.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Ogólnie o Gs 500 - Mała pojemność baku?

nospoon - Pią 07 Paź, 2011
Temat postu: Mała pojemność baku?
Otóż po ostatniej jeździe wyczerpałem rezerwę praktycznie do sucha, gdy na stacji zajrzałem do baku było tam najwyżej około 1 l na dnie, zabrałem się za tankowanie i ku mojemu zdziwieniu pod sam korek weszło tylko 13l :zdziwko:
Nie mniej zdziwił mnie fakt, że na rezerwie zrobiłem 100km.

Piotras_5 - Pią 07 Paź, 2011

W przedliftowcach rezerwa to bodajże 3,5 l ;) także prawie 100 km da się nakulać.
Co do pojemności baku, 14 L to faktycznie mało, starsze modele miały 17, a przecież po lifcie 20ścia...

Irys - Pią 07 Paź, 2011

I tu wchodzi w grę "ciurkanie" do baku. Już nie raz ze Studim udowadnialiśmy, że lejąc do motocykla postawionego w pionie (ale nie na Centralce) możemy wlać dobre 2l powoli ciurkając, mimo że teoretycznie benzyna jest już przy odpowietrzniku.
nospoon - Pią 07 Paź, 2011

W takim razie rzeczywiście będę musiał jeszcze to sprawdzić, bo lałem pod koniec już dosyć wolno, ale może jeszcze bym tam rzeczywiście wcisnął odrobinę więcej. A tankuję zawsze na centralce, więc może ten niewielki kąt tez ma znaczenie.
simin - Pią 07 Paź, 2011

To ja mam pytanie - gdzie jest upust nadmiaru nalanej benzyny w baku? Czy to jest na górze wlewu, czy gdzieś indziej zakamuflowane?

Bo zazwyczaj kończę tankowanie jak benzyna dojdzie do dolnej blaszki wlewu. Kiedyś ciurkałem powolutku i wchodziło dalej, to zacząłem się zastanawiać czy to mi już gdzieś nie spływa :)

Ale jak mówisz że naciurkać można kilka litrów to chyba znam odpowiedź :)

Bellator - Pią 07 Paź, 2011

Otwór upustowy jest jeszcze nieco wyżej, obok otworu wlewu, dobrze go widać po podniesieniu klapki .
studi - Sro 12 Paź, 2011

Bellator napisał/a:
Otwór upustowy jest jeszcze nieco wyżej

Dokładnie mówiąc nie jest to otwór upustowy, a raczej odprowadzenie skroplin deszczowych lub rozlanego paliwa, które może sie tam znaleźć, pełni on też rolę odpowietrzenia bo skoro z baku paliwo spływa grawitacyjnie a nie jest zasysane to jakoś ta przestrzeń musi się wypełniać powietrzem, próżni tam raczej nie ma.

Irys napisał/a:
I tu wchodzi w grę "ciurkanie" do baku. Już nie raz ze Studim udowadnialiśmy, że lejąc do motocykla postawionego w pionie (ale nie na Centralce) możemy wlać dobre 2l powoli ciurkając

Można to zaobserwować zwłaszcza w poliftowych gdzie do "dziury zalewowej" włożona jest blacha z zwężką zapobiegająca wlaniu niewłaściwego paliwa (w teorii).

A całe te zjawisko wynika z zasady naczyń połączonych, bo wlew paliwa kończy się (dolna krawędź) poniżej górnej części zbiornika, więc lejąc w ostatniej fazie paliwo rozlewa się powoli po górnej części zbiornika jednocześnie wypychając powietrze zgromadzone powyżej poziomu wlewu.

Pojemność 17l lub 20l (zależnie od modelu) jest pojemnością teoretyczną gdy zalejemy zbiornik w 100%

Ryder - Nie 05 Sie, 2012

Odkopię temat dotyczący pojemności baku.
Czytając wiele tematów na necie znalazłem kilkakrotnie w wypowiedziach że pojemność baku wynosi 15l w niektórych egzemplarzach,i w tym wypadku 3,5l rezerwy.
Zaciekawiło mnie to bardzo,dlatego pojechałem zatankować pod korek (na rezerwie miałem przelatane 26km),do baku zmieściło się tylko 12,54l :D ,jeżeli licząc że bak ma 15l to musiało mi zostać w baku jeszcze 2,5l paliwa (rezerwa ma 3,5l) co jest bardzo możliwe bo ten dystans był pokonany bardzo delikatnie i jednym ciągiem (w przypadku 15l baku spalanie 3,84l/100km).
Szukam potwierdzonych informacji jak to dokładnie jest z tą pojemnością baku i rezerwy,szukałem po serwisówkach i innych forach i ile wypowiedzi tyle opini :]

