|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Ogólnie o Gs 500 - Mała pojemność baku?
nospoon - Pią 07 Paź, 2011 Temat postu: Mała pojemność baku? Otóż po ostatniej jeździe wyczerpałem rezerwę praktycznie do sucha, gdy na stacji zajrzałem do baku było tam najwyżej około 1 l na dnie, zabrałem się za tankowanie i ku mojemu zdziwieniu pod sam korek weszło tylko 13l
Nie mniej zdziwił mnie fakt, że na rezerwie zrobiłem 100km.
Piotras_5 - Pią 07 Paź, 2011
W przedliftowcach rezerwa to bodajże 3,5 l także prawie 100 km da się nakulać.
Co do pojemności baku, 14 L to faktycznie mało, starsze modele miały 17, a przecież po lifcie 20ścia...
Irys - Pią 07 Paź, 2011
I tu wchodzi w grę "ciurkanie" do baku. Już nie raz ze Studim udowadnialiśmy, że lejąc do motocykla postawionego w pionie (ale nie na Centralce) możemy wlać dobre 2l powoli ciurkając, mimo że teoretycznie benzyna jest już przy odpowietrzniku.
nospoon - Pią 07 Paź, 2011
W takim razie rzeczywiście będę musiał jeszcze to sprawdzić, bo lałem pod koniec już dosyć wolno, ale może jeszcze bym tam rzeczywiście wcisnął odrobinę więcej. A tankuję zawsze na centralce, więc może ten niewielki kąt tez ma znaczenie.
simin - Pią 07 Paź, 2011
To ja mam pytanie - gdzie jest upust nadmiaru nalanej benzyny w baku? Czy to jest na górze wlewu, czy gdzieś indziej zakamuflowane?
Bo zazwyczaj kończę tankowanie jak benzyna dojdzie do dolnej blaszki wlewu. Kiedyś ciurkałem powolutku i wchodziło dalej, to zacząłem się zastanawiać czy to mi już gdzieś nie spływa
Ale jak mówisz że naciurkać można kilka litrów to chyba znam odpowiedź
Bellator - Pią 07 Paź, 2011
Otwór upustowy jest jeszcze nieco wyżej, obok otworu wlewu, dobrze go widać po podniesieniu klapki .
studi - Sro 12 Paź, 2011
Bellator napisał/a: | Otwór upustowy jest jeszcze nieco wyżej |
Dokładnie mówiąc nie jest to otwór upustowy, a raczej odprowadzenie skroplin deszczowych lub rozlanego paliwa, które może sie tam znaleźć, pełni on też rolę odpowietrzenia bo skoro z baku paliwo spływa grawitacyjnie a nie jest zasysane to jakoś ta przestrzeń musi się wypełniać powietrzem, próżni tam raczej nie ma.
Irys napisał/a: | I tu wchodzi w grę "ciurkanie" do baku. Już nie raz ze Studim udowadnialiśmy, że lejąc do motocykla postawionego w pionie (ale nie na Centralce) możemy wlać dobre 2l powoli ciurkając |
Można to zaobserwować zwłaszcza w poliftowych gdzie do "dziury zalewowej" włożona jest blacha z zwężką zapobiegająca wlaniu niewłaściwego paliwa (w teorii).
A całe te zjawisko wynika z zasady naczyń połączonych, bo wlew paliwa kończy się (dolna krawędź) poniżej górnej części zbiornika, więc lejąc w ostatniej fazie paliwo rozlewa się powoli po górnej części zbiornika jednocześnie wypychając powietrze zgromadzone powyżej poziomu wlewu.
Pojemność 17l lub 20l (zależnie od modelu) jest pojemnością teoretyczną gdy zalejemy zbiornik w 100%
Ryder - Nie 05 Sie, 2012
Odkopię temat dotyczący pojemności baku.
Czytając wiele tematów na necie znalazłem kilkakrotnie w wypowiedziach że pojemność baku wynosi 15l w niektórych egzemplarzach,i w tym wypadku 3,5l rezerwy.
Zaciekawiło mnie to bardzo,dlatego pojechałem zatankować pod korek (na rezerwie miałem przelatane 26km),do baku zmieściło się tylko 12,54l ,jeżeli licząc że bak ma 15l to musiało mi zostać w baku jeszcze 2,5l paliwa (rezerwa ma 3,5l) co jest bardzo możliwe bo ten dystans był pokonany bardzo delikatnie i jednym ciągiem (w przypadku 15l baku spalanie 3,84l/100km).
Szukam potwierdzonych informacji jak to dokładnie jest z tą pojemnością baku i rezerwy,szukałem po serwisówkach i innych forach i ile wypowiedzi tyle opini
Machu - Nie 05 Sie, 2012
Mam tak samo, tankuje między 10-12l zależy ile przejadę na rezerwie.
