Otóż po ostatniej jeździe wyczerpałem rezerwę praktycznie do sucha, gdy na stacji zajrzałem do baku było tam najwyżej około 1 l na dnie, zabrałem się za tankowanie i ku mojemu zdziwieniu pod sam korek weszło tylko 13l
Nie mniej zdziwił mnie fakt, że na rezerwie zrobiłem 100km.
Odpowiedz do tematu
: Mała pojemność baku?
:
W przedliftowcach rezerwa to bodajże 3,5 l także prawie 100 km da się nakulać.
Co do pojemności baku, 14 L to faktycznie mało, starsze modele miały 17, a przecież po lifcie 20ścia...
Co do pojemności baku, 14 L to faktycznie mało, starsze modele miały 17, a przecież po lifcie 20ścia...
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
==\/==
Podróż dookoła świata
Podróż dookoła świata
:
I tu wchodzi w grę "ciurkanie" do baku. Już nie raz ze Studim udowadnialiśmy, że lejąc do motocykla postawionego w pionie (ale nie na Centralce) możemy wlać dobre 2l powoli ciurkając, mimo że teoretycznie benzyna jest już przy odpowietrzniku.
:
W takim razie rzeczywiście będę musiał jeszcze to sprawdzić, bo lałem pod koniec już dosyć wolno, ale może jeszcze bym tam rzeczywiście wcisnął odrobinę więcej. A tankuję zawsze na centralce, więc może ten niewielki kąt tez ma znaczenie.
:
To ja mam pytanie - gdzie jest upust nadmiaru nalanej benzyny w baku? Czy to jest na górze wlewu, czy gdzieś indziej zakamuflowane?
Bo zazwyczaj kończę tankowanie jak benzyna dojdzie do dolnej blaszki wlewu. Kiedyś ciurkałem powolutku i wchodziło dalej, to zacząłem się zastanawiać czy to mi już gdzieś nie spływa
Ale jak mówisz że naciurkać można kilka litrów to chyba znam odpowiedź
Bo zazwyczaj kończę tankowanie jak benzyna dojdzie do dolnej blaszki wlewu. Kiedyś ciurkałem powolutku i wchodziło dalej, to zacząłem się zastanawiać czy to mi już gdzieś nie spływa
Ale jak mówisz że naciurkać można kilka litrów to chyba znam odpowiedź
:
Otwór upustowy jest jeszcze nieco wyżej, obok otworu wlewu, dobrze go widać po podniesieniu klapki .
:
Dokładnie mówiąc nie jest to otwór upustowy, a raczej odprowadzenie skroplin deszczowych lub rozlanego paliwa, które może sie tam znaleźć, pełni on też rolę odpowietrzenia bo skoro z baku paliwo spływa grawitacyjnie a nie jest zasysane to jakoś ta przestrzeń musi się wypełniać powietrzem, próżni tam raczej nie ma.
Można to zaobserwować zwłaszcza w poliftowych gdzie do "dziury zalewowej" włożona jest blacha z zwężką zapobiegająca wlaniu niewłaściwego paliwa (w teorii).
A całe te zjawisko wynika z zasady naczyń połączonych, bo wlew paliwa kończy się (dolna krawędź) poniżej górnej części zbiornika, więc lejąc w ostatniej fazie paliwo rozlewa się powoli po górnej części zbiornika jednocześnie wypychając powietrze zgromadzone powyżej poziomu wlewu.
Pojemność 17l lub 20l (zależnie od modelu) jest pojemnością teoretyczną gdy zalejemy zbiornik w 100%
Bellator napisał/a: |
Otwór upustowy jest jeszcze nieco wyżej |
Dokładnie mówiąc nie jest to otwór upustowy, a raczej odprowadzenie skroplin deszczowych lub rozlanego paliwa, które może sie tam znaleźć, pełni on też rolę odpowietrzenia bo skoro z baku paliwo spływa grawitacyjnie a nie jest zasysane to jakoś ta przestrzeń musi się wypełniać powietrzem, próżni tam raczej nie ma.
