WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Problem - hamulec przod
Autor Wiadomość
danny 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2011
Pochwał: 6
Posty: 798
Skąd: Poznań / Choszczno
Wysłany: Czw 17 Sty, 2013   

http://www.youtube.com/watch?v=2wew3ScHvCU

Na przykładzie skutera, masz odpowiedz na pytanie "w jakich miejscach posmarować zacisk"
_________________
Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal)
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Czw 17 Sty, 2013   

ArkadiuszDZG napisał/a:
Mam jeszcze pytanie odnośnie tego tematu dopiero teraz zabrałem się za ponowne składanie i czyszczenie hamulca przedniego, do tego dokupiłem pastę Pulsar do tłoczków i teraz pytanie w jakich miejscach posmarować zacisk i w jakim zakresie powinny się poruszać te prowadnice.



Miejsca smarowania układu tłoczek-cylinderek. Wiecej info tutaj
Prowadnice wyjąć całkiem, wyczyścić i przesmarować smarem ŁT.

Rozbierałem niedawno u siebie zacisk na części pierwsze wiec na dniach wrzucę fotorelacje.

[ Dodano: Pią 18 Sty, 2013 ]
ArkadiuszDZG napisał/a:
Bo u mnie jedna z nich porusza się dość opornie, czy muszę je rozebrać dokładnie wyczyścić i przesmarować czy raczej obejdzie się bez rozbierania? Do tego zauważyłem jeszcze jeden szkopuł jest tam tylko po jednej uszczelce na tłoczek a nie po dwie jak jest w instrukcji. można się obejść bez jednej z uszczelek tej bliżej styku z klockami hamulcowymi czy nie obejdzie się bez tej części.I gdzie można kupić same uszczelki ? Próbowałem złożyć zacisk bez tej uszczelki posmarowałem tłoczek i wciskam wszedł do 1/3 i się zaklinował ani w jedna ani w drugą stronę nie idzie ten zacisk mnie dobija już nie mam pomysłów co z nim zrobić.


Zestaw naprawczy- komplet elementów gumowych zacisku można kupić w larsonie za 100zl. Ewentualnie cały zacisk w dobrym stanie można wyrwac na allegro, tak zrobilem ja.

Obiecana fotorelacja ze składania zacisku przedniego ( model w którym tłoczki są jednakowej wielkości). Zacisk ten z 2004 roku kupiłem na allegro za 50zl. Będę go montował u siebie, gdyż ten co mam ma za duże luzy na prowadnicach oraz uszkodzone osłonki gumowe prowadnic.

1. Rozbieramy wszystko części pierwsze w odwrotnej kolejności niż przedstawione tutaj składanie i czyścimy.
Moje rady
- uszczelki z cylinderków, żeby ich nie uszkodzić można wydłubać np. wykałaczką
- gumowych elementów nie myjemy w żadnych rozpuszczalnikach czy tez innych benzynach, lepiej zastosować coś na bazie alkoholu
- do zeskrobania zaschniętego pyłu zamiast metalowego śrubokręta używałem drewna- odpada ryzyko zeskrobania lakieru
- z drobnymi rysami na tłoczku świetnie radzi sobie pasta lekkościerna np. Tempo.


2. Oczyszczamy zacisk ze szczególnym naciskiem na rowki w których znajdują się uszczelki. Na kolejnym zdjęciu przygotowane osłony przeciwpyłowe, uszczelki i tłoczki.




3. Do złożenia zacisku dobrze jest użyć smaru silikonowego z teflonem- smar do skladania zacisków.
Smarujemy cienko ww. smarem wnętrze cylinderka wraz z wnętrzem rowka w którym znajduje się uszczelka.
Nie smarujemy rowka w którym jest umiejscowiona osłona przeciwpyłowa ( ta osłona lubi sobie czasem wyskoczyć wiec przesmarowanie może zwiększyć ryzyko wypadnięcia).
Władamy uszczelki i jeszcze raz je delikatnie przesmarowujemy.
Po ułożeniu uszczelek na swoim miejscu również cieniutko smarujemy wcześniej wyczyszczony i wypolerowany tłoczek.




