|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Sprzęty użytkowników - Suzuki GS 500E by lencol
lencol - Czw 12 Maj, 2011 Temat postu: Suzuki GS 500E by lencol W prawdzie suzuki stoi u mnie już od marca, ale jakoś nie było czasu się pochwalić
Rocznik 1996r. Na silniku zrobione jest niecałe 40tys. km. Jak widać jest po lekkim szlifie;p
W prawdzie trzeba ją jeszcze dopieścić wizualnie ale na serducho nie mogę na razie narzekać;p Zobaczymy co pokaże dłuższe użytkowanie;p
Jak już niektórzy na forum wiedzą jest kilka mankamentów związanych z szlifowaniem motocykla asfaltem co uczynił poprzedni właściciel;p A dokładniej lekko krzywa tarcza (wydaje mi się, że ucierpiała właśnie podczas szlifu) i wgniotka na baku od manetki gazu.
Kupiłem już z wydechem Micron`a, który bardzo dobrze pomrukuje p
afron - Pią 13 Maj, 2011
fajny motór jak silnik chodzi dobrze to jest ekstra, wszelkie "poprawki blacharsko-lakiernicze" to tylko kosmetyka. Najważniejsze, że serducho dobrze bije
Fajny pies
szerokości!
huh - Pią 13 Maj, 2011
widac ze malowany itp, ale podoba mi sie kolor ramy, tez planuje taki u siebie;>
szerokośći!:)
Piotras_5 - Pią 13 Maj, 2011
Rób co Ci mówiłem jak u Ciebie byłem i będzie dobrze
moto jest ładny, dbaj a będzie dobrze służył
No i w końcu musimy polatać razem
tmi - Pią 13 Maj, 2011
Podoba mi się kolor ramy
lencol - Pią 13 Maj, 2011
Piotras_5 napisał/a: |
No i w końcu musimy polatać razem |
No musimy musimy;)
Narazie się jeszcze z papierkami ociągam;)
lencol - Czw 01 Wrz, 2011
Czas na parę słówek o modernizacjach;)
Na wałek zdawczy została założona mniejsza zębatka, a dokładnie 14 zębowa zamiast standardowej 16-zębowej.
Ubyło jak wiadomo z V-max ale za to zrobił się trochę mocniejszy, choć różnica nie była odczuwalna.
Przyszła kolej na tylna zębatkę.
Po przeglądnięciu katalogów DIDa i Sunstara udało mi się dobrać odpowiednią zębatkę. Okazało się, że w GSF 600 występuje zębatka 42 zębowa z odpowiednią ilością otworów mocujących i identycznych rozstawach co w naszym GSie. Jedynym problemem była tylko jej grubość. Nasz Gs posiada łańcuch o rozmiarze 520, a GSF 600 ma rozmiar 530. Zębatkę zamówiłem i stoczyłem na odpowiednią grubość z zachowaniem zarysu ewolwentowego.
Po krótkiej przejażdżce mogę powiedzieć, że V - max spadła dość drastycznie do 160km/h.
Na 6 biegu przy 10 tys obr. jadę 160km/h, a z uwagi na wysokie obroty nie ma co dalej kręcić:/
Przyspieszenie wzrosło proporcjonalnie do strat prędkości maksymalnej i mogę powiedzieć, że jak tak dalej będę rwał to następne do wymiany będzie sprzęgło
Piotras_5 - Czw 01 Wrz, 2011
Oj Łęcki Łęcki, co z Ciebie kurde bele będzie
Musimy się spotkać i to ogarnąć, proponuje wstępnie sobota / niedziela jak będzie ładna pogoda?
lencol - Czw 01 Wrz, 2011
Zapomniałem dodać, że założyłem także wyświetlacz biegów;) Myślałem, że będzie to tylko taki bajerek, ale muszę przyznać, że przydaje się podczas wyprzedzania lub dojeżdżania do krzyżówek przy zrzucaniu biegów. Płytkę sam wykonałem wg. własnego projektu. Układ składa się z 6 oporów i 27 najtańszych diód jakie były w sklepie elektronicznym.
kusiaczek - Pią 02 Wrz, 2011
to do 100km/h masz teraz ze 3sek
Bonzo - Pią 02 Wrz, 2011
Fajnie to wszystko się komponuje. Wypoleruj sobie ożebrowanie silnika, to będzie się świetnie komponował ze śrubami od pokryw
A rama prosta, mam nadzieję ?
lencol - Sob 03 Wrz, 2011
Prosta, prosta a co do polerki to może jak będzie czas... Na tą zimę mam w planie zawory do wyregulowania, wszystkie simeringi pod osłoną przedniej zębatki i łańcuch bo jak go nie wymienie to w krótkim czasie mi nowe zębatki zniszczy
Piotras_5 - Sob 03 Wrz, 2011
Potwierdzam, wczoraj śmigaliśmy, przy V max faktycznie spada GS Lencola, ale za przeproszeniem, ma niezłe przypierdolenie, mój fabryczny gs wymiękł do 160
kusiaczek - Czw 15 Wrz, 2011
Mogę wiedziec gdzie zamawiałes zębatki? i jakie to koszta?
Dodaj wiecej fotek zegarów i wyswietlacza
lencol - Nie 18 Wrz, 2011
Zębatki zamawiałem na allegro. Przednia jakieś 30ziko, a tylna 80;P
Na kółeczko idzie jak zły
Wklejam fotę pomalowanego proszkiem tylnego wahacza. Musiałem założyć nowe łożyska (koszt 100zł z przes.).
Ale na pocieszenie naklejka się ładnie komponuje;p
No i łańcuch jest nowy
Piotras_5 - Nie 18 Wrz, 2011
Gratki stary
teraz to będzie lans na mieście!
kolo - Nie 18 Wrz, 2011
Mam identycznego GS'a jak Twój. Kolor identyczny, naklejki takie same nawet rocznik ten sam. Dla trochę ciemnawych ludzi - kolor ramy jest oryginalny! Takie wersje właśnie wychodziły z szarą ramą (też mam szarą ramę). Dużo lepiej ten motorek wygląda z takim kolorem ramy a nie jak z białą jak jakiś romet
Różnica między naszymi moto jest tylko taka że ja mam w wersji z owiewkami five stars oraz mam 30tyś przebiegu nabite
W przyszłym roku jednak będę musiał go odsprzedać przed wakacjami. Przesiadka na fazera 600 (02-03)
kempes - Pon 19 Wrz, 2011
kolo napisał/a: | Dużo lepiej ten motorek wygląda z takim kolorem ramy a nie jak z białą jak jakiś romet |
Mi też się wydaje, że do GS'a nie pasuje biała rama. Dobrze, że fabryczne są srebrne.....
kolo - Wto 20 Wrz, 2011
To ten lakier srebrny musieli dość mocno rozcieńczyć Z bliska może jakiś odcień widać ale już z kilku metrów to w biel wchodzi. Szary albo czarny kolor najlepszy
lencol - Pon 26 Wrz, 2011
Dzisiaj zamocowałem uchwyt pod nawe/kamere/telefon.
Mam nadzieje że prezentuje się dobrze
Piotras_5 - Pon 26 Wrz, 2011
Panie Łęcki, co ty jeszcze z tym moto wymyślisz ciekawego?
Rany julek
Grzechu16 - Pon 26 Wrz, 2011
Bardzo fajny bajer. Zakupiłeś czy po znajomości stworzyłeś? Osobiście jestem na kupnie kamerki i nie mogę przeboleć tego, że u mnie pomysł się nie sprawdzi przez przyciemnioną szybkę...
Stresu - Pon 26 Wrz, 2011
lencol napisał/a: | Dzisiaj zamocowałem uchwyt pod nawe/kamere/telefon. |
O w mordę - na to nie wpadłem . Skąd takie "cudo" wytrzasnąłeś (ile kosztowało)?
