|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Mechanika - Dziwne obroty oraz klekto z okolicy wałków rozrządu
suden77 - Wto 10 Maj, 2011 Temat postu: Dziwne obroty oraz klekto z okolicy wałków rozrządu Witam niedawno stałem sie posiadaczem suzuki gs 500 a teraz mam z nim pierwsze problemy:
1. Po dość długiej jeździe gdy silnik dobrze sie rozgrzeje zaczyna chodzić na biegu jałowym w okolicach 1.5k-2k obrotów (zależy kiedy, różne to bywa), dodam że na zimnym silniku chodzi równiutko 1.1k. Co może być tego przyczyną???? Świecie, filtry ,olej wymieniony.
2. Druga sprawa to niecodzienny klekot dochodzący z okolicy wałków rozrządu, wyczytałem że może to być luz na osi wała, klekot pojawia się co jakiś czas co 50-100km i ustaję jak przechyle moto w którąkolwiek stronę. Jak można sie pozbyć tego klekotu raz na zawszę a może to jest coś innego??
kempes - Wto 10 Maj, 2011 Temat postu: Re: Dziwne obroty oraz klekto z okolicy wałków rozrządu
suden77 napisał/a: | Po dość długiej jeździe gdy silnik dobrze sie rozgrzeje zaczyna chodzić na biegu jałowym w okolicach 1.5k-2k obrotów (zależy kiedy, różne to bywa), dodam że na zimnym silniku chodzi równiutko 1.1k. Co może być tego przyczyną???? Świecie, filtry ,olej wymieniony. |
Pod gaźnikami znajduje się śruba od regulacji obrotów biegu jałowego. Ustaw obroty 1200+/- 100 RPM, ale na dobrze rozgrzanym silniku. To normalne, że po rozgrzaniu silnik łapie większe obroty niż na zimno.
suden77 napisał/a: | Druga sprawa to niecodzienny klekot dochodzący z okolicy wałków rozrządu, wyczytałem że może to być luz na osi wała, klekot pojawia się co jakiś czas co 50-100km i ustaję jak przechyle moto w którąkolwiek stronę. Jak można sie pozbyć tego klekotu raz na zawszę a może to jest coś innego?? |
Niektóre GS'y tak maja. Żeby zniwelować luzy powinieneś (chyba-pewny nie jestem bo tego nie robiłem) zdjąć pokrywę zaworów, wymontować wałki i dodać podkładki, które zniwelują te luz.
suden77 - Wto 10 Maj, 2011
dzięki za odp, a co do tych wałków to lepiej zrobić to samemu czy oddać w fachowe ręce mechanika (dodam ze jestem zielony w te klocki i szczerze to nie wiem gdzie miałbym dodać te podkładki )
Pawlus - Sro 11 Maj, 2011
To daj do mechanika. Jak zdejmiesz wałki to później możesz mieć problem z odpowiednim dokręceniem śrub które je mocują. Takie rzeczy to juz naprawdę trzeba kluczem dynamometrycznym. No i łatwo o przestawienie faz rozrządu przy tej czynności, trzeba wiedzieć co się robi.
suden77 - Czw 12 Maj, 2011
Jeszcze jedno a czy jazda z takim luzem na wałkach może wyrządzić szkody w silniku???? Bo nie wiem czy od razu wziąć sie za naprawę czy pojeździć jeszcze i zobaczyć jak to z tym będzie
Pawlus - Czw 12 Maj, 2011
luz na boki chyba mało szkodliwy, jeśli w ogóle. luz promieniowy (góra-dół) to już do naprawy.
kamillo_siup - Sro 24 Paź, 2012
hej sory ze sie dolanczam ale mam taki problem ustawialem gazniki i juz bylo prawie bdb gdy pojawily sie bardzo glosne stuki z silnika po czym suzi jak by sie zaciela zablokowala i zgasla przy 3 tys obrotów .. efekt podobny jak by silnik sie przegrzal lub jak by chycilo tłoki ....lecz gdy zgasnie to po chwili znowy odpali pochodzi chwile i znowu zgasnie a przy tym slycha strzaly jak by z korbowodu bo zawory nie moga az tak glosno strzelac....dodam ze nie strzela z tlumików ani z gaznika czyli mieszanka prawie dobra lecz jeszcze troszke czarnawe swiece sa ale nie wiem czy odpalac i ustawiac dalej czy szukac czemu mam nagle taki efekt ....pomocy ...
[ Dodano: Sro 24 Paź, 2012 ]
dolanczam filmik lecz slabej jakosci ale moze cos pomoze
http://www.youtube.com/watch?v=tgcVaSGQME4
[ Dodano: Sro 24 Paź, 2012 ]
sluchalem uwarznie i stukanie dochodzi z góry silnika czy to walki??
