|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Tuning i akcesoria - Przednia żarówka
Prayer - Sob 12 Kwi, 2008 Temat postu: Przednia żarówka Słuchajcie, czy ktoś z Was wie, jaka żarówka jest montowana w przedniej lampie? Noszę się z zamiarem wymiany, ponieważ w dzień praktycznie mnie nie widać. Czy żarówka Philips Blue Vision będzie pasowała?
pootietang - Sob 12 Kwi, 2008
H4
hubertgontarz - Nie 13 Kwi, 2008
55/60W
nie oczekuj cudów w poprawie widoczności.
Jeżeli chcesz być bardziej widoczny to kamizelkę odblaskową noś.
Sc0uT - Nie 13 Kwi, 2008
Ja wczesniej mialem jakiegos pseudo xenona ale 90/100w !
Swieciła po prostu rewelacyjne ! Jak jechalismyz kumplami w grupie, jak juz sie sciemnialo, to ryczeli po mnie, zebym jehcal na postojówkach, bo cholernie im ppo lusterkach wali a jechalem na zwyklych swiatlach raz zarzucilem dlugie jak jechalem za ojcem, to potem mi powiedzial, ze chodzby a aucie swiatlo zaswiecil tak jasno bylo, a tak go oslepiało, ze hoho....
Co z tego, ze ta zarowka byla super, jesli spaliła mi regulator i stopiła troche kostki w przedniej lampie, co chwile paliły mi sie kontrolki z dlugich swiatel i stop ? Dobrze, ze nie uszkodziła mi uzwojenia alternatora regler wymienilem, zarowke tez i juz wszystko jest ok.
Robcio - Nie 13 Kwi, 2008
Moze byc Blue Vision, ma byc H4.
U siebie mam OSRAM Cool Blue, nie jest jakas niebieska, ale swiatlo duzo lepsze od zwyklej, bardziej biale, zimne. Osobiscie polecam jakas lepsza zarowke, roznica w stosunku do zwyklej jest wyraznie zauwazalna - zwykla byla jakas taka zolta.
Zdrowka! R. :wink:
Azi - Nie 13 Kwi, 2008
Ja mialem kiedys w puszcze zarowki Ice Blue, myslalem ze to bedzie kupa, a okazaly sie naprawde dobre, dawaly wiecej swiatla barwy śnieznobialej teraz juz ich jakos nie widze nigdzie na sprzedaz :roll:
A moze zeby nie zakladac nowego tematu zapytam:
czy postojowka przod i podswietlanie licznika to takie same zarowki?? 5W bez cokoła?? chcialbym se zapodac niebieskie w liczniki i bialy postój.
pootietang - Nie 13 Kwi, 2008
nie są o ile pamiętam, z metalową oprawką są w lampie.
Sc0uT - Nie 13 Kwi, 2008
Całkiem inne zarówki to są.
Plaster - Nie 13 Kwi, 2008
a moze zeby byc lepiej widzianym w dzien warto jezdzic na dlugich swiatlach bo wiem ze jest spora grupa motonitow ktorzy tak wlasnie robia.
Yarccom - Nie 13 Kwi, 2008
ja smigam na długich
a zarówkę mam własnie niebieskawą typu Blue Vision mocno rzuca sie w oczy opinia od innych motonitów i kierowców
Prayer - Nie 20 Kwi, 2008
Wymieniłem żarówkę. Daje dużo mocniejsze i bardziej wyraźne światło, niż stara. Najprawdpodobniej dni tamtej zbliżały się ku końcowi. Teraz mam elegancką, śnieżnobiałą z lekkim odcieniem niebieskiej poświatę
Co do jazdy na długich, czy nie za bardzo obciąża to akumulator?
Azi - Nie 20 Kwi, 2008
Prayer napisał/a: |
Co do jazdy na długich, czy nie za bardzo obciąża to akumulator? |
Nie.
Jaka zarowke kupiles?
Yarccom - Nie 20 Kwi, 2008
Prayer zawsze mozesz sobie sprawdzić jakie masz ładowania akku przy obciązeniu
jak ładowanie ok to nie ma sie co przejmowac
Brosik - Pon 01 Mar, 2010
Jakiej firmy żarówkę polecacie do GSa ?
Philips (MotoVision, BlueVision), Bosch ?
Irek - Pon 01 Mar, 2010
Zółty (złoty) Philips- najlepsze żarówki.
studi - Pon 01 Mar, 2010
Ja używam Philips X-Treme Power Moto -> http://www.lighting.phili...ighting&lang=en
Niezwykle jasna żarówka halogenowa produkcji Philips, dająca ponad 80% bielsze światło niż tradycyjne żarówki oraz zwiększają stożek światła o 10 - 20 m
leon - Pon 01 Mar, 2010
BOSH PLUS 60
Miałem taką w GSie, obecnie mam w SVce. Sporo jeżdżę w nocy i stwierdzam, że różnica między w/w Boshem, a oryginałem jest ogromna! Żarówka ma normalne światło, bez zbędnych bajerów typu poświata w kolorze jakimś tam . Cena coś około 30-35zł szt . Polecam!
Brosik - Czw 04 Mar, 2010
Też jestem właśnie skłonny ku Boschowi. Śmiga ktoś na żarówce Bosch H4 Pure Light ?
tmi - Czw 04 Mar, 2010
Są żarówki firmy Tungsram, +60 i +90% może takie?, philipsy czy osram są jednak trochę za drogie.
