.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - wymiana kompletnego rozrządu

borbet - Sob 22 Mar, 2008
Temat postu: wymiana kompletnego rozrządu
Witam, trzeba mi wymienić ślizgacze rozrządu i łańcuszek rozrządu. Czy znacie jakiś sklepy internetowe gdzie mógłbym kupić ?? i jaki koszt ?

z tego co się pytałem to ślizgacze nowe,oryginalne 350 zł
łańcuszek rozrządu 150 zł

i pewnie jakieś uszczelki np głowic ?? no i zalanie nowym olejem

ile by kosztowała taka operacja, suzi ma przejechane około 40 tys km i ślizgacz się złamał :?

Falco77 - Sob 22 Mar, 2008

u mnie wymieniałem rozrząd przy 60 tys ślizgacze były cacy czyli ktoś już je wcześniej wymieniał,l całego kompletu uszczelek nie ma co kupować, kup uszczelkę pod cylindry i głowicę (łącznie coś ponad 120 zł jak dobrze pamiętam) chyba że planujesz wybebeszyć cały silnik to wtedy przyda się komplet nowych (około 300 zł)
Breżniew - Sob 22 Mar, 2008

Aby wymienić ślizgi łańcucha wcale nie trzeba zdejmować cylindra i głowicy chyba ,że planujesz zrobić od razu głowicę. Ponieważ ślizg w kształcie łuku mocowany jest od dołu silnika , konieczne jest wyjęcie silnika i rozpołowienie . Dopiero wtedy jest możliwość wymiany tego ślizgu i łańcucha rozrządu.
Drugi slizg wyjmie sie po odkręceniu dekla w głowicy i wyjeciu wałka wydechowego.
ślig łańcucha stuka wtedy gdy : jest zdeformowany ( bardziej wygiety od napinania łańcucha), ma wytartą powierzchnię , ma luz w dolnym mocowaniu lub wykruszone miejsce wspolpracy z napinaczem. Poza tym wypracowuje sie element dociskajacy oś napinacza w karterze. Wszystkie te defekty daja o sobie znac stukaniem na wolnych i hałasowaniem w średnim zakresie.
Lepiej jest wymienic slizg i załozyc fabrycznie skuty łańcuch niz cudować ze skuwaniem łańcucha bez rozpołowienia.

Wiecej w tym temacie.
http://gs500.phorum.pl/viewtopic.php?t=162

borbet - Sob 22 Mar, 2008

dzięki za informacje chłopaki, w sumie to motor dopiero będę kupował, stoji rozebrany i trzeba go złożyć jak tylko rozrząd kupie, z niemiec kolega go przywiózł i on mi będzie go składał :)

a macie namiarów na jakiś sklep internetowy z częściami ??
głównie chodzi o ślizgi

Breżniew - Sob 22 Mar, 2008

borbet napisał/a:
dzięki za informacje chłopaki, w sumie to motor dopiero będę kupował, stoji rozebrany i trzeba go złożyć jak tylko rozrząd kupie, z niemiec kolega go przywiózł i on mi będzie go składał :)

a macie namiarów na jakiś sklep internetowy z częściami ??
głównie chodzi o ślizgi


Uszczelki kupisz w larssonie jako pojedyncze lub komplet. Warto pomyslec o wymianie uszczelniaczy zaworowych i dotarciu zaworów w ale wtedy dojdzie do tego wymiana płytek zaworowych.
Poza serwisem ślizgów nie kupisz. Przykładowe ceny .
Uszczelniacz wałka zdawczego 32x62x7 50,25 PLN
Uszczelniacz popychacza sprzęgła 6x34x7 26,-PLN
Uszczelniacz wałka dźwigni zmiany biegów 12x22x9 21,-PLN
Przedni i tylny ślizgacz prowadzący łańcuch rozrządu . 121,-PLN + 190,-PLN

Części zamawiałem w Suzuki Jaskłowski.

michał_maly1992 - Wto 12 Paź, 2010

Witam czy jest jakas strona internetowa gdzie mozna kupic slizg łancucha rozrządu od strony napinacza w serwisie mają po 237 zł
hubertgontarz - Wto 12 Paź, 2010

Taka część tylko ASO, jedynie łańcuch rozrządu, uszczelkę pod głowicę, zawory kupisz jako zamienniki. Podejrzewam ze tego czego nie ma w Larssonie to zostaje tylko ASO, ale warto i tak zapłacić.
paavo91 - Sro 29 Gru, 2010

Witam. Przestawiłem sobie prawdopodobnie rozrząd :( Proszę o wskazówki w skrócie jak to zrobić najlepiej i co mi będzie potrzebne. O znakach w serwisówce czytałem, tylko jak się za to zabrać? Ściągnąć wałki rozrządu? Czy może tylko 1 z nich i zestawić z resztą?
Dziękuje za pomoc.
PS. Byłbym wdzięczny za jakiś support na GG/pw

jacek - Sro 29 Gru, 2010

Gdy rozrzad jest na znakach podanych według serwisówki jeden z zaworów wydechowych jest wciśniety przez kszywke, wałek zaworów ssacych wtedy nie podpiera żadnego z 2 zaworów. Dlatego to ustawienia rozrzadu odkrecam tylko wałek ssacy i luzuje napinacz rozrzadu - wtedy synchronizujesz ze soba na właściwych znakach wał + wałek wydechowy, napinajac reką (lub robi to inna osoba do pomocy) łancuch w miejscu gdzie był wałek ssący. Jak ustawiles na własciwych znakach wał i walek wydechowy wtedy juz bez problemu zakładasz wałek ssacy z którym nie ma problemu bo nie podpiera żadnego zaworu w tym położeniu jak podaje serwisówka do właściwego ustawienia rozrzadu na znakach.

Poza tym będziesz potrzebował klucz dynamometryczny żeby dokrecić później mostki wałka ssącego 8-12Nm

paavo91 - Czw 30 Gru, 2010

A czy wyjmować ślizg od strony wydechu?
jacek - Czw 30 Gru, 2010

Nie trzeba. Bez wałka ssacego bez problemu przestawiasz łańcuch na wałku wydechowym. Jedynie przy zmianie położenia musisz cofnać wałem żeby poluzował sie łancuch bo kszywka wydechowego wciska wtedy zawór.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group