|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Mechanika - PŁYTKI ZAWOROWE
cygan - Pią 07 Wrz, 2007 Temat postu: PŁYTKI ZAWOROWE http://www.motorshop.pl/i...=shop&branch=38 :lol:
+
http://serwisy.gazeta.pl/...23,3175470.html
[/b]
jankees - Pią 07 Wrz, 2007
http://video.google.pl/vi...earch&plindex=2
a tu jest regulacja jak samemu wykonać.
FoX - Pią 07 Wrz, 2007
niedługo się tym zajmę
Grzechu16 - Pią 07 Wrz, 2007
ja tez przez zime zamierzam sie za to zabrac... a filmik juz widzialem:) ale fajnie ze go ktos tu wrzucil:) mysle nad dzialem "INSTRUKCJE SCHEMATY" itp zeby tam wszystkie tego typu rzeczy wrzucic... co myslicie?
FoX - Pią 07 Wrz, 2007
dobry pomysł...
cygan - Pią 07 Wrz, 2007
pomysł ok ! filmik też widziałe.jest bomba .tak się czaję też na te zawory.grają troche jak sie moto rozgrzeje .
Breżniew - Nie 07 Paź, 2007
Zakupiłem u nich 2 płytki . Zobaczymy jaka jakość.
Do gs-a pasuja o srednicy 29,5mm.
cygan - Pon 08 Paź, 2007
Ja ostatnio rozebrałem moto po jeżdzie i zmierzyłem luzy na zaworach.okazało się że dwa wydechowe mają po 0,07 a pod ssące niewcisnąłem wogóle listka 0,03.powyciągałem te płytki i pomierzyłem i defakto wyszło że oznaczenie na płytce np.265 nie oznaczało 2,65mm tylko np .2,67 więć nie może być mowy o wcześniejszym przeszlifowaniu.
nie wiedziałem w końcu jaki był luz na przednich zaworch (prawie zerowy myślę) więc w sobotnie popołudnie podzwoniłem po angielskich sklepach i okazało się że wszędzie lipa, nowe płytki na zamówienie i czeka się kilka dni.Dodam że moto rozebrane a w niedziele rano do roboty trzeba jechać.podzwoniłem więc do firmach zajmujących się obróbką stali itp. .znalazłem warsztat dwie wioski dalej .Podrzucił mnie tam kumel i gościu na warsztacie przytarł mi dwie płytki na maszynie ze specjalnym stołem o 0,03mm każdą.Poskładałem wszystko ,ale dalej został taki metaliczny stukot.Może trzeba było zeszlifować więcęj?koło 0,05?jAK bedzie trzeba to znowu to rozbiore.Do demontarzy płytek urzyłem jednej nogi "cyrkla?"stolarskiego kształtem przypominającym typowy klucz do płytek.troche go nagiołem na imadle i był ok.jedyny minus to po dłuższej walce sypały się z niego opiłki.za miękki jednym słowem.Szczerze to myślałem że większa filozofia będzie z tym wyjmowaniem płytek.
A czy to normalne że wałki mają luzy na boki po 1mm????.Na jednym i na drugim jest już podkładka na boku.
Breżniew - Pon 08 Paź, 2007
Na ssącym lepiej żeby luz był w zakresie 0,03-0,05mm . Na wydechu 0,05-0,08mm. Wydechowe zawory osiągają wyższa temperaturę pracy a przez to maja większą tendencję do rozszerzania metalu i zmianę swego wymiaru.
Przyczyną tego stukania mógł być duży luz osiowy na wałkach. Podobno jest to drobnym defektem produkowanych GS-ów w Hiszpanii. U mnie też są podkładki na lewej stronie wałków patrząc od tyłu silnika. Jaki jest tam luz to ci nie powiem bo nie mierzyłem ale na pewno nie więcej jak kilka dziesiątek milimetra.
Sprawdź też czy uszczelki w głowicy uszczelniające wydech są ok bo może tamtędy są przedmuchy powodujące dźwięk stukania.
Pamiętaj by luz mierzyć wyłącznie pod napiętym łańcuchem rozrządu bo luz bedzie nie prawidłowy.
cygan - Pon 08 Paź, 2007
Myślę że z tymi uszczelkami na wydechu to trafna diagnoza może być. Coś mi sie wydawało niedawno że głośniej troszeczkę zaczyna buczeć przy schodzeniu z obrotów ale pomyślałem: ...czepiasz się..." i dałem spokój.Teraz to daje do myślenia.
Breżniew a czy napięty łańcuch nie powinien być przez cały czas przez napinacz??Powiem że tam nic nie napinałem....???
Breżniew - Pon 08 Paź, 2007
Łańcuch powinien byc sztywno napięty pomiędzy wałkami . jesli pokręcenie wałem silnika w lewo powoduje znaczne zluzowanie łańcucha a pokrecenie w prawo ponownie napina to przyjrzyj sie napinaczowi czy sie nie zacina. W napinaczu jest wkręt na srubokręt płaski kręcenie w prawo powoduje jego luzowanie , w lewo naciag. Silna sprężyna powinna sama wykręcać śrubę w lewo i wysuwać trzpień.
Uszczelki wydechu maja kształt pierścienia z harmonijkowej rurki podatnej na sciskanie. kosztują 5pln wiec jak są juz podpalone warto wymienić.
cygan - Pon 08 Paź, 2007
Do napinacza dobierałem sie dużo wcześniej i jest ok.Nieumyślnie najpier wykręciłem jego pokrywkę i potem ciekł mi olej.Musiałem uszczelnić.Mądry Polak po szkodzie.U królowej pewnie 10 funta za jedna i czekanie na realizacje zamówienia.Popatszę i wymienię .Dzięki.