Jakbym miał kupować to własnie takie.
pubuss - Pią 05 Mar, 2010
Ja prześmigałem cały poprzedni sezon na MotoVision. Rewelacja, pamiętam, że po zmianie ze zwykłej żarówy przeżyłem szok
X-Treme Power Moto ponoć jeszcze lepiej świeci (ale nie ma pomarańczowej poświaty na reflektorze ), więc może będę ją testował w tym sezonie Się zobaczy, studi mi pokaże jak z lampy świeci i się zastanowię Na dobrym (i legalnym) oświetleniu nie ma co oszczędzać 15zł.
tmi - Pią 05 Mar, 2010
pubuss napisał/a: | Na dobrym (i legalnym) oświetleniu nie ma co oszczędzać 15zł. |
Niekiedy nie ma też co przepłacać 15 zł za firme.
Brosik - Sob 06 Mar, 2010
leon napisał/a: | BOSH PLUS 60 |
Zakupiłem tego Boscha, zobaczymy jak się spisze.
Dzięki za pomoc
pubuss - Pon 08 Mar, 2010
tmi napisał/a: | Niekiedy nie ma też co przepłacać 15 zł za firme. |
Niekiedy nie ma co uważać, że produkt markowy jest przereklamowany i warto wypróbować przed wydaniem opinii.
Zresztą, ja swoją kupiłem za 28zł. Cena była akceptowalna. Teraz na allegro masz za 24zł.
Poza tym, może jestem w mniejszości, ale każdy tańszy zakup wiązał się z szybką wymianą na ten droższy. Więc prostą drogą dedukcji przestałem oszczędzać kilka złotych, bo zawsze w efekcie końcowym wydawałem grubo więcej
sawik - Pon 08 Mar, 2010
nie da się ukryć ze markowy sprzęt ma zalety
chyba większość już dorosła do tego żeby przestać gadać o przepłacaniu za firmę
firma to firma -- zawsze coś co ma nazwę jest lepsze od chińskego badziewia
pracuję w firmie która nazwę ma i wiem co mówię
same procedury robią jakość
tmi - Pon 08 Mar, 2010
Firmowy produkt nie zawsze jest najwyższej jakości, przykład z żarówek: Philips Blue Vision, jednym świecą miesiącami, innym padają po kilku tygodniach.
Tańsze nie znaczy gorsze, często tańsze jest równie dobre jakościowo ale tańsze bo po prostu mniej płaci się za firmę. Jeśli chodzi o żarówki to można zaufać takim firmom jak Osram, Philips czy Bosch ale również i tym tańszym które również robią doskonałe żarówki - Tungsram czy Narva. To nie są firmy wzięte z kosmosu made in china tylko firmy mające spore doświadczenie.
Irek - Pon 08 Mar, 2010
Trwałość żarówki często nie jest związana z jej wykonaniem i jakością.
Może być coś spieprzone w okablowaniu, pójdzie przebicie, czy inny diabeł i po żarówce.
Najważniejsza jest barwa światła i jego natężenie.
Ostatnio wszyscy sie o wszystko na forum wykłócają
emilien - Sro 21 Kwi, 2010
A myślał ktoś może o bi-xenon
Kubunia - Sro 21 Kwi, 2010
emilien napisał/a: | A myślał ktoś może o bi-xenon |
Przeczytaj ten cały wątek to będziesz wiedział co i jak http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=386
Paulo - Czw 22 Kwi, 2010
Ja mogę dodać, że NIE polecam żarówek GE Sportlight... świeciły rewelacyjnie, ale jedną pocieszyłem się dwa tygonie, drugą miesiąc ekspresowo padły żarniki mijania. Przypuszczam, że gdybym jeździł na długich, spotkałby je ten sam los...
simin - Czw 08 Mar, 2012
Odkopie temat z szybkim pytaniem:
Co sądzicie o żarówkach
http://oswietlenia.com/za...vision-box.html
Czy dedykowanie do moto to czysty chwyt marketingowy czy są jakoś lepiej dostosowane do 2oo?
Lepiej zainwestować w http://oswietlenia.com/ph...-w-blister.html czy w/w moto vision?
perlin38 - Czw 08 Mar, 2012
Skoro był odkop to sie dołącze. Czytałem temat ale minął juz jakiś czas moze jakies nowe żarówki wymyślili.
Czy teraz polecacie jakies inne żarówki czy te co były podawane wcześniej?
ziomek4000 - Czw 08 Mar, 2012
ja mam pytanie jakie oznaczenie ma żarówka pozycyjna z przodu? chciałem wymienić na diodę ale nie wiem jakiej szukać.
DJ Rafus - Pią 09 Mar, 2012
Podłączam się pod pytanie, jakie żarówki polecacie obecnie, czy coś się zmieniło, coś nowego weszło na rynek?
ziomek4000 napisał/a: | ja mam pytanie jakie oznaczenie ma żarówka pozycyjna z przodu? chciałem wymienić na diodę ale nie wiem jakiej szukać. |
O ile dobrze pamiętam jest tam żarówka W5W.
ziomek4000 - Pią 09 Mar, 2012
niestety źle pamiętasz. może wieczorem przejdę się do garażu i wymontuję tą żarówkę żeby sprawdzić.
studi - Pią 09 Mar, 2012
W5W jest na pewno w F'ce niestety nie wiem jaka jest w E
bartek2801 - Pią 09 Mar, 2012
u mnie w wersji E z 1992 r jest żarówka t4w
ziomek4000 - Pią 09 Mar, 2012
przed chwilą byłem w garażu i miałem właśnie pisać też mam taką wsadzoną. teraz już wiem jakich diód szukać
DJ Rafus - Pią 09 Mar, 2012
A to wybacz za wprowadzenie w błąd A odnośnie żarówek H4 ktoś coś poleci?
