.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - GS 500 9litrów (PB 95) na 100km

power_bit - Sro 27 Kwi, 2011
Temat postu: GS 500 9litrów (PB 95) na 100km
Cześć. Mam problem z wysokim spalaniem GS, moto z 97 roku, po regulacji gaźników i wymianie świec. Podjechałem na stacje, wlałem 10 litrów wachy i zrobiłem 130 km i musiałem przełączyć na rezerwę po czym znowu udałem się na stacje (na rezerwie przejechałem z 10 KM) zalałem kolejne 10 litrów i znowu zrobiłem coś około 120-130 km :zdziwko: Co może być przyczyną tak dużego spalania, na forum nie znalazłem konkretnych odpowiedzi w zasadzie nie widziałem podobnego tematu. Jeżdżę 50% trasa 50 % miasto tak do 120 km/h dość dynamicznie, raz po raz obrotomierz znajduję się na 9tys. Co to motocykla to ładnie pali, nie kopci, nie dusi się, nie strzela czy coś z tych rzeczy.
DARO13 - Sro 27 Kwi, 2011

a wiesz że rezerwa to 4 litry ? zalejesz 10 litrów spali te 4.5-5 litrów i rezerwa ;)
yaszczi - Sro 27 Kwi, 2011

Miejmy nadzieję, żę kolega power_bit, zalał do pełna to 10 litrów :P
re5pect - Sro 27 Kwi, 2011
Temat postu: Re: GS 500 9litrów (PB 95) na 100km
power_bit napisał/a:
miasto tak do 120 km/h dość dynamicznie, raz po raz obrotomierz znajduję się na 9tys.


znalazłem odp?

power_bit - Sro 27 Kwi, 2011
Temat postu: Re: GS 500 9litrów (PB 95) na 100km
re5pect napisał/a:
power_bit napisał/a:
miasto tak do 120 km/h dość dynamicznie, raz po raz obrotomierz znajduję się na 9tys.


znalazłem odp?


Nie chodziło mi o to, że na mieście rozpędzam się od 1 biegu do 120 km/h tylko, że ogólna prędkość na trasie, wokół komina to maks 120 km/h potem już nie jest za komfortowo. Co do rezerwy 4-5 litrów to co z tego, skoro ja nie wyjeździłem wachy do zera tylko po przełączeniu na rezerwę jechałem na stacje i tankowałem 10 litrów, po zrobieniu 130 km znowu było trzeba przełączać na rezerwę.

DARO13 - Sro 27 Kwi, 2011

to może trzeba zrobić regulację gaźników skoro aż tyle zjada i przy okazji posprawdzać czy nigdzie nie ucieka ;)
demondemidi - Sro 27 Kwi, 2011

He he he... każdy czyta na forum, że GS pali 5L/100 a potem są dochodzenia "dlaczego mój pali 9L/100" :zdziwko: Z motocyklami jest tak jak z samochodami, im mocniej ciśniesz tym więcej pali... raczej oczywiste jest że spalanie rzędu 4.5L/100 występuje przy spokojnej jeździe na obrotach w okolicach 3000-4000, jak się lata na rmp rzędu 7000-9000 to chyba normalne, że spali 2 razy tyle... mój rekord spalania to 15L/130km :przestraszony: ale wtedy było prawie non stop 180/h w porywach do 200/h i z plecaczkiem więc nic dziwnego :)
tmi - Sro 27 Kwi, 2011

Teraz tankuję zawsze za 50 zł i też rezerwa po około 130 km, 200 kilka km i bak prawie pusty i podobny styl jazdy więc spalanie raczej masz w normie.
power_bit - Sro 27 Kwi, 2011

"Poprykam" spokojnie i zobaczę jak wyjdzie z tym spalaniem. Nie wymieniałem filtra powietrza, ma on wpływ na spalanie ?
ascobra - Sro 27 Kwi, 2011

trasa. predkosc rzedu 170-200 ( zegarowe) czyli 150-180 (mierzone gpsem) . spalanie 5,7 litra. w miescie rekord jaki osiagnalem to 5,9. // 15 litrow? nierealne przy zdrowym silniku.
kaze_k - Sro 27 Kwi, 2011

