Jakie klocki hamulcowe? |
Autor |
Wiadomość |
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Pon 11 Lut, 2013
|
|
|
yaszczi napisał/a: | no chyba, że hamujesz zużytym klockiem. |
Wtedy też się nic nie ściera |
|
|
|
|
misiorek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012 Pochwał: 3 Posty: 248 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: Pon 11 Lut, 2013
|
|
|
Pobawiłem się trochę z latarką i:
1) klocki tył TOKICO, nie umiem powiedzieć, czy wymiana jest konieczna, ale fakt jest taki, że nie potrafię odróżnić okładziny zewnętrznej od powierzchni trącej o tarczę. Suma summarum klocki są zużyte na maxa?:O
2) w klockach z przodu jest o tyle dobrze, że widać okładzinę zewnętrzną oraz powierzchnię trącą. Powierzchni trącej na oko jest ponad 2mm
Podsumowując: klocki tył natychmiast do wymiany? Mam nadzieję, że nie pamiętają, jak moto wyjechało z fabryki:P
przód zostaje nienaruszony;)
Pytanie trochę off, czy opłaca się kupić u seta stalowy oplot do przodu? Jeśli tak, to jaką długość potrzebuję? Jeśli to ma znaczenie, mam five starsa:P |
_________________ 5* |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Pon 11 Lut, 2013
|
|
|
misiorek napisał/a: |
Podsumowując: klocki tył natychmiast do wymiany? |
Jak nie ma tego szarego które zaznaczyłem strzałką:
http://imgur.com/aQvOeUv
To tak. (To klocki samochodowe jak co).
misiorek napisał/a: |
Pytanie trochę off, czy opłaca się kupić u seta stalowy oplot do przodu? Jeśli tak, to jaką długość potrzebuję? |
Opłaca.
1. Zadzwoń do Sławka to Ci doradzi www.netbiker.pl
2. Poszukaj na forum bo było ochtylion razy
3. Zmierz ile ma obecny |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 11 Lut, 2013
|
|
|
misiorek napisał/a: |
Podsumowując: klocki tył natychmiast do wymiany? Mam nadzieję, że nie pamiętają, jak moto wyjechało z fabryki:P
Pytanie trochę off, czy opłaca się kupić u seta stalowy oplot do przodu? Jeśli tak, to jaką długość potrzebuję? Jeśli to ma znaczenie, mam five starsa:P |
Jeżeli masz jakiś dylemat to najlepiej wyciągnij klocki z zacisku, zrób fotkę i wrzuć na forum. Powiemy od razu czy do wymiany czy nie bo po opisach przyrody trudno się domyślać
Gdy już wyciągniesz klocki i zdecydujesz się założyć nowe to od razu przeczyść zacisk- szczególnie tłoczki, bo jak cofniesz tłoczki oblepione syfem to za chwilę będziesz pisał o tym, że hamulec z tyłu nie odbija.
(jesli jesteś cierpliwy to poczekaj, w najbliższych dniach wrzuce manaula na forum, bo jestem teraz na etapie rozbiórki, czyszczenia tylnego zacisku)
Klocki Tokico wychodziły na pierwszy montaż wiec jest duże prawdopodobieństwo, że na nich moto wyjechało z fabryki. Stalowy oplot jak najbardziej polecam dlugość chyba 70cm, ale najlepiej weź miarkę w dłoń i zmierz |
_________________
|
|
|
|
|
misiorek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012 Pochwał: 3 Posty: 248 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: Pon 11 Lut, 2013
|
|
|
Hehe, jeżeli te klocki pamiętają rok 1997 (dokładnie luty) i przejechały z motocyklem te 40kkm, to chyba je sobie do ramki wstawię:D a tak na poważnie, to poczekam na Twoje wypociny i będę pierwszą osobą, która będzie pracować wg nich
Dzisiaj spróbuję wyciągnąć klocki z tyłu, ale niezbyt się orientuję, jak to zrobić
po odkręceniu dwóch śrub mocujących zacisk gdzieś tam koło prawej części osi koła i śruby mocującej zacisk z elementem korygującym obciążenie i chwilowe obniżenie motocykla, by utrzymać zacisk w tym samym położeniu wobec tarczy (chyba po to to jest;P) powinienem uzyskać zacisk w pełnej okazałości trzymającym się na wężyku z płynem, czy poprawnie myślę? ^.- |
_________________ 5* |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 11 Lut, 2013
|
|
|
misiorek napisał/a: |
po odkręceniu dwóch śrub mocujących zacisk gdzieś tam koło prawej części osi koła i śruby mocującej zacisk z elementem korygującym obciążenie i chwilowe obniżenie motocykla, by utrzymać zacisk w tym samym położeniu wobec tarczy (chyba po to to jest;P) powinienem uzyskać zacisk w pełnej okazałości trzymającym się na wężyku z płynem, czy poprawnie myślę? ^.- |
Poprawnie ale do samego wyciągnięcia klocków nie musisz wykręcać zacisku- zdejmujesz plastikową osłonę z góry zacisku. Następnie wyciągasz dwie zawleczki oraz dwie sprężynki po czym możesz wyjąć dwie szpilki na których zawieszone są klocki.
