.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Dziwne obroty oraz klekto z okolicy wałków rozrządu

suden77 - Wto 10 Maj, 2011
Temat postu: Dziwne obroty oraz klekto z okolicy wałków rozrządu
Witam niedawno stałem sie posiadaczem suzuki gs 500 a teraz mam z nim pierwsze problemy:
1. Po dość długiej jeździe gdy silnik dobrze sie rozgrzeje zaczyna chodzić na biegu jałowym w okolicach 1.5k-2k obrotów (zależy kiedy, różne to bywa), dodam że na zimnym silniku chodzi równiutko 1.1k. Co może być tego przyczyną???? Świecie, filtry ,olej wymieniony.
2. Druga sprawa to niecodzienny klekot dochodzący z okolicy wałków rozrządu, wyczytałem że może to być luz na osi wała, klekot pojawia się co jakiś czas co 50-100km i ustaję jak przechyle moto w którąkolwiek stronę. Jak można sie pozbyć tego klekotu raz na zawszę a może to jest coś innego??

kempes - Wto 10 Maj, 2011
Temat postu: Re: Dziwne obroty oraz klekto z okolicy wałków rozrządu
suden77 napisał/a:
Po dość długiej jeździe gdy silnik dobrze sie rozgrzeje zaczyna chodzić na biegu jałowym w okolicach 1.5k-2k obrotów (zależy kiedy, różne to bywa), dodam że na zimnym silniku chodzi równiutko 1.1k. Co może być tego przyczyną???? Świecie, filtry ,olej wymieniony.


Pod gaźnikami znajduje się śruba od regulacji obrotów biegu jałowego. Ustaw obroty 1200+/- 100 RPM, ale na dobrze rozgrzanym silniku. To normalne, że po rozgrzaniu silnik łapie większe obroty niż na zimno.

suden77 napisał/a:
Druga sprawa to niecodzienny klekot dochodzący z okolicy wałków rozrządu, wyczytałem że może to być luz na osi wała, klekot pojawia się co jakiś czas co 50-100km i ustaję jak przechyle moto w którąkolwiek stronę. Jak można sie pozbyć tego klekotu raz na zawszę a może to jest coś innego??


Niektóre GS'y tak maja. Żeby zniwelować luzy powinieneś (chyba-pewny nie jestem bo tego nie robiłem) zdjąć pokrywę zaworów, wymontować wałki i dodać podkładki, które zniwelują te luz.

suden77 - Wto 10 Maj, 2011

dzięki za odp, a co do tych wałków to lepiej zrobić to samemu czy oddać w fachowe ręce mechanika (dodam ze jestem zielony w te klocki i szczerze to nie wiem gdzie miałbym dodać te podkładki ;/ )
Pawlus - Sro 11 Maj, 2011

To daj do mechanika. Jak zdejmiesz wałki to później możesz mieć problem z odpowiednim dokręceniem śrub które je mocują. Takie rzeczy to juz naprawdę trzeba kluczem dynamometrycznym. No i łatwo o przestawienie faz rozrządu przy tej czynności, trzeba wiedzieć co się robi.
suden77 - Czw 12 Maj, 2011

Jeszcze jedno a czy jazda z takim luzem na wałkach może wyrządzić szkody w silniku???? Bo nie wiem czy od razu wziąć sie za naprawę czy pojeździć jeszcze i zobaczyć jak to z tym będzie ??
Pawlus - Czw 12 Maj, 2011

luz na boki chyba mało szkodliwy, jeśli w ogóle. luz promieniowy (góra-dół) to już do naprawy.
kamillo_siup - Sro 24 Paź, 2012

hej sory ze sie dolanczam ale mam taki problem ustawialem gazniki i juz bylo prawie bdb gdy pojawily sie bardzo glosne stuki z silnika po czym suzi jak by sie zaciela zablokowala i zgasla przy 3 tys obrotów .. efekt podobny jak by silnik sie przegrzal lub jak by chycilo tłoki ....lecz gdy zgasnie to po chwili znowy odpali pochodzi chwile i znowu zgasnie a przy tym slycha strzaly jak by z korbowodu bo zawory nie moga az tak glosno strzelac....dodam ze nie strzela z tlumików ani z gaznika czyli mieszanka prawie dobra lecz jeszcze troszke czarnawe swiece sa ale nie wiem czy odpalac i ustawiac dalej czy szukac czemu mam nagle taki efekt ....pomocy !! ...

[ Dodano: Sro 24 Paź, 2012 ]
dolanczam filmik lecz slabej jakosci ale moze cos pomoze

http://www.youtube.com/watch?v=tgcVaSGQME4

[ Dodano: Sro 24 Paź, 2012 ]
sluchalem uwarznie i stukanie dochodzi z góry silnika czy to walki??