Nie wiem skąd u was się bierze takie duże spalanie. U mnie max jaki wyszedł 6.1l przy prędkościach 140-160, cały czas kręcenie 6-9.5 tysiąca obrotów, jazda na gsxr'em.
Minimum 4l trasa Słowacja.
Podstawa to odpowiednia regulacja gaźników, czysty i dobry filtr powietrza.

ascobra - Sro 27 Kwi, 2011

6 moim zdaniem to jest rowniez absolutny max ! Ja naprawde podczas tej trasy mialem dosc mocno obciazony motocykl ( a ja sam waze prawie 100kg) Wiec spokojnie mozna powiedziec, ze 130-140 kg jechalo na maszynie. krecona na max i do 6 nie dobilem.
DARO13 - Sro 27 Kwi, 2011

Mi spalanie wyszło jak ostatnio liczyłem 4.3 w cyklu mieszanym ;) ( do szkoły około 17 km w jedną stronę, parę razy odkręcone bardziej przy wyprzedzaniu a tak to trzymam te 4-4.5k rmp )
ascobra - Sro 27 Kwi, 2011

od 4-5 to ja zaczynam jazde ;)
sezrg - Sro 27 Kwi, 2011

ascobra napisał/a:
od 4-5 to ja zaczynam jazde ;)


no dokładnie :hyhy:

mr0zd - Sro 27 Kwi, 2011

U Midda w ogóle na obrotomierzu nie ma wartości 4tyś. :hyhy:
MacGyver - Sro 27 Kwi, 2011

Moje minimum to 3,6 przy prykaniu do 110km/h a max spalanie to jakieś 5,8 przy ostrej jeździe po mieście ciągła zmiana biegów i obrotomierz po między 8- 10tyś.
DARO13 - Czw 28 Kwi, 2011

do szkoły śmigam spokojnie na luzie bo chcę dojechać do szkoły w całości :P
poszaleć można po za szkołą :D

power_bit - Czw 28 Kwi, 2011

Skoro wam pali przy ostrym pałowaniu do 6 litrów to ja nie wiem, co jest grane. Po wypłacie zrobię dokładny test, zaleje do pełna wachy przejadę 100km i znowu do pełna. Puki co trochę mnie przeraża to spalanie, kupiłem GS-a bo chodzi opinia, że to najoszczędniejszy motocykl w klasie 500, a on żre jak litrowy przecinek :zawstydzony:
tmi - Czw 28 Kwi, 2011

A w jakim stanie jest filtr powietrza?, robiłeś regulację gaźników ale czy sprawdzałeś luz zaworowy?
mr0zd - Czw 28 Kwi, 2011

To ja nie wiem w końcu jakie Ci to spalanie wyszło? :D
melon - Czw 28 Kwi, 2011

Ja ostatnio zmierzyłem dokładnie w jeździe miejskiej (korki itd.), na pustych odcinkach drogi nawet do 10tys.obr równiutko 5,5l/100km oczywiście po wszystkich regulacjach i wymienionym filtrze powietrza.
power_bit - Czw 28 Kwi, 2011

tmi napisał/a:
A w jakim stanie jest filtr powietrza?, robiłeś regulację gaźników ale czy sprawdzałeś luz zaworowy?


Filtra powietrza nie wymieniałem, również nie robiłem regulacji zaworów.

żareł - Czw 28 Kwi, 2011

Sprawdź na którym rowku masz ustawione iglice, taki przepał miałem przy dzidowaniu GSa, jazda ciągle w przedziałach 7000-10000 rpm, trasa przy 80-90km/h nieco ponad 4l
demondemidi - Czw 28 Kwi, 2011

Jeśli latasz w przedziale 7-9k rmp (jak większość świerzych posiadaczy GS-a, wdety daje więcej frajdy :P ) to takie spalanie jest raczej normalne (przy normalnym ustawieniu iglicy a nie w trybie eco)... a jeśli jeździsz spokojnie 3-6k rmp czasami wchodząc na 8-9k to powinieneś uzyskać rezultat rzędu 6-6.5/100... jeśli jest inaczej to zdejmuj gaźniki i sprawdź jak masz ustawione iglice i jakie masz dysze główne... filtr powietrza też ma znaczy wpływ na spalanie ale jego można zbadać organoleptycznie albo profilaktycznie wymienić... sprawdź też jaką masz zębatkę z przodu na napędzie, bo może ktoś założył 13 albo 14z a wtedy przy 120/h na 6 biegu spala jakieś 40% więcej wahy... jeśli nie kuleje na obrotach to raczej kwestie krućcy ssących i lewego powietrza można wykluczyć...
tmi - Czw 28 Kwi, 2011