Napewno odkręcenie całego zacisku pomoże Ci go lepiej wyczyścić |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez dymny Pon 11 Lut, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Pon 11 Lut, 2013
|
|
|
misiorek napisał/a: |
Dzisiaj spróbuję wyciągnąć klocki z tyłu, ale niezbyt się orientuję, jak to zrobić
po odkręceniu dwóch śrub mocujących zacisk gdzieś tam koło prawej części osi koła i śruby mocującej zacisk z elementem korygującym obciążenie i chwilowe obniżenie motocykla, by utrzymać zacisk w tym samym położeniu wobec tarczy (chyba po to to jest;P) powinienem uzyskać zacisk w pełnej okazałości trzymającym się na wężyku z płynem, czy poprawnie myślę? ^.- |
Dowiesz się jak przeczytasz:
przód
tył |
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Pochwał: 2 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2015
|
|
|
Zamówiłam nową tarczę na przód, i szukam klocków głównie do jazdy w mieście, które nie zeżrą mi tarczy. Miękkie będą lepsze? tylko które to te miękkie? |
_________________ My Suzi
.
.
|
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2015
|
|
|
Np. te bez domieszki miedzi, czyli np. zwykłe EBC bez dopisku HH.
Najlepiej jakieś firmowe, ja już w drugim moto mam Galfery bo wg mnie bardzo dobra jakość za rozsądne pieniądze. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
Read
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 10 Mar 2014 Pochwał: 5 Posty: 397 Skąd: Legnica
|
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Pochwał: 2 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2015
|
|
|
Read napisał/a: | Claudii jaką tarcze zamówiłaś ? |
tą z aliexpress do której szukałam chętnego na drugą sztukę. |
_________________ My Suzi
.
.
|
|
|
|
|
twoj.pol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 47 Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 47 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Sob 01 Lip, 2017
|
|
|
Wrażenia na gorąco dosłownie i w przenośni odnośnie klocków.
Miałem Ferodo Platinium (organiczne) na przodzie trzy sezony. Według mnie bardzo dobre klocki na miasto i do umiarkowanej jazdy, a i przy ostrym hamowaniu też dawały radę. Zmieniłem na "Vesrah" organiczne z domieszką metali prod. japońskiej. Dwa hamowania awaryjne w ramach treningu na dobrym przyczepnym asfalcie od 100 km/h do 0, jedno po drugim. Niebieski dym z zacisku, tarcza zabarwiła się na niebiesko. Ciekawe co by było na torze. Zagadałem mechanika w tej sprawie. Popatrzył i mówi: kup Ferodo... tak więc wracam szybciutko do Ferodo i dalej sie bawię w "sportową jazdę".
Vesrah mogę odstąpić za pół ceny (35 zł., mają ok. 500 km i były prawidłowo dotarte), ale tylko do umiarkowanej jazdy, bez hamowania na granicy. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 01 Lip, 2017
|
|
|
twoj.pol napisał/a: | Niebieski dym z zacisku, tarcza zabarwiła się na niebiesko. |
Tak z ciekawości.... Ile mm grubości ma tarcza? |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
twoj.pol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 47 Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 47 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Sob 01 Lip, 2017
|
|
|
4,5 mm mierzone mikrometrem. |
|
|
|
|
Arcisz
Model GSa: GS 500E
Wiek: 29 Dołączył: 23 Lut 2015 Pochwał: 5 Posty: 578 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sob 01 Lip, 2017
|
|
|
Twoj.pol, ja dzisiaj kupiłem do gixxa Vesrathy na tył, zobaczymy co z tego będzie.
Kupiłem też do jajka ebc z oznaczeniem HH, jest zauważalnie lepiej niż zwykłe ebc (no ale 240zł za przód...) |
_________________ Suzuki GS500 1998'
sprzedany
Suzuki GSX600F 2002'
sprzedany
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999' |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|