WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Suzuki GS 500E '97 by Exodus
Autor Wiadomość
Exodus 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 543
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 02 Gru, 2012   Suzuki GS 500E '97 by Exodus

Stało się! Do Krakowa zawitał kolejny GS. Po pozytywnych oględzinach przywieziony z Katowic 1.12.2012.
W tym roku zostaną uruchomione kierunkowskazy (prawdopodobnie przełącznik zaśniedział), następnie Suzi zostanie odprowadzona na zimowanie do garażu.
Przyszły sezon rozpocznie się od obowiązkowej wymiany opon oraz standardowych prac przygotowawczych. Ale o tym wkrótce. Najważniejsze, że silnik zdrowy, nic nie cieknie, lagi suche i gładkie, rama prosta.

# Podstawowe dane na start #
Rocznik: '97
Moc: 33kW / 45KM
Przebieg: 35 823km




Zdjęcia autorstwa byłego właściciela.

 
 
 
Ryder
[Usunięty]

Wysłany: Nie 02 Gru, 2012   

Na ładny egzemplarz trafiłeś,widziałem go chyba na allegro o ile się nie mylę :]
 
 
Exodus 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 543
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 02 Gru, 2012   

Nie mylisz się.. Pytałem nawet o niego na forum.. Dokładnie tutaj.. Warto było przejechać kawałek żeby go upolować.. Trochę pracy przede mną żeby go dopieścić.. Ale czego się nie robi dla własnej maszyny.. :)
_________________
Simson S51 '85 Suzuki GS 500E '97 Yamaha FZ6 S2 '08
 
 
andum
[Usunięty]

Wysłany: Nie 02 Gru, 2012   

a jednak ten :) gratuluję i miłej jazdy życzę w sezonie :)
 
 
Exodus 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 543
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 03 Gru, 2012   

Suzi odstawiona na zimowanie do garażu.. Mroźno jej nie będzie.. Teraz pozostaje zbieranie pomysłów oraz funduszy na ich realizowanie.. :)
_________________
Simson S51 '85 Suzuki GS 500E '97 Yamaha FZ6 S2 '08
 
 
Exodus 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 543
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 03 Maj, 2013   

Stało się.. Kilka wolnych dni poświęconych Suzi ujawniło jej dobry stan techniczny.. Z czego jestem niezmiernie zadowolony.. No ale po kolei..



Przegląd odbył się przy przebiegu... wróóóóć... stanie licznika 36 266km..
Po wygodnym ułożeniu się na centralce i klockach Suzi zdjęła kapciuszki..



Jednogłośnie już po zakupie było postanowione, że nadają się jedynie do wymiany.. Kobieta, kilkanaście lat w jednych butach? To niedopuszczalne!



Już następnego dnia pojawiły się piękne, nowiuteńkie Maxxisy! Przy okazji czyszczenie i konserwacja wszystkiego co było pod ręką..



Ale przez ten czas nie było próżnowania.. Do czyszczenia poszły zaciski hamulcowe..



Po oczyszczeniu łańcucha moim oczom ukazał się złoty DID.. Po wyczyszczeniu został nasmarowany olejem przekładniowym..

Wiem, że słabo widać.. Ale jest złoty..


Tylny zacisk hamulcowy też został skrupulatnie wyczyszczony.. W obydwu układach został wymieniony płyn hamulcowy.. Oczywiście DOT4..



Dobrze widzicie.. Suzi same nowe kapciuszki nie wystarczyły.. Trzeba było je jeszcze upiększyć.. Więc czerwone odblaskowe paski pojawiły się dookoła.. Od razu ładniej.. :)
Dodatkowo przód otrzymał nową/używaną tarczę hamulcową (stara miała 3,7mm) oraz nowe klocki.. Teraz wszystko się ładniej prezentuje i lepiej hamuje..



Skoro już stała się ładniejsza to musi się teraz lepiej prowadzić.. Nowe manetki i ciężarki trafiły na kierownicę.. :)



Nastała pora na poważniejsze działania.. Studnia bez dna, zwana zbiornikiem paliwa, poszła na bok i odsłoniła serce maszyny od kolejnej strony.. Przy okazji swobodnego dostępu przeczyszczone zostały wszelakie styki i łączenia elektryki..



W górę poszła pokrywa i rozpoczęła się inspekcja rozrządu oraz luzów zaworowych..



Pozytywnym zaskoczeniem był fakt, że wszystkie cztery wyszły w normie, na poziomie 0,03.. Początkowo szczelinomierz nie chciał współpracować oferując najcieńszy listek 0,04.. Ale chwila dokładnej pracy, pomiar śrubą mikrometryczną i już się 0,03 pojawiło w ofercie..



Jak robić przy silniku to robić.. Gaźniki na stół!



Czyszczenie komory pływakowej z minimalnych ilości brudu..



Zakładamy wszystko z powrotem.. Airbox wyczyszczony, filtr w dobrym stanie więc dobrze przedmuchany i ustawiony na swoje miejsce.. Trzeba przecież odpalić i rozgrzać olej przed wymianą..