4. Po takim zabiegu wkładamy tłoczek na swoje miejsce. Z wyczuwalnym oporem, ale gładko tłoczek ląduje w zacisku.
Można potem poruszać tloczkim przód-tyl, żeby się wszystko dobrze ułożyło. Ja użyłem do tego szczypiec do pierścieni zegera.
UWAGA: zauważyłem, że na schemacie w Haynesie (który wyżej wkleiłem) jest źle ustawiona sprężyna utrzymująca klocki. Sprężyna powinna być tak ułożona żeby w stałej pozycji utrzymywać klocek z dwoma uszami mocującymi.



5. Prowadnice i gniazda prowadnic smarujemy smarem ŁT. Tutaj smaru dałem trochę bardziej obficie.
Zakładamy prowadnice, poprawiamy elementy gumowe, aby dobrze przylegały.




6. Możemy teraz zamontować klocki.
Zdjęcie dla wielbicieli klocków organicznych- tak wyglądają oryginalne montowane sinterowe klocki Tokico;)

7. Przed zamontowaniem zacisku na motocyklu przesmaruję jeszcze powierzchnie styku klocka smarem miedzianym.
_________________

Ostatnio zmieniony przez dymny Wto 28 Paź, 2014, w całości zmieniany 1 raz  

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
ArkadiuszDZG
[Usunięty]

Wysłany: Sob 19 Sty, 2013   

Dzięki wielkie za fotorelacje, mam jeszcze jedno pytanie jak rozebrać prowadnice? próbowałem nimi poruszać ale jedna nawet nie drgnie a druga porusza się opornie. Zauważyłem jeszcze że jeden z tłoczków czyściłeś papierem ściernym jakiej grubości ? bo w moim przypadku tłoczki mają płytkie wżery od rdzy i zastanawiam się czy wystarczy przeczyścić cienko ziarnistym papierem i wypolerować czy też będę musiał się targnąć na nowy zacisk bądź nowe tłoczki.
 
 
danny 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2011
Pochwał: 6
Posty: 798
Skąd: Poznań / Choszczno
Wysłany: Sob 19 Sty, 2013   

Swietna relacja :padam: :padam:
_________________
Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal)
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob 19 Sty, 2013   

ArkadiuszDZG napisał/a:
Dzięki wielkie za fotorelacje, mam jeszcze jedno pytanie jak rozebrać prowadnice? próbowałem nimi poruszać ale jedna nawet nie drgnie a druga porusza się opornie. Zauważyłem jeszcze że jeden z tłoczków czyściłeś papierem ściernym jakiej grubości ? bo w moim przypadku tłoczki mają płytkie wżery od rdzy i zastanawiam się czy wystarczy przeczyścić cienko ziarnistym papierem i wypolerować czy też będę musiał się targnąć na nowy zacisk bądź nowe tłoczki.


Prowadnice jak widać na zdjęciach niczym nie są przymocowane, wiec je się po prostu wyciąga z zacisku. Może u ciebie ze względu na zabrudzenie, zapieczenie idzie to topornie. ;)

Tłoczki miałem w bardzo dobrym, stanie, bez wżerów, wiec wypolerowałem je pastą lekkościerną Tempo. :) Spróbuj najpierw nią (kosztuje w granicach 8-10zl), bo nawet papier wodny 2000 robi na gładkiej powierzchni tłoczków dużo rysek. Generalnie coś z tymi wżerami musisz zrobić, bo tłoczki mają być gładkie.Wspominałeś, że nie masz osłonek przeciwpyłowych- również przez to może ci się blokować tłoczek w zacisku.