Bonzo - Nie 04 Lis, 2012
Weź postaw kamerę 5m od motocykla a nie trzymaj ją w łapie, to może ktoś coś wtedy powie.
PAWULON 540 - Czw 15 Lis, 2012
czy synchro jest na pewno dobrze zrobione jeżeli nastąpiło to po synchro to je sprawdź jeszcze raz
piesciec - Wto 02 Gru, 2014
Filmik nie mojego autorstwa ale mam dokładnie taki sam klekot na biegu jałowym po jeździe:
https://www.youtube.com/watch?v=sEpgWhfukCQ
Czy to coś niszczy i trzeba brać się za naprawę? Jest pewna diagnoza? Ewentualnie jakie koszty u mechanika?
sezrg - Sro 03 Gru, 2014
Piesciec tak niestety to jest do naprawy a koszt to zalezy gdzie u kogo.
dymny - Sro 03 Gru, 2014
sezrg napisał/a: | Piesciec tak niestety to jest do naprawy a koszt to zalezy gdzie u kogo. |
To już wiadomo co to stuka (dodam, że jak niektorzy sugerowali sprzęgiełko rozrusznika to nie jest)?
Co jakiś czas przewija się ten temat i nie ma mądrego na te stuki.
Swego czasu pisałem nawet o moim przypadku, ale ten wątek został zutylizowany.
piesciec - Sro 07 Sty, 2015
Jedni mówią, że do naprawy a inni że jeżdżą tak już długo i nic więcej się nie dzieje. Nie wiadomo czy olać, czy się tym przejąć i wydawać kasę
sezrg - Sro 07 Sty, 2015
dymny napisał/a: | Co jakiś czas przewija się ten temat i nie ma mądrego na te stuki.
Swego czasu pisałem nawet o moim przypadku, ale ten wątek został zutylizowany. |
bo stuk stukowi nie równy i cieżko zdiagnozowac po filmiku co dokładnie stuka. silnik składa sie z wielu elementów które mogą stukać. pozatym stuk roznosi sie po całym silniku wiec stetoskop w łape i osłuchiwać dokładnie skąd dzwiek sie pojawia i jakie sa mozliwości
piesciec - Czw 08 Sty, 2015
http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=5091
Myślę, że prawdopodobne. Jak znajdę czas to sprawdzę.
dymny - Pią 09 Sty, 2015
sezrg napisał/a: | dymny napisał/a: | Co jakiś czas przewija się ten temat i nie ma mądrego na te stuki.
Swego czasu pisałem nawet o moim przypadku, ale ten wątek został zutylizowany. |
bo stuk stukowi nie równy i cieżko zdiagnozowac po filmiku co dokładnie stuka. silnik składa sie z wielu elementów które mogą stukać. pozatym stuk roznosi sie po całym silniku wiec stetoskop w łape i osłuchiwać dokładnie skąd dzwiek sie pojawia i jakie sa mozliwości |
Ale ten konkretny już został kilka razy przeze mnie i przez innych użykowników opisany.
Niestety wątek w który pisałem juz nie istnieje.
W skrócie góra silnika, pod pokrywą rozrządu, występowanie całkowicie sporadyczne (czasem miesiac stuka, pozniej miesiac ciszy), jesli wystepuje to ma czestotliwosc obrotów wałka rozrządu, stuk slyszal do 2000obr/min - pozniej cisza. Jakis mechanik rzucil pomysl przewieszającej się szklanki zaworowej, ale przy takim małym luzie to raczej niemożliwy taki glosny dzwiek. Jeszcze doszukalem sie informacji o napędzie obrotomierza (ale co tam może stukać).
sezrg - Pon 12 Sty, 2015
Naped obrotomierza raczej nie stuka ale poszukaj na forum cos na temat samego walka rozrzadu i podkladek dystansowych bo cos bylo nie tak z tymi walkami w jakis tam rocznikach i walek przesiwal sie w prawo i w lewo byl za luzny i on powodowal stuk ktiry niwelowalo sie jakimis podkladkami czy cos w tym stylu
Read - Pon 12 Sty, 2015
To na 100% luz osiowy wałka rozrządu i podobno jest on nie szkodliwy.
simin - Pon 12 Sty, 2015
ja bym zrobił tak jak pisze sezrg.
Takie cudo jak masz:
https://www.moto-akcesoria.pl/stetoskop,p,21438
albo ma jakichś znajomy mechanik.
Jak nie to ktoś pisał o patencie z rurą odkurzacza i zbadać gdzie stuki występują.
Albo kapę zaworów zdjąć, sprawdzić czy wałki chodzą na boki, zweryfikować czy zawory trzymają luz i jak wygląda łańcuszek rozrządu i ślizgi. nie wiem czy więcej coś może być
|
|