Machu - Nie 05 Sie, 2012

Mam tak samo, tankuje między 10-12l zależy ile przejadę na rezerwie.
Ryder - Nie 05 Sie, 2012

Machu
Podajmy jeszcze rok produkcji,mój egzemplarz jest z 94" :D

demot - Nie 05 Sie, 2012

Ja mam 93/94 i po wypaleniu do dna (wszystko się nie wypala, zostają może ze 2 setki) zmieściłem 14,87l "ciurkając" baardzo długo.
maruder07 - Nie 05 Sie, 2012

Emeryt z 1989r załadowuje z gaźnikami razem 17,4litra. Raz mi 1km przed stacją zabrakło paliwa i jak dopchałem taki wynik mi się ukazał. Do rezerwy przeważnie robię 300km na rezerwie max 100km udało mi się zrobić i jeszcze trochę mi na dnie zostało ale moto już straszni się muliło i dławiło w trakcie jazdy, z 10km może i by się mi udało zrobić. Gdyby tak oszczędnie postępować z manetką i nie studzić moto to do 450km na zbiorniku myślę że udało by się mi zrobić. 400 to spokojnie. :)

[ Dodano: Nie 05 Sie, 2012 ]
Irys napisał/a:
I tu wchodzi w grę "ciurkanie" do baku. Już nie raz ze Studim udowadnialiśmy, że lejąc do motocykla postawionego w pionie (ale nie na Centralce) możemy wlać dobre 2l powoli ciurkając, mimo że teoretycznie benzyna jest już przy odpowietrzniku.


To dziwne bo ja tankowałem tak i tak i mi zawsze więcej wchodziło na centralce jak na kołach. A to na skutek nachylonego lekko zbiornika do przodu. Powietrze miało ujście ze zbiornika lepsze. Po zatankowaniu nawet do 2 l więcej pcham przez taka zabawę trochę marudną zreszto.

studi - Nie 05 Sie, 2012

Być może sprzeczne informacje o pojemności zbiornika wynikają z tego, że większość informacji tłumaczona jest z angielskiego - dokładniej ze stron amerykańskich. Jeśli popatrzymy dokładnie w parametry np. model z roku '90 to zobaczymy, że GS ma zbiornik pojemności 17l lub w wersji E-33 15l z rezerwą 3.5l. Model E-33 to model robiony na niektóre regiony Stanów Zjednoczonych np. na Californię.

Analogicznie jest w poliftowym z pojemnością 20l i 18l na US California.

A to aby zbadać ile litrów ma zbiornik, należało by go zdemontować, całkowicie opróżnić a następnie zalać pod korek, w każdym innym wypadku nigdy nie mamy pewności ile tak naprawdę paliwa pozostało.

Ja tankując GS'a już na rezerwie tankowałem ok. 14l - 15l co przy rezerwie w poliftowym daje ~19l czyli można przyjąć iż istotnie mam 20l zbiornik, analogicznie może być w przedliftowym.

Ryder - Nie 05 Sie, 2012

studi napisał/a:
Być może sprzeczne informacje o pojemności zbiornika wynikają z tego, że większość informacji tłumaczona jest z angielskiego - dokładniej ze stron amerykańskich. Jeśli popatrzymy dokładnie w parametry np. model z roku '90 to zobaczymy, że GS ma zbiornik pojemności 17l lub w wersji E-33 15l z rezerwą 3.5l. Model E-33 to model robiony na niektóre regiony Stanów Zjednoczonych np. na Californię.

Analogicznie jest w poliftowym z pojemnością 20l i 18l na US California.

A to aby zbadać ile litrów ma zbiornik, należało by go zdemontować, całkowicie opróżnić a następnie zalać pod korek, w każdym innym wypadku nigdy nie mamy pewności ile tak naprawdę paliwa pozostało.

Ja tankując GS'a już na rezerwie tankowałem ok. 14l - 15l co przy rezerwie w poliftowym daje ~19l czyli można przyjąć iż istotnie mam 20l zbiornik, analogicznie może być w przedliftowym.


Nawet na ramie mam gdzieś nalepkę E-33 nie wiem czy to chodzi o tą wersje czy może jakieś normy :D
Były w tej wersji jeszcze jakieś zmiany?

demot - Nie 05 Sie, 2012

No tak, koło tabliczki znamionowej są te nalepki. Niektórzy mają jedną, niektórzy dwie. A no i moje moto nie jest z Californi xD
studi - Nie 05 Sie, 2012

Ryder, E z cyferką w kółku to nr homologacji europejskiej i nie ma nic wspólnego z kodem kraju docelowego.