pavlick - Pią 09 Mar, 2012
osram night breakery
studi - Pią 09 Mar, 2012
DJ Rafus napisał/a: | A odnośnie żarówek H4 ktoś coś poleci |
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?p=71870#71870
DJ Rafus - Pią 09 Mar, 2012
Oj tam To czytałem ale to było np "Pon 01 Mar, 2010". Minęły 2 lata, pytałem czy coś się zmieniło, czy ktoś może polecić coś nowego czy dalej bez zmian. Studi odnosze wrażenie jakbyś chciał mi udowodnić że nie czytam postów w danym temacie
studi - Pią 09 Mar, 2012
DJ Rafus napisał/a: | Studi odnosze wrażenie jakbyś chciał mi udowodnić że nie czytam postów w danym temacie |
Akurat w tym wypadku chcę powiedzieć, że używam tej żarówki, jest cały czas produkowana, choć od połowy zeszłego roku już 2-ga generacja i jest zajebista, osramów night breakerów używam w puszce i też są nie najgorsze, co do tego philipsa to ma bardzo jasne i białe światło, ale nie jest to żaden xenon-like
bartek2801 - Sob 10 Mar, 2012
polecam troszkę tańszą alternatywę unitec h4 xenon mega white
sam takiej używam już w drugim moto i światła są zaje... za taka kasę naprawdę polecam światło jest bielutkie i bardzo mocne
RedShadow - Sob 26 Maj, 2012
patbaj napisał/a: | wszystko inne to lipa |
Chciałeś chyba napisać że wszystko inne co wzięli do tego testu, bo kilku żarówek ogólnie polecanych w ogóle tam nie ma.
maruder07 - Sob 26 Maj, 2012
ja wczoraj zauważyłem u siebie że moja przednia żarówka wraz z podświetleniem liczników po wyżej 4tyś obr pulsuje (tylne żarówki świecą równo), światło lekko przygasa i drży. Po niżej 4tyś jest dobrze, świeci jasno bez pulsowania. Ładowanie aku jest na poziomie 14,2 - 14,6 V wiec prawidłowe.
Jakieś pomysły??
claudii - Czw 23 Sie, 2012
u mnie też pulsuje przy dodawaniu i odejmowaniu gazu, to normalne?
maruder07 - Czw 23 Sie, 2012
Regiel, walnięty prawdopodobnie. Ja u siebie zmieniłem i jest zarąbiście. Nic nie pulsuje i nie dusi się przy szybszej jeździe. Przedtem miałem tak że jak leciałem 140-160km/h to po 5-7km zaczynał mi się dławić i przygasać na skutek zaniku prądu i zbyt małego napięcia na cewkach. Brak ładowania (niewystarczające) w zakresie 4-8tyś/obr i akumulator traci moc po pewnym okresie pracy. Wymieniłem regla, i cyka po dziś dzień już 5 000km żadnych problemów z elektryką nawet podczas obciążeń dużych w trasie i pałowania na autostradach to nic się nie działo z elektryką.
konradkj - Sob 09 Lut, 2013
A jak w ogóle zmienić żarówkę? bo mi się przepaliła. Odkręcałem taką długą śrubkę, ale nie mogłem wyjąć tego szkła
Machu - Sob 09 Lut, 2013
Długa śrubka ze sprężynką służy do regulacji kąta reflektora.
Piter - Sob 09 Lut, 2013
Dokladnie jak pisze Machu tam masz taki gumowy kapturek i pod nim jest zarowka a po wszystkim wyreguluj ta srubka reflektor bys po oczach komus z naprzeciwka nie swiecil
konradkj - Sob 09 Lut, 2013
Czy moglibyście wytłumaczyć po kolei jak się do tego zabrać? bo ja tylko wykręcałem tę długą śrubkę, a nie chciał bym czegoś popsuć.
simin - Sob 09 Lut, 2013
Masz 2 śrubki od spodu w tej czarnej obudowie (nr 13 na schemacie - tylko zdaje się że jest przycięty obrazek bo o ile pamiętam powinny być 2 po 1 na stronę).
Jak je wykręcisz wyjdzie ci klosz lampy razem ze srebrną obwódką, i będziesz miał dostęp do żarówek.
konradkj - Nie 10 Lut, 2013
a jak teraz wyjąć tę żarówkę z tego pokrowca? bo postojowa wyszła ładnie, a z tego pokrowca to się męczyłem i nie wyszła.
simin - Nie 10 Lut, 2013
Odczepiasz kostkę, zdejmujesz gumową osłonkę i odhaczasz drucik trzymający żarówkę na miejscu.
daker - Sob 01 Cze, 2013
Witam Panowie
Chciałem się przywitac bo jestem tu nowy i podłączyć się do tematu. Ostatnio wymieniałem żarówkę w przednim reflektorze bo na mijania spaliło się włókno i przed umieszczeniem jej w kloszu sprawdziłem czy świeci na mijania i drogowych (moja wersja Gs z jednym reflektorem 2005 r bez owiewek). Po zmianie z mijania na drogowe świecą się dwa włókna czyli mijania i drogowe. Czy tak ma być czy tylko ma się świecić włókno od drogowych. Nigdy tego nie sprawdzałem bo nie było potrzeby demontażu żarówki.