Irys napisał/a: |
I tu wchodzi w grę "ciurkanie" do baku. Już nie raz ze Studim udowadnialiśmy, że lejąc do motocykla postawionego w pionie (ale nie na Centralce) możemy wlać dobre 2l powoli ciurkając |
Można to zaobserwować zwłaszcza w poliftowych gdzie do "dziury zalewowej" włożona jest blacha z zwężką zapobiegająca wlaniu niewłaściwego paliwa (w teorii).
A całe te zjawisko wynika z zasady naczyń połączonych, bo wlew paliwa kończy się (dolna krawędź) poniżej górnej części zbiornika, więc lejąc w ostatniej fazie paliwo rozlewa się powoli po górnej części zbiornika jednocześnie wypychając powietrze zgromadzone powyżej poziomu wlewu.
Pojemność 17l lub 20l (zależnie od modelu) jest pojemnością teoretyczną gdy zalejemy zbiornik w 100%
:
Odkopię temat dotyczący pojemności baku.
Czytając wiele tematów na necie znalazłem kilkakrotnie w wypowiedziach że pojemność baku wynosi 15l w niektórych egzemplarzach,i w tym wypadku 3,5l rezerwy.
Zaciekawiło mnie to bardzo,dlatego pojechałem zatankować pod korek (na rezerwie miałem przelatane 26km),do baku zmieściło się tylko 12,54l ,jeżeli licząc że bak ma 15l to musiało mi zostać w baku jeszcze 2,5l paliwa (rezerwa ma 3,5l) co jest bardzo możliwe bo ten dystans był pokonany bardzo delikatnie i jednym ciągiem (w przypadku 15l baku spalanie 3,84l/100km).
Szukam potwierdzonych informacji jak to dokładnie jest z tą pojemnością baku i rezerwy,szukałem po serwisówkach i innych forach i ile wypowiedzi tyle opini
Czytając wiele tematów na necie znalazłem kilkakrotnie w wypowiedziach że pojemność baku wynosi 15l w niektórych egzemplarzach,i w tym wypadku 3,5l rezerwy.
Zaciekawiło mnie to bardzo,dlatego pojechałem zatankować pod korek (na rezerwie miałem przelatane 26km),do baku zmieściło się tylko 12,54l ,jeżeli licząc że bak ma 15l to musiało mi zostać w baku jeszcze 2,5l paliwa (rezerwa ma 3,5l) co jest bardzo możliwe bo ten dystans był pokonany bardzo delikatnie i jednym ciągiem (w przypadku 15l baku spalanie 3,84l/100km).
Szukam potwierdzonych informacji jak to dokładnie jest z tą pojemnością baku i rezerwy,szukałem po serwisówkach i innych forach i ile wypowiedzi tyle opini
:
Mam tak samo, tankuje między 10-12l zależy ile przejadę na rezerwie.
:
Machu
Podajmy jeszcze rok produkcji,mój egzemplarz jest z 94"
Podajmy jeszcze rok produkcji,mój egzemplarz jest z 94"
:
Ja mam 93/94 i po wypaleniu do dna (wszystko się nie wypala, zostają może ze 2 setki) zmieściłem 14,87l "ciurkając" baardzo długo.
:
Emeryt z 1989r załadowuje z gaźnikami razem 17,4litra. Raz mi 1km przed stacją zabrakło paliwa i jak dopchałem taki wynik mi się ukazał. Do rezerwy przeważnie robię 300km na rezerwie max 100km udało mi się zrobić i jeszcze trochę mi na dnie zostało ale moto już straszni się muliło i dławiło w trakcie jazdy, z 10km może i by się mi udało zrobić. Gdyby tak oszczędnie postępować z manetką i nie studzić moto to do 450km na zbiorniku myślę że udało by się mi zrobić. 400 to spokojnie.
[ Dodano: Nie 05 Sie, 2012 ]
To dziwne bo ja tankowałem tak i tak i mi zawsze więcej wchodziło na centralce jak na kołach. A to na skutek nachylonego lekko zbiornika do przodu. Powietrze miało ujście ze zbiornika lepsze. Po zatankowaniu nawet do 2 l więcej pcham przez taka zabawę trochę marudną zreszto.