Yarccom - Wto 09 Paź, 2007
tak tylko dla informacji dla osób które nie lubią/nie potrafia grzebac samemu
koszt regulacji zawrówów to ok 120 zł + koszt ewentualnych płytek (ok 20 zł szt)
cygan - Wto 09 Paź, 2007
Tutaj koło 100 funta to jest ponad 500zł.:))))
TUCIO - Pon 24 Gru, 2007
koledzy ja z pytaniem bo naprawde chce się upewnić i nichce strzelić babola:gdzie znajduje się ten napinacz łancucha rozrzadu?i jakie powinne być luzy na zaworkach,wydechowy-ssący?Mam przejechane jakieś 38000km.
Breżniew - Pon 24 Gru, 2007
Napinacz masz pod gaźnikami zamocowany na srodku bloku cylindrow. Jest przykrecony 2 śrubami M6.
Luz jaki powinien być jest napisane w tym topicu.
Więcej na ten temat doczytasz w serwisówkach ktore sa zamieszczone na forum.
TUCIO - Pon 24 Gru, 2007
dzieki BREŻNIEW,pozdro
kikon18 - Pon 24 Gru, 2007
http://www.agmot.pl/sklep...20zaworowe&cz=3 czy te płytki róznią się czymś od tych http://www.motorshop.pl/i...=shop&branch=38 bo widze że sa dwa razy tańsze ale nie wiem czy takie podejdą do GS-a ( mowa o śdednicy)
Breżniew - Pon 24 Gru, 2007
kikon18 napisał/a: | http://www.agmot.pl/sklep.php?k=38&s=p%B3ytki%20zaworowe&cz=3 czy te płytki róznią się czymś od tych http://www.motorshop.pl/i...=shop&branch=38 bo widze że sa dwa razy tańsze ale nie wiem czy takie podejdą do GS-a ( mowa o śdednicy) |
Średnica do GS- a ma wynosić 29,5mm .
ascon20 - Nie 06 Sty, 2008
myślę że jeżeli nigdy nikt nie grzebał przy rozrządzie chociaż w samochodzie to lepiej samemu za to się nie zabierać motocykl jest o wiele czulszy pod tym względem sama wartość luzu mówi sama za siebie 0,03-0,08 dla porównania np. honda civic ma luz na wydechowych 0,23-0,28 więc jest różnica wielka. Jeżeli luz zaworowy jest za duży to ewentualnie będzie słychać stukanie choć przy tak małym luzie jest to ciężko określić, gorzej jeżeli luz jest za mały bo to może spowodować wypalenie gniazd zaworowych a to już większy problem
tak czy siak lepiej zapłacić niż samemu narobić więcej szkody niż porzytku
Breżniew - Pon 07 Sty, 2008
Czy lepiej zapłacić , czy zrobić samemu to sprawa dyskusyjna. wszystko zależy od własnych umiejętności i wiedzy. W tym wypadku sami musimy odpowiedzieć na pytanie czy damy rade.
Nie święci garnki lepią i w wielu serwisach z wiedza mechaników bywa różnie. Często sa to ludzie ze słabym wykształceniem i niska wiedza techniczna , których życie zmusiło do zabawy w mechaników motocyklowych. Są tez ludzie z pasją , odpowiednim podejsciem do klienta i motocykla , jak sie trafi.
michal_elwuo - Pon 07 Sty, 2008
własnie ja u siebi mam zakład to taki syf że dajcie spkój spisują że zmienili filtr powietrze i oleju, a filtr pow zostaje stary tylkoumyty i oleju dolewają ja tam nie oddam, wolę sam robić
ascon20 - Pon 07 Sty, 2008
dokładnie wszystko zależy od zakładu dlatego powinno się wybrać pożądny i zaufany a czy robić samemu podstawą jest zawsze nie narobienie szkody większej niż jest. Wiem coś o tym bo jestem mechanikiem i napewno nie jedna osoba na forum nie umie się prawidlowo posłużyć suwmiarką wiem z doświadczenia.
Oczywiście niechcem nikogo urazić wszystko zależy od tego kto czym się zajmuje i faktycznie należy zadać sobie pytanie czy dam radę.
michal_elwuo - Pon 07 Sty, 2008
ja tam umiem i nie tylko to... Ojciec tak na pograniczu elektronika i mechanika, ja uwielbiam od zawsze majsterkować i mam o tym jakoakie pojęcie (ostatnio zrozumiałem że tk naprawdę o wiele wielemiejsze niż myślałem) ae i tak niektóryc rzaczy nie chce tykać za bardzo dlatego ludzie maą specjaizacja nie każdy wsysko robi
ascon20 - Pon 07 Sty, 2008
chcieć to móc powoli z głową przy ewentualnej pomocy kogoś można zrobić wszystko chyba że wymagane są jakieś specjalistyczne przyżady
michal_elwuo - Pon 07 Sty, 2008
właśnie często niestety są ale póki co wszystko jest super jak trzeba będzie zrobić coś poważnego w moto to będę kombinował
sezrg - Wto 08 Sty, 2008
witam w moim gs-ie stukanie wygląda tak.