JureX - Sob 01 Cze, 2013
Cytat: | Po zmianie z mijania na drogowe świecą się dwa włókna czyli mijania i drogowe. Czy tak ma być czy tylko ma się świecić włókno od drogowych. |
Masz kolego zwarcie, prawdopodobnie w lampie. Odkręć klosz i poruszaj przewodami, jeśli zacznie co iskrzyć to tam jest problem.
daker - Sob 01 Cze, 2013
Właśnie w tym problem, że ta sytuacja wydawała mi się dziwna i sprawdziłem wszystkie kostki w obudowie lampy i żadnych dziwnych połączeń typu luźne. Wszystko wygląda OK. Posiłkowałem się również schematem jakie kolory przewodów idą do żarówki. Od lewej masa biało - czarny, środkowy mijania biały i prawy drogowe żółty. Kontrolka od drogowych oczywiście się świeci po zmianie na drogowe.
Gs-a mam od roku i możliwe,że było tak od zakupu bo drogowych praktycznie nie używam a stwierdziłem to przy wymianie żarówki.
JureX - Sob 01 Cze, 2013
Widzę, że czytasz schemat to trochę kumasz temat. Nikt ci nie pomoże przez internet. Musisz użyć miernika, jeśli nie masz to zrób sobie kontrolkę z żarówki i dwóch kabelków. Ale jak się świecą dwa włókna to masz pozamieniane przewody w zasilaniu tej żarówki. Możesz to zrobić metodą prób i błędów trzech kabelków dochodzących do żarówki.
studi - Nie 02 Cze, 2013
JureX napisał/a: | Ale jak się świecą dwa włókna to masz pozamieniane przewody w zasilaniu tej żarówki. Możesz to zrobić metodą prób i błędów trzech kabelków dochodzących do żarówki. |
Jeśli jest tak jak mówisz, czyli pozamieniane przewody, to żarówka świecąc oboma włuknami świeciła by dużo ciemniej bo włókna były by w szereg.
Jeśli przewody w lampie są ok, pozostaje sprawdzić przełącznik zespolony w lewej manetce gdyż: przełączenie trwałe z mijana na drogowe powinno przełączyć włókna (jedno gaśnie drugie się zapala) natomiast naciśnięcie "poganiacza" dołącza włókno świateł drogowych bez wyłączania świateł mijania. Jeśli coś tam zostało namieszane być może jest sytuacja taka, że zarówno "poganiacz" jak i klawisz trwałego przełączenia dołączają włókno ale nie odłączają świateł mijania.
daker - Nie 02 Cze, 2013
Zarówno mijania i drogowe świecą się bardzo jasno co świadczy o połącznieu równoległym dwóch włókien podczas zmiany na drogowe.
Prawdopodobnie jest coś z przełącznikiem bo "szperacz" działa prawidłowo czyli w momencie wciśnięcia świecą się dwa włókna.
Na chwilę obecną nic więcej nie robiłem bo jakoś temperatury jakby jesienne a moto garażuje pod zadaszeniem. Sprawdzę przełącznik i dam znać jakie są efekty.
[ Dodano: Pon 03 Cze, 2013 ]
Zlokalizowałem dzisiaj w przedniej lampie kostkę która jest podpięta pod przełącznik świateł . Posiłkując się schematem instalacji sprawdziłem które to przewody i co się okazało. Po odizolowaniu wiązki przewodów przy kostce zmostkowane (zlutowane) były dwa przewody. Zasilający + do przełącznika z przewodem do świateł mijania . Dawało to wspomniany efekt, że po zmianie na drogowe nie wyłączało mijania a załączało dodatkowe włókno od drogowych. W sumie to na drogowych sam przód ciągnął 115W. Wydaje mi się, że chyba poprzedni właściciel chciał mieć ostre światła na długich lub cudował z podwójną lampą. Po rozdzieleniu przewodów wszystko jest już ok. Zmiana świateł działa jak powinna.
Wszystkim dziękuję za pomoc i do zobaczenia na trasie Jeżeli macie problemy z ładowanie to pytajcie śmiało bo poprzedniego sezonu zjadłem na tym zęby
L - Sob 26 Paź, 2013
To i ja wrzuce swoje 3 grosze
co myslicie o czyms takim? http://allegro.pl/zarowki...3644101242.html nadaje sie to do czegos w ogole?
studi - Nie 27 Paź, 2013
IMHO widzę tu kilka problemów natury funkcjonalnej oraz prawnej
- żarówka nie posiada homologacji więc ... brak przeglądu, twoja wina w przypadku zdarzenia drogowego gdzie mogło dojść do olśnienia kierowcy jadącego z przeciwka, zatrzymany dowód rejestracyjny
- żarówka świeci całą powierzchnią a więc odpowiada TYLKO części drogowej żarówki H4, zresztą na zagranicznych stronach wyraźnie widnieje informacja że tylko do świateł przeciwmgłowych lub do jazdy dziennej
- brak uformowania wiązki świateł mijania poprzez przesłonięcie/wyłączenie części diod
Jednym słowem fajny bajer ale nie chciał bym jechać przed kimś takim kto świeci mi tym w lusterko czy oślepia mnie z naprzeciwka.
L - Nie 27 Paź, 2013
OK dzieki za info, wlasie sie zastanawialem czy aby taka zarowka nie swieci za mocno
studi - Nie 27 Paź, 2013
L napisał/a: | czy aby taka zarowka nie swieci za mocno |
ja nic nie pisałem o mocy świecenia, tylko o tym, że będzie oślepiać z powodu źle ukształtowanej wiązki światła.
str6 - Pon 28 Paź, 2013
Tak jak pisala studi, ta żarówka sie nie nadaje, zamontowałem sobie taką tak z ciekawości i efekt był taki że były tylko światła krótkie jak włączyłem długie z żarówki poszedł dymek, ale nadal świeci.
claudii - Sob 01 Mar, 2014
Zamontowałam żarówkę philips blue vision (wali po gałach równo) jestem pod wrażeniem różnicy w świeceniu. Warto wydać te 40zł. W poprzednią można było sobie patrzeć bez zmrużenia oka
I tu pytanie czy to normalne że po włączeniu przedniego reflektora kierunki ledowe ledwo mi mrugają, jak wyłączę to migają normalnie. Dodam że sprawdzałam to na wyłączony silniku, na samym aku.
studi - Sob 01 Mar, 2014
Cytat: | Dodam że sprawdzałam to na wyłączony silniku, na samym aku. |
Tak, bo nie ma ładowania w tym czasie
Synuu - Pon 31 Mar, 2014
Koledzy liczę na małą pomoc
Kupiłem żarówki H4 - ktore dają zimne, białe światło.
