Kompletowanie instalacji elektrycznej suzuki gs250fws
Odpowiedz do tematu

maly87
[Usunięty]
: Kompletowanie instalacji elektrycznej suzuki gs250fws
Witam

wiem, to forum dotyczy innych motocykli ale mam nadzieję, że nie zostanie ten temat usunięty

Nabyłem silnik od suzuki gs250 fws i chciał bym go uruchomić i przede wszystkim zapytać czy posiadam wszystkie do tego celu

dodatkowo bym potrzebował ewentualnie jakiś wyraźny schemat elektryki

podaje link z fotkami części bardzo proszę o pomoc

http://imageshack.us/v_images.php

:
1. najpierw wypadało by poprawić linki do obrazków a najlepiej wkleić bezpośrednio linki do konkretnych obrazków
2. przydało by się też abyś wypisał co posiadasz, bo nie każdą rzecz można rozpoznać po zdjęciach.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
:wstyd:

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
maly87
[Usunięty]
:
już poprawiam i bardzo przepraszam

:
To może cie zainteresować: http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=12200

:
Na zdjęciach rozpoznaje od góry
- silnik
- regulator napięcia
- przekaźnik rozrusznika
- manetka gazu wraz z zestawem wyłączników
- coś co wydaje się być czujnikiem od skrzyni biegów
- coś bliżej nieokreślonego z logiem UNITRA, więc może być to np. wzmacniacz radiostacji czy czegoś co stanowiło wyposażenie dodatkowe
- manetka lewa z kompletem klawiszy
- cewki zapłonowe
- przekaźnik kierunkowskazów
- nie wiem co to opisz dokładnie ile i jakich kolorów kabli z tego wychodzi

Na zdjęciach nie widzę najważniejszego a mianowicie sterownika zapłonu

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Do przeprowadzenia próby uruchomienia silnika potrzebujesz przede wszystkim sprawnego technicznie/mechanicznie silnika, sprawnego układu zasilania (gaźniki), oraz układu chłodniczego. Wszystkie najważniejsze układy silnika należy przed uruchomieniem sprawdzić, skontrolować, i ewentualnie wyregulować. Zabieg pewnych czynności kontrolnych dotyczy również układu zasilania (gaźników). Olej silnikowy należy wymienić wraz z filtrem olejowym. Dodatkowo niezbędnym będzie uzbrojenie silnika w układ chłodniczy, i napełnieniem tego układu płynem.

Do uruchomienia silnika dodatkowo potrzebujesz dwóch kompletnych cewek zapłonowych, modułu zapłonowego, sprawnego akumulatora, oraz regulatora napięcia... choć do samego uruchomienia wystarczą tylko: cewki, moduł, impulsatory i akumulator.

Do samego podłączenia układu możesz częściowo wykorzystać część instalacji elektrycznej którą posiadasz, lub przy posiadaniu trochę kabli, konektorków, bezpiecznika 15-20A z oprawką, wykonać zastępczą instalację potrzebnych obwodów.

No więc zaczynamy.....

Moduł zapłonowy posiada dwie złączki. W jednej złączce będą cztery piny, w drugiej także cztery/lub trzy (zależy od tego jak została podana masa na moduł), jednak według mojego schematu są również cztery. Piny te powinny być ponumerowane, a numerki te powinny się znajdować wewnątrz tych złączek, nad każdym pinem.

Przed podjęciem działań sprawdź multimetrem sprawność cewek zapłonowych, oraz impulsatorów. Rezystancja pierwotna cewek 3-5 Ω, rezystancja wtórna cewek 30-60 kΩ.
Rezystancja impulsatorów 250-500 Ω.

Moduł zapłonowy:
2 Piny oznaczone jako 1 (kabelek koloru niebieskiego) i 2 (kabelek koloru żółtego) jest to wejście impulsu od strony impulsatorów, dla cylindrów 1-4
2 Piny oznaczone jako 3 (kabelek koloru zielonego) i 4 (kabelek koloru czarnego) jest to wejście impulsu od strony impulsatorów, dla cylindrów 2-3
Pin oznaczony numerem 5 ( kabelek koloru pomarańczowego z białym paskiem) jest to główne zasilanie modułu zapłonowego, oraz obwód ten jest głównym zasilaniem cewek zapłonowych (piny cewek oznaczone +)
Pin oznaczony numerem 6 jest to masa modułu zapłonowego (-)
Pin oznaczony numerem 7 (kabelek koloru białego) jest to sterowanie (impuls) lewej cewki zapłonowej cylindrów 1-4 (podłączyć do pinu cewki oznaczony jako -)
Pin oznaczony numerem 8 (kabelek koloru czarnego z żółtym paskiem) jest to sterowanie (impuls) prawej cewki zapłonowej cylindrów 2-3 (podłączyć do pinu cewki oznaczony jako -)

Generator impulsów masz umieszczony pod prawym małym dekielkiem silnika. Powinna być z niego wyprowadzona wiązka kabli, i złączka z 4 kablami. Podłączyć ją z modułem zapłonowym, złączka ta powinna pasować tylko z jednym gniazdem modułu zapłonowego. W razie wątpliwości na płytce mocującej impulsatory masz nabite numery 1-4, 2-3, które oznaczają który impulsator odpowiada za poszczególne cylindry, wtedy korzystając z powyższego opisu podłączysz je prawidłowo z modułem.

Dodatkowo musisz koniecznie podpiąć w układ lampkę kontrolną ciśnienia oleju, aby wiedzieć czy układ smarowania działa właściwie.

Zasilanie układu modułu i cewek zapłonowych, musisz zabezpieczyć bezpiecznikiem, dodatkowo możesz wstawić jakiś włącznik zapłonu. Wszystko organizujesz tak aby nic się nie rozleciało, czyli najlepiej układ ten zmontować na jakiejś płycie wiórowej czy desce. Minus akumulatora podłączasz grubym kablem pod śrubę bloku silnika, a zasilanie układu zapłonowego pod zacisk plusowy akumulatora. Dodatkowo przygotuj drugi gruby kabel, aby móc nim załączać rozrusznik. Silnik powinien być zamocowany stabilnie. Kiedy wszystko masz już sprawdzone/przygotowane wykonujesz wstępną kontrolę czy iskra się pojawia... jeśli tak to możesz przygotować jakiś zastępczy i bezpieczny zbiorniczek paliwa. Dla wygodnej obsługi podłącz sobie jakiś rolgaz.

Teraz jeśli wszystko zostało: sprawdzone/skontrolowane/wyregulowane/przygotowane/wykonane prawidłowo.... możesz wykonać próbę odpalenia silnika.

Ostatnio zmieniony przez KATANA Sro 06 Mar, 2013, w całości zmieniany 1 raz
:
Cytat:
coś bliżej nieokreślonego z logiem UNITRA, więc może być to np. wzmacniacz radiostacji czy czegoś co stanowiło wyposażenie dodatkowe

To moduł zapłonowy o którym wspominał KATANA, tyle, że GL-118 pochodzi z Poloneza i nie wiem czy tu się sprawdzi, być może tak

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Opis wykonałem z uwzględnieniem tylko, i wyłącznie części/podzespołów oryginalnych.

Powyższy moduł zapłonu nie będzie spełniać swojej funkcji ponieważ posiada on 5 pinów (czyta impuls z jednego impulsatora, i steruje tylko jedną cewką zapłonową). Oryginalny moduł zapłonowy tego silnika posiada ich 8 (czyta sygnał z dwóch impulsatorów, i steruje dwiema cewkami zapłonowymi). Dodatkowo ważne są pewne "mapy" przyspieszenia zapłonów, i albo tą funkcje pełni sam moduł zapłonowy, albo tzw. odśrodkowy przyspieszacz zapłonu. Dla tego silnika jest to 20* B.T.D.C do 1650 obr/min. oraz 40* B.T.D.C od 3500 obr/min.
Jeżeli chcesz uruchomić ten silnik, to szukaj oryginalnego modułu zapłonowego.

maly87
[Usunięty]
:
wiem że to nie jest oryginalny moduł zaplanowany a zdobycie jego będzie raczej problemem ale mam jeszcze schemat jak podłączyć ten moduł potem go wkleje i w tedy może coś uda się wymyslic

:
Podłączenie twojego modułu nie jest skomplikowane, pytanie tylko czy ta "sztuka" zadziała w praktyce, bo w teorii/praktyce iskra powinna przynajmniej się pojawić. W związku z tym że masz w tym module tylko dwa wejścia pod impulsator, a w oryginale jest ich 4 (podłączone równolegle), powinieneś podłączyć impulsatory szeregowo, czyli dwa kable wejściowe z dwóch impulsatorów do modułu, a dwa pozostałe połączyć ze sobą. Dobra to mamy już zrobione, napięcie na moduł zostało podane, a impuls na wyjściu modułu się pojawił. Teraz problem w tym że ten moduł ma tylko jedno wyprowadzenie impulsu na cewkę WN, owszem w przypadku samochodu problemu nie ma ponieważ iskra jest w takim przypadku sterowana za pomocą kopułki rozdzielacza zapłonu..... a co zrobić w twoim przypadku?. Podłączenie jednej cewki spowoduje że iskra będzie, natomiast czy podłączenie drugiej szeregowo w obwód też da zamierzony efekt?, czy jeden impuls z modułu zdoła wyzwolić iskrę na dwóch cewkach zapłonowych?. Powiedzmy że powinno bo kiedyś taką metodę sprawdziłem. Ale co wyjdzie u ciebie tego nie wiem, zobaczymy jak się z tym już uporasz.

maly87
[Usunięty]
: .
jak tylko znajdę czas to wszystko po kolei zrobię mam nadzieję, że coś pozytywnego z tego wyjdzie

w załączniku przesyłam schemacik który udało mi się znaleźć

maly87
[Usunięty]
:
a jeżeli chodzi o oryginalny moduł to jaki jeszcze by pasował do tego silnika bo typowo do gs250fws to nie znajdę chyba, że jakoś słabo szukam a co sądzicie o tym schemacie ??

:
Schemat jest ok. Zastanawiam się nad jedną ważną rzeczą jaką jest "kąt wyprzedzenia zapłonu", w polonezie powyższy moduł współpracuje z odśrodkowym regulatorem wyprzedzenia zapłonu. Natomiast w twoim silniku takiego mechanizmu nie ma, a procesem właściwego wyzwolenia impulsu iskry steruje oryginalny moduł zapłonowy. Samo uzyskanie iskry nie jest żadnym większym problemem na tym czy innym module zapłonowym, natomiast największą barierą jest uzyskanie tej iskry w określonych wartościach. Tak jak pisałem dla tego silnia jest to 20* przed GMP dla obrotów silnika do 1650, i 40* przed GMP dla obr. od 3500. Nawet jeśli uda się uzyskać iskrę to próba uruchomienia silnika będzie się objawiać wypadaniem zapłonów strzelaniem kichaniem, odbijaniem wału korbowego w drugą stronę, nierównomierną twardą pracą silnika.

:
maly87 napisał/a:
a jeżeli chodzi o oryginalny moduł

Oryginalny ma symbol GK71A, nowsze zamienniki, jakie znalazłem w stanach w cenie ok. 25-30$ to GJ71A oraz GJ71B

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.