|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Mechanika - skrócenie kierunkowskazów
gluszek - Wto 21 Lut, 2012 Temat postu: skrócenie kierunkowskazów witam
Nie wiem czy ktoś to robił bo nie znalazłem nic na ten temat. Chodzi o to, że przednie kierunki w oryginale są strasznie szeroko zamontowane. Chciałem skrócić te ramiona plastikowe o jakieś 3-4cm i w związku z tym mam pytania. Czy wystarczy po prostu uciąć estetycznie te ramiona i przykręcić do uchwytów? Nie patrzyłem jeszcze tam dokładnie, ale bodajże jest tam w środku śruba z gwintem? Może ktoś już robił to proszę o jakieś wskazówki bo jutro chcę się za to zabrać...
studi - Wto 21 Lut, 2012
nie wiem jak w starych kierunkach ale w tych od poliftowego ta tuleja z gwintem jest zatopiona jakieś 10mm w głąb tylko i w zasadzie nie da się tego skracać.
W przedliftowym tylne są węższe więc może gdzieś się da kupić same ramiona, one są demontowalne od strony obudowy kierunku.
MacGyver - Wto 21 Lut, 2012
w starszych wersjach również nie da się skrócić bo tuleje są zatopione w gumie za to można tylne założyć z przodu i będzie nieco wężej.
nawet chyba mam gdzieś zbędne kierunki 4szt
Paulo - Wto 21 Lut, 2012
A nie lepiej po prostu zmienić kierunki na jakieś inne?
przemek_posp - Wto 21 Lut, 2012
To może się przyda http://gstwin.com/shortstalks.htm
Kermit125 - Sro 22 Lut, 2012
Gluszek, mógł byś przy okazji skracania, zmierzyć długość przednich i tylnych kierunkowskazów?
gluszek - Sro 22 Lut, 2012
MacGyver, masz tylne kierunki te krótsze? Powiedz mi ile byś chciał za 2szt?
przemek_posp, dzięki wielkie bardzo fajny poradnik
Kermit125, zmierzę i później napiszę
CieCHu - Sro 22 Lut, 2012
Jak szukasz do przedlifotwego to ja mam na sprzedaz.
gluszek - Sro 22 Lut, 2012
CieCHu, jaka ceną za 2 szt ? Tylko oczywiście tylne, te krótsze.
CieCHu - Sro 22 Lut, 2012
No, tylne, tylne. Oddam za 5 dyszek.
dymny - Czw 08 Mar, 2012
Ja skracałem przednie kierunki sposobem trochę innym niż to proponują na forum GStwins.
Nie jest to jakoś bardzo skomplikowane, a robi się to tak:
1. ucina się ramię 4cm od krawędzi, bo tak gleboko jest zatopiona stalowa tuleja (tak jak na foto).
2. z cześci nr 1 ostrym nożem należy ściągnąć całą gumę i wydłubać tulejkę stalową,
3. cześć nr 2 rozwiercamy dużym wiertłem (o ile pamietam to bylo to 14mm) tak żeby mozna bylo wcisnąć w nią tuleję,
4. w część nr 2 wpychamy (na kleju) wydłubaną wcześniej tulejkę,
5. ustawiamy wypustkę w gwincie, tak aby kierunkowkazy świeciły poziomo,
6. składamy wszystko i cieszymy się nowymi kierunkami, których ramię jest o jakieś 1cm- 1,5cm dłuższe od kierunków tylnych.
Efekt prac:
kempes - Pią 09 Mar, 2012
Dobra, a jak rozebrać ten kierunkowskaz (nie chodzi mi o ściągnięcie klosza )? Mi jeden przestał działać i zastanawiam się czy zamówić nowy, czy próbować go reanimować.
dymny - Pią 09 Mar, 2012
kempes napisał/a: | Dobra, a jak rozebrać ten kierunkowskaz (nie chodzi mi o ściągnięcie klosza )? Mi jeden przestał działać i zastanawiam się czy zamówić nowy, czy próbować go reanimować. |
Klosz i obudowa kierunkowskazu jest plastikowa. Ramię jest całe gumowe z zatopioną tuleją stalową, połączone jest z obudową na wcisk+ zabezpieczenie w postaci blaszki metalowej o kształcie widełek, przez którą to blaszkę przechodzą dwie srubki trzymające klosz. Zapobiega to wypadnięciu obudowy z ramienia.
W ramię jest też wciśnięty cokół- oprawa żarówki.
Należy wyciągnąć balszkę zabezpieczającą, następnie cokół żarówki po czym można wyciągać ramię z obudowy.
Sciągniesz klosz to wszystko będzie widoczne
kempes - Pią 09 Mar, 2012
Klosz już ściągałem, zabezpieczenie również, przy próbie wyciągnięcia oprawy żarówki odpuściłem. Siedzi tam bardzo mocno, do połowy wychodzi bez problemu, a później jakby ją coś blokowało. Nie chciałem szarpać na siłę bo przecież muszą tam być doprowadzone jakieś przewody, prawda? Rozumiem, że oprawę żarówki mam "wyszarpać"?
gluszek - Pią 09 Mar, 2012
dymny, a tulejka potem musi wystawać z tego plastiku? Nie napisałeś nic o tym... I jeszcze jedno, po co te małe dziurki po obu stronach?
studi - Pią 09 Mar, 2012
gluszek napisał/a: | dymny, a tulejka potem musi wystawać z tego plastiku? Nie napisałeś nic o tym... I jeszcze jedno, po co te małe dziurki po obu stronach? |
a przeczytałeś lub choć obejrzałeś obrazki w linku wstawionym przez przemek_posp, tam jest wszystko wyjaśnione po co te dziurki i co z dotychczasowym gwintem
|
|