http://www.youtube.com/watch?v=ZKQ9VEkssqs
czy ktoś wie moze co to jest czy rozrząd czy co ? bo nie wiem sam stuka na maxa ze az sie nie chce na moto wsiadac
sezrg - Wto 08 Sty, 2008
kurcze nie tu wstawilem posta gdzie trzeba .sory
jankees - Sro 09 Sty, 2008
Powiedzcie mi jak to mozliwe że na płytce mam napisany rozmiar (tak jak na kazdej jest) 2.55 a po zmierzeniu wychodzi ze ta płytka ma 2.59, to co utyło się tej płytce?? , bo nie rozumiem tego.Reszte płytek mierzyłem i się zgadza wszystko jest 2.72 i tak wychodzi przy mierzeniu,tylko ta jedna nieszczęsna płytka tak jakby przytyła hehe.A i jescze jedno czy dostane płytkę w sklepie o wymiarach 2.69 .Bo te wyzej sklepy maja tylko wymiary co 5 setek.
cygan - Sro 09 Sty, 2008
Jankees ja pisałem już też kiedyś przy regulacji zaworów że miałem płytkę 2.65 wybitą a defakto była 2.67.Dziwne też mi się to wydawało ale mierzyłem kilka razy i na warsztaciku gostek przyznał rację.Myślałem że trzeba mierzyć by sprawdzić czy dana płytka nie jest czasami po szlifie a tu niespodzinka.
Jakieś sugestie?
Breżniew - Sro 09 Sty, 2008
Płytki sa z podziałem co 0,05mm. W razie nie pasującego wymiaru ustawiasz po prostu z większym luzem.
jankees - Sro 09 Sty, 2008
Ale w angli chyba maja z podziałem co 1 setke ,bo 2 płytki mam z wymiarem 2.72 tak jest na płytce napisane i po zmierzeniu jest taki wymiar.A i jeszcze coś jak będę miał na 3 przerwę 0.05,a na jednym 0.06 to bedzie wszystko OKI czy lepiej na wszystkich mieć 0.05.
Breżniew - Sro 09 Sty, 2008
Fabryka dopuszcza wielkosc luzu w granicach 0,03-0,08. nic sie więc nie stanie jak będzie np 0,06 a na innym 0,04.
jankees - Sro 09 Sty, 2008
Dobra wszystko tak pokombinowałem że potrzebuje tylko 2 płytki o wymiarach 2.65 i na wszystkich bedę miał 0.05 przerwę.Hehe to mi sie udało.
ascon20 - Czw 10 Sty, 2008
można zanieść płytkę na magnesówką i gość zjedzie ją za pare groszy o tyle co chcesz.
jankees - Czw 10 Sty, 2008
Wiem że można ale juz są zamowione 2 sztuczki wiedz czekam na nie i jak przyjda będzie juz wszystko OKI.
Breżniew - Czw 10 Sty, 2008
ascon20 napisał/a: | można zanieść płytkę na magnesówką i gość zjedzie ją za pare groszy o tyle co chcesz. |
Trzeba pamiętac by po magnesówce rozmagnesować płytki bo będą zbierały opiłki z oleju co moze spowodowac uszkodzenia wałka .
Kimbord - Wto 15 Sty, 2008 Temat postu: Luzy zaworowe
Breżniew napisał/a: | Na ssącym lepiej żeby luz był w zakresie 0,03-0,05mm . Na wydechu 0,05-0,08mm. Wydechowe zawory osiągają wyższa temperaturę pracy a przez to maja większą tendencję do rozszerzania metalu i zmianę swego wymiaru.
Przyczyną tego stukania mógł być duży luz osiowy na wałkach. Podobno jest to drobnym defektem produkowanych GS-ów w Hiszpanii. U mnie też są podkładki na lewej stronie wałków patrząc od tyłu silnika. Jaki jest tam luz to ci nie powiem bo nie mierzyłem ale na pewno nie więcej jak kilka dziesiątek milimetra.
Sprawdź też czy uszczelki w głowicy uszczelniające wydech są ok bo może tamtędy są przedmuchy powodujące dźwięk stukania.
Pamiętaj by luz mierzyć wyłącznie pod napiętym łańcuchem rozrządu bo luz bedzie nie prawidłowy. |
Jeżeli zawór wydechowy bardziej się rozgrzewa od ssącego to więcej zwiększa luz - po co mu dawać wstępnie (na zimno) większy luz od ssącego? Jak jestem w błędzie to podpowiedz w jakim.
Pozdrawiam
Kimbord
Breżniew - Wto 15 Sty, 2008
Źle myślisz. Rozgrzewający sie zawór wydłuża swój trzonek a tym samym zmniejsza sie luz zaworowy. W kazdym silniku po rozgrzaniu luzy sie zmniejszają co doprowadza w skrajnym przypadku do niedomykania sie zaworu jesli luz na zimno jest nieprawidłowy.
W silnikach z długimi laskami popychaczy i dźwigienkami normą są luzy na poziomie 0,20- 0,25 mm na wydechu.
Kimbord - Wto 15 Sty, 2008
Ok dzięki za wyjaśnienia
ascon20 - Wto 26 Lut, 2008
czy napinacz mogę całkowicie zdemontować nie spowoduje to zbytniego poluzowania łańcucha i przestawienia rozrządu?
Breżniew - Wto 26 Lut, 2008
Mozna ale trzeba tak ustawic wałki , by żadna z krzywek nie cisneła na zawór. wtedy śmiało zdejmiesz napinacz.
Jest to mozliwe dla tego ze silnik w GS nie ma zapłonu co 360 stp tylko co 180 a potem 540stp .