Problem polega na tym, że moja postojówka - ma barwę ciepłą/żółtą i strasznie mieszają się kolory w lampie.
Chciałbym wsadzić jakąś białą żarówkę postojową - na allegro są tylk Ledowe.
Pytanie teraz do was - czy po włożeniu ledowej nie będzie wariowała elektronika w GS'ie?
Jeżeli nie - to jakie żarówki ledowe, postojowe polecacie?
studi - Pon 31 Mar, 2014
Synuu napisał/a: | Pytanie teraz do was - czy po włożeniu ledowej nie będzie wariowała elektronika w GS'ie? |
nie
Cytat: | Jeżeli nie - to jakie żarówki ledowe, postojowe polecacie? |
dowolna zastępująca oryginalną najlepiej świecąca we wszystkie strony a nie punktowo na wprost.
Synuu - Pon 31 Mar, 2014
Ok
Dzięki za informacje.
Pytam - bo w samochodzie, po wrzuceniu Ledów - zaczął się pojawiać błąd o przepalonych żarówkach, a u taty w samochodzie - po zapaleniu świateł i włączeniu kierunków - zaczęły kierunki wariować (nieregularnie migać)...
Studi - nie mam nigdzie manuala pod ręką. Byłbyś w stanie mi napisać jaka tam siedzi żarowka postojowa? W5W?
studi - Pon 31 Mar, 2014
Synuu, serwisówka jest na głównej stronie, a jak byś napisał czy masz F czy E to by było łatwiej, w F'ce jest bezcokołowa W5W T10, ale w E trzeba by sprawdzić bo może były cokołowe W5W R10
Synuu - Pon 31 Mar, 2014
Aktualnie jestem na telefonie dlatego mam delikatnie ograniczoną możliwość korzystania z forum
Mam GS 500E.
Dzięki za informacje
studi - Pon 31 Mar, 2014
w E także jest bezcokołowa W5W T10
pysiu94 - Pon 31 Mar, 2014
http://allegro.pl/h4-xeno...html#tabsAnchor
Co sądzicie o tych żarówczkach^^ Do GS 500-F?
studi - Pon 31 Mar, 2014
pysiu94, przeczytałeś ten temat i pozostałe, które Ci wskazałem w innym twoim poście dotyczącym żarówki ?
Generalnie daruj sobie żarówki typu XENON LIKE zwłaszcza jakieś noname, jeśli już koniecznie chcesz zmieniać to na typu MotoVision lub takie z bielszym światłem i większym strumieniem świetlnym jak Philips X-Treme lub Osram Night Breaker.
Od razu za wczasu powiem, nie nie instaluj palników HID
wasyl622 - Pon 31 Mar, 2014
ja mam takie żarówki moge polecić co do postoju mogę ci polecić i nic nie będzie ci się zlewać
http://allegro.pl/swiatla...4062471519.html
bratpit - Pon 31 Mar, 2014
136 zł? Czy tam jest błąd?
Synuu - Wto 01 Kwi, 2014
Kupiłem dzisiaj w Norauto - żarówki LED T4W, białe - świecą ok
Teraz, szukam żarówek H4 - białych.
Nie chcę zakładać nowego tematu jednak przy rozkręcaniu reflektora, odkręciłem z prawej strony jedną śrubkę, na której od wewnątrz znajdowała się sprężyna i za cholerę nie mam pojęcia jak to złożyć z powrotem. Złożyłem co prawda lampę aczkolwiek, zrobiła się trochę luźna.. czy ktoś pomoże?
Read - Czw 07 Sie, 2014 Temat postu: Żarówki H4 do GSa Hello
Szukam jakiejś dobrej żarówki h4 z niebieską poświatą a zarazem aby dawała dobrą widoczność, znacie coś ciekawego a najważniejsze sprawdzonego ?
_ANIOŁ_ - Czw 07 Sie, 2014
Jak chcesz mam 2 sztuki od mojego jajca. Podeślę Ci za darmo, jedyny koszt to przesyłka
Read - Czw 07 Sie, 2014
Jakie to żarówki ? firma i model
Exodus - Czw 07 Sie, 2014
Ja mam Tungsram Megalight Ultra i mogę polecić.. Ładnie świecą i poświata też jest..
Read - Czw 07 Sie, 2014
W motoryzacyjnych kupie ją ?
Read - Pon 11 Sie, 2014
Ojciec kupił mi dzisiaj jakieś takie
http://selgros24.pl/image...0_1000_1000.jpg
i świecą tak ..
http://iv.pl/images/64082223428195742532.jpg
Jestem zadowolony, lecz zobaczymy jak będzie się sprawować na mokrym i ile wytrzyma
Semy - Pon 11 Sie, 2014
uważaj na supermena - tylko nie poświeć na niego tym kryptonitem
a co do świecenie to pokaż lepiej jak to wygląda na drodze
tmi - Pon 11 Sie, 2014
Najgorsze co można kupić to ultramegalightbluesrue. To nie jest warte nawet złamanego grosza.
Tylko najtańsze żarówki znanych producentów lub ew. ciut droższe i lepsze. Jak ktoś dużo lata w nocy to można zainwestować w coś lepszego.
studi - Pon 11 Sie, 2014
tmi, dokładnie
dodatkowo, tego typu żarówki najczęściej mają problem z prawidłową wiązką światła, Read pokaż jak wygląda plama świateł mijania na ścianie z odległości dajmy na to 3m.
No i jeszcze jedno, opakowanie sugeruje że żarówki mają homologację (litera E w kółku), tyle, że brak jest kraju homologacji przy tym oznaczeniu - czyli cyferek, co całkowicie dyskwalifikuje w moich oczach to źródło światła zapewne pochodzące z Republic Of China i kwalifikujące do zabrania dowodu rejestracyjnego.
A potem się dziwić, że ktoś nas oślepia, kto jedzie z tyłu, a zwykłe żarówki BOSCHa czy OSRAM można kupić już od ok. 10 PLN
RedShadow - Pon 11 Sie, 2014
studi napisał/a: | a zwykłe żarówki BOSCHa czy OSRAM można kupić już od ok. 10 PLN |
Zwykłe żarówki, które dobrze świecą? Bez kombinowania? Ty studi chyba nie rozumiesz co to lans
studi - Pon 11 Sie, 2014
RedShadow napisał/a: | Ty studi chyba nie rozumiesz co to lans |
chyba nie dla tego mam PHILIPSy x-treme vision i pomarańczowe postojówki pod kolor motocykla , oświetlenie w kufrach i stroboskopy
co jednak nie zmienia faktu, że moje oświetlenie nikogo nie oślepia, a przy normalnym użytkowaniu ma pełną i legalną homologację.
Read - Pon 11 Sie, 2014
Światło na ścianie tak samo jak było w zwykłym Philipsie, a na żarówce było wybite chyba E12 albo 14 zaraz pójdę sprawdzić.
@ Prawie trafiłem Na oprawce wybite jest E13, więc normy jakieś spełnia. Nie każdy może sobie pozwolić na jakieś Philpsy MotoVision za 40zł/szt. Dosyć już miałem zwykłej żółtawej żarówki przy której gówno było widać.
studi - Pon 11 Sie, 2014
- homologacja w Luxemburgu, jak poszukasz w googlu to cały chłam z chin jest tam homologowany, bo mają bardzo łagodne normy, no i można używać - niestety, ale zawsze panowie niebiescy mogą się przyczepić do barwy
RedShadow - Pon 11 Sie, 2014
Read napisał/a: | Nie każdy może sobie pozwolić na jakieś Philpsy MotoVision za 40zł/szt. Dosyć już miałem zwykłej żółtawej żarówki przy której gówno było widać. |
No rzeczywiści, bo w GSie jest tyle żarówek że przy 40zł/szt. to się robi cały majątek. Druga sprawa to nie wierzę, że niebieska żarówka z supermarketu świeci lepiej niż philips czy bosch za 10-15 zł.
studi - Pon 11 Sie, 2014
RedShadow napisał/a: | Druga sprawa to nie wierzę, że niebieska żarówka z supermarketu świeci lepiej niż philips czy bosch |
efekt placebo.
Najtańszy dwupak PHILIPS X-TREME VISION +100% na alledrogo kosztuje 53 PLN, w opakowaniu sa dwie, więc znajdujesz kumpla z okolicy i kupujecie na spółkę, wychodzi 26,5 PLN za sztukę a masz super hiper odlotową i dobrą jakościowo żarówkę a nie jakiegoś syfilisa, ale to jest moja skromna opinia.
Read - Pon 11 Sie, 2014
No to czas uwierzyć Jak mam dawać 40zł za żarówkę, która spali mi się po kilku miesiącach to sorry ale szkoda na to pieniędzy.
studi, ale barwa jest mocno biała więc nie wiem do czego mają się przyczepić
studi - Pon 11 Sie, 2014
Read napisał/a: | ale barwa jest mocno biała |
co to jest barwa mocno biała, źródło światła ma być o barwie białej lub żółtej selektywnej i są na to odpowiednie normy, które określają krzywą barwową takich świateł.
Read napisał/a: | Jak mam dawać 40zł za żarówkę, która spali mi się po kilku miesiącach to sorry ale szkoda na to pieniędzy |
Nie wiem jak inne markowe żarówki typu +XXX% ale PHILIPSa miałem przez całą bytność GSa u mnie czyli przez 4lata i się nie przepaliła. Teraz w DLu mam już 2 lata, bo wymieniłem zaraz po kupnie moto więc o jakich kilku miesiącach mówimy
Read - Pon 11 Sie, 2014
Osram Night Breaker Plus spałił mi się po jednym sezonie.
studi - Pon 11 Sie, 2014
Read napisał/a: | Osram Night Breaker Plus |
te to się palą jak głupie, mnie w samochodzie spaliły się po 3 m-cach, dla tego mówię o Philipsach
Read - Pon 11 Sie, 2014
To jak mi się ta spali to sprawdzę tego Philipsa, bo widzę tak polecasz to czemu nie
A tak z innego tematu, ponieważ czytałem że niektórym się wypaliły odbłyśniki ale coś pisali o jakichś H4 100W czy przy 60/55W nie ma takiej możliwości ?
studi - Pon 11 Sie, 2014
Cytat: | A tak z innego tematu, ponieważ czytałem że niektórym się wypaliły odbłyśniki ale coś pisali o jakichś H4 100W czy przy 60/55W nie ma takiej możliwości ? |
Jest, gdyż zarówno żarówki "przewatowane" czyli o mocach 100W czy nawet 130W również żarówki o większym strumieniu świetlnym przy standardowej mocy żarnika, dzięki zmodyfikowanej mieszance gazów świecą się jaśniej ale i nagrzewają się do dużo większych temperatur co może prowadzić do matowienia odbłyśnika, a w światłach plastikowych a nie szklanych także może uszkodzić się obudowa przednia reflektora poprzez spękania czy nadtopienie (widziałem efekt w moto, gdzie były używane żarówki 90/100W)
Read - Pon 11 Sie, 2014
Ale chyba od tego co wsadziłem nic się nie stanie ? Następna żarówka to będzie Philips
_adam_ - Pon 11 Sie, 2014
Studi a Ty nie miałeś problemu z odbłyśnikiem po 4 latach używania +xxx% ? Bo zastanawiam się też nad philispem 100% ale nie wiem czy lampa wytrzyma (five stars)
studi - Pon 11 Sie, 2014
_adam_, w Fce lampa jest szklana, a z odbłyśnikiem nie było problemu bo jest ona objętościowo dużo większa niż ta standardowa okrągła z E i miało się gdzie ciepło rozproszyć, w FS może być problem bo są dość małe gabarytowo, jeszcze mniejsze niż standardowe.
_adam_ - Pon 11 Sie, 2014
to nie będę kombinował, chociaż to światło ze zwykłej żarówki to prawie jak z latarki kieszonkowej...
studi - Pon 11 Sie, 2014
_adam_, wydaje mi się, że gdzieś z Wilkiem już o tym dyskutowaliśmy, on też ma FS i konkluzja była taka, że generalnie jest tam bardzo zły jakościowo odbłyśnik i warto go zregenerować zanim cokolwiek z żarówką się będzie robić, bo inaczej nic to nie da.
_adam_ - Pon 11 Sie, 2014
ok zaraz poszukam
dymny - Wto 12 Sie, 2014
Read napisał/a: | Osram Night Breaker Plus spałił mi się po jednym sezonie. |
studi napisał/a: | Read napisał/a: | Osram Night Breaker Plus |
te to się palą jak głupie, mnie w samochodzie spaliły się po 3 m-cach, dla tego mówię o Philipsach |
Zastanawiające, ja na tym Osramie Night Breaker Plus H4 zrobiłem już ze 3 sezony (napewno z 20tys. km) i (odpukać) nadal działa, co jest dla mnie bardzo dobrym wynikiem jak na żarówkę +xx%.
Nawet ostatnio zastanawiałem się żeby ją wymienić profilaktycznie, bo 3 lata temu kupiłem dwupak w blistrze.
Jeśli mówimy o Five Stars to tam niestety jest soczewka, która nie daje takich efektów jak tradycyjny odbłyśnik. Przerabiałem temat w puszce - w Fiacie Punto II - tam tez są soczewki i każdy na forum narzekał na oświetlenie. W Bandicie S z soczewką też podobno nie jest najlepiej z oświetleniem na światłach mijania.
Read - Wto 12 Sie, 2014
Zrobiłem zdjęcia jak świecą te wynalazki
Na mijania :
http://iv.pl/images/00488121011178756607.jpg
Na długich :
http://iv.pl/images/27298556979066504646.jpg
studi - Sro 13 Sie, 2014
Read, zakładam, że nie przestawiałeś motocykla przy tych dwóch zdjęciach, jeśli tak to masz źle ustawione światła, bo:
- punkt skupienia w światłach mijania (największa plama światła) nie jest w centralnym punkcie w stosunku do granicy światła i cienia tylko nieznacznie przesunięta w prawo
- granica światła i cienia jest za wysoko w stosunku do środka plamy świateł drogowych
- lewa część wiązki świateł mijania nieznacznie ale także idzie w górę a nie jest równoległa do podłoża, ale jest to na tyle niewielkie zniekształcenie, że można je pominąć
A co nie jest błędem ale budzi moje zastrzeżenia, zauważ, że asymetryczna część świateł mijania, która ma zapewnić dalsze niż po lewej stronie oświetlenie drogi oraz pobocza i znaków prawie nic nie oświetla, tak naprawdę plama światła jest prawie symetryczna, a ta część wiązki światła jest po prostu cieniem nieukierunkowanej i nieprzesłoniętej wiązki, plama świateł drogowych centralnie jest dużo większa, ale i tak wcale na boki lepiej nie oświetla, nie dziwie się zatem, że narzekasz na to, że światła są słabe.
Dla przykładu zdjęcie ze świateł soczewkowych (domowa przeróbka na skuterze, druga plama to jego oryginalne oświetlenie podłączone obok dla porównania), charakterystyczna tęcza na granicy światła i cienia i wyraźne odcięcie inaczej niż przy zwykłych H4, plama światła jest równa i równomierna na całej płaszczyźnie świecenia, również blisko podłoża doświetlając to co przed pojazdem oraz w strefie asymetrii świateł
Wilk - Sro 13 Sie, 2014
U mnie w Five Starsie wymieniłem żarówkę mijania na Philips X-treme Vision +100% i póki co nie zauważyłem negatywnych skutków. Świeci lepiej i jak na razie soczewka wygląda normalnie (światło jasne tak jak na początku po montażu żarówki). Przejechane mam już sporo kilometrów (ponad 1000km) i nic się jeszcze nie wydarzyło ze światłem mijania więc raczej będzie spoko. Fakt, że nie są to tanie żarówki, ale dla poprawy widoczności w nocy warto.
P.S. Przedniego reflektora (mijania i drogowego) jeszcze nie regenerowałem/nie czyściłem itd. Trochę w środku kurzu zaobserwowałem, ale to ogarnę po sezonie. Chyba, że złapię jakiś wolny weekend to ogarnę to szybciej.
Read - Sro 13 Sie, 2014
Ja chyba najpierw kupie jakąś Osrama czy Philipsa i dopiero zajmę się regulacją świateł, ponieważ ta co wsadziłem jest jakby lekko skoszona w oprawce i może być to winą.
PS: A jak to wyregulować poprawnie ? Mógłby ktoś dla przykładu wstawić jak świecą na ścianie światła od GSa E ?
Sowa80 - Nie 17 Maj, 2015
Drodzy forumowicze, polecicie jakąś żarówkę która świeci lepiej od standardowych przy czym świeci delikatnie na niebiesko? Coś jak 6000k w pseudo ksenonach?
ingaginger - Nie 17 Maj, 2015
Ja coś ostatnio czytałam i słyszałam o Osramach ale musiałbyś już sam wyszukać co i jak
studi - Nie 17 Maj, 2015
Z polecanych firmowych żarówek o lepszych właściwościach świetlnych są philipsy x-treme i osram night braker ale są to źródła światła w pełni homologowane a nie xenon like więc mają światło barwy białej
ingaginger - Nie 17 Maj, 2015
Jeśli jest to zimne białe to będzie dawać lekko niebieskawy efekt
Sowa80 - Nie 17 Maj, 2015
dzięki, czyli zdecyduje sie na osramy lub philipsy. Ktoś poleca któreś bardziej?
studi - Nie 17 Maj, 2015
Właśnie na PW jeden z forumowiczów zadał mi to samo pytanie, wszedłem na stronę Philips'a i się okazało, że obecnie są aż trzy modele X-Tream
1. dedykowana do motocykli +100% strumienia świetlnego -> http://www.philips.pl/c-p...wka-motocyklowa
2. dedykowana do samochodów +100% strumienia świetlnego -> http://www.philips.pl/c-p...wka-samochodowa
3. dedykowana do samochodów +130% strumienia świetlnego -> http://www.philips.pl/c-p...wka-samochodowa
oczywiście nie ma od strony technicznej różnicy między dedykowaną do moto i do samochodu H4 to H4, reszta to marketing
ingaginger - Nie 17 Maj, 2015
Ja o Osramach chyba ostatnio czytałam tutaj: http://motormania.com.pl/...ocyklowe-osram/
Vankel - Nie 17 Maj, 2015
Sowa80 napisał/a: | Drodzy forumowicze, polecicie jakąś żarówkę która świeci lepiej od standardowych przy czym świeci delikatnie na niebiesko? Coś jak 6000k w pseudo ksenonach? |
Bierz Tungsram H4 MEGALIGHT ULTRA 90%, końcówka bańki jest niebieska więc na odbłyśniku widać lekką błękitną/niebieską poświatę. Dają w pełni białe światło.
Zamontowałem aktualnie do SV 2 takie żaróweczki H4 (komplet coś +/- 30zł) i jadąc ostatnio w nocy bardzo je doceniłem. W GS miałem Boscha 60+ tez chwaliłem, mocne białe światło ale teraz stwierdziłem, że nie warto przepłacać jak poczciwe Tungsramy robią robotę
_adam_ - Pon 18 Maj, 2015
Vankel napisał/a: |
Bierz Tungsram H4 MEGALIGHT ULTRA 90%, końcówka bańki jest niebieska więc na odbłyśniku widać lekką błękitną/niebieską poświatę. Dają w pełni białe światło.
|
Dzięki, już miałem brać philipsy, ale widzę, że tu kupie dwie żarówki w tej samej cenie.
Zastanawiam się jeszcze nad +120%. Jak wiadomo lampa w five stars jest do bani, więc może to pomoże
Arcisz - Pon 18 Maj, 2015
Ja również kupiłem philipsy, w sobote będę instalować, więc jak ktoś ciekawy jest różnicy, to mogę wrzucić sobotnim wieczorkiem zdjęcia
Sowa80 - Pon 18 Maj, 2015
Kupiłem OSRAMY Night Breaker i są... MEGA Polecam każdemu, super białe swiatło, długie extra doswietlają boki. I kolor klosza lampy biały z delikatną niebieską poswiata. Polecam!
Sowa80 - Sro 20 Maj, 2015
Czy ktoś się orientuje czy ta zaróweczka led http://allegro.pl/zarowka...5352663965.html będzie pasować w miejsce standardowej żarówki pozycyjnej z przodu GS500F?
studi - Sro 20 Maj, 2015
Nie będzie, w Fce jest bezcokołowa W5W i taki zamiennik LED musisz znaleźć
Sowa80 - Sro 20 Maj, 2015
Dzieki studi Próbował ktoś może w przedniej lampie:
Żarówki LED OSRAM W5W LEDriving Cool White 6000K?
Lub Osramy W5W 4000K?
qbas - Czw 21 Maj, 2015
Hej, używałem Osram W5W 4000k Cool Blue Intense w połączeniu z Osram X-Racer i fajnie się to razem komponowało.
Domiś - Nie 10 Lip, 2016
Heja. Kojarzy ktoś może jakie żarówki idą do wersji five stars z dwoma kloszami? H4 czy Hs1? Czy H4 nie stopi reflektora?
/Edit.
Sam sobie odpowiem.
Przejechałem w chłodny dzień około 2-3km. W jednym kloszu miałem Hs1, w drugim h4. Ten od Hs1 był...ciepły. Ale klosz z h4 aż parzył w ręce, więc wolę nie myśleć co byłoby w upał na dłuższej trasie lub w jakimś korku gdzie pęd powietrza nie chłodzi kloszy.
|
|