lencol - Pon 26 Wrz, 2011
Uchwyt narysowałem w autoCADzie i wypaliłem ze stali węglowej ogólnego stosowania (czyt. St3s) o grubości 4mm, następnie został zagięty i pomalowany. rys w formacie dxf mogę udostępnić jak ktoś chce. Inspirowałem się http://allegro.pl/uchwyt-...1802426550.html
lencol - Pon 03 Paź, 2011
Na ftp zamieściłem folder lencol, w którym znajduje się:
Gaźniki motocyklowe pdf - może się komuś przyda
gmole dxf - rysunek w autoCADzie gmoli ale jeszcze nie skończony
gs500 zawory gradus pdf - krótki poradnik na temat kasowania luzów zaworowych
klucz zaworowy dxf - rysunek klucza do zaworów również w autoCADzie
logo suzuki dxf - mam zrobiony brelok do kluczy
mocowanie bak dxf - uchwyt na nawi/kamere/telefon na zbiornik również w AutCADzie
Motocyklista doskonały pdf - wiadomo
odwracanie smoka - jakby ktoś chciał polatać na gumie GSem
oświadczenie pdf - warto wozić w dokumentach
Poradnik - taki tam
ramka zegarow - ramka na zegary, którą wykorzystałem do wyświetlacza zmiany biegów
sunstar suzuki - katalog zębatek
zebatka z 38 dxf - zębatka do naszego moto w AutoCADzie
zebatka z 41 dxf - zębatka do naszego moto w AutoCADzie
Miłego grzebania na ftp
Bonzo - Pon 10 Paź, 2011 Temat postu: Zębatki do kubła proszę, bo się zamotałem
lencol - Nie 13 Lis, 2011
Długo oczekiwany uszczelniacz popychacza sprzęgła jest już w moim domku (dzięki Piotras_5)
Teraz tylko trzeba wysupłać trochę czasu i założyć;)
Piotras_5 - Pon 14 Lis, 2011
lencol napisał/a: | Obrazek
dzięki Piotras_5
|
No qwa, trza sobie pomagać! Nie ma za co, wymieniaj i będziemy zimować
lencol - Pon 14 Lis, 2011
W związku ze zbliżającą się nieuchronnie zimą, jestem gotów do zainicjowania projektu pt. „Elektro-cooler”
Wszyscy doskonale wiemy na jakiej zasadzie działa intercooler. W skrócie jest to chłodnica powietrza dostarczanego do silnika. Jak wszyscy doskonale wiemy powietrze o niższej temperaturze jest bardziej podatne na ściskanie (silniej możemy je sprężyć). Z tego prostego wniosku wysuwa się kolejny jeszcze prostszy wniosek: zimniejsze powietrze zajmuje mniejszą objętość niż ta sama ilość cząsteczek ciepłego powietrza. A z tego zdania wysuwa się jeszcze prostszy wniosek niż poprzedni: w tej samej objętości cylindra mieści się większa ilości mieszanki. Oczywiście idąc dalej tym tropem trzeba wziąć pod uwagę, że wzrośnie także spalanie, ponieważ należy cały czas utrzymywać odpowiedni stosunek powietrza do paliwa (1:14,4).
Przejdźmy do konkretów.
Poniżej przedstawiam zdjęcie bardzo ciekawego modułu jakim jest ogniwo Peltiera. Jeżeli, dla kogoś to pojęcie jest obce to zapraszam na stronę wikipedii. W skrócie moduł jest swoistą pompą cieplną. W moim projekcie zastosowałem 2 moduły ułożone na sobie. Są to moduły TEC1-12704B. Każdy z modułów dąży do utrzymania stałej różnicy temperatury miedzy jego powierzchniami.
Pierwsze testy przeprowadziłem na dość pokaźnym radiatorze odbierającym ciepło i małym komputerowym radiatorze, który miał robić się coraz zimniejszy.
Maksymalny pobór prądu przez dwa ogniwa wynosi 8 A. Co odpowiada mocy około 80W – 100W. Alternator w naszym GS ma moc 230W, co już zaczyna przerażać…
Radiator od strony zimnej udało mi się schłodzić do temperatury poniżej 0 stopni Celsjusza.
Osiągnięcie niższych temperatur jest możliwe poprzez odprowadzenie ciepła ze strony nagrzewającej się, ponieważ moduły dążą do utrzymania stałej różnicy temperatur (pomijam różnego rodzaju straty).
Radiatory o bardzo dużej liczbie cienkich listków będą znajdować się między filtrem a gaźnikami. Ich zadaniem będzie schłodzić powietrze wpływające do gaźnika. Radiatory odprowadzające ciepło muszą znaleźć się na zewnątrz w takim miejscu, aby powietrze mogło swobodnie przez nie przepływać.
Zapraszam do zadawania pytań;)
GSadmirer - Pon 14 Lis, 2011
Hej , sorry za bycie noobem w tym temacie
ale o co kaman?!
co nam daje to cudeńko w GS`ach ?
lencol - Pon 14 Lis, 2011
Poprzez analogie:
Proszę porównać czystego diesla z turbodieslem lub z turbodieslem z intercoolerem.
Jak zwykle chodzi o moc
Czysty diesel to straszna padaka, ale wystarczy dorzucić sprężarkę i intercooler i mamy przyzwoity samochód z osiągami przeciętnego benzyniaka.
Schładzając powietrze, zmniejszam jego objętość a co za tym idzie więcej mieszanki tłok zaciąga do cylindra, przez co zwiększam sprężanie. a większe sprężanie to większa moc
Oczywiście, jeżeli miałbym zamiar zamontować sprężarkę to silnik bez modyfikacji w układ korbowo-tłokowy powie bardzo szybko papa, ale ja tylko chcę go lekko usprawnić.
Jak zamontuje całość przez zimę to będę mógł przeprowadzić testy na włączonych modułach i wyłączonych i wtedy dopiero będzie można myśleć dalej o dalszych ulepszeniach
GSadmirer - Pon 14 Lis, 2011
yhym o dokładnie o jakim przyroście mocy mówimy?
jak dla mnie "turbo" to kolejna rzecz która może się zepsuć i ciągnać za sobą koszta po prostu.
jeśli mówisz ze to wymaga kolejnych i to nie małych ingerencji w silnik, to własciwie co chcesz przez to uzyskać? chcesz kogos z forum tym zainteresować, żeby poszli w twoje ślady i stjuningowali swoje bryki?
moze jakiś wiekszy fachura/mechanik sie odezwie i powie czy ten pomysl ma rece i nogi czy to mrzonka bez urazy man
Kat - Wto 15 Lis, 2011
Jak dla mnie taki intercooler w airboksie to bardzo dobre rozwiązanie, trzymam kciuki za powodzenie projektu
lencol - Wto 15 Lis, 2011
GSadmirer napisał/a: | jeśli mówisz ze to wymaga kolejnych i to nie małych ingerencji w silnik, to własciwie co chcesz przez to uzyskać? chcesz kogos z forum tym zainteresować, żeby poszli w twoje ślady i stjuningowali swoje bryki? |
Robie to dla siebie i montaż intelcoolera bez sprężarki nie ingeruje w silnik o czym pisałem.
To czy inni użytkownicy pójdą w moje śldy jak będą widzieli efekty to ich indywidualna sprawa.
"Potrzeba matką wynalazków"
CieCHu - Wto 15 Lis, 2011
Jestem ciekaw co to faktycznie da. Najlepiej by bylo zrobic fachowy pomiar na hamowni.
lencol - Wto 15 Lis, 2011
Dzisiaj zostały przeprowadzone kolejne testy.
Pobór prądu utrzymuje się na poziomie 6A, co odpowiada około 72W.
Na radiatorze schładzanym najpierw skropliła się woda, a następnie zaczął się delikatnie oszraniać. Aby uzyskać taki efekt należy bardzo efektywnie odprowadzać ciepło ze strony gorącej. Do tego celu użyłem radiatora od diod prostowniczych spawarki.
Puszczając powietrze przez radiator zimny (patrz foto), można było odczuć wyjątkowo zimne powietrze (efekt taki jak w samochodowej klimatyzacji).
Rozpocząłem powolny etap dorabiania odpowiednich dystansów i odpowiedniego "dziurawienia airboksa, aby wszystko mogło się zmieścić.
W airboksie zostaną zamontowane radiatory od procesora z uwagi na cienko-listkową budowę (efektywność schładzania powietrza - większa powierzchnia styku powietrze-radiator).
RedShadow - Wto 15 Lis, 2011
Bardzo ciekawy pomysł, tylko trzeba będzie dobrze wyregulować gaźniki. No i obawiam się że wzrost zużycia paliwa może być niewspółmierny do wzrostu mocy.
kempes - Sro 16 Lis, 2011
Mam takie luźne przemyślenia.
Jeśli powietrze atmosferyczne wpada do cylindrów to od ich temperatury znacznie się ogrzewa (w dolocie pewnie też, ale w mniejszym stopniu). Lencol, czy twoje urządzenie będzie w stanie tak bardzo schłodzić powietrze, aby po zassaniu do gorących cylindrów po ogrzaniu było jednak sporo chłodniejsze od powietrza, które nie zostało by ochłodzone? Teraz za oknem powietrze ma 3-5 *C, w lecie ~30*C, czy ktoś zauważa jakąś różnicę w osiągach swojego moto? Wątpię. W takim razie jak mocno musiałbyś ochłodzić powietrze aby uzyskać odczuwalny efekt? Podejrzewam, że grubo poniżej zera.
RedShadow - Sro 16 Lis, 2011
Czysto teoretycznie przy standardowym ciśnieniu (1013 hPa) przy temp. 30C powietrze ma gęstość 1.164 kg/m^3, a przy temp. 0C ma gęstość 1.292 kg/m^3. Z szybkich obliczeń oznacza to że przy temp. 0C mamy dostarczane 11% więcej powietrza niż przy 30C. Jakby ktoś chciał jeszcze pokombinować to http://www.wolframalpha.c...+at+1013hPa+30C, wzór w sumie skomplikowany nie jest, ale po co się męczyć, przeliczać na kelviny itd. jeśli jest gotowe narzędzie. A co do tego że zimą nie odczuwamy różnicy to według mnie może to być spowodowane jeżdżeniem na tak samo ustawionych gaźnikach co latem.