W jakim celu będziesz go wyjmował?
ascon20 - Sro 27 Lut, 2008
chcem go wyciągnąć i sprawdzić czy się nie zacina, chociaż jak rególowałem zawory to napięty był mocno i nie luzował się przy odwrotnym kręceniu to może dam sobie spokój. A chciałem sprawdzić bo po zmianie oleju na castrola gps zauważyłem głośniejszą pracę silnika jak się mocno rozgrzał ale chyba to tak ma być. Myślałem że hydro klepią ale w sumie nie były wyciskane to nie powinny może się przedrażliwiłem na tym punkcie nie jest to jakieś mocne klepanie tylko delikatny stukot. Ale widocznie to tak ma być.
Brosik - Pią 07 Sie, 2009
Breżniew napisał/a: | Zakupiłem u nich 2 płytki . Zobaczymy jaka jakość.
Do gs-a pasuja o srednicy 29,5mm. |
No i jak z ich jakością ? sam chciałbym się tam w te płytki zaopatrzyć.
Breżniew - Pią 07 Sie, 2009
Nie jest to oryginał ale po kilku tys kilometrów nie stwierdziłem rażących luzów. Kupując natomiast płytki można natrafić na pokryte lekka korozja jak i na takie nie majace wymiaru.
Brosik - Wto 11 Sie, 2009
Dzięki za odpowiedź, płytka kupiona.
Otyniak - Pon 14 Gru, 2009
Ponawiam pytanie poprzedników: "Gdzie można kupić płytki zaworowe?". Powyższe namiary niestety już nieaktualne Suzuki życzy sobie 46 PLN/szt. co w czasach kryzysu robi się sporą suma przy kilku płytkach - może ktoś handluje jakimiś zamiennikami...
Majic - Pon 14 Gru, 2009
Miesiąc temu w Suzuki kupiłem dwie płytki po 30,-
Były to zamienniki. Co do jakości to wszystko ok - wymiary się zgadzały.
Otyniak - Wto 15 Gru, 2009
Cytat: | Miesiąc temu w Suzuki kupiłem dwie płytki po 30,- |
Dzięki Majic - gość się przyznał że sprowadzają też zamienniki po 34 zł/szt. Pozostaje przekalkulować co jest bardziej opłacalne...
Jedrek - Czw 18 Mar, 2010
Wiecie może gdzie można je dostać w Warszawie? w larssonie sa tylko 29, więc chyba nie pasują...
Znalazlem gościa który może mi je zeszlifować na frezarce magnetycznej po 20 zł za sztukę (łopuszańska 32) Nie jest to super tanio.
Może ktoś z Was ma na wymianę, jest nas na forum naprawdę dużo i myślę że moglibyśmy z powodzeniem stworzyć "wirtualny bank płytek". W jednym miejscu każdy mógłby napisać jakich już nie potrzebuje. Ja mam na zbyciu dwie 2.65, brakuje mi dwu 2.60.
Co o tym sądzą moderatorzy?
pozdro, Jędrek
Brosik - Czw 18 Mar, 2010
http://www.czesci-motocyk...=shop&branch=38
re5pect - Czw 18 Mar, 2010
jedna płytka 26 zł = super ale za wysyłkę kolejne 20 więc już się nie opłaca jak dla mnie niestety.
mam 2,60 na wymianę ale jedną. potrzebuję 2,55
jacek - Czw 18 Mar, 2010
Jedrek napisał/a: |
Znalazlem gościa który może mi je zeszlifować na frezarce magnetycznej po 20 zł za sztukę (łopuszańska 32) Nie jest to super tanio.
|
warszawa ale nie radość w krakowie za zeszlifowania 3 płytek machneli reką to dałem 5zł a poźnie wróciłem bo zapomnieli mi rozmagnesować oczywiście za free
re5pect - Pon 22 Mar, 2010
czy płytka musi mieć dokładnie 29,5 mm? w sklepie zaproponowali mi płytkę która miała 29,2 czy 29,coś nie miała dokładnie 29,5. jak to wygląda w praktyce?
JunioRRex - Pon 22 Mar, 2010
re5pect napisał/a: | czy płytka musi mieć dokładnie 29,5 mm? w sklepie zaproponowali mi płytkę która miała 29,2 czy 29,coś nie miała dokładnie 29,5. jak to wygląda w praktyce? | musi byc 29.5
re5pect - Pon 22 Mar, 2010
dlatego tez nie kupiłem. dzieki za potwierdzenie
JunioRRex - Pon 22 Mar, 2010
znaleźć jakiegoś tokarza który ma jeszcze magnesówke i bez problemu zrobił by każdy wymiar płytki. Tylko trzeba pozniej rozmagnesować
re5pect - Wto 23 Mar, 2010
jacek napisał/a: |
warszawa ale nie radość w krakowie za zeszlifowania 3 płytek machneli reką to dałem 5zł a poźnie wróciłem bo zapomnieli mi rozmagnesować oczywiście za free |
możesz podać adres do tego tokarza? u mnie w sklepie sobie jaja robią bo już tydzień na płytkę czekam. w kraku jestem często więc to nie problem dzięki
jarek - Wto 23 Mar, 2010
Ja jutro jadę na ul Krakowiaków [Warszawa].podobno mieści się tam warsztat ..obróbka silników'' Facet ma szlifierkę magnesową i niedrogo szlifuje płytki na wymiar.Jak zobaczę co i jak to powiadomię
jarek - Wto 23 Mar, 2010
Powyżej Brosik zapodał tabelę płytek firmy Heidemann i nie wiem dlaczego pominięty został wymiar 2,55 mm [płytki występują w grubościach co 0,05 mm a w tabeli takiego wymiaru nie ma.] Teraz pytanko luka w tabeli czy firma nie produkuje 2,55 mm????
jarek - Sob 27 Mar, 2010
Bylem w warsztacie na Krakowiaków. Facet przeszifował mi jedną płytkę [tylko tyle potrzebowałem] na poczekaniu i nie chciał żadnej kasy!!!