Ja na Twoim miejscu jeśli widziałbym, że prowadnice, gumki, tłoczki do niczego się nie nadają wolałbym kupić coś sensownego-używanego z rocznika powiedzmy >2004.
Do wiosny jeszcze 2-3 miesiące, zacisk nie jest żadnym skomplikowanym układem- wiec zrób to porządnie tak jak ma być- to są w końcu hamulce i na dodatek jedyny przedni zacisk!
:chytry:
 
 
ArkadiuszDZG
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Sty, 2013   

Dzięki za rade zacisk został rozebrany całkowicie i wyczyszczony postanowiłem że kupie komplet nowych uszczelek tłoczek na szczęście ma wżery tyko w górnej części wiec chyba jest do uratowania wszystko przesmaruje i złoże a jak będzie dobrze działało to Super, a jak nie to kupię nowy zacisk bo innej opcji nie ma.
 
 
tholin85 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Pochwał: 8
Posty: 795
Skąd: Kościan
Wysłany: Sro 30 Sty, 2013   

super tutorial

dziś walczyłem z zaciskiem. podałem się o 23.(zalałem wd 40)
nie mogę wyjąc małego tłoczka. Wdusić się wdusił ale sprężarka nie chce go wypchnąć. durzy wyskoczyła.(teraz jest przytrzymywany zaciskiem do drewna)

Czy jak wcisnąłem na maksa nie dochodzi do niego sprzężone powietrze zęby go wypchało?
Jak wyjąć te wnętrza tłoczków?


Juz wiem jak odblokować tłoczek. Podłącze zacisk do układu hamulcowego, duży tłoczek ścisnę zaciskiem i następnie zacznę chamowaci tak zęby wypadł mały:)
Mam nadzieje ze się uda. Relacja wieczorem.
22:51
powyższy sposób zadziałał:) niestety tłoczki pordzewiałe ale już zamówiłem klocki więc będzie reanimacja:)
_________________
jawa 50
gs 500 E
FZS 600
 
 
ArkadiuszDZG
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Lut, 2013   

Gdy rozbierałem mój zacisk też próbowałem wycisnąć tłoczki dużym ciśnieniem ale gdy tłoczki są zapieczone to nie wyjdą, przy ciśnieniu 6 barów nawet się nie ruszały za to po podłączeniu do układu hamulcowe wyszły bez wielkich problemów.Ja ze swoim zaciskiem jeszcze nie skończyłem walczyć niestety zabrakło funduszy na nowe uszczelki przeciw kurzowe ale za to już jedzie do mnie super wzmocniony układ napędowy :) Myślę że na początku następnego tygodnia będę zamawiał uszczelki.Zacisk rozebrałem całkowicie bardzo dokładnie wyczyściłem ściągnąłem wszystkie części gumowe i zacisk wrzuciłem do ropy by usunąć resztę syfu. Leżał 2 tygodnie wyciągnąłem i okazało się że jakiś niby smar który wygląda jak zaschnięty silikon który znajdował się pod uszczelką która zapobiega wyciekaniu płynu hamulcowe o.0 nie zniknął, leżakowanie w ropie nie zrobiło na nim wrażenia :( mam pytanie potrzebuje jakiegoś środka który nie uszkodzi zacisku a rozpuści ten syf. Ma ktoś pomysł co mógłbym użyć-ropa nie zdała egzaminu.
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sro 20 Lut, 2013   

ArkadiuszDZG napisał/a:
mam pytanie potrzebuje jakiegoś środka który nie uszkodzi zacisku a rozpuści ten syf. Ma ktoś pomysł co mógłbym użyć-ropa nie zdała egzaminu.