Cytat: | Jeśli powietrze atmosferyczne wpada do cylindrów to od ich temperatury znacznie się ogrzewa | Myślę że niekoniecznie, bo powietrze w cylindrach jest zbyt krótko by mogło mieć to jakiś znaczący wpływ na jego temperaturę.
lencol - Sro 16 Lis, 2011
W wyższej temperaturze powietrze ma mniejszą gęstość, co zmniejsza efekt doładowania.
Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w chłodnicy powietrza doładowującego zwiększa się jego gęstość, a co za tym idzie – rośnie masa ładunku dostarczana do silnika. Możliwe jest więc spalanie większej ilości paliwa i wzrost mocy silnika (zwiększenie wysilenia). Jednocześnie sprężanie chłodniejszego powietrza obniża pracę sprężania, co zwiększa sprawność silnika.
Nie czytasz ze zrozumieniem kolego
Aby odczuć moc należy także zwiększyć ilość paliwa. W chłodniejsze dni (np. zimą) Stosunek AFR (1:14,4) się zmienia. Aby ten stosunek utrzymać należy zwiekszyć ilość paliwa dostarczanego czego w motorze zimą nie robisz (przez co nikt nie zauważył, że zimą mu lepiej jeździ motocykl).
Prosty przykład.
Wiekszość nowych samochodów posiada sondy lambda do odczytu stosunku powietrze-paliwo (magiczne 1:14,4). Komputer odczytuje wskazania sondy oraz wskazania przepływomierza powietrza i na ich podstawie oblicza czasy otwierania wtryskiwaczy.
Jakbyś uważał na lekcjach chemii to byś wiedział jak obliczyć ten stosunek dla benzyny. Reakcja całkowitego spalania benzyny w tych 21% tlenu się kłania
[ Dodano: Sro 16 Lis, 2011 ]
RedShadow napisał/a: | A co do tego że zimą nie odczuwamy różnicy to według mnie może to być spowodowane jeżdżeniem na tak samo ustawionych gaźnikach co latem. |
Ubiegłeś mnie o 2 minuty RedShadow
kempes - Sro 16 Lis, 2011
Idea i pomysł super. Teoretycznie powinno działać. Jednak zamiast wykładać mi suchą teorię odpowiedz na proste pytanie. Czy przy użyciu tego urządzenia będziesz w stanie uzyskać faktycznie zauważalny przyrost mocy?
Jeśli jesteś tak pewny powodzenia, że zarzucasz mi brak umiejętności czytania ze zrozumieniem i podstawowej wiedzy z termodynamiki to z niecierpliwością czekam na konkretne zestawienie wyników przed i po montażu tej chłodnicy powietrza.
Mam nadzieję, że ci się uda bo pomysł jest fajny i prosty.
Powodzenia.
simin - Sro 16 Lis, 2011
Ciekaw jestem w jakim tempie będzie się ogrzewało dostarczone schłodzone powietrze w cylindrach.
Różnica temperatury przy nagrzanym silniku będzie ogromna. Jeśli będzie b. szybkie, to zwiększające się ciśnienie w cylindrze w fazie sprężania będzie powiększało jego opór.
Ale nie sądzę żeby różnica w szybkości ogrzewania ciepłego powietrza w cylindrach do szybkości ogrzewania zimnego powietrza były tak znaczące.
Ale chętnie zobaczę wyniki pracy - zarówno zmianę mocy jak i spalania
k2 - Sro 16 Lis, 2011
Fajnie , że komuś się jeszcze chce coś ciekawego robić, dlatego gratuluję i chylę czoła, ale denerwuje mnie brak pokory i nie przyjmowanie argumentów innych. Ale mniejsza o to.
Pierwsze pytanie:
- dotyczy zębatki tylnej.
"Zębatkę zamówiłem i stoczyłem na odpowiednią grubość z zachowaniem zarysu ewolwentowego. "
Czyli co zarys ewolwentowy, z tego co pamiętam a mogę już nie pamiętać , mają zęby.... Co toczyłeś że zachowałeś ten zarys Proponuję sprawdzić w Wikipedii ....
Drugie pytanie:
- dotyczy chłodnicy powietrza. Jest ładna teoria nt objętości powietrza (w zamyśle pewnie zawartego w nim tlenu), ale czy policzyłeś jaka będzie różnica (in plus oczywiście) pomiędzy zyskiem z obniżonej temperatury powietrza dolotowego a zwiększeniem oporów przepływu powietrza spowodowanym radiatorem i przeróbką samego ...... no tego czarnego, tworzywowego pudełka ..
Krótko - IMO przy takich przepływach i różnicach temperatur i dokładając do tego wzrost oporów przepływu nic nie zyskamy.
To tylko moje zdanie i chętnie poznam przybliżone wyniki testów na "otwartym sercu" .
Poza tym zawsze szanuję i darzę respektem ludzi , którzy mają jakiś pomysł oraz realizują go własnymi siłami i wiedzą. także nie odczytuj tego jako jakiś wielki atak na swoją osobę...... ot taka wymiana zdań.
GSadmirer - Sro 16 Lis, 2011
RedShadow napisał/a: | Bardzo ciekawy pomysł, tylko trzeba będzie dobrze wyregulować gaźniki. No i obawiam się że wzrost zużycia paliwa może być niewspółmierny do wzrostu mocy. |
No własnie, o jakim % lub litrowy, zwiekszonym zapotrzebowaniu na zupę, mówimy???
lencol napisał/a: |
[ Dodano: Sro 16 Lis, 2011 ]
RedShadow napisał/a: | A co do tego że zimą nie odczuwamy różnicy to według mnie może to być spowodowane jeżdżeniem na tak samo ustawionych gaźnikach co latem. |
Ubiegłeś mnie o 2 minuty RedShadow |
Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale myślisz ze znajdą się chetni do klikukrotnej regulacji gażników w sezonie w zależności od temperatury na dworze?? Czysto finansowy aspekt moze ten cały siermieżny projekt pogrążyć.
RedShadow - Sro 16 Lis, 2011
GSadmirer napisał/a: | Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale myślisz ze znajdą się chetni do klikukrotnej regulacji gażników w sezonie w zależności od temperatury na dworze?? Czysto finansowy aspekt moze ten cały siermieżny projekt pogrążyć. |
Źle rozumiesz, chodzi o to że teoretycznie żeby zawsze wykorzystać silnik w maksymalnym stopniu powinno się ustawić gaźniki odpowiednio do temp i ciśnienia powietrza. Oczywiście nikt tego nie robi, dlatego motocykl cały czas jeździ niemal tak samo. W wypadku zamontowania tego "intercoolera" konieczna będzie jedna regulacja gaźników, która dostosuje ilość paliwa do większej masowo ilości powietrza.
lencol - Sro 16 Lis, 2011
k2 napisał/a: |
"Zębatkę zamówiłem i stoczyłem na odpowiednią grubość z zachowaniem zarysu ewolwentowego. "
Czyli co zarys ewolwentowy, z tego co pamiętam a mogę już nie pamiętać , mają zęby.... Co toczyłeś że zachowałeś ten zarys Proponuję sprawdzić w Wikipedii .... |
Mam wrażenie, że niektórym nie chce się tu myśleć
Założyłem w tokarkę starą zębatkę, a zamiast noża do powierzchni bocznej zęba przyłożyłem suwmiarkę. Po czym odsuwałem sie od osi zębatki na zewnątrz, jednocześnie zapisując wartości. Tak właśnie krok po kroku powstał zarys ewolwentowy zęba, który póżniej powtórzyłem na zębatce do stoczenia, ale już z założonym nożem.
[ Dodano: Sro 16 Lis, 2011 ]
A co do "chłodnicy powietrza" to jest tyle możliwości niepowodzenia łącznie z oporami o których pisałeś, że licze się z niepowodzeniem projektu cały czas. jednak najbardziej obawiam sie o efektywność chłodzenia. Boje się efektu, że moduł nie będzie nadążał "pompować" ciepła do radiatora, bo odbiór będzie za duży. Wszystko w swoim czasie
lencol - Pon 16 Sty, 2012
Dzisiaj GS otrzymał nową tarczę hamulcową (nowa ale używana)
Borek dzięki wielkie
I taki mały bonusik
afron - Pon 16 Sty, 2012
tarcza spoko. chciałem ją kupić ale mnie uprzedziłeś ale weź no umyj moto..
Borek - Pon 16 Sty, 2012
No fajnie wygląda ta złota Lansik jest
lencol - Wto 17 Sty, 2012
Przeróbka tyłu:
-dorobienie oddzielnego mocowania kierunków i tablicy
-skrócenie tylnego błotnika
Co o tym sądzicie?