Paulo - Czw 13 Sty, 2011
<nieaktualne>
pili5 - Pon 17 Sty, 2011
Witam
Potrzebuje dwie płytki 2.60mm ma ktoś na zbyciu??
Pozdrawiam
MAciek
Dexter - Wto 18 Sty, 2011
Odświeżam temat,nie jestem w stanie nigdzie kupić płytek zaworowych,chyba zostaje tylko serwis ASO.Potrzebuje 2.50 oraz 2.60
W tym sklepie kiedyś mieli ale już się skończyły:
http://www.czesci-motocyklowe.pl/
Czy może ma ktoś jakiś pomysł?
jacek - Wto 18 Sty, 2011
Kup wiekszy rozmiar używana i znajdz zakład który za niewiele zeszlifuje na magnesówce. Ma to tą zalete że bedziesz mógł ustawić luz zaworowy w środku miedzy 0,03-0,08 a nie ze skokiem co 0,05mm jak ma to miejsce w przypadku oryginalnych plytek.
LukSwi - Czw 03 Lut, 2011
Gdzieś oprócz serwisu można kupic płytki??
Miałem silnik wyciągniety więc stwierdziłem że sobie zmierze luz tylko ,że nie miałem szczelinomierza odpowiedniego tylko od auta i tam najmniejszy 0,1.
Sprawdzając własnie taki jeden miał więc musze to poprawic.
Znacie może jakiś sposób żeby obrócić tymi "wałkami" jak mam wyciągniety silnik bo za nic nie moge ich ruszyć i tylko 1 luz sprawdziłem xD
tmi - Czw 03 Lut, 2011
Jeśli chodzi o rozmagnesowanie to szlifowałem ostatnio jedną płytkę ale na zakładzie nie mogli mi tego rozmagnesować to sobie poradziłem lutownicą transformatorową.
piloow - Wto 12 Kwi, 2011
witam mam takie pytanko ustawialem osttnio zawory w gs 500 i wyszlo mi tak ze mam na wydechowych luz 0,6 a na ssacym prawym 0,7 a na lewym wlozylem plytkie 2,00 i jest podparty a przeciesz nie ma cienszych plytek czy to znaczy ze gniazda sa wypalone? pomocy
AdamSsS - Sro 13 Kwi, 2011
heh kolego jake ty chcesz mieć tam luzy zworoew jak w Kamazie
Luzy maj być nie 0.3 do 0.8 tylko 0.03 do 0.08 i są takie szczelinomierze .
kempes - Sro 13 Kwi, 2011
Chłopie ściągnij serwisówkę i dokładnie zapoznaj się z tematem, bo tylko szkód narobisz. Luzy mają być takie jak AdamSsS napisał. W serwisówce znajdziesz opis jak powinien być ustawiony cały rozrząd, żeby poprawnie wykonać pomiar.
pchelka - Czw 14 Kwi, 2011
Panowie poszukuje płytek 2.70 / 2.55 - jeżeli ktoś ma chętnie odkupie lub się wymienię (mam 2.65 oraz 2.62 narazie jeszcze nie szlifowane .
(mail pwilkutowski@gmail.com)
tomex-t3 - Czw 14 Kwi, 2011
Witam.
ja bym odkupił, najchętniej 2 szt.
Potrzebuję 2,62 lub 2,60
Moje mają w tej chwili 2,65 a po zmierzeniu 2,67, szczelinomierza 0,02 nie mogłem włożyć.
Jeżeli ktoś by miał lub wie gdzie można nabyć to proszę o inf.
Jeszcze jedno czy te płytki muszą mieć wymiar 29,5 czy mogą być 29?
Pozdrawiam
jacek - Czw 14 Kwi, 2011
Muszą mieć 29,5
Mam płytki jeszcze nie szlifowane: 268, 265, 270, 275x2szt (taki maja wbity numer) oraz szlifowana 240
sprzedam za 25zł od sztuki + przesyłka.
jeszcze dzis sprawdze mikrometrem czy wymiar pokrywa sie z rzeczywistościa.
pchelka - Pią 15 Kwi, 2011
Jacku tą 270 chętnie odkupie - wiadomość na priv
tomex-t3 - mogę się tylko wymienić za 2.55 jeżeli nie znajdę takich 2.55 to moje 2.62 idą do przeszlifowania. Sorry ale nie chce zostać bez płytek
tomex-t3 - Nie 17 Kwi, 2011
pchelka napisał/a: | Panowie poszukuje płytek 2.70 / 2.55 - jeżeli ktoś ma chętnie odkupie lub się wymienię (mam 2.65 oraz 2.62 narazie jeszcze nie szlifowane .
(mail pwilkutowski@gmail.com) |
napisz do korpal@onet.pl, rozmawiałem z nim i ma jakieś płytki
pchelka - Pon 18 Kwi, 2011
Panowie czy spotkaliście się z sytuacją by płytka zaworowa była 'krzywa' - tak mi powiedział majcher u którego byłem zeszlifować, i zanim zareagowałem zeszlifował mi płytki po obu stronach.
Przyznam lekko zgłupiałem jak oddał mi obie objechane, w dodatku zdarł nie 0.05 a 0.10 (z 2.62 na 2.52) - bo jak stwierdził krzywe były i musiał wyprostować, spotkał się ktoś z czymś takim ?