Gorąca atmosfera.. A olej już tylko kap kap..



Wymiana filtra na nowy, uszczelka z zestawu również wymieniona.. Wszystko zakręcone, powycierane.. Czas lać nowego Motula!



Wymienione zostały świece, chociaż stare wyglądały ładnie - będą na zapas.. Pomalowanie zostały oba podnóżki oraz klakson.. Wszelkie ślady rdzy są dobrze wyczyszczone i zakonserwowane, żeby mnie nie zjadło nic podczas jazdy.. Miejsce na akumulator wyczyszczone i pomalowanie farbą, która nie aż tak łatwo się podda oparom kwasu.. Nasmarowane są wszystkie linki - profilaktycznie.. Wymienionych zostało kilka śrub/wkrętów które przez poprzednich majsterkowiczów zostało zgubionych i zastąpionych tym co było pod ręką..

Na tym zakończyły się moje dotychczasowe majówkowe działania przy GSie.. Kilka z wymienionych rzeczy..



A na koniec ku chwale naszego forum!



Pozostaje mi jeszcze do zrobienia synchronizacja gaźników, wymiana tylnej tarczy i klocków (w czasie prac okazała się jednak zbyt nierówna żeby ryzykować dłuższą jazdę na niej) oraz jeszcze troszkę upiększania: malowanie kolektorów oraz oddanie baku do lakiernika na odświeżenie.. Prawdopodobnie pokuszę się jeszcze o prace nad zegarami.. Białe tarcze + niebieskie podświetlenie + niepodświetlana wskazówka = zgadywanie prędkości po ciemku..

Na co dzień Suzi stoi w garażu, nic na nią nie kapie ani nie pada..

Mam nadzieję, że wiele kilometrów przed nami.. :)
 
_________________
Simson S51 '85 Suzuki GS 500E '97 Yamaha FZ6 S2 '08
 
 
yaszczi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 3289
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: Pią 03 Maj, 2013   

No i pięknie :D
_________________
szatan, zło i patologia...
 
 
marcinlbn18 


Wiek: 34
Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 78
Skąd: Lublin
  Wysłany: Pią 03 Maj, 2013   

Uwielbiam czytać oglądać i czytać takie fotorelacje:) kawał roboty, szacunek :cool: [/quote]
_________________

 
 
 
pawulon40 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 57
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 409
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 03 Maj, 2013   

Kawał dobrej roboty Powodzenia szerokości i przyczepności ;) :)
_________________
pawulo40
 
 
Septimus 


Model GSa: Planuję GSa
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 13
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pią 03 Maj, 2013   

Widać od razu że GSka w dobrych rękach ;)
 
 
Marcin ADHD 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 59
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: Sob 04 Maj, 2013   

O zadbany sprzet i opis tez obszerny :)
 
 
misiorek 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 248
Skąd: Bielsko
Wysłany: Sob 04 Maj, 2013   

duży plus za smarowanie łańcucha olejem przekładniowym:)
polecam każdemu, kto waha się czym smarować
ja posiadam olej przekładniowy zbliżony składem do Hipola, smaruję łańcuch średnio co 350km, ale dość skromnie, tak żeby przypomnieć kiecie, że o nią dbam ;)
efekt? po przejechaniu 600km nie zauważyłem zwiększania się luzu na łańcuchu, oby tak dalej
_________________
5*
 
 
Julita
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Maj, 2013   

Jak miło było to wszystko czytać. Super, że masz takie podejście do sprzętu. O swoją Panią trzeba dbać :-)
 
 
Mister_Greg 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 43
Skąd: Wyspy Brytyjskie
Wysłany: Sro 08 Maj, 2013   

I ja się dołączam do pochwał.
Znowu ktoś kto porządnie dba o maszynę.
Żeby wszyscy tak chcieli dbać, to aż przyjemnie by się kupowało używki od innych.
Przyczepności życzę :)
 
 
Exodus 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 543
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 08 Maj, 2013   

Ostatnia wycieczka najwyraźniej lekko zaskoczyła Suzi.. 320km w trasie spowodowało, że lekko się spociła.. Szybko zidentyfikowana nieszczelność napinacza łańcuszka rozrządu i zamiast silikonu, który był tam nałożony przez poprzedniego majsterkowicza znalazła się tam wycięta pod wymiary ze specjalnego kartonu (preszpan) uszczelka.. Napuszczona została następnie olejem żeby idealnie przylegała i pełniła dobrze swoją funkcję..


Oby to był celny strzał.. :)



Tyle z newsów mechanicznych.. Odnośnie kwestii estetycznych nadchodzi odświeżenie.. Zbyt wiele zarysowań, odprysków lakieru i nieudolnych prób maskowań tych problemów przez poprzednich właścicieli.. Wożenie tankbaga bez żadnych osłon magnesów itp itd.. Bak oraz zadupki przeżyją drugą młodość.. Trafi na nie nowy Candy Antares Red.. Oby efekt pracy Szymona był równie perfekcyjny jak opisy polecających go osób.. :)
_________________
Simson S51 '85 Suzuki GS 500E '97 Yamaha FZ6 S2 '08
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.