[ Dodano: Nie 05 Sie, 2012 ]
Irys napisał/a: |
I tu wchodzi w grę "ciurkanie" do baku. Już nie raz ze Studim udowadnialiśmy, że lejąc do motocykla postawionego w pionie (ale nie na Centralce) możemy wlać dobre 2l powoli ciurkając, mimo że teoretycznie benzyna jest już przy odpowietrzniku. |
To dziwne bo ja tankowałem tak i tak i mi zawsze więcej wchodziło na centralce jak na kołach. A to na skutek nachylonego lekko zbiornika do przodu. Powietrze miało ujście ze zbiornika lepsze. Po zatankowaniu nawet do 2 l więcej pcham przez taka zabawę trochę marudną zreszto.
Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
:
Być może sprzeczne informacje o pojemności zbiornika wynikają z tego, że większość informacji tłumaczona jest z angielskiego - dokładniej ze stron amerykańskich. Jeśli popatrzymy dokładnie w parametry np. model z roku '90 to zobaczymy, że GS ma zbiornik pojemności 17l lub w wersji E-33 15l z rezerwą 3.5l. Model E-33 to model robiony na niektóre regiony Stanów Zjednoczonych np. na Californię.
Analogicznie jest w poliftowym z pojemnością 20l i 18l na US California.
A to aby zbadać ile litrów ma zbiornik, należało by go zdemontować, całkowicie opróżnić a następnie zalać pod korek, w każdym innym wypadku nigdy nie mamy pewności ile tak naprawdę paliwa pozostało.
Ja tankując GS'a już na rezerwie tankowałem ok. 14l - 15l co przy rezerwie w poliftowym daje ~19l czyli można przyjąć iż istotnie mam 20l zbiornik, analogicznie może być w przedliftowym.
Analogicznie jest w poliftowym z pojemnością 20l i 18l na US California.
A to aby zbadać ile litrów ma zbiornik, należało by go zdemontować, całkowicie opróżnić a następnie zalać pod korek, w każdym innym wypadku nigdy nie mamy pewności ile tak naprawdę paliwa pozostało.
Ja tankując GS'a już na rezerwie tankowałem ok. 14l - 15l co przy rezerwie w poliftowym daje ~19l czyli można przyjąć iż istotnie mam 20l zbiornik, analogicznie może być w przedliftowym.
:
Nawet na ramie mam gdzieś nalepkę E-33 nie wiem czy to chodzi o tą wersje czy może jakieś normy
Były w tej wersji jeszcze jakieś zmiany?
Ostatnio zmieniony przez Ryder Nie 05 Sie, 2012, w całości zmieniany 1 raz
studi napisał/a: |
Być może sprzeczne informacje o pojemności zbiornika wynikają z tego, że większość informacji tłumaczona jest z angielskiego - dokładniej ze stron amerykańskich. Jeśli popatrzymy dokładnie w parametry np. model z roku '90 to zobaczymy, że GS ma zbiornik pojemności 17l lub w wersji E-33 15l z rezerwą 3.5l. Model E-33 to model robiony na niektóre regiony Stanów Zjednoczonych np. na Californię.
Analogicznie jest w poliftowym z pojemnością 20l i 18l na US California. A to aby zbadać ile litrów ma zbiornik, należało by go zdemontować, całkowicie opróżnić a następnie zalać pod korek, w każdym innym wypadku nigdy nie mamy pewności ile tak naprawdę paliwa pozostało. Ja tankując GS'a już na rezerwie tankowałem ok. 14l - 15l co przy rezerwie w poliftowym daje ~19l czyli można przyjąć iż istotnie mam 20l zbiornik, analogicznie może być w przedliftowym. |
Nawet na ramie mam gdzieś nalepkę E-33 nie wiem czy to chodzi o tą wersje czy może jakieś normy
Były w tej wersji jeszcze jakieś zmiany?
Ostatnio zmieniony przez Ryder Nie 05 Sie, 2012, w całości zmieniany 1 raz
:
Odpowiedz do tematu
No tak, koło tabliczki znamionowej są te nalepki. Niektórzy mają jedną, niektórzy dwie. A no i moje moto nie jest z Californi xD