Co do zmian to w stosunku do czego bo nie rozumiem, jak pobierzesz sobie service manuala to tam masz tabele kodów regionów a potem np. tabele z dyszami do gaźnika z podziałem na modele, albo elementy na schemacie z opisem że występuje tylko w modelach itd.

tmi - Pon 06 Sie, 2012

Pojemność baku w GS'ie lub powracać, tak jakby to miało jakieś większe znaczenie ile tam faktycznie wchodzi, najzabawniejsi i tak są ci co kapią pod dystrybutorem żeby jeszcze weszła ćwiartka jakby mieli zaraz jechać przez dziewicze nie odkryte tereny swojego miasta w obawie, że braknie :hyhy: :rotfl:
kloc - Pon 13 Sie, 2012

Wiecie co, ja mam gs-a z 2005r i wydaje mi się że ma 20L w tym około 5L rezerwy.
Pali mi ok. 5L/100km i zawsze gdy muszę przełączyć na rezerwę mam na liczniku w granicach 300-320 km.
Do czego zmierzam, postanowiłem zrobić test i zabrałem ze sobą butelkę z benzyną i jechałem do oporu aż biedaczek po prostu stanął z pragnienia. Przejechałem wtedy dokładnie 405km. Po prostym przeliczeniu wyszło mi 20L w zbiorniku.
PS. oczywiście przed testem zatankowałem go do pełna, tak naprawdę pod sam koreczek.

pozdro kloc

kempes - Pon 13 Sie, 2012

kloc napisał/a:
Wiecie co, ja mam gs-a z 2005r i wydaje mi się że ma 20L


To dobrze ci się wydaje. Nie wiem czy czytałeś posty na poprzedniej stronie, ale tam wszystko jest wyjaśnione ;) .

Ja tankując GS'a już na rezerwie tankowałem ok. 14l - 15l co przy rezerwie w poliftowym daje ~19l czyli można przyjąć iż istotnie mam 20l zbiornik, analogicznie może być w przedliftowym.

affectpct - Czw 16 Sie, 2012

moja teoria taka
wgnioty w zbiorniku szpachla przykryte i może być mniejsza pojemność

Kermit125 - Pią 17 Sie, 2012

Żart, tak? Czy na poważnie tak myślisz? :|
affectpct - Pią 17 Sie, 2012

nie no to tak żarcikiem
oczywiście jest to realne do zrobienia :D

dymny - Wto 21 Cze, 2016

Irys napisał/a:
I tu wchodzi w grę "ciurkanie" do baku. Już nie raz ze Studim udowadnialiśmy, że lejąc do motocykla postawionego w pionie (ale nie na Centralce) możemy wlać dobre 2l powoli ciurkając, mimo że teoretycznie benzyna jest już przy odpowietrzniku.


Z cyklu "mądry Polak po szkodzie": nie polecam tankować pod korek. :wstyd:

1. moto zatankowane prawie pod korek
2. zostawione na weekend na parkingu - na słońcu
3. po weekendzie w baku pusto, a pod maszyną plama benzyny :facepalm:
4. po wstępnych oględzinach wyglada, ze ciśnienie w baku musiało być tak duże, że 15litrów benzyny prawdopodobnie znalazło ujście miedzy króćcem rezerwy w baku, a wężykiem gumowym. Wężyki (nowe, z oplotem, firmy Gates - ciężko uwierzyć żeby pękł) były zabezpieczone seryjną opaską sprężynującą.

Pytanie: czy konstrukcja wlewu - odpowietrznika nie powinna przeciwdziałać takiej sytuacji tzn. wyprowadzac oparów na zewnątrz? :niepewny:

PS. Od dzisiaj tankuję tylko zgodnie z instrukcją :troll2:


[ Dodano: Wto 21 Cze, 2016 ]
:chytry:
Jednak przewód paliwowy nie wytrzymał próby czasu - spękał w 2 lata od wymiany :facepalm:

kempes - Wto 21 Cze, 2016

Hah, a jednak. W razie W, wywaliłoby tylko opary/nadmiar benzyny, ale nie 15 litrów.
bezel - Wto 21 Cze, 2016

Dziwnym trafem te dokupowane wężyki od oleju/benzyny to dziadostwo, które z trudem wytrzymuje dwa lata :kwasny: Wie ktoś jakie kupować aby były podobnej jakości jak fabryczne ale na metry? :D
Arcisz - Sro 22 Cze, 2016

Ja brałem samochodowe, po jakieś 8-10zł za metr.
bezel - Sro 22 Cze, 2016

Ile już służą? Jakiej firmy?
Arcisz - Sro 22 Cze, 2016

http://www.forum.gs500.pl...ghlight=#230242
Tacek - Wto 08 Maj, 2018

maruder07 napisał/a:
Do rezerwy przeważnie robię 300km


to tak się da? :przestraszony:
ja tankuję co 200km i czasami nie dojadę do równych i mi dławi do póki się nie przełączę :wstyd: '92

moja pali więcej ode mnie :niepewny:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group