Kochani specjaliści w Polsce - mówiłem proszę zdjąć 0.04... - to mam kur o 0.10
AdamSsS - Pon 18 Kwi, 2011
Pierwsze słyszę aby płytka się wygięła . W gnieździe opiera się całą powierzchnią . Sam jestem w szkole an kierunki OSN i an codizeń mam styczność z tokarkami szlifierkami frezarkami . I jak jest coś nie tak to telefon do właściciela co mam z tym fantem zrobić . Teraz skoro kazałeś ściągnąć 0.04 a on ściągnął 0.1 to niech odkupi ci taką płytkę .
tomex-t3 - Pon 18 Kwi, 2011
AdamSsS napisał/a: | Teraz skoro kazałeś ściągnąć 0.04 a on ściągnął 0.1 to niech odkupi ci taką płytkę . | popieram.
pchelka, kontaktowałeś się z korpal@onet.pl tak ja Ci pisałem??
pchelka - Wto 19 Kwi, 2011
Tak, narazię czekam na odpowiedź
Czyli 2 płytki można spisać na straty (przeszlifowane z obu stron), przyznam zastanawiałem się czy założyć je na próbę by zobaczyć jakie luzy by wyszły (przed przeszlifowaniem nie wchodził listek 0.02)
PS czy można zakładać obustronnie przeszlifowane płytki - czy jest jest to szkodliwe dla krzywek ?
jacek - Wto 19 Kwi, 2011
pchelka napisał/a: |
PS czy można zakładać obustronnie przeszlifowane płytki - czy jest jest to szkodliwe dla krzywek ? |
powinno sie szlifowana strona do szklanki ale jesli jest dobrze przeszlifowana ze powieszchnia na oko wyglada dobrze
sam tak robiłem jak wyszedł mi luz 0,03 i zależało mi zeby sie zwiekszył bo wtedy musi sie dotrzeć do krzywki
tomex-t3 - Wto 19 Kwi, 2011
pchelka napisał/a: | przyznam zastanawiałem się czy założyć je na próbę by zobaczyć jakie luzy by wyszły | sprawdzić jaki Ci luz wyszedł zawsze warto, to nic nie kosztuje. Ja bym tak postąpił
jacek - Wto 19 Kwi, 2011
tak naprawde jaki bedzie luz wiadomo dopiero jak napinacz dobrze naciagnie łancuch rozrzadu (a napiety bedzie dobrze wtedy jak złożysz wszystko i rozgrzejesz silnik)
AdamSsS - Wto 19 Kwi, 2011
Tylko pytanie czy płytka jest rozmagnesowana
pchelka - Sro 20 Kwi, 2011
AdamSsS napisał/a: | Tylko pytanie czy płytka jest rozmagnesowana |
Prosiłem aby były rozmagnesowana - facet stwierdził iż tak jest gotowe - ale po tym ile zebrano z płytki to nie wiem czy jest czy nie. Sprawdzę jutro wieczorem czymś metalowym
- Na oko powierzchnie z jednej strony wyglądają dobrze - brak charakterystycznych zmian odcieni metalu po 'nierównym' zeszlifowaniu',
Na 'rewersie' już nie jest tak ładnie (widać zmiany koloru/tonacji na metalu. nawet czuć palcem iż coś tam jest (tą stroną do szklanki XD).
Włożę je z ciekawości by zobaczyć jaki luz wyjdzie - co nie zmienia faktu szukamy dalej 2.55
Generalnie dla potomności czytającej temat o płytkach:
Można szlifować tylko upewnijcie się że fachman to faktycznie fach man (inna para kaloszy - jak się upewnić gdy nie ma skąd wziąć opinii).
tomex-t3 - Sro 20 Kwi, 2011
pchelka napisał/a: | Sprawdzę jutro wieczorem czymś metalowym
| moje po szlifowaniu jak stykałem do siebie to było czuć, że się sklejają (tylko nie pamiętam którymi stronami je stykałem ale wydaje mi się, że tymi szlifowanymi).
teja-1010100 - Wto 26 Kwi, 2011
Yarccom napisał/a: | tak tylko dla informacji dla osób które nie lubią/nie potrafia grzebac samemu
koszt regulacji zawrówów to ok 120 zł + koszt ewentualnych płytek (ok 20 zł szt) | Kiedyś pytałem o koszt w Łodzi (Liberty Motors) i podali 305 zł - płytki chyba już w cenie.
pchelka - Czw 05 Maj, 2011
Gdyby ktoś poszukiwał płytek można pytać u tego pana (oczywiście używane)
http://allegro.pl/suzuki-...1585076370.html
tel. 502 - 486 - 233
dorwałem tam 2.55 i 2.50 - o ile się nie mylę ma jeszcze zapas.
Pawlus - Sro 11 Maj, 2011
Kupował ktoś płytki z tych aukcji? Jakiej są jakości? Można brac?
http://allegro.pl/listing...from=&price_to=
McLew - Sro 04 Kwi, 2012 Temat postu: Płytki Wie ktoś gdzie teraz (poza Suzuki) kupić płytki? Albo może ma ktoś na odsprzedaż/wymianę?
