możesz spróbować. ( jeśli nie masz urządzenia przeciw przepięciom to przy spawaniu odłączyłbym regulator napięcia bo zazwyczaj nic się nie dzieje ale spotkałem sie że ECU silnika trzeba było w aucie po spawaniu wymienić)
:
Właśnie skończyłem wszystko rozbierać i sprawa wygląda tak:
- szpilki zostało całkiem sporo ~10mm, więc dało się nakręcić 2 nakrętki ale niestety mimo tego nie dałem rady ruszyć szpilki
- próbowałem ją wykręcać wszystkimi narzędziami jakie miałem, m.in szczypcami morse'a(nie wiedziałem, że to się tak nazywa i też nie dałem rady bo wszystko się ślizgało
Jutro popchnę moto do warsztatu blacharskiego u mnie na ulicy, żeby mi przyspawali tą nakrętkę i spróbuję wykręcić.
Teraz mam jeszcze 2 pytania:
gdzie szukać nowej szpilki?? Da się to kupić?? Czy trzeba dorabiać??
oraz jak odłączyć wspomniany regulator napięcia - gdzie on jest??
Bardzo dziękuję za pomoc!
- szpilki zostało całkiem sporo ~10mm, więc dało się nakręcić 2 nakrętki ale niestety mimo tego nie dałem rady ruszyć szpilki
- próbowałem ją wykręcać wszystkimi narzędziami jakie miałem, m.in szczypcami morse'a(nie wiedziałem, że to się tak nazywa i też nie dałem rady bo wszystko się ślizgało
Jutro popchnę moto do warsztatu blacharskiego u mnie na ulicy, żeby mi przyspawali tą nakrętkę i spróbuję wykręcić.
Teraz mam jeszcze 2 pytania:
gdzie szukać nowej szpilki?? Da się to kupić?? Czy trzeba dorabiać??
oraz jak odłączyć wspomniany regulator napięcia - gdzie on jest??
Bardzo dziękuję za pomoc!
:
Regulator napięcia jest pod prawym plastikiem ( ten z boku z napisem GS500E ). Wygłada tak:
:
psiknij wd40 lub czymś w tym stylu na szpilke i zostaw na jakiś czas(pewnie nic nie da ale warto spróbować wszystkiego). jak breżniew wspominał szpilka może być na klej więc możesz mając nakrętki puknąć kilka razy młotkiem w szpilkę (centralnie) nie za mocno oczywiście, może wtedy łatwiej puści.
:
Psikałem i pukałem ale odstawiłem już moto na parking i nie męczę go dalej bo zaczął deszczyk padać. Spróbuję jutro a jak nie pójdzie to na spawanie do razu.
teraz mam tylko zagwozdkę gdzie kupić szpile Czy jak bym nie mógł jej dostać to czy mogę przykręcić dekielek śrubą??
teraz mam tylko zagwozdkę gdzie kupić szpile Czy jak bym nie mógł jej dostać to czy mogę przykręcić dekielek śrubą??
:
szpilki w sklepach ze śrubami itp, castorama, leroy merlin. możesz na śrubę, szpilka jest po to żebyś nie musiał się męczyć z zachwycaniem śruby, poza tym podczas takiego delikatnego "manewrowania" pokrywą żeby wycelować śrubą w otwór może się uszczelka przemieścić czasem.
:
No to w moim przypadku gdy mam jeszcze dwie szpilki i najpierw na nie załapię to ten problem znika i mogę przykręcać na śrubę
No dobra to napisze jutro co i jak wykombinowałem.
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc - "pomógł" poszło dla każdego z Was
No dobra to napisze jutro co i jak wykombinowałem.
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc - "pomógł" poszło dla każdego z Was
:
szpilka? kup gwint z metra i juz albo sam na gwintuj jakis pret albo utni lepek u sruby;)
wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś
:
Nie kupuj żadnej szpilki z metra. Materiał na nią jest za słaby. Urwiesz drugi raz ale w karterze.
Poszukaj lepiej śrub używanych w samochodach jako części silników. Twardość oznaczona jest na łebkach . Im większa cyfra, tym mocniejsza. Proponuję użyć 7 , 8,8 lub 11.
Na pewno nie 5,5. Potem zmierz długość i obetnij na wymiar.
W tym miejscu powinna być szpilka nie śruba. Częste odkręcanie śruby uszkodzi gwint w aluminiowym karterze. Dla tego wklejona i wkręcona jest stalowa szpilka której gwint jest dużo wytrzymalszy.
Poszukaj lepiej śrub używanych w samochodach jako części silników. Twardość oznaczona jest na łebkach . Im większa cyfra, tym mocniejsza. Proponuję użyć 7 , 8,8 lub 11.
Na pewno nie 5,5. Potem zmierz długość i obetnij na wymiar.
W tym miejscu powinna być szpilka nie śruba. Częste odkręcanie śruby uszkodzi gwint w aluminiowym karterze. Dla tego wklejona i wkręcona jest stalowa szpilka której gwint jest dużo wytrzymalszy.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
Odpowiedz do tematu
a co za roznica czy z metra( tez idzie dostac 5'5 i 8'8 w metalowym) czy sruba 8'8 bez lepka?
wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś