Jakie klocki hamulcowe?
Odpowiedz do tematu

:
yaszczi napisał/a:
no chyba, że hamujesz zużytym klockiem.

Wtedy też się nic nie ściera :P

:
Pobawiłem się trochę z latarką i:
1) klocki tył TOKICO, nie umiem powiedzieć, czy wymiana jest konieczna, ale fakt jest taki, że nie potrafię odróżnić okładziny zewnętrznej od powierzchni trącej o tarczę. Suma summarum klocki są zużyte na maxa?:O
2) w klockach z przodu jest o tyle dobrze, że widać okładzinę zewnętrzną oraz powierzchnię trącą. Powierzchni trącej na oko jest ponad 2mm
Podsumowując: klocki tył natychmiast do wymiany? Mam nadzieję, że nie pamiętają, jak moto wyjechało z fabryki:P
przód zostaje nienaruszony;)

Pytanie trochę off, czy opłaca się kupić u seta stalowy oplot do przodu? Jeśli tak, to jaką długość potrzebuję? Jeśli to ma znaczenie, mam five starsa:P

5*
:
misiorek napisał/a:

Podsumowując: klocki tył natychmiast do wymiany?

Jak nie ma tego szarego które zaznaczyłem strzałką:
http://imgur.com/aQvOeUv
To tak. (To klocki samochodowe jak co).
misiorek napisał/a:

Pytanie trochę off, czy opłaca się kupić u seta stalowy oplot do przodu? Jeśli tak, to jaką długość potrzebuję?

Opłaca.
1. Zadzwoń do Sławka to Ci doradzi www.netbiker.pl
2. Poszukaj na forum bo było ochtylion razy
3. Zmierz ile ma obecny

:
misiorek napisał/a:

Podsumowując: klocki tył natychmiast do wymiany? Mam nadzieję, że nie pamiętają, jak moto wyjechało z fabryki:P
Pytanie trochę off, czy opłaca się kupić u seta stalowy oplot do przodu? Jeśli tak, to jaką długość potrzebuję? Jeśli to ma znaczenie, mam five starsa:P


Jeżeli masz jakiś dylemat to najlepiej wyciągnij klocki z zacisku, zrób fotkę i wrzuć na forum. Powiemy od razu czy do wymiany czy nie :cwaniak: bo po opisach przyrody trudno się domyślać ;)

Gdy już wyciągniesz klocki i zdecydujesz się założyć nowe to od razu przeczyść zacisk- szczególnie tłoczki, bo jak cofniesz tłoczki oblepione syfem to za chwilę będziesz pisał o tym, że hamulec z tyłu nie odbija.
(jesli jesteś cierpliwy to poczekaj, w najbliższych dniach wrzuce manaula na forum, bo jestem teraz na etapie rozbiórki, czyszczenia tylnego zacisku)

Klocki Tokico wychodziły na pierwszy montaż wiec jest duże prawdopodobieństwo, że na nich moto wyjechało z fabryki. Stalowy oplot jak najbardziej polecam :ok: dlugość chyba 70cm, ale najlepiej weź miarkę w dłoń i zmierz :oczami:

:
Hehe, jeżeli te klocki pamiętają rok 1997 (dokładnie luty) i przejechały z motocyklem te 40kkm, to chyba je sobie do ramki wstawię:D a tak na poważnie, to poczekam na Twoje wypociny i będę pierwszą osobą, która będzie pracować wg nich ;)
Dzisiaj spróbuję wyciągnąć klocki z tyłu, ale niezbyt się orientuję, jak to zrobić :wstyd:
po odkręceniu dwóch śrub mocujących zacisk gdzieś tam koło prawej części osi koła i śruby mocującej zacisk z elementem korygującym obciążenie i chwilowe obniżenie motocykla, by utrzymać zacisk w tym samym położeniu wobec tarczy (chyba po to to jest;P) powinienem uzyskać zacisk w pełnej okazałości trzymającym się na wężyku z płynem, czy poprawnie myślę? ^.-

5*
:
misiorek napisał/a:

po odkręceniu dwóch śrub mocujących zacisk gdzieś tam koło prawej części osi koła i śruby mocującej zacisk z elementem korygującym obciążenie i chwilowe obniżenie motocykla, by utrzymać zacisk w tym samym położeniu wobec tarczy (chyba po to to jest;P) powinienem uzyskać zacisk w pełnej okazałości trzymającym się na wężyku z płynem, czy poprawnie myślę? ^.-


Poprawnie :ok: ale do samego wyciągnięcia klocków nie musisz wykręcać zacisku- zdejmujesz plastikową osłonę z góry zacisku. Następnie wyciągasz dwie zawleczki oraz dwie sprężynki po czym możesz wyjąć dwie szpilki na których zawieszone są klocki.

Napewno odkręcenie całego zacisku pomoże Ci go lepiej wyczyścić :ok:

Ostatnio zmieniony przez dymny Pon 11 Lut, 2013, w całości zmieniany 1 raz
:
misiorek napisał/a:

Dzisiaj spróbuję wyciągnąć klocki z tyłu, ale niezbyt się orientuję, jak to zrobić :wstyd:
po odkręceniu dwóch śrub mocujących zacisk gdzieś tam koło prawej części osi koła i śruby mocującej zacisk z elementem korygującym obciążenie i chwilowe obniżenie motocykla, by utrzymać zacisk w tym samym położeniu wobec tarczy (chyba po to to jest;P) powinienem uzyskać zacisk w pełnej okazałości trzymającym się na wężyku z płynem, czy poprawnie myślę? ^.-


Dowiesz się jak przeczytasz:
przód
tył

:
Zamówiłam nową tarczę na przód, i szukam klocków głównie do jazdy w mieście, które nie zeżrą mi tarczy. Miękkie będą lepsze? tylko które to te miękkie? :P

:
Np. te bez domieszki miedzi, czyli np. zwykłe EBC bez dopisku HH.

Najlepiej jakieś firmowe, ja już w drugim moto mam Galfery bo wg mnie bardzo dobra jakość za rozsądne pieniądze.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
Claudii jaką tarcze zamówiłaś ?



http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
:
Read napisał/a:
Claudii jaką tarcze zamówiłaś ?


tą z aliexpress do której szukałam chętnego na drugą sztukę.

:
Wrażenia na gorąco dosłownie i w przenośni odnośnie klocków.
Miałem Ferodo Platinium (organiczne) na przodzie trzy sezony. Według mnie bardzo dobre klocki na miasto i do umiarkowanej jazdy, a i przy ostrym hamowaniu też dawały radę. Zmieniłem na "Vesrah" organiczne z domieszką metali prod. japońskiej. Dwa hamowania awaryjne w ramach treningu na dobrym przyczepnym asfalcie od 100 km/h do 0, jedno po drugim. Niebieski dym z zacisku, tarcza zabarwiła się na niebiesko. Ciekawe co by było na torze. Zagadałem mechanika w tej sprawie. Popatrzył i mówi: kup Ferodo... tak więc wracam szybciutko do Ferodo i dalej sie bawię w "sportową jazdę".
Vesrah mogę odstąpić za pół ceny (35 zł., mają ok. 500 km i były prawidłowo dotarte), ale tylko do umiarkowanej jazdy, bez hamowania na granicy.

:
twoj.pol napisał/a:
Niebieski dym z zacisku, tarcza zabarwiła się na niebiesko.


Tak z ciekawości.... Ile mm grubości ma tarcza?

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
4,5 mm mierzone mikrometrem.

:
Twoj.pol, ja dzisiaj kupiłem do gixxa Vesrathy na tył, zobaczymy co z tego będzie.
Kupiłem też do jajka ebc z oznaczeniem HH, jest zauważalnie lepiej niż zwykłe ebc (no ale 240zł za przód...)

Suzuki GS500 1998'

sprzedany :(

Suzuki GSX600F 2002'

sprzedany :(
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999'
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.