Potrzebowałbym 2,63 (lub 2,65) i ew. 2,72
Jak by ktoś miał, to mclew [a t] go2.pl
MacGyver - Sro 04 Kwi, 2012
Kolego mam płytki 2,65 i 2,72 chętnie zamienię na 2,60 i 2,77 (może być 2,80 ostatecznie 2,75)
SPRAWA PILNA
Macku - Sro 25 Lip, 2012
Witam
Poszukuje 2 plytek najlepiej o wymiarach 2,65 ale jak bedzie 2,67 i 2,68 to tez bedzie pasowalo
Oferuje 2,60 i 2,75
moge jeszcze zamienic plytke 2,70 na 2,68 jakby ktos był zainteresowany
Dzieki i Pozdrawiam
Macku - Pią 27 Lip, 2012
ogarniete dzieki
adasadas2 - Czw 28 Lut, 2013
czy ktoś wie z jakiego materiału wykonane są te płytki?
Otóż mam dostęp to tokarki i szlifierki magnesowej oraz stali narzędziowej NC, jednak nie jestem do końca pewien czy mógłbym z niej wykonać te płytki. (NC wykonuję z nich wykrojniki do blachy grubości 12mm, więc sal twarda; jednak czy nie za bardzo twarda i nie uszkodzi szklanek lub krzywek..)
Cena w sklepach mnie trochę odstraszyła - za kawał żelaza 2 dychy plus przesyłka
tmi - Czw 28 Lut, 2013
adasadas2 napisał/a: | Cena w sklepach mnie trochę odstraszyła - za kawał żelaza 2 dychy plus przesyłka
|
Motocykle nie są dla Ciebie. Znajdź sobie inne hobby.
lencol - Czw 28 Lut, 2013
tmi napisał/a: | adasadas2 napisał/a: | Cena w sklepach mnie trochę odstraszyła - za kawał żelaza 2 dychy plus przesyłka
|
Motocykle nie są dla Ciebie. Znajdź sobie inne hobby. |
Nie przesadzasz?
Dla mnie też ta cena patrząc na koszt wykonania takiej płytki jest trochę przesadzona.
I nie chodzi mi tu o "dziadowskie" oszczędności na serwisie moto, tylko o wykonanie i koszty tego wykonania danej części.
W UK takie części są o wiele tańsze, może z tego powodu, że słowo "serwis" nie jest tam taką czarną magią jak u nas w Polsce, gdzie większość napraw wykonuje Pan Heniek za flaszkę (często więcej niszcząc przy tym, ale to inna bajka).
Przykładów można by mnożyć, najodpowiedniejszym jest cena tarczy hamulcowej. W Polsce za nową tarczę płacimy 2x więcej niż w UK. Mam przez to rozumieć, że koszty wykonania tej tarczy są w Polsce 2x większe?
Błąd.
W Polsce części są 2x droższe, bo wolimy kupić używaną lub chińską podróbę niż kupić oryginał. Sami sobie szkodzimy. Jakbyśmy kupowali wszystko w ASO to części tam też by były tańsze, bo serwis trzeba utrzymać, a jak nie można na ilości to trzeba na cenie u żgnąć...
adasadas2 - Czw 28 Lut, 2013
z tym hobby to pojechałeś...
tmi przesadzasz, skoro mogę wykonać te płytki za darmo to po co mam za to płacić? Rozumiem gdyby nie było innej opcji to trzeba by było wydać tą stówkę.. ale skoro mogę zaoszczędzić i np. zalać za to sobie do pełna?
Poza tym pytałem o rodzaj stali nie prosiłem o opinie na temat wybierania przeze mnie moich hobby także tak jakby Twoja odpowiedź jest nie na temat, nie na miejscu i w ogóle tu nie pasuje.. (i jeszcze wkur*ia )
tmi - Czw 28 Lut, 2013
Podaj przykład nowej nie chińskiej tarczy hamulcowej do GS'a, która jest 2x tańsza w UK, lub przykład markowego zestawu napędowego, który byłby o tyle tańszy. Bo ja znaleźć nie mogę. Chyba, że ASO w UK mają takie właśnie ceny.
lencol - Pią 01 Mar, 2013
tmi napisał/a: | Podaj przykład nowej nie chińskiej tarczy hamulcowej do GS'a, która jest 2x tańsza w UK, lub przykład markowego zestawu napędowego, który byłby o tyle tańszy. Bo ja znaleźć nie mogę. Chyba, że ASO w UK mają takie właśnie ceny. |
Oj łapiesz za słówka
Z tym 2 razy to trochę przesadziłem, ale chyba nie chcesz mi powiedzieć, że w Polsce, gdzie koszty roboczogodziny są jednymi z najniższych w Europie, częsci zamienne są droższe niż np. w UK, bo wyprodukowanie lub sprowadzenie tej części w ten rejon europy jest tak kosztowne?
Po prostu nasz Polski rynek motocyklowy nie jest tak wielki jak w innych krajach, przez co ceny z braku konkurencji również są wysokie.
Wracając do tematu płytek, cena 20 zł za sztukę jest do zaakceptowania, ale powyżej to juz nie bardzo...
Nie jestem tutaj zwolennikiem żadnych dziadowskich oszczędności, sam w zeszłym sezonie wydałem 100ziko na płytki, ale jezeli istnieje możliwość wykonać to dobrze samemu to czemu nie próbować?
Po to jest to forum by jak najwięcej się dowiedzieć o naszych maszynach, a to że ktoś jest oszczędny i nie wydaje lekką rączką pieniędzy tylko szuka najkorzystniejszych możliwości naprawy to jest złe?
Pojechać po koledzy byś mógł, jakby wogóle miał w dupie to, że mu silnik puka, a olej nie był wymieniany od 2 sezonów...