6-6,5? to jest niemożliwe przy zdrowym silniku i dobrze wyregulowanym. Prawidłowe spalanie dla GS'a to 4,5 litra na setke tak mniej/więcej. 6 i więcej to spalają większe pojemności. Chyba miałeś na myśli 4-4,5.
studi - Czw 28 Kwi, 2011

Ja średnie jak cisnę mam na poziomie 5.3l/100, jak nie cisnę (spokojna jazda z prędkością ok. 100km/h@~5000rpm - taka sobie wycieczka spacerowa) to potrafię zejść do 3.8l/100, spalanie na poziomie 6.5-9l/100 to już lekka przesada i na pewno wskazuje na niezbyt sprawny/źle wyregulowany układ zasilania paliwem
Paulo - Pią 29 Kwi, 2011

dokładnie podpisuję się pod studi'm.

na sprawnym silniku i gaźnikach, po zrobieniu luzów zaworowych, czyszczeniu, regulacji składu mieszanki na wolnych, synchro i ustawieniu wolnych obrotów spalanie wygląda tak, tak jest przynajmniej u mnie.

a) trasa. mało postojów, mało stania na światłach, w korkach. obroty możliwie najniższe, prędkość rzadko przekraczająca 120. W większości oscylująca w granicach 100. kilka przyspieszeń oczywiście zawsze się znajduje, wyprzedzenie ciężarówki, jakiś fajny szeroki winkielek :)

udało mi się zejść do 4,2 litra.

b) szybsza trasa, np.autostrada, przelotówka 140 / z lekkim +, prawie wcale postojów i świateł, prawie cały czas na 6 biegu, np.redukcja przy wyprzedzaniu czegoś. Z 6 biegu jak wiemy, GS jakoś cudownie się już nie zbiera ;)

ok. 5 litrów.

c) tryb zwykły, trochę miasta, korków, świateł, raz mniej raz bardziej spokojnie z obrotami, trochę rozruchów motocykla.

średnio wychodzi mi koło 5,5 litra, przy kilku lepszych przyspieszeniach, grubszych korkach, przegazóweczkach na światłach dochodzi 6 litrów.

d) tryb GOD-mode czyli rzadko włączający się Need For Speed.

naprawdę ciężko przekroczyć 7 litrów. dawno mi się to nie udało. :)


power_bit - jeśli masz nie sprawdzone moto, podstawą są luzy na zaworach. ładnie ustawione i odpicowane gaźniki niewiele Ci dadzą jak np. będziesz miał podparte zawory dolotowe, nic z dużym spalaniem nie zrobisz. potem gaźniczki. przede wszystkim pod kątem lewego powietrza sprawdzasz kroćce dolotowe (są tam o-ringi, które u mnie np. puszczały lewy luft a po wyjęciu połamały się ze starości w palcach) oraz kroćce ssące (małe o-ringi pod dekielkami gaźnika). Chyba że nie masz o tym bladego pojęcia/boisz się dotykać gaźnika (przypadłość wielu motocyklistów uznających go za tajemne narzędzie szatana) - daj gdzieś/komuś do zrobienia. Prędzej czy później różnica w paliwie przekroczy koszty serwisu ;)

viper - Wto 10 Maj, 2011

Mi ostatnio po regulacji gaźników też spalał 9 litrów. Okazało się że serwis skrzywił iglicę w gaźniku.
Michu1208 - Nie 08 Mar, 2015
Temat postu: Wysokie spalanie
Witam.Mam problem z moim gs'em , ponieważ na całym baku jestem w stanie przejechać tylko 250 km 60%trasa 100-140km/h i 40% miasto. Spalanie około 7-8l
V max gsa to tylko 150-160 km/h

Ponadto zauważyłem że jak skręce kierownice w prawo to gaśnie mi silnik , spadają mi obroty i ma to coś wspólnego z linką ssania

Czy gdy właczymy ssanie na cieplym silniku to silnik powinien zgasnąć ? (u mnie tak jest)

Ostatnio wymieniałem świece zapłonowe , które wygladały tak jak powinny
Wcześniej były DPR7EA-9 , a teraz wkręciłem nieświadomie standardowe DPR8EA-9
Czy te świece mogą mieć aż takie znaczenie ? Na dniach sprawdzę
Czy od założenia przelotowego wydechu mogło zwiekszyć się spalanie?
(przy hamowaniu silnikiem strzela z wydechu)
Dodam że odpala mi bardzo dobrze , i z jazdą nie ma problemów , jedynie ten v max

_adam_ - Nie 08 Mar, 2015

ja miałem taki przypadek, że linka od ssania była za mocno napięta i na pełnym zbiorniku robiłem 180 km do rezerwy, gdzie normalnie robię 240
Michu1208 - Nie 08 Mar, 2015

_adam_ napisał/a:
ja miałem taki przypadek, że linka od ssania była za mocno napięta i na pełnym zbiorniku robiłem 180 km do rezerwy, gdzie normalnie robię 240

A żeby dostać sie do ssania przy gaźnikach konieczne jest zdejmowanie baku ?

_adam_ - Nie 08 Mar, 2015

ja sprawdzałem czy wraca do końca wsadzając rękę w okolice gaźnika.
kempes - Pon 09 Mar, 2015

Żeby wygodnie i dokładnie sprawdzić cały układ ssania musisz zdjąć zbiornik. Zobacz czy linka luźno pracuje i czy tłoczki się w pełni cofają.
Staraj się używać opcji szukaj.
Scaliłem z podobnym tematem.

princessakasia - Nie 02 Sie, 2015

witajcie nie bd zakładać nowego tematu w maju oddałam po zakupie moto do serwisu niby najlepszego w lublinie i tak mi polecanego ale mam mieszane uczucia. Mieli mi go dokładnie sprawdzić i wszytko zrobić zostawiłam tam sporo kasy ale miałam nadzieję że bd ok zaczęło się od wymiany koła i łańcuch naciągnęli tak, że nie było w ogóle luzu ale już tam mniejsza o to. Zrobili to co jest do zrobienia z racji tego że byłam w trakcie kursu na prawko moto stało w garażu lub pokonywało dosyć małe dystanse do lipca bo od lipca cały czas użytkuje i już trochę km zrobiłam. Ale mam problem bo moto pali teraz jak smok. A miałam tam robioną regulacje luzów zaworowych z synchronizacją gaźników i chyba coś jest nie tak bo zrobiłam nie całe 100 km (pełen bak był) i pojechałam na stacje i wlałam dokładnie 9,88 litra to chyba coś za dużo? :przestraszony: dodam nigdzie nic nie cieknie poza tym nie jeżdżę na wysokich obrotach mniej więcej przy 5 tys. zmieniam bieg czasem zdarzy mi się wyższe obroty go wkręcić ale nie żeby na okrągło jeździć na wysokich. Więc jaka może być przyczyna???????
Arcisz - Wto 04 Sie, 2015

Źle wyregulowane gaźniki przede wszystkim
bimber - Wto 04 Sie, 2015

Robili tylko synchro gaźników czy regulację też? bo od samej synchronizacji by się to nie stało, musieli tam coś regulować po swojemu, pewnie śruby od składu mieszanki są za dużo odkręcone. Tak czy inaczej musisz pojechać jeszcze raz. Zdradź mi który to warsztat, bo chyba się domyślam, ale nie mam pewności :) Jeśli Cię interesują naprawy w Lublinie to mogę polecić dobrych mechaników.

Ja sam sobie czasem kombinuję przy gaźnikach, ustawiłem kiedyś niechcący sporo za dużą dawkę paliwa to przez 150km skurczybyk wychlał cały zbiornik, jak stanąłem na poboczu to myślałem że coś się zepsuło, nie brałem w ogóle pod uwagę że paliwo mi się skończyło tak szybko. Nieźle byłem wtedy zdziwiony... :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group