RedShadow - Wto 17 Sty, 2012
A co z innymi użytkownikami dróg? Masz zamiar założyć jakiś błotnik zamiast tego?
lencol - Wto 17 Sty, 2012
O to właśnie chodziło, że jak dam po garach to tylko ma kurz zostać jak w strusiu pędziwiatrze
Piotras_5 - Wto 17 Sty, 2012
Szczerze jak chcesz znać moje zdanie to mega lipa. Raz, że będziesz uje....ny na maxa na zadupku to jakbyś miał sakwy czy coś takiego to wszystko Ci się pobrudzi
lencol - Wto 17 Sty, 2012
oj tam ale za to sportowy charakter
Borek - Wto 17 Sty, 2012
Agro tuning?
lencol - Wto 17 Sty, 2012
raczej od customizing = agromizing
CieCHu - Sro 18 Sty, 2012
A mnie sie podoba:p Widzialem gdzies Gs-a co tablice mial schowana w srodku blotnika, tez fajne rozwiazanie. Niepraktyczne, bo caly brud ląduje na plecach ale ladne
wladimir - Pią 20 Sty, 2012
Jest ok. Nie wiem dlaczego czysta robota zaraz jest kwalifikowana pod agrotuning. Fajnie wszystko przycięte i spasowane. No i nie ma tego szpetnego kawałka plaździoru za kołem.
garfield - Pią 20 Sty, 2012
Jak kupiłam mojego gs to miał tak przycięty błotnik i strasznie małe kierunki. Po 1 prawie nie było widać migających migaczy a po 2 w deszczowe dni byłam od tyłu bardziej mokra i brudna. Wymieniłam błotnik i migacze.
lencol - Pią 20 Sty, 2012
Przyszły kierunki i klocki
Jak wszystko spasuje i poskładam to wtedy wrzucę foty i myślę, że już nie będzie tak sceptycznie, bo na moje to te olbrzymie oryginalne kierunki i błotnik do samej ziemi nie wyglądały najlepiej
A tymczasem zabieram się za przerywacz bo standardowy nie zatrybi z LEDami
Przerywacz chciałem zbudować na ne555 jako generator astabilny.
Myślę, że to będzie najtańszy sposób, do tego jakiś tranzystor na wyjściu i powinno być git majonez
studi - Sob 21 Sty, 2012
A jak będziesz wysterowywać kontrolkę kierunków, bo w oryginale jest ona wpięta między strony motonga, ale gdy będzie to na ledach to nie zadziała, bo w kierunku zaporowym diody nieaktywnej strony nie zamkną obwodu kontrolki.
lencol - Wto 07 Lut, 2012
Dam oddzielną masę na kontrolkę a plusy z lewego i prawego puszczę przez diody by się choinka nie robiła na wszystkich migaczach
I wtedy nawet zamiast żarówki zwykłej będę mógł dać diodową
lencol - Sob 18 Lut, 2012
Dzisiaj w ruch poszedł przedni zacisk hamulcowy, z racji, że klocki prosiły się już o wymianę.
Zacisk rozebrany i przemyty w nafcie, gumy nie popękane, na starych klockach nie było producenta, a nowe to EBC FA231, zobaczymy jak się będą spisywać
Wykonałem także malutki zestawik podwyższający zawieszenie
Mam nadzieję, że się sprawdzi, bo jednak trochę za niski jest dla mnie GS
lencol - Sro 14 Mar, 2012
Tak wygląda "kuperek" suzi po zamontowaniu diodowych kierunków
Mi się podoba, a czy komuś będzie się podobać to kwestia gustu
A oto projekt, który obecnie wykonuję:
Nikogo, ani niczego nie powielam tylko tworzę od początku
Proszę o porady, czy nie wykonałem zbyt wysokich:
Schowają sie tylko o grubość nakrętki, ponieważ w celach przymiarkowych nie odkręcałem nakrętek ze szpilek
dawo16b - Sro 14 Mar, 2012
ale uje*any GS
lencol - Sro 14 Mar, 2012
dawo dopiero co go z garażu wyciągnąłem i kontrolną jazdę robiłem a mokro było
Ty mi lepiej gmole oceń czy za bardzo od silnika nie odstają
kempes - Sro 14 Mar, 2012
IMO za bardzo odstają, ale sam nie mam gmoli, więc ciężko mi się odnieść.
Kat - Sro 14 Mar, 2012
Z tymi gmolami to im mniej tym lepiej, u mnie to jest tak ok 2-3cm, ale dokładnie teraz nie powiem.
huh - Pon 19 Mar, 2012
dalej czy blizej to zalezy jak ci sie podoba, ale napewno bedzie ci ten gmol przeszkadzal w skladaniu sie na zakretach. Tez sam robilem gmole, troche blizej silnika i na torze zadzieralem dolna jego czescia, a wylozenie sie na gmola grozi gleba:P dolna czesc polecam zrobic pod katem i calosc ok 2 cm od silnika
Piotras_5 - Pon 19 Mar, 2012
5 cm od dekla? porąbało Cię ?
To w zakrętach będziesz trzeć jak poje***y
Tak jak przedmówca pisze, 2 cm wystarczy w zupełności. I dobrze by było pod kątem je mieć, choć to już kwestia chyba przygotowania
KruQ - Pon 19 Mar, 2012
hej, a nie myślałeś nad nieco innym kształtem gmoli, takim który mniej rzuca się w oczy? jeśli masz możliwość zrobienia to takie byłyby ładniejsze:
- propozycja 1
- propozycja 2
- propozycja 3
cortex - Pon 19 Mar, 2012
u mnie odległośc gmola od dekla = 0,5cm ale sa zrobione z grubej rury takze mocne
lencol - Wto 20 Mar, 2012
KruQ napisał/a: | hej, a nie myślałeś nad nieco innym kształtem gmoli, takim który mniej rzuca się w oczy? jeśli masz możliwość zrobienia to takie byłyby ładniejsze:
- propozycja 1
- propozycja 2
- propozycja 3 |
Dobre
Pytanie kto mi tak wygnie rurki bo ja nie potrafię
Już wygięcie tych żeby zachować dobrą odległość między zagięciami stwarzało problem
Ale pomyślę nad tymi rozwiązaniami
Piotras a Ty miałeś mnie odwiedzić w weekend
Machu - Czw 22 Mar, 2012
http://www.gstwin.com/racers_corner.htm
Popacz na te małe gmole jeszcze. Wygląda to najprościej do zrobienia samemu.
Piotras_5 - Czw 22 Mar, 2012
nie wpakuj się ziom w dwupunktowe. Za słabe mocowanie, trzy są o wiele lepsze.
I... Odwiedzę Cię w ten weekend, bo musimy pogadać
lencol - Pią 30 Mar, 2012
Z okazji zimnego okresu przedświątecznego rozpoczynam projekt wymiany wahacza na banditowy
Z pomocą kolegi demondemidi nabyłem droga kupna potrzebne części
Jestem jeszcze przed ostatecznym złożeniem wszystkiego w całość, ale już mogę mniej więcej podać listę części potrzebnych do przeróbki:
-wahacz od b6,
-felga od b6,
-zacisk hamulcowy od b6,
-tulejki dystansowe wahacza 14,1/25/37 (utwardzane i szlifowane) - ja osobiście zrobiłem to inaczej ale o tym później
- tarcza hamulcowa od b6,
-os tylna z dystansami i naciągiem oraz ślizg i obudowa łańcucha od b6.
Dog bonesy od b6 są krótsze od GSowych i mają 175mm więc tyłek, jeżeli je zastosujemy nieznacznie się podniesie.
Amortyzator od B6 ma 315mm miedzy otworami a GSowy 290mm. Z uwagi, że nie posiadam amora od b6 będę próbował zamontować ten od GS.
Największy problem jest z dorobieniem tulejek dystansowych wahacza. Powinny być one utwardzone i szlifowane do żądanego wymiaru. Mi udało się to wykonać w trochę inny sposób. Na obrazku powyżej widać różnicę między bieżnią od b6 i GS. Bieżnię od GS stoczyłem na tokarce na zewnątrz na wymiar średnicy wewnętrznej bieżni od b6 z zachowaniem pasowania ciasnego. Po nieznacznym podgrzaniu tulejki od b6 na prasie wcisnąłem jedną w drugą i tak otrzymałem dystans wahacza 14,1/25/37
demondemidi - Pią 30 Mar, 2012
No, w końcu się doczekałem jakiejś fotorelacji Teraz tylko wszystko poskładać do kupy i cieszyć się 160mm gumą na tyle
Mam tylko jedno zastrzeżenie odnośnie przepisu... tuleje nie muszą być utwardzane, oryginalne są utwardzane ze względu na to, że to bieżnie łożyska, a tuleje dotaczane w celu zmniejszenia średnicy do ośki GSa wystarczy, że będą w tej samej twardości co szpilka wahacza
A jeśli chodzi o zawias to zależnie od tego jak jeździsz... jak podniesiesz dupę to będzie ci się lepiej latało po mieście, im dupa niżej tym większa stabilność przy wyższych prędkościach (regulując wysokość tyłu na zawiasie zmieniasz kąt główki ramy)
Czekam na foto po montażu słusznej gumki
lencol - Czw 05 Kwi, 2012
Z uwagi, że przetoczenie bieżni tulejek od wahacza ze względu na ich twardość okazało się niemozliwe, tulejki zostały przeszlifowane (uzyskałem dzięki temu dokładniejsze pasowanie):
Bieżnia b6 jest nieco wyższa, chciałem na początku przeszlifować czoło do wysokości bieżni GS, ale rozwiązałem to inaczej
Tulejka dystansowa została stoczona z każdej strony tak, aby wsunęła się w środek bieżni b6:
Cały zespół wygląda tak:
Dla porównania różnice osiek wahacza w b6 i GS:
Myślę, ze następna fotorelacja bedzie op[isywała złożonego GSa z wahaczem b6
Piotras_5 - Czw 05 Kwi, 2012
A laczka może kupiłeś?
Tylko nie jakiegoś trupa
Kurde jak to złożysz to muszę wpaść to obejrzeć
Pozdro!
lencol - Czw 05 Kwi, 2012
Laczka mam już na feldze i problem w tym że to jest właśnie trup
Do testów styknie, a jak będzie wszystko teges to kupie nowy
Założony jest 150, a ja poszukam 160 a może nawet i 170
demondemidi twierdzi, że 170 na tą felgę to już za dużo, ale w tym bandziorze co go "jeszcze" mam jest założony 170 i nie widać by jakoś nienaturalnie leżał
Piotras_5 - Czw 05 Kwi, 2012
Dawaj składaj i pojadymy spalić laka
demondemidi - Czw 05 Kwi, 2012
No nie powiem, dokładność się chwali Ale możesz mieć małe komplikacje przy montażu tego w wahaczu (trzeba będzie trafić bieżnią w tuleję dystansową), ale to akurat żaden problem
Gorzej wygląda kwestia tych bieżni z bandita, z tego co widzę to już są dość mocno styrane życiem więc pewnie same łożyska też nie są już w idealnym stanie polecał bym wymienić na nowe ale najpierw załóż wahacz na tych i sprawdź czy nie ma luzów, jak będzie wahacz chociaż trochę latał na boki to odrazu wymieniaj bo potem gdzieś w winklu się możesz zdziwić
A jeśli chodzi o gumę to polecam dunlop sportmax 2 (2 składnikowa), świetnie wygląda i naprawdę dobrze się klei albo np:
http://moto.allegro.pl/15...2225368554.html
W każdym razie ja bym wrzucił albo 150/60 albo w ostateczności 160/60.
tu masz fajne i bardzo tanie gumki:
http://moto.allegro.pl/br...2237004918.html
http://moto.allegro.pl/ja...2236836732.html
Tylko nie zakładaj Michelin Pilot Road... tragiczna guma
[ Dodano: Czw 05 Kwi, 2012 ]
Na temat gumy i jej szerokości pogadaj z koti88, miał na taką felgę założone 180 i sam szybko stwierdził, że jednak 160 jest odpowiednia do takiej felgi...
k2 - Pią 06 Kwi, 2012
dunlop sportmax 2 - polecam. Mam obecnie założoną. Przelatała już jeden sezon. Bardzo stabilna opona. Dobrze trzyma się drogi. Daje poczucie bezpieczeństwa.
Tej z linka nie polecam. Miałem poprzednio. Opona bardzo miękka. Nie wytrzymała całego sezonu. Poza tym nie dawała "bezpieczeństwa" w zakrętach. Podczas jazdy w zakręcie czuć było drobne jej uślizgi.
lencol - Sob 07 Kwi, 2012
Najpierw muszę złożyć wahacz do kupy, później będę myślał o gumie
Mogę tylko dodać że obecnie mam założoną oponkę metzeler na felgę GS i faktycznie wwinklach czuć jej lekkie uślizgi
Poprzednio miałem Bridgestone battlax i byłem z niej bardzo zadowolony
I chyba właśnie z tego powodu do niej wrócę, ale już w wersji 160/60/17
lencol - Czw 12 Kwi, 2012
Pierwsze zdjęcia z przymiarki wahacza b6:
Pare małych kwiatków sie jeszcze pojawiło podczas pracy, ale myslę że szybko je wyeliminuję
Na zdjeciu powyżej widać, ze na originalnym amorze i kołysce zuzia się podniosła i nawet na centralnej niewiele brakuje by tylna opona dotykała ziemi.
Muszę dorobić dłuższe dog ponesy, aby wahacz przesunął się jakieś 4 cm do góry.
demondemidi - Czw 12 Kwi, 2012
A jakież to kwiatki się pojawiły?? I dawaj fotę od tyłu, bo tak to nie widać żeby szerzej było
wojtek811 - Sob 14 Kwi, 2012
Prawdopodobnie jeden z większych kwiatków to pewnie łańcuch. Czekam na jakieś wieści jak to wyjdzie w praniu.
lencol - Nie 15 Kwi, 2012
Z łańcuchem akurat nie było problemu
Faktycznie, w b6 jest szerszy o rozmiarze 530, ale zębatkę tylną mam na rozmiar GS czyli 520
A jeżeli chodzi o ustawienie równoległe zębatek to wygląda, że jest ok, ale to się okaże jak będę miał już wszystko złożone do kupy
Mały kwiatek tyczy się właśnie wybieraka Moja wina bo nie przemyślałem, że mimo tego że wybieraki są identyczne to tulejki w środku już nie
Mały edit:
Z łańcuchem jednak jest problem
wybierak od b6 pasuje, ale za bardzo odstawia zębatkę. Na wybieraku GS byłoby wszystko git, ale nie zgadzają się średnice wewnętrzne (inne ośki)
Ostatecznie trzeba będzie zostać przy wybieraku GS ale przerobić na grubszą ośkę
Poza tym nieszczęsnym wybierakiem wahacz i felga ładnie się spasowały w ramie GS
Dodatkowo tłumik został troszkę odświeżony
Na koniec 2 fotki z regulacji luzów zaworowych
Mogę powiedzieć tylko tyle, że na wydechowym lewym było ok, a reszta miała za duże luzy
wojtek811 - Sro 25 Kwi, 2012
Widać że sety nie będą pasowały, z prawej pompka hamulcowa się chyba nie zmieści.
demondemidi - Czw 26 Kwi, 2012
wojtek811 Widać, że nie wiesz o czym mówisz
lencol ja z zabieraka od b12 mogłem spokojnie zdjąć jakieś 5mm z powierzchni do której przylega zębatka i to pozwoliło na bez problemowy montaż Zobacz ile możesz u siebie zebrać, bo może wystarczą 2 minuty na tokarce i będzie ok
lencol - Czw 26 Kwi, 2012
demondemidi napisał/a: |
lencol ja z zabieraka od b12 mogłem spokojnie zdjąć jakieś 5mm z powierzchni do której przylega zębatka i to pozwoliło na bez problemowy montaż Zobacz ile możesz u siebie zebrać, bo może wystarczą 2 minuty na tokarce i będzie ok |
Jutro się zabieram za to nie miałem teraz jakoś czasu i jedyne co zdążyłem zrobić to poskładać zacisk od b6 dzisiaj
Już sobie tokarza załatwiłem co mi to ściągnie na tokarce, ale jutro "pacze" jeszcze oblukać dokładnie oby dwa wybieraki i może da się faktycznie simering z łożyskiem przełożyć
Na razie i tak jestem uziemiony bo na płytki czekam
demondemidi - Czw 26 Kwi, 2012
nawet jak założysz zabierak od GS to będziesz musiał nowe tulejki do osi koła dotoczyć bo zabierak z GSki jest węższy...
lencol - Nie 20 Maj, 2012
Zostawiłem zabierak od b6. Łańcuch bardzo ładnie układa się na zębatkach, ale planuję stoczyć powierzchnię wybieraka na styku z zębatką o góra 8mm.
Przednie zawieszenie przy ostrzejszej jeździe strasznie dobijało; wymieniłem uszczelniacze i wlałem olej 15W.
Pomalowany także został kolektor wydechowy, oraz ściągnięta została miska olejowa w celu obrócenia smoka.
A teraz najważniejsze, wahacz od b6 jest już na swoim miejscu, razem z działającym hamulcem Zacisk jest jeszcze nie pomalowany, ale to już zostawiam na następną zimę
Oryginalne malowanie tylnej felgi od b6 jest trochę ciemniejsze i bystre oko dojrzy różnicę, ale rozwiązanie tej kwestii też zamierzam pozostawić przyszłej zimie
Jak najszybciej wymianie podlega oponka, którą z racji wieku sam troszkę dobiłem i na środku jest jakaś taka inna
Muszę także wspomnieć o tym, że w moim przypadku musiałem całkowicie przebudować prawy set, ponieważ pompka zahaczała o wahacz.
Obecnie założona jest oponka 150, ale planuję wsadzić 170
Moto już testowałem i mogę powiedzieć, że o wiele lepiej składa się w zakrętach, problemem może okazać się korekta pochylenia jeżeli zakręt się zacieśnia, ale więcej na ten temat będę mógł napisać po paru kkm.
Mix - Nie 20 Maj, 2012
Czym malowałeś kolektory?
Piotras_5 - Nie 20 Maj, 2012
Widziałem, dotykałem, podziwiałem, mi by się nie chciało
lencol - Nie 20 Maj, 2012
Mix napisał/a: | Czym malowałeś kolektory? |
Kolektory malowałem Motipem. Podobno najlepszy na rynku. Szukaj tego co jest do 800 stopni. Kosztuje coś koło 35 zł.
wojtek811 - Wto 22 Maj, 2012
Co to masz za oponkę z przodu? Czyżby 120/70?
Piotras_5 - Wto 22 Maj, 2012
Z tego co pamietam z przodu jest stary kwadrat, ale 110 xD
lencol - Wto 22 Maj, 2012
Z przodu mam 120
Z tyłu przymierzam się do 170, ale możliwe, że dam 160
wojtek811 - Sro 23 Maj, 2012
Tak myślałem, o profilu 70? Twoja suza wygląda naprawdę nieźle, ja też jestem po zmianie wachacza i drobnych przeróbkach, niektóre problemy rozwiązałem w trochę inny sposób, ale efekt jest jest naprawdę warty świeczki, w prowadzeniu odczuwalna różnica, ja mam z przodu 110/70 tyl 160/60. Olej w lagach 20w, i jazda gską przeszła na następny poziom. Zakręty zbiera lepiej, ale i lepiej odczuwa się koleiny.
lencol - Czw 24 Maj, 2012
wojtek811 napisał/a: | Tak myślałem, o profilu 70? Twoja suza wygląda naprawdę nieźle, ja też jestem po zmianie wachacza i drobnych przeróbkach, niektóre problemy rozwiązałem w trochę inny sposób, ale efekt jest jest naprawdę warty świeczki, w prowadzeniu odczuwalna różnica, ja mam z przodu 110/70 tyl 160/60. Olej w lagach 20w, i jazda gską przeszła na następny poziom. Zakręty zbiera lepiej, ale i lepiej odczuwa się koleiny. |
Ja nalałem 15W i jak się postaram to dobije zawieszeniem Właśnie nie wiem jaką oponke dać czy 160 czy 170
Możliwe, że ta 170 to lekka przesada jak na standardy GS
Co do zwrotności to jest o niebo lepiej.
Wręcz sam się składa w zakrętach
Mógłbyś wojtek811 zapodać jakieś zdjecia swojego GS
wojtek811 - Czw 24 Maj, 2012
Na 20W zawieszenia jeszcze nie udało mi się dobić, z tyłu amortyzator seryjny z gs ustawiony chyba na 7 i w efekcie mam solidne prowadzenie a nie bujanie na hamaku, oponkę radzę 160/60 rozmiar taki jak mam ja i już testowany, większy w tym momencie może okazać się gorszy, jak masz ambicję to testuj 170.
Najpierw moja Suzuka wyglądała tak w plastiku five stars
Jednak po ślubie z nawierzchnią żwirową, przeprowadziłem metamorfozę
Szkoda mi było lusterek, (to wersja testowa) więc zatrzymałem się tam gdzie białych kaszkietów nie ma.
Tu już po przeglądzie
Jeszcze wymaga dopieszczenia, lakierowania itp, ale to zostawiam na jesienny sezon gdy pogoda mi dopisze do siedzenia w garażu.
lencol - Czw 24 Maj, 2012
Problem z pompką jak rozwiązałeś? Bo na zdjęciu nie mogę się dopatrzeć
Amortyzator też mam oryginalny GS
Zmieniłem tylko dog ponessy na swoje samoróbki, żebym normalnie mógł go postawić na centralce
Jak u Ciebie wyglądała sprawa z łańcuchem, bo ja mam całkowicie regulację wkręconą, żeby mieć odpowiedni luz łańcucha
wojtek811 - Czw 24 Maj, 2012
Prawy set zdystansowany na tulejkach, nie pamiętam ile dokładnie mają długości.
Pisz na pw lub gg to pogadamy
lencol - Pią 29 Cze, 2012
Mały upgrade
Na tył powędrowała oponka 160/70/17
Większa już nie wejdzie, ponieważ musiałbym wtedy przerabiać cały tyłeczek suzi
Zmieniłem także tylną lampę na ledową. Muszę ją jeszcze dopracować pod względem estetycznym, ale chyba na razie jakieś wielkiej tragedii nie ma
Wymieniłem także te badziewne kierunki led co miałem na troszkę "inniejsze", ale też ledowe
miziel - Sob 30 Cze, 2012
Yyy, a mogę zapytać po kiego Ci taka opona?
studi - Sob 30 Cze, 2012
patbaj napisał/a: | no to zaraz Cię zlinczują... wiem to po sobie ja dalem 140 i już wpierdziel po kilku minutach miałem i ostrzeżenia, ze sie na zakrętach nie zmieszczę, że tył ucieknie itp itd... |
Tylko zauważ, że w odróżnieniu od Ciebie gdzie pchałeś tego kapcia do fabryki lencol ma przebudowane tylne zawieszenie i to was różni i dla tego on nie usłyszy zjebów (przynajmniej ode mnie).
Machu - Sob 30 Cze, 2012
Poza tym jest różnica pomiędzy robieniem "customa" a wkładaniem laczka 140 żeby dziołchy na dzielni miały mokro.
miziel - Sob 30 Cze, 2012
Machu napisał/a: | Poza tym jest różnica pomiędzy robieniem "customa" a wkładaniem laczka 140 żeby dziołchy na dzielni miały mokro. |
a myslę, że po prostu jest takie przeświadczenie że im wiekszy kapeć tym lepiej a to nie zawsze tak działa
Irys - Sob 30 Cze, 2012
patbaj napisał/a: | żadna kobieta nie zauważy różnicy między oponą 130 a 140 | Mylisz się Jak zresztą w większości swoich oświeconych wypowiedzi.
patbaj napisał/a: | wasze domysły o zmianie właściwości jezdnych absolutnie się nie sprawdziły, więc??? | Jak ktoś w swoim życiu nie zrobił 1k km, prawdopodobnie technika jazdy jest mu obca jak i zjawiska występujące przy jeździe motocyklem, to nie dziwne że nie odczujesz zmiany właściwości jezdnych motocykla. Pozdro i poćwicz.
Machu - Sob 30 Cze, 2012
patbaj napisał/a: |
żadna kobieta nie zauważy różnicy między oponą 130 a 140 - myślę że podczas przejazdu motocykla obok Ty też nie zauważysz |
patbaj napisał/a: |
załozyłem 140 i wygląda duużo lepiej od 130
|
Nie pogrążaj się dalej.
Lencol, jak zabudujesz jakoś ładnie tą tylna lampę będzie wypas
Irys - Sob 30 Cze, 2012
patbaj napisał/a: | mam nadzieję (to jest ironia, żeby nieporozumień nie było), że pisałeś o 1 k km na konkretnie tej jednej oponie...
bo ja pisałem że przejechałem 350 km na oponie szerokości 140 i nie ma dla mnie różnicy, a nie 350 km w ogóle na moto!
| Trzeba zabłysnąć, żeby nie zauważyć z kim się rozmawia...
Moto kupiłeś pod koniec maja, po niedługim czasie wymieniłeś oponkę na 140. Jeżeli od tamtego czasu zrobiłeś 350 km a GS jest Twoim pierwszym motocyklem, co wyraźnie napisałeś w swoim temacie, to 1 k km raczej w życiu nie zrobiłeś. No chyba że motorynką dziadka
Więc w d*pie byłeś, gó*no widziałeś i nawet nie będziesz wiedział czemu 140 jest gorszą opcją od opcji fabrycznej.
lencol, przepraszam za offtop
lencol - Nie 01 Lip, 2012
cała strona spamu
A nikt nie wypowiedział się, czy kierunki i lampa LED wyglądają ok
A co do laczka, to mogę tylko tyle powiedzieć, że o wiele lepiej składa się w zakrętach.
Trochę więcej problemów stwarza powrót do pionu, ale cały czas nad tym pracuję
wojtek811 - Sro 18 Lip, 2012
lencol no widać że coś tam podłubałeś przy gsce. Ja swoją jeżdżę non stop, i muszę rozwiać wszelkie wątpliwości związane z zawieszeniem od b9, w moim przypadku prowadzi się lżej po prostu, choć to nie zasługa tylko tylnej opony, jest tu jeszcze wiele zmiennych takich jak delikatne podwyższenie tyłu- to ma największy wpływ jeśli chodzi o zakręty, usztywnienie przedniego zawieszenia, wzrost doświadczenia z gską i innymi motocyklami itp.. btw przejechałem trochę więcej niż 350km z tym zawieszeniem.
lencol - Pon 30 Lip, 2012
Na zawieszenie nie mogę narzekać - prowadzi się wprost wyśmienicie
A co do dalszych przeróbek to zapraszam do fotorelacji
Rozpoczęło się dość niewinnie od rozbiórki kierownicy dzielonej
Na półkę powędrowały risery i kierownica Lucasa
Tutaj już zamontowana ale jeszcze bez osprzętu
Zamontowana kiera z osprzętem i przy okazji powędrował stalowy oplot na przedni hamulec
Muszę jeszcze pokombinować, bo jest trochę za długi Myślę, ze jak pomyślę to go jakoś upchnę za lampą tak, aby nie wystawał
Machu - Pon 30 Lip, 2012
Wydaje się bardzo szeroka ta kiera TRW, ale wygląda świetnie.
lencol - Pon 30 Lip, 2012
Machu napisał/a: | Wydaje się bardzo szeroka ta kiera TRW, ale wygląda świetnie. |
W zasadzie to jest szeroka, bo cały czas mam problemy, zeby się przyzwyczaić
Ale tak samo szeroką miałem w b6 i bardzo mi się to podobało, więc musiałem koniecznie taką samą zapodać sobie w gs
Zechowany - Pon 30 Lip, 2012
Raisery wyszły zacnie świetna robota poczekam aż zobaczę je na żywo żeby obczaić trwałość . Kiera faktycznie szeroka ale wiem ze lepiej się manewruje z taka. Co do tej lampy Led .... czegoś mi w niej brakuje. Jedyna lampa Led jaka mi się podoba tj. lampa z SV wymiata wszystkie bez konkurencyjnie, ponad czasowo i wiele innych przymiotników których mógł bym użyć
Piotras_5 - Wto 31 Lip, 2012
Ooo proszę, pięknie działasz
Szkoda, że wpadłem do krotoszyna tylko na jedną nockę, bo wleciałbym obejrzeć to cudo
Pozdro asie!
lencol - Nie 25 Lis, 2012
Wszak wyświetlacz biegów już miałem zrobiony, ale musiałem poprawić czujkę luzu, która pękła w miejscu mocowania do silnika. Z tego powodu zamieszczam skromną fotorelację z przeprowadzonej modernizacji
Poniżej przygotowane mustro do wywiercenia otworów w czujce:
Już skręcone i przygotowane do wiercenia:
Po wierceniu:
A tu już po zalaniu żywicą epoksydową:
Po dwóch sezonach mogę powiedzieć, że jest to urządzonko bardzo przydatne
Nie szukam już notorycznie siódmego biegu podczas jazdy, a i dojeżdżanie do krzyżówek staje się o wiele prostsze, gdy wiemy ile biegów musimy zrzucić zanim się całkowicie zatrzymamy
tmi - Nie 25 Lis, 2012
Pierdoła niepotrzebnie odwracająca uwagę od drogi i otoczenia, wyłączająca słuchanie silnika
Machu - Nie 25 Lis, 2012
tmi napisał/a: | Pierdoła niepotrzebnie odwracająca uwagę od drogi i otoczenia, wyłączająca słuchanie silnika |
Też tak twierdzę Potem się okaże, że po kilku latach trzeba nagle jechać na moto bez i ojej ojej jaki to ja mam bieg
GSadmirer - Nie 25 Lis, 2012
ja zerkam na obroty szybko jak widze ok.5 tys przy 90-100km/h to wiem, że już mam Top Gear;)
ale lencol fajna foto-relacja, tez bede kombinował po Nowym Roku
studi - Nie 25 Lis, 2012
tmi napisał/a: | Pierdoła niepotrzebnie odwracająca uwagę od drogi i otoczenia, wyłączająca słuchanie silnika |
W GS'e nigdy nie miałem i jakoś mi to zbytnio nie przeszkadzało, gorzej jak jechałem za głośnym wydechem i nie słyszałem własnych myśli a co dopiero własnego silnika, w obecnym mam i tak żeby nie skłamać to prawie z niego nie korzystam, może trochę na początku jak się w moto wjeżdżałem, a teraz to już jak GS'em na słuch.
Ale jak napisał GSadmirer, niektórym, którzy zapragną zrobić upgrade zapewne się przyda, choć jak bym miał wymieniać czujnik bo mi popękał od wibracji czy czegośkolwiek, to wolał bym fabryczny z kompletem zestyków, a jak wiadomo jest taki, pasujący od innych suzuk niż się bawić
Piotras_5 - Nie 25 Lis, 2012
A ja może z innej beczki, czy ktoś chce tutaj dyskutować czy to przydatne czy nie?
Marcin robi wyświetlacz, bo lubi ulepszać swojego gsa i tyle, według mnie nie ma nad czym się rozwodzić.
Sorry poczułem się w obowiązku go obronić. ^^
lencol - Nie 25 Lis, 2012
Piotras_5 napisał/a: | Sorry poczułem się w obowiązku go obronić. ^^ |
GSadmirer - Nie 25 Lis, 2012
lencol napisał/a: | Piotras_5 napisał/a: | Sorry poczułem się w obowiązku go obronić. ^^ |
|
musiał posta nabić
tak jak ja teraz
Piotras_5 - Nie 25 Lis, 2012
To akurat było srsly bo na własne oczy widzę co tam lencol u siebie kombinuje
lencol - Nie 25 Lis, 2012
GSadmirer napisał/a: | ja zerkam na obroty szybko jak widze ok.5 tys przy 90-100km/h to wiem, że już mam Top Gear;) |
I tu się właśnie problem pojawił, bo jak wiadomo z poprzednich postów grzebałem troszkę w napędzie i zmiana zębatek zaowocowała tym, że człowiek się troszkę pogubił w zależności między obrotami a prędkością
Machu - Nie 25 Lis, 2012
Ja nie patrze na obroty tylko wrzucam w dół/góra w zależności czy potrzebuję odejścia czy nie. W zasadzie oprócz tego, że czasami szukam 7 biegu to nie myślę o tym w ogóle. Ale jak ktoś ma myśleć podczas jazdy, patrzeć na obrotomierz i dedukować po obrotach i prędkości który ma bieg to lepiej faktycznie zamontować wyświetlacz biegów.
lencol - Nie 25 Lis, 2012
Machu napisał/a: | Ja nie patrze na obroty tylko wrzucam w dół/góra w zależności czy potrzebuję odejścia czy nie. W zasadzie oprócz tego, że czasami szukam 7 biegu to nie myślę o tym w ogóle. Ale jak ktoś ma myśleć podczas jazdy, patrzeć na obrotomierz i dedukować po obrotach i prędkości który ma bieg to lepiej faktycznie zamontować wyświetlacz biegów. |
GSadmirer - Nie 25 Lis, 2012
Machu napisał/a: | Ale jak ktoś ma myśleć podczas jazdy, patrzeć na obrotomierz i dedukować po obrotach i prędkości który ma bieg to lepiej faktycznie zamontować wyświetlacz biegów. |
nie wiem czy widzisz róznice miedzy szybkim zerknięciem, a patrzeniem w obrotomierz, bo ja tak.
dwa lookam jak szukam miedzy 6 a 7, nad niższymi jakoś sie nie zastanawiam, czasem nawet neutral odrazu uda się wbić przy zbijaniu na dojezdzie
Ryder - Pon 26 Lis, 2012
Niedługo podjadę oddam Ci twoje graty,i złożę zamówienie na wyświetlacz biegów
lencol - Pon 03 Gru, 2012
Z uwagi, ze już raz regulator napięcia mi umarł postanowiłem zaopatrzyć go w wentylatorek, który odprowadzi z niego naddatek ciepła.
Po uruchomieniu silnika napiecie skacze do 14,4 Volta, dlatego do wentylatora zostanie podłączony stabilizator napięcia. Narazie tylko teoretycznie, ale druczek na papierze kredowym mam już przygotowany
Zechowany - Pon 03 Gru, 2012
Skoro padł raz to może warto się przyjrzeć uzwojeniom ?
lencol - Pon 03 Gru, 2012
Uzwojenie na szczęscie jest ok, napięcie jest symetryczne na każdym uzwojeniu i nieodbiega od książkowych wartości
Regulator wymieniałem rok temu i od tego czasu wszystko było ok, ale wolę dmuchać na zimne i niepozwolić na usmażenie się kolejnego
Ryder - Pon 03 Gru, 2012
Ale tuning z tym wentylatorem,niedługo będzie choinka a nie GS
lencol - Pon 03 Gru, 2012
Spokojnie, wentylatorka nie będzie widać
Piotras_5 - Pon 03 Gru, 2012
Ty chłopie zarezerwuj sobie chwilkę przed świętami / po, bo będziesz musiał mi pomóc w paru sprawach ; )
perLucjano - Pon 03 Gru, 2012
lencol, u mnie tez nie widać wentylatorka i parę fot z montażu w temacie:
http://forum.gs500.pl/vie...t=216&start=120
mogę Cie uspokoić ze wytrzyma napięcie pod 15v, mam u siebie od czerwca podłączone bez stabilizacji i daje rady.