Ryder - Nie 05 Sie, 2012
Machu
Podajmy jeszcze rok produkcji,mój egzemplarz jest z 94"
demot - Nie 05 Sie, 2012
Ja mam 93/94 i po wypaleniu do dna (wszystko się nie wypala, zostają może ze 2 setki) zmieściłem 14,87l "ciurkając" baardzo długo.
maruder07 - Nie 05 Sie, 2012
Emeryt z 1989r załadowuje z gaźnikami razem 17,4litra. Raz mi 1km przed stacją zabrakło paliwa i jak dopchałem taki wynik mi się ukazał. Do rezerwy przeważnie robię 300km na rezerwie max 100km udało mi się zrobić i jeszcze trochę mi na dnie zostało ale moto już straszni się muliło i dławiło w trakcie jazdy, z 10km może i by się mi udało zrobić. Gdyby tak oszczędnie postępować z manetką i nie studzić moto to do 450km na zbiorniku myślę że udało by się mi zrobić. 400 to spokojnie.
[ Dodano: Nie 05 Sie, 2012 ]
Irys napisał/a: | I tu wchodzi w grę "ciurkanie" do baku. Już nie raz ze Studim udowadnialiśmy, że lejąc do motocykla postawionego w pionie (ale nie na Centralce) możemy wlać dobre 2l powoli ciurkając, mimo że teoretycznie benzyna jest już przy odpowietrzniku. |
To dziwne bo ja tankowałem tak i tak i mi zawsze więcej wchodziło na centralce jak na kołach. A to na skutek nachylonego lekko zbiornika do przodu. Powietrze miało ujście ze zbiornika lepsze. Po zatankowaniu nawet do 2 l więcej pcham przez taka zabawę trochę marudną zreszto.
studi - Nie 05 Sie, 2012
Być może sprzeczne informacje o pojemności zbiornika wynikają z tego, że większość informacji tłumaczona jest z angielskiego - dokładniej ze stron amerykańskich. Jeśli popatrzymy dokładnie w parametry np. model z roku '90 to zobaczymy, że GS ma zbiornik pojemności 17l lub w wersji E-33 15l z rezerwą 3.5l. Model E-33 to model robiony na niektóre regiony Stanów Zjednoczonych np. na Californię.
Analogicznie jest w poliftowym z pojemnością 20l i 18l na US California.
A to aby zbadać ile litrów ma zbiornik, należało by go zdemontować, całkowicie opróżnić a następnie zalać pod korek, w każdym innym wypadku nigdy nie mamy pewności ile tak naprawdę paliwa pozostało.
Ja tankując GS'a już na rezerwie tankowałem ok. 14l - 15l co przy rezerwie w poliftowym daje ~19l czyli można przyjąć iż istotnie mam 20l zbiornik, analogicznie może być w przedliftowym.
Ryder - Nie 05 Sie, 2012
studi napisał/a: | Być może sprzeczne informacje o pojemności zbiornika wynikają z tego, że większość informacji tłumaczona jest z angielskiego - dokładniej ze stron amerykańskich. Jeśli popatrzymy dokładnie w parametry np. model z roku '90 to zobaczymy, że GS ma zbiornik pojemności 17l lub w wersji E-33 15l z rezerwą 3.5l. Model E-33 to model robiony na niektóre regiony Stanów Zjednoczonych np. na Californię.
Analogicznie jest w poliftowym z pojemnością 20l i 18l na US California.
A to aby zbadać ile litrów ma zbiornik, należało by go zdemontować, całkowicie opróżnić a następnie zalać pod korek, w każdym innym wypadku nigdy nie mamy pewności ile tak naprawdę paliwa pozostało.
Ja tankując GS'a już na rezerwie tankowałem ok. 14l - 15l co przy rezerwie w poliftowym daje ~19l czyli można przyjąć iż istotnie mam 20l zbiornik, analogicznie może być w przedliftowym. |
Nawet na ramie mam gdzieś nalepkę E-33 nie wiem czy to chodzi o tą wersje czy może jakieś normy
Były w tej wersji jeszcze jakieś zmiany?
demot - Nie 05 Sie, 2012
No tak, koło tabliczki znamionowej są te nalepki. Niektórzy mają jedną, niektórzy dwie. A no i moje moto nie jest z Californi xD
studi - Nie 05 Sie, 2012
Ryder, E z cyferką w kółku to nr homologacji europejskiej i nie ma nic wspólnego z kodem kraju docelowego.