Najlepiej usunąć mechanicznie. :ok:
Ewentualnie możesz się bawić wszystkimi rozpuszczalnikami (ale nie polecam), które nie niszczą aluminium np. dosyć mocny jest rozpuszczalnik nitro, tylko z nim ostrożnie bo przypadkiem możesz też pozbyć się farby z zacisku.
Kret do rur odpada ;)
_________________

 
 
tholin85 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Pochwał: 8
Posty: 795
Skąd: Kościan
Wysłany: Sro 20 Lut, 2013   

drewniana wykałaczka i hej. ja ozuwam miękkiego śrubokręta, kupujesz najtańszy w markecie byle sie wyginał i delikatnie skrobiesz.
_________________
jawa 50
gs 500 E
FZS 600
 
 
ArkadiuszDZG
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Lut, 2013   

używałem wykałaczki też za bardzo się nie sprawdza, użyłem teraz WD40 popsikałem rowki i spróbuje resztę zeskrobać scyzorykiem tylko muszę uważać żeby nie porysować powierzchni.Mam nadzieje że wszystko będzie szczelne.
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Czw 21 Lut, 2013   

Nafta nie daje rady?
 
 
ArkadiuszDZG
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Lut, 2013   

Niestety resztki tego syfu są zadziwiająco odporne na substancje które normalnie powinny sobie poradzić. Kupiłem zestaw naprawczy oczyściłem zacisk i postanowiłem go pomalować dziś właśnie skończyłem malować i zamierzam zabrać się za składanie zacisku. No i okazało się że nawet z nowymi uszczelkami wyczyszczony przecieka :/ inaczej mówiąc wtopiłem kasę na komplet naprawczy i jestem w dup"e co mnie bardzo irytuje postanowiłem kupić nowy zacisk z 2004r http://moto.allegro.pl/za...3019921578.html mam nadzieje że tym razem wszystko będzie działać jak powinno.
 
 
ArkadiuszDZG
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Mar, 2013   

Niestety muszę napisać nowy post pod moim starym bo najprawdopodobniej nikt nie zauważy edycji postu starego a mam problem, jak pisałem wcześniej mam sporo problemów z hamulcami jak dziś znów posiedziałem trochę przy nich jakimś cudem wyeliminowałem przeciek (choć mam zamiar kupić nowy zacisk) to jednak chciałem sprawdzić czy stary zacisk będzie działał. I wszystko super brak przecieku odpowietrzyłem, tłoczki się wysuwają i tu zonk historia się powtarza tak jak na samym początku gdy kupiłem motocykl tłoczki nie chcą wrócić na swoje miejsce i do tego hamują.Tylko pytanie jak to możliwe skoro zostało wszystko dokładnie wyczyszczone i przesmarowane, i teraz moje przypuszczenia kierują się w stronę pompy od hamulca czy możliwe że jest z nią coś nie tak ? tracę wiarę w to że na początek sezonu wyjadę z garażu co wręcz nie daje mi spać. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Żeby jeszcze bardziej naświetlić sprawę zacisk był złożony z całkowicie nowym kompletem naprawczym,przewód hamulcowy goodridge w stalowym oplocie,grubość tarczy hamulcowej 4mm, zrobiłem też test pompy hamulcowej na końcówkę pustego przewodu hamulcowego przykręconego do pompy nawinąłem woreczek foliowy po czym nacisnąłem na klamkę hamulca wypchało trochę powietrza po czy gdy puściłem klamkę powietrze powróciło do pompy to znaczy że chyba pompa działa choć już sam nie wiem co sądzić.
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013   

ArkadiuszDZG napisał/a:
tłoczki się wysuwają i tu zonk historia się powtarza tak jak na samym początku gdy kupiłem motocykl tłoczki nie chcą wrócić na swoje miejsce i do tego hamują.Tylko pytanie jak to możliwe skoro zostało wszystko dokładnie wyczyszczone i przesmarowane.


Hmm... to ciekawe :niepewny:

Prowadnice też masz wyczyszczone i przesmarowane? Tłoczki ruszają się bez zacięć?
Może masz za dużo płynu hamulcowego w zbiorniczku przy pompie. Nalej tak, żeby było 3/4 okienka i sprawdź.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.