Natomiast myślę o bezpieczniku w razie dostania się wody - bo zwarcia chyba już nie wytrzyma , albo wyjściem jest zaopatrzyć się w wodoodporny bo są takie na rynku jak NOX Acid Blaster
lencol - Pon 03 Gru, 2012
Cytat: | Ty chłopie zarezerwuj sobie chwilkę przed świętami / po, bo będziesz musiał mi pomóc w paru sprawach ; ) |
Spoko Piotras - nigdzie się na Syberię nie wybieram
Cytat: | Natomiast myślę o bezpieczniku w razie dostania się wody - bo zwarcia chyba już nie wytrzyma , albo wyjściem jest zaopatrzyć się w wodoodporny bo są takie na rynku jak NOX Acid Blaster |
W sumie to dzięki, że mi przypomniałeś o bezpieczniku
Zrobię jutro na nowo projekt płytki ze stabilizatorem, bo faktycznie przyda się w nim bezpiecznik
lencol - Wto 19 Lut, 2013
Dzisiaj zamontowałem nową tarczę prędkościomierza
Nad obrotomierzem muszę jeszcze trochę popracować z uwagi na wyświetlacz biegów.
Myślę, że w tym tygodniu to ogarnę i będę mógł się pochwalić produktem finalnym już zamontowanym na moto
kempes - Wto 19 Lut, 2013
Megaaa Przydały by się jeszcze czerwone wskazówki.
wojcio160 - Wto 19 Lut, 2013
lencol napisał/a: | Dzisiaj zamontowałem nową tarczę prędkościomierza
Obrazek
Obrazek
Nad obrotomierzem muszę jeszcze trochę popracować z uwagi na wyświetlacz biegów.
Myślę, że w tym tygodniu to ogarnę i będę mógł się pochwalić produktem finalnym już zamontowanym na moto |
nono mi się bardzo podobają te tarczki długo ci zajęło zrobienie tego
lencol - Wto 19 Lut, 2013
kempes napisał/a: | Megaaa Przydały by się jeszcze czerwone wskazówki. |
W sumie dobry pomysł
Oj, coś mi się wydaje, że jeszcze ten prędkościomierz rozbiorę
wojcio160 napisał/a: | nono mi się bardzo podobają te tarczki długo ci zajęło zrobienie tego |
Sam nie robiłem, projekt w AutoCADzie mam od forumowicza, troszkę tylko go przerobiłem i dałem ( na spółkę z Ryderem) do zrobienia gostkowi z Allegro
mocar - Sro 20 Lut, 2013
Zegary super, klasyczne nie przekombinowane. kempes, dobrze gada, czerwone wskazówki wyglądały by dużo lepiej, rozbieraj!
Machu - Sro 20 Lut, 2013
Mistrzostwo. Do pełnego wypasu brakuje tylko żeby te tarcze były całe podświetlone, nie pamiętam teraz jak się nazywał ten materiał.
lencol - Sro 20 Lut, 2013
mocar napisał/a: | Zegary super, klasyczne nie przekombinowane. kempes, dobrze gada, czerwone wskazówki wyglądały by dużo lepiej, rozbieraj! |
Przekonaliście mnie
Macie może jakiś pomysł jak je pomalować dobrze i tanio?
prz3mek1 - Sro 20 Lut, 2013
Cytat: |
Macie może jakiś pomysł jak je pomalować dobrze i tanio? |
Może lakier do paznokci ?:)
mocar - Sro 20 Lut, 2013
prz3mek1 napisał/a: | Cytat: |
Macie może jakiś pomysł jak je pomalować dobrze i tanio? |
Może lakier do paznokci ?:) |
Myślę że lepiej by się nadawał taki fluorescencyjny do wskazówek Popatrz na alledrogo.
Możesz też spróbować markerów
http://allegro.pl/markery...3043234887.html
a tu link do lakieru
http://allegro.pl/farba-l...2974598009.html
chaltier - Sro 20 Lut, 2013
fajnie to wyglada bajer jak nic xD
a swoją drogą to ten gostek z allegro
http://allegro.pl/tarcze-...3022316166.html
lencol - Sro 20 Lut, 2013
Kupiłem od gostka venom64.
A co do wskazówek to faktycznie kupie malker permanentny koloru czerwonego i jeszcze raz rozbiorę prędkościomierz
Piotras_5 - Sro 20 Lut, 2013
Ha, a ja wiedziałem pierwszy
Na wypasie ziomek Btw. blacha dzisiaj przyszła
Ryder - Sro 20 Lut, 2013
Piotras_5 napisał/a: | Ha, a ja wiedziałem pierwszy |
Chyba jednak nie,odbierałem je na mega przekręcie pocztowym
Tarcze eleganckie,widzę że ostro ruszyłeś,ja na razie kombinuję ze wskaźnikiem paliwa
Wskazówki pomaluję na czerwono spray(same wskazówki),okrągły uchwyt zostawię czarny
Piotras_5 - Sro 20 Lut, 2013
Eh, miałem nadzieję, że nikt się nie skapnie, chciałem przekręcić sprawę
lencol - Sro 01 Maj, 2013
Myślę nad pomalowaniem felg tak jak to zrobił kolega groszek:
Moje moto ma obecnie 2 różne kolory felg:
Będzie taki kolor pasować do grafitowej ramy i czerwonego baku?
Ryder - Sro 01 Maj, 2013
Ładuj tam białe fele
Langus92 - Sro 01 Maj, 2013
Ryder, jak zwykle biale fele tylko:P ja białych nigdy więcej, stale sie brudzą, cały czas myć trzeba itp.
Jak dla mnie taki kolor by pasował co podałeś, albo może czarny mat?
lencol - Sro 01 Maj, 2013
Langus92 napisał/a: | Jak dla mnie taki kolor by pasował co podałeś, albo może czarny mat? |
Myślałem jeszcze nad kolorem takim jak mam z tyłu felgę ob b6 Teraz jak mam felgi w 2 kolorach to mam wrażenie, że ciemniejsza felga (ta od bandita) lepiej wygląda w tym malowaniu
Ryder białe felgi niestety odpadają kwestia gustu, ale czerwień z białym to jakoś tak za patriotycznie
Machu - Sro 01 Maj, 2013
Czarne będą pasować do silnika więc imo śmiało dawaj czarny + czerwone paski. Albo żółte i jakieś swastyki zamiast loga Suzuki
lencol - Sro 01 Maj, 2013
Machu napisał/a: | i jakieś swastyki zamiast loga Suzuki |
To lepiej zamiast swastyk liście "kasztanowca"
Machu - Sro 01 Maj, 2013
Kumpel kiedyś miał kasztanowca na tylnej szybie w aucie, co kontrola to rewizja i rycie. Jakiś narkotyków szukali czy cuś Ale rasta kolory i kasztanowiec to byłby klimat
żurik - Nie 11 Sie, 2013
Poniżej gmole własnej produkcji...
Kazik - Nie 11 Sie, 2013
lencol, gdzie znalazles te kierunkowksazy?
Piotras_5 - Nie 11 Sie, 2013
Żurik nie pomylił Ci się temat?
A kierunki Lencol miał ode mnie, pięknie świecą i zajebiście wyglądają
Kazik - Nie 11 Sie, 2013
wiem ze zajebiscie wygladaja nie masz moze namiaru na takie?
Piotras_5 - Nie 11 Sie, 2013
Niestety już ich brak, ale jak będzie jakaś dostawa to dam znać
Kazik - Nie 11 Sie, 2013
ok, to czekam, a w jakiej cenie one sa?
Piotras_5 - Nie 11 Sie, 2013
jakieś pół roku temu chyba 100 coś kosztował.
żurik - Nie 11 Sie, 2013
Za dużu zakładek...sorry, przerzucę to dyskusji o gmolach.
lencol - Sob 31 Sie, 2013
Tak więc czas najwyższy pochwalić się kolejnym sprzętem do moich ulubionych zajęć czyli poprawiania fabryki GS został sprzedany dokładnie miesiąc temu. Na warsztat wjechała Chónda
Pierwsza modyfikacja jaka nasunęła mi się na myśl to przerobienie tylnego zawieszenia na centralny amortyzator od horneta 600 z pierwszych lat produkcji. Myślę, że coś uda mi się w ciągu zimy już zdziałać, więc na wiosnę powinienem już jakieś foty wrzucić
Piotras_5 - Sob 31 Sie, 2013
Wyklep bak i przerób siedzenie
A poza tym to bomba
lencol - Sob 30 Sie, 2014
Dziś do mojej stajni zawitał kolejny konik;P
Z 750 S rocznik 2005 do drobnych poprawek estetycznych;)
lencol - Pią 07 Kwi, 2017
Żeby się trochę odchamić:
Honda XR 400
Czterosuw - podobno idiotoodporny
nav - Pią 07 Kwi, 2017
Fotka nie działa (403)
Sprzęt niezajebywalny, jednak niestety często niedoserwisowany lub kombinowany Rób porzadny przegląd, ładuj starter z TRX'a i będzie sprzęt idealny
P.S. Na forum hondy dominator znajdziesz sporo wiedzy na temat sprzętu
lencol - Pią 07 Kwi, 2017
https://drive.google.com/open?id=0B5cJhpX9xWqocF84cEJiTWZ5TUE
Moto jest po kapitalnym remoncie. Wzorowałem się właśnie na tym forum podczas robienia remontu;)
Wymieniłem tłok, cylinder, dźwigienki zaworowe, wałek hot cams, sprzęgło kompletne, ślizgi i łańcuszek rozrządu.
Także musi wystarczyć na długie lata;)
|
|