Bonzo - Nie 04 Lis, 2012

Weź postaw kamerę 5m od motocykla a nie trzymaj ją w łapie, to może ktoś coś wtedy powie.
PAWULON 540 - Czw 15 Lis, 2012

czy synchro jest na pewno dobrze zrobione jeżeli nastąpiło to po synchro to je sprawdź jeszcze raz
piesciec - Wto 02 Gru, 2014

Filmik nie mojego autorstwa ale mam dokładnie taki sam klekot na biegu jałowym po jeździe:
https://www.youtube.com/watch?v=sEpgWhfukCQ
Czy to coś niszczy i trzeba brać się za naprawę? Jest pewna diagnoza? Ewentualnie jakie koszty u mechanika?

sezrg - Sro 03 Gru, 2014

Piesciec tak niestety to jest do naprawy a koszt to zalezy gdzie u kogo.
dymny - Sro 03 Gru, 2014

sezrg napisał/a:
Piesciec tak niestety to jest do naprawy a koszt to zalezy gdzie u kogo.


To już wiadomo co to stuka (dodam, że jak niektorzy sugerowali sprzęgiełko rozrusznika to nie jest)?

Co jakiś czas przewija się ten temat i nie ma mądrego na te stuki.
Swego czasu pisałem nawet o moim przypadku, ale ten wątek został zutylizowany.

piesciec - Sro 07 Sty, 2015

Jedni mówią, że do naprawy a inni że jeżdżą tak już długo i nic więcej się nie dzieje. Nie wiadomo czy olać, czy się tym przejąć i wydawać kasę :/
sezrg - Sro 07 Sty, 2015

dymny napisał/a:
Co jakiś czas przewija się ten temat i nie ma mądrego na te stuki.
Swego czasu pisałem nawet o moim przypadku, ale ten wątek został zutylizowany.


bo stuk stukowi nie równy i cieżko zdiagnozowac po filmiku co dokładnie stuka. silnik składa sie z wielu elementów które mogą stukać. pozatym stuk roznosi sie po całym silniku wiec stetoskop w łape i osłuchiwać dokładnie skąd dzwiek sie pojawia i jakie sa mozliwości

piesciec - Czw 08 Sty, 2015

http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=5091
Myślę, że prawdopodobne. Jak znajdę czas to sprawdzę.

dymny - Pią 09 Sty, 2015

sezrg napisał/a:
dymny napisał/a:
Co jakiś czas przewija się ten temat i nie ma mądrego na te stuki.
Swego czasu pisałem nawet o moim przypadku, ale ten wątek został zutylizowany.


bo stuk stukowi nie równy i cieżko zdiagnozowac po filmiku co dokładnie stuka. silnik składa sie z wielu elementów które mogą stukać. pozatym stuk roznosi sie po całym silniku wiec stetoskop w łape i osłuchiwać dokładnie skąd dzwiek sie pojawia i jakie sa mozliwości


Ale ten konkretny już został kilka razy przeze mnie i przez innych użykowników opisany.
Niestety wątek w który pisałem juz nie istnieje.

W skrócie góra silnika, pod pokrywą rozrządu, występowanie całkowicie sporadyczne (czasem miesiac stuka, pozniej miesiac ciszy), jesli wystepuje to ma czestotliwosc obrotów wałka rozrządu, stuk slyszal do 2000obr/min - pozniej cisza. Jakis mechanik rzucil pomysl przewieszającej się szklanki zaworowej, ale przy takim małym luzie to raczej niemożliwy taki glosny dzwiek. Jeszcze doszukalem sie informacji o napędzie obrotomierza (ale co tam może stukać).

sezrg - Pon 12 Sty, 2015

Naped obrotomierza raczej nie stuka ale poszukaj na forum cos na temat samego walka rozrzadu i podkladek dystansowych bo cos bylo nie tak z tymi walkami w jakis tam rocznikach i walek przesiwal sie w prawo i w lewo byl za luzny i on powodowal stuk ktiry niwelowalo sie jakimis podkladkami czy cos w tym stylu
Read - Pon 12 Sty, 2015

To na 100% luz osiowy wałka rozrządu i podobno jest on nie szkodliwy.
simin - Pon 12 Sty, 2015

ja bym zrobił tak jak pisze sezrg.

Takie cudo jak masz:
https://www.moto-akcesoria.pl/stetoskop,p,21438
albo ma jakichś znajomy mechanik.

Jak nie to ktoś pisał o patencie z rurą odkurzacza :D i zbadać gdzie stuki występują.

Albo kapę zaworów zdjąć, sprawdzić czy wałki chodzą na boki, zweryfikować czy zawory trzymają luz i jak wygląda łańcuszek rozrządu i ślizgi. nie wiem czy więcej coś może być :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group