Co do zmian to w stosunku do czego bo nie rozumiem, jak pobierzesz sobie service manuala to tam masz tabele kodów regionów a potem np. tabele z dyszami do gaźnika z podziałem na modele, albo elementy na schemacie z opisem że występuje tylko w modelach itd.
tmi - Pon 06 Sie, 2012
Pojemność baku w GS'ie lub powracać, tak jakby to miało jakieś większe znaczenie ile tam faktycznie wchodzi, najzabawniejsi i tak są ci co kapią pod dystrybutorem żeby jeszcze weszła ćwiartka jakby mieli zaraz jechać przez dziewicze nie odkryte tereny swojego miasta w obawie, że braknie
kloc - Pon 13 Sie, 2012
Wiecie co, ja mam gs-a z 2005r i wydaje mi się że ma 20L w tym około 5L rezerwy.
Pali mi ok. 5L/100km i zawsze gdy muszę przełączyć na rezerwę mam na liczniku w granicach 300-320 km.
Do czego zmierzam, postanowiłem zrobić test i zabrałem ze sobą butelkę z benzyną i jechałem do oporu aż biedaczek po prostu stanął z pragnienia. Przejechałem wtedy dokładnie 405km. Po prostym przeliczeniu wyszło mi 20L w zbiorniku.
PS. oczywiście przed testem zatankowałem go do pełna, tak naprawdę pod sam koreczek.
pozdro kloc
kempes - Pon 13 Sie, 2012
kloc napisał/a: | Wiecie co, ja mam gs-a z 2005r i wydaje mi się że ma 20L |
To dobrze ci się wydaje. Nie wiem czy czytałeś posty na poprzedniej stronie, ale tam wszystko jest wyjaśnione .
Ja tankując GS'a już na rezerwie tankowałem ok. 14l - 15l co przy rezerwie w poliftowym daje ~19l czyli można przyjąć iż istotnie mam 20l zbiornik, analogicznie może być w przedliftowym.
affectpct - Czw 16 Sie, 2012
moja teoria taka
wgnioty w zbiorniku szpachla przykryte i może być mniejsza pojemność
Kermit125 - Pią 17 Sie, 2012
Żart, tak? Czy na poważnie tak myślisz?
affectpct - Pią 17 Sie, 2012
nie no to tak żarcikiem
oczywiście jest to realne do zrobienia
dymny - Wto 21 Cze, 2016
Irys napisał/a: | I tu wchodzi w grę "ciurkanie" do baku. Już nie raz ze Studim udowadnialiśmy, że lejąc do motocykla postawionego w pionie (ale nie na Centralce) możemy wlać dobre 2l powoli ciurkając, mimo że teoretycznie benzyna jest już przy odpowietrzniku. |
Z cyklu "mądry Polak po szkodzie": nie polecam tankować pod korek.
1. moto zatankowane prawie pod korek
2. zostawione na weekend na parkingu - na słońcu
3. po weekendzie w baku pusto, a pod maszyną plama benzyny
4. po wstępnych oględzinach wyglada, ze ciśnienie w baku musiało być tak duże, że 15litrów benzyny prawdopodobnie znalazło ujście miedzy króćcem rezerwy w baku, a wężykiem gumowym. Wężyki (nowe, z oplotem, firmy Gates - ciężko uwierzyć żeby pękł) były zabezpieczone seryjną opaską sprężynującą.
Pytanie: czy konstrukcja wlewu - odpowietrznika nie powinna przeciwdziałać takiej sytuacji tzn. wyprowadzac oparów na zewnątrz?
PS. Od dzisiaj tankuję tylko zgodnie z instrukcją
[ Dodano: Wto 21 Cze, 2016 ]
Jednak przewód paliwowy nie wytrzymał próby czasu - spękał w 2 lata od wymiany
kempes - Wto 21 Cze, 2016
Hah, a jednak. W razie W, wywaliłoby tylko opary/nadmiar benzyny, ale nie 15 litrów.
bezel - Wto 21 Cze, 2016
Dziwnym trafem te dokupowane wężyki od oleju/benzyny to dziadostwo, które z trudem wytrzymuje dwa lata Wie ktoś jakie kupować aby były podobnej jakości jak fabryczne ale na metry?
Arcisz - Sro 22 Cze, 2016
Ja brałem samochodowe, po jakieś 8-10zł za metr.
bezel - Sro 22 Cze, 2016
Ile już służą? Jakiej firmy?
Arcisz - Sro 22 Cze, 2016
http://www.forum.gs500.pl...ghlight=#230242
Tacek - Wto 08 Maj, 2018
maruder07 napisał/a: | Do rezerwy przeważnie robię 300km |
to tak się da?
ja tankuję co 200km i czasami nie dojadę do równych i mi dławi do póki się nie przełączę '92
moja pali więcej ode mnie
|
|