A uwierz mi, że w Polsze takich użytkowników jest na pęczki...
tmi - Pią 01 Mar, 2013
lencol napisał/a: | Po to jest to forum by jak najwięcej się dowiedzieć o naszych maszynach, a to że ktoś jest oszczędny i nie wydaje lekką rączką pieniędzy tylko szuka najkorzystniejszych możliwości naprawy to jest złe?
|
To jest dobre, sam szlifowałem dwukrotnie płytkę bo taka była potrzeba.
lencol napisał/a: | Oj łapiesz za słówka
Z tym 2 razy to trochę przesadziłem, ale chyba nie chcesz mi powiedzieć, że w Polsce, gdzie koszty roboczogodziny są jednymi z najniższych w Europie, częsci zamienne są droższe niż np. w UK, bo wyprodukowanie lub sprowadzenie tej części w ten rejon europy jest tak kosztowne? |
Może i łapię ale swego czasu potrzebowałem tarczę do przodu i rozglądałem się wszędzie, w tym na zagranicznych serwisach aukcyjnych i ceny za oryginalne tarcze EBC są takie same jak u nas, Chińskie wychodziły trochę taniej, o używkach nie rozmawiamy ale tutaj widać różnicę w cenach na korzyść zagranicznych bo tam tego jest więcej jak np. w USA całe GS'y sprzedawane na części w tym F'ki.
Nie chciałem nikogo pojechać, po prostu żywo reaguję na reakcje że to czy tamto jest strasznie drogie, tutaj płytka zaworowa, gdzie indziej cena dekielka przeraża, lub trochę plastiku czyt. owiewek o zegarach nawet nie ma co wspominać. Można przyoszczędzić ale generalnie wszystko jest bardzo drogie, niech sobie to każdy przyszły właściciel motocykla weźmie do serca.
lencol - Pią 01 Mar, 2013
tmi napisał/a: | Można przyoszczędzić ale generalnie wszystko jest bardzo drogie, niech sobie to każdy przyszły właściciel motocykla weźmie do serca. |
Święte słowa
agi81 - Pią 01 Mar, 2013
Ma ktoś płytki 2,65 i 2,68 ? oferuję 2,56.
Pawlus - Pią 02 Maj, 2014
Szukam płytki z przedziału 2,74 do 2,78 (najlepiej 2,77), mam na wymianę 2,72 - może komuś pasuje taka wymiana?
EDIT:
Nieaktualne.
piotrek03092 - Wto 06 Maj, 2014
Elo. Sprzedam dwie płytki po 2,45 mm
mati1414 - Sro 07 Maj, 2014
Cześć, poszukuje plytki 2.58 najlepiej z okolic TrójmIasta ale niekonIecznie. Mam za to do oddania płytkę 2.55
dragus1208 - Sro 07 Maj, 2014
Mam na sprzedaż 2,65. Jakby ktoś potrzebował to PW.
MacGyver - Sob 17 Maj, 2014
Cześć potrzebuje pilnie dwóch płytek o wymiarach śr. 29mm grubość 2,55mm kontakt PW
może być na zamianę mam dwie 2,50mm
damien26 - Pon 05 Gru, 2016
Mam na sprzedaż płytke 2,60 , jeśli by ktoś potrzebował to pisać
panbodzio - Wto 10 Kwi, 2018
gdzie w warszawie pomierza mi prezycyjnie grubosc plytek zaworowych?
niestety na zdemontowanych (gdzie byly za duze luzy) brak oznaczenia grubosci
simin - Sro 11 Kwi, 2018
mikrometr będzie za mało dokładny?
panbodzio - Sro 11 Kwi, 2018
trzeba najpierw miec takie urzadzonko
poszukam jakiegos zakladu co sie zajmuje toczeniem szlifowaniem
albo kupie miernik
simin - Sro 11 Kwi, 2018
Zbadaj najpierw suwmiarką... Takie urządzenie powinieneś mieć
No i pytanie jakie są prawidłowe luzy - jeśli zakres spory to dokładność do 0,001 mm nie jest Ci potrzebna
panbodzio - Sro 11 Kwi, 2018
simin napisał/a: | Zbadaj najpierw suwmiarką... Takie urządzenie powinieneś mieć |
zmierzylem jedna na ktorej bylem w stanie odczytac oznaczenie 2.75. na swumiarce pokazalo mi 2.41... takze tę
simin - Sro 11 Kwi, 2018
Może była szlifowana ze złej strony i napis został... albo suwmiarka "niezbyt" dokładna
Wydaje mi się że szukanie miejsca gdzie ci to pomierzą to trochę strata czasu... Zamiast tego możesz się trochę pobawić, zmierzyć luzy, zmierzyć płytki, podmieniać płytki i zmierzyć luzy...
Powinien wyjść układ równań który dokładnie Ci powie jakie są ich grubości
I tak polecam ten kierunek - raz przy pomiarze na jednej płytce okazało się że kupiłem kolejną o 0,05 za cienką... od tamtej pory przy sporym luzie sprawdzałem jeszcze na grubszej płytce żeby nie wyrzucać kolejnych 60 zł
panbodzio - Pią 13 Kwi, 2018
To już wolę kupić mikromierz niż żonglować płytkami.
Tymbardziej że nie mam innych niż te, które zdemontowalem
simin - Pią 13 Kwi, 2018
a jaka średnica u Ciebie?
panbodzio - Pią 13 Kwi, 2018
dobra pomierzylem i juz wszystko wiem
ta oznaczeniem 275 zostala zeszlifowana do 2.50
pozostale sa 2.45
|
|