.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Obrotomierz , ślimak obrotomierza / linka obrotomierza

pwpsrspl - Pon 10 Mar, 2008
Temat postu: Obrotomierz , ślimak obrotomierza / linka obrotomierza
No tego, cieknie mi olejem z tego mechanizmu co napędza linke obrotomierza. Czy ktoś sie spotkal z tym wcześniej? Czy żeby to naprawić trzeba zciągać pokrwe głowicy? Musze to zrobić bo cieknie jak z kranu.
MAtiGS500 - Wto 11 Mar, 2008

MIAŁEŚ smarowane te linki i ktoś wlała za dużo wyleci ci to i po krzyku
Yarccom - Wto 11 Mar, 2008

pwpsrspl byłes dzisiaj w serwisie suzuki ?
zielony GS niezbyt pieknie pomalowany ? ;)

pwpsrspl - Sro 12 Mar, 2008

MAtiGS500

Nie nie cieknie mi z linki tylko z pod tego gówna co tam jest przykręcone do głowicy. Jak by ciekło z linki to bym nie robił paniki.

Yarccom

No no no!! Prosze mi tu nie ubliżać mojej malutkiej zielonej pierdziawce =] Daj spokój jakaś niemka go malowała i zamalowała naklejki a ja inteligent zabryzgałem przedni błotnik płynem hamulcowym i lakier mi odpadł <lol2> Ale kolor ładny ten zielony wg. mnie =] aha no i tak byłem w suzuki ale Cie nie widziałem.

MAtiGS500 - Sro 12 Mar, 2008

TO może ci olej z laga wycieka
pwpsrspl - Czw 13 Mar, 2008

Nie wiem Mati? Specjalnie to piszesz zeby mnie wkurzyc? Przeciez mówie że leci ze leci z tamtąd skąd pisze, zresztą juz po sprawie, byłem w serwisie i zamówilem co trzeba.Lagi mam szczelne. Koniec
Rieger - Czw 13 Mar, 2008

pwpsrspl a co zamówiłeś bo ja mam podobny problem z tym że u mnie dopiero się zaczyna i raz na jakiś czas kapnie coś z tamtad
pwpsrspl - Sob 15 Mar, 2008

Ja byłem w serwisie Suzuki. I powiedziałem im co mają mi zamówić. Tu masz fotke. Zaznaczyłem co ja zamówiłem. Moim zdaniem to wystarczy i będzie super. Bo ja u siebie ten element nr. 17 mam ułamany.


Rieger - Sob 15 Mar, 2008

dzięki za info, muszę zobaczyć jak to u mnie wygląda czy wszystko jest na swoim miejscu i w jakim stanie ;-)
perkoz - Nie 15 Lut, 2009
Temat postu: Wyciek z linki od obrotomierza
Witam

Przy ogladaniu gieesa, ktorego mam odebrac od bylego niedlugo wlasciciela jak tylko zrobi przeglad, zauwazylem lekki wyciek po odpaleniu z wejscia linki od obrotka. Jak sobie z tym poradzic? Czy jest tam jakas uszczelka? gdzie kupic w razie czego (internet lub Warszawa)? Wyciek jest nieduzy, ale olej kapie prosto na kolektory.

sezrg - Nie 15 Lut, 2009

nigdy tego nie rozbierałem ale wydaje mi sie ze jest tam jakaś uszczelka typu oring wyczyśc ja jak jest cała i przesmaruj sylikonem i skręć
ps : u masz linka do fiszek a dokładniej do twojego problemu

http://fiche.ronayers.com...oup/SPEEDOMETER

metalbeast - Pon 16 Lut, 2009

mi też ciekło tam przez jakiś czas... powód ? za bardzo posmarowałem linkę obrotomierza hipolem :D
Wiem że smarowanie to nie jest dobry pomysł, ale już tak sie zacinała, że wskazówka skakała sobie. Pomogło i jak na razie jest dobrze.
Warto sprawdzic, bo poprzedni właściciel, tez mógł tak sobie przedobrzyć.

Breżniew - Pon 16 Lut, 2009

Wystarczy odkręcić linkę od napędu i odpalić moto. jeśli z napędu będzie ciekł olej to simmering do wymiany. W tym celu trzeba wyjąc napęd z głowicy , wypchnąć wałek z obudowy i wymienić simmer. przy okazji wymień też oring uszczelniający napęd w głowicy.
perkoz - Wto 17 Lut, 2009

Breżniew, a czy bylbys tak mily i opisal po krótce jak wyjac naped?

Pozdrawiam.

Breżniew - Wto 17 Lut, 2009

To proste-odkręcasz śrubę20 kluczem 8 i wyciągasz napęd17 z głowicy. Jest on wciśnięty i wyjecie wymaga trochę siły. w żadnym wypadku nie wolno ciągnąc za ucho od śruby bo pęknie. Razem z napędem powinien wyjść wałek 16. Simmer 19, oring18 do wymiany.

http://fiche.ronayers.com...p/CYLINDER_HEAD

perkoz - Sro 18 Lut, 2009

sorki, moze dla was to glupie ptanie, ale gdzie to kupic? Czy w serwisie suzuki jak pojde z numerem czesci, to nie zedra chorej kasy?
Paweł - Sro 25 Mar, 2009

Witam, ja mam podobny problem :) ale mi cieknie z kołnieza linki, tam gdzie sie te linke wkreca do silnika (nie znam sie na tym :) ) a ten mechanizm jest suchy tylko spod kołnieza. Niesmarowałem niczym linki. Czasem sie tez wykręca sama. Jak tam tak cieknie z tej linki to nie trzeba pozniej czyms uzupełnic tego płynu co wyciekł? wiecznie tam sie lac z tego chyba nie bedzie :) hehe Pozdrawiam.
Leon84 - Sro 25 Mar, 2009

Ja rozumiem,ze niektórzy nie znają się na mechanice i obsłudze motocykla ale podstawowe zagadnienia związane z użytkowaniem motocykla wypadałoby znać.
Paweł napisał/a:
tego płynu co wyciek

Ten płyn to olej silnikowy :kwasny:
Paweł napisał/a:
wiecznie tam sie lac z tego chyba nie bedzi

Wiecznie nie.. bo w końcu skończy się olej ale najpierw panewka podziękuje za współpracę lub zatrze się inny newralgiczny element. :rotfl:

Paweł - Czw 26 Mar, 2009

dziękuje za szybką odpowiedz, gdy nastepnym razem będę miał jakies pytanie postaram sie używać fachowych nazw :)
kuba929 - Pią 27 Mar, 2009

Ja mam do wymiany simmering 19. Gdzie mozna cos takiego zamówic?
pootietang - Pią 27 Mar, 2009

Cytat:
Ja mam do wymiany simmering 19. Gdzie mozna cos takiego zamówic?


w każdym rzeźniku i kioskach kolportera, ewentualnie możesz spróbować w serwisie :orany:

09289-05002 OIL SEAL

Kubunia - Pon 15 Mar, 2010

Dla zainteresowanych podaję numery części potrzebnych do uszczelnienia napędu linki obrotomierza oraz ceny w ASO Suzuki, bo przerabiałem właśnie ten temat u siebie.

26451-45000 o-ring 22zł.

09289-05002 simmering 32zł.

jacek - Pon 15 Mar, 2010

Ładnie! za taki g.... simmering wygladający jak uszczelniacz zaworowy za 5pln

A nie szukałeś w jakieś firmie sprzedajacej simmery czy po podaniu wymiarów nie bedą mieć takowego?


EDIT:
Oring można sobie odpuścić, raz wziąść starego pomierzyć i kup za 1zł, dwa zamiast go kupować tam gdzie mechanizm opiera sie o sciane silnika odtłuściłem i nasmarowałem silikonem czarnym i dokreciłem śrubke i zostawiłem niech wyschnie - jest ok.

Kubunia - Wto 16 Mar, 2010

jacek napisał/a:
Ładnie! za taki g.... simmering wygladający jak uszczelniacz zaworowy za 5pln

Weź, ani mi nie mów. Simmering jak simmering ale o-ring powinien kosztować maks 50gr. Niestety takie ceny mają w ASO, a z szukaniem to jest tak, że czas, paliwo, ewentualne przesyłki to dużo taniej by nie wyszło. Kolega jechał do serwisu Suzuki to załatwił mi to przy okazji.

[ Dodano: Wto 16 Mar, 2010 ]
jacek napisał/a:
Oring można sobie odpuścić, raz wziąść starego pomierzyć i kup za 1zł, dwa zamiast go kupować tam gdzie mechanizm opiera sie o sciane silnika odtłuściłem i nasmarowałem silikonem czarnym i dokreciłem śrubke i zostawiłem niech wyschnie - jest ok.


Nie obraź się, ale uważam że sprzęt powinien być naprawiony tak jak wyszedł z fabryki, a nie poskręcany na druty i klejony silikonem gdzie popadnie. Są to rozwiązania doraźne i na dłuższą metę nie zdają egzaminu. Tam gdzie był o-ring ma być o-ring, gdzie uszczelka to uszczelka i tyle. Już kiedyś kupiłem moto od druciarza i musiałem się nieźle wykosztować, żeby doprowadzić go do porządku, bo patentów poprzedniego właściciela nie było końca.

Irek - Wto 16 Mar, 2010

Oringi można kupić sobie na allegro. Sprzedają całe zestawy od 20 do 60zł. Masz orignów od metra, a nigdy nie wiadomo kiedy Ci sie przyda. Ja kupiłem i jestem zadowolony.

Np. cos takiego.
http://www.allegro.pl/ite...z_promocja.html

jarek - Czw 18 Mar, 2010

Może ktoś zna wymiary simmeringa montowanego między ślimakiem a linką obrotomierza???[na wyjściu z głowicy] :padam:
marazzz - Czw 27 Maj, 2010
Temat postu: budowa obrotomierza
Witam,
mam takie krotkie pytanko. Jak dziala obrotomierz? tzn jest linka, ktora wchodzi do puszek i co dalej? :P chodzi mi glownie o to jak sie wskazowka utrzymuje na konretnym poziomie. jakies przekladnie czy cos?
pozdro
marazzz

hertz - Czw 27 Maj, 2010

Po mojemu to w silniku jest ślimak który przekazuje obroty z wałka rozrządu i po podłączeniu, na właśnie tą linkę, czyli chyba ta linka też się obraca, i tak obracając się wchodzi do puszki która pewnie tez jakąś przekładnię ma i hmm... mam nadzieję że bajek nie opowiadam xD
ferrarif91 - Czw 27 Maj, 2010

W obrotomierzu znajduje się taki magnes czy magnez który napędzany jest linką a w srodku tego znajduje się takie metalowe coś co podąża za tamtym polem magnetymchym. To znaczy coś w tym stylu :) Oba elementy nie są ze sobą połączone mechanicznie.
bart1st - Wto 01 Cze, 2010

Witam, czy ktoś będzie w stanie mi powiedzieć gdzie w podkarpackim dostanę te części:
26451-45000 o-ring
09289-05002 simmering
Dzwoniłem do 2 serwisów Suzuki ale powiedzieli że nie prowadzą sprzedaży części do motocykli. A może jakiś sklep prowadzący sprzedaż wysyłkową....
Z góry dzięki za pomoc.

bart1st - Wto 01 Cze, 2010

nikt nie pomoże? :(
marazzz - Czw 10 Cze, 2010

pare postow wczesniej pytalem sie jak dziala obrotomierz z konkretnego powodu. zmienilem uszczelnienie slimaka linki i tera wskazowka obrotomierza nie chce mi opadac do prawdziwego wskazania. musze popukac w szybke lub w obudowe zeby zeszla na dol :| no i nie wiem co z tym zrobic. zdejmowalem i zakladalem linke myslac ze cos nie do konca zalapaly te 'bolce' ale nic. jak podkrece silnik i puszcze manetke to mam 3tys na wolnych obrotach :P mial ktos moze cos takiego .
pozdro
marazzz

zilw - Sro 18 Maj, 2011
Temat postu: Spocony korpus silnika przy lince
Cześć koledzy. Pytanie zagadka z serii jak to naprawić. Mianowicie linka zaznaczona strzałką na obrazku poci się przy korpusie silnika jest to uciążliwe, ponieważ olej kapie na rozgrzany wydech, a poza tym nie lubię jak wyciekają mi jakiekolwiek płyny z osiołka. Ps., do czego ta linka służy, bo śledziłem pancerzyk, ale idzie w nim jeszcze jakiś inny przewód. Proszę o pomoc i z góry dziękuje;]
Pawlus - Sro 18 Maj, 2011

Rocznik poniżej 2001? To wtedy linka obrotomierza. Jak ktoś ją smarował niedawno to bedzie z niej przez jakiś czas jeszcze się lać. Dokręć ją prz silniku i przy obrotku do oporu.
jacek - Czw 19 Maj, 2011

Pawlus napisał/a:
Rocznik poniżej 2001? To wtedy linka obrotomierza.


a jak powyżej 2001 to od czego linka :D :D :D

co do pytania to możesz jeszcze mieć simmering w głowicy do wymiany.

power_bit - Czw 19 Maj, 2011

Ja również mam niewielkie pocenie w tym miejscu, linka jest brudna od oleju, ale jakoś się tym nie przejmuje. Bardziej mnie martwi wyciek spod cylindrów, tam gdzie napis z pojemnością, ale mimo przejechanych 700km od kupna bat pokazuje ful dlatego też nie spędza mi to snu z powiek, będzie trzeba to wymienię.
Pawlus - Czw 19 Maj, 2011

jacek napisał/a:
Pawlus napisał/a:
Rocznik poniżej 2001? To wtedy linka obrotomierza.


a jak powyżej 2001 to od czego linka :D :D :D

co do pytania to możesz jeszcze mieć simmering w głowicy do wymiany.


jak 2001+ to chyba obrotek jest elektroniczny? czy jeszcze później to weszło? Wtedy mogłaby to być desperacko nisko puszczona linka gazu :D Albo kabel elektronicznego obrotka, ale on chyba nie ma wyprowadzenia przy głowicy. Na pierwszy rzut oka ciężko było poznać czy GS poliftowy czy nie, ale teraz znalazłem szczegół który to wyjaśnia - jest chlapacz błotnika więc przedliftowy :P Jest to linka obrotomierza.

Kubunia - Wto 24 Maj, 2011

Miałem ten sam problem. Poci się ze ślimaka linki obrotomierza. Do wymiany o-ring i simmering dostępny w serwisie Suzuki. Dla zainteresowanych podaję numery katalogowe części.

o-ring 26451-45000 cena 22zł
simmering 09289-05002 cena 32zł

Wymiana trwa 15 minut.

melass - Wto 28 Cze, 2011

Breżniew napisał/a:
To proste-odkręcasz śrubę20 kluczem 8 i wyciągasz napęd17 z głowicy. Jest on wciśnięty i wyjecie wymaga trochę siły. w żadnym wypadku nie wolno ciągnąc za ucho od śruby bo pęknie. Razem z napędem powinien wyjść wałek 16. Simmer 19, oring18 do wymiany.

U mnie element nr 17 jest urwany i nie wiem czy dam rade go wyciągnąć.


Bede próbowal ciagnac za obrotek bo chyba innej opcji nie ma chyba ze przewierić.
Co poradzicie?

melass - Pią 01 Lip, 2011

Dzisiaj dostalem juz czesci by ogarnać ten temat ale nie moge wyciagnac tego badziewia!
Próbowałem ciagnac za obrotek ale nic siedzi jakby przyspawany...
Macie jakieś pomysły jak to wydłubać?
Pozdrawiam

MacGyver - Pią 01 Lip, 2011

Jedyne co przychodzi mi do głowy to pozostaje tylko zdjąć pokrywę zaworów i po prostu puknąć w ten mechanizm przez jakiś dłuższy pręt od środka, bo pewnie zapiekło się i dla tego nie puszcza.
melass - Czw 07 Lip, 2011

MacGyver napisał/a:
Jedyne co przychodzi mi do głowy to pozostaje tylko zdjąć pokrywę zaworów i po prostu puknąć w ten mechanizm przez jakiś dłuższy pręt od środka, bo pewnie zapiekło się i dla tego nie puszcza.

Udało sie ogarnąć temat dzięki twojej radzie ale nie było łatwo bo musialem uzyć różnych śrubokretów bo miejsca pod wałkiem mało jest żeby to wybić...
Teraz wszystko działa i nic nie cieknie...
Dzięki
Pozdrawiam

bartek2801 - Nie 11 Mar, 2012
Temat postu: Problem z napędem obrotomierza
witam,mam problem z prawidłową pracą obrotomierza,przeszukałem forum ale nie znalazłem nic co by mi mogło pomóc ( no może poza fiszkami na których są pokazane wszystkie elementy ) problem polega na tym że w czasie jazdy jak wskazówka znajduję się poza 4tyś zaczyna głupieć tzn. lata sobie lata sobie w jedną i drugą stronę jak chce,zauważyłem że najbardziej dzieje sie tak w czasie jazdy po nierównościach ( czyt. polskich drogach).Zauważyłem również że jak odpalam motocykl to zaraz po odpaleniu wskazówka wogóle się nie rusza aż do momentu aż silnik ma obroty ok 2.5tyś wtedy zaczyna działać i spada na razem z obrotami.
macie jakieś pomysły na to ?? obrotomierz do wyrzucenia ?? napęd do wymiany ?? linka jest w dobrym stanie smarowałem ją i nic nie pomogło

studi - Nie 11 Mar, 2012

Z teko słowotoku bez odstępów i łamania paragrafów wnioskuję, że masz obrotomierz napędzany linką a nie jak w nowszych modelach elektroniczny.

Problem jest albo z samym gniazdem linki obrotomierza albo z jego mechanizmem przekazania napędu z linki na wskazówkę, na pewno nie jest winny napęd, gdyż nie ma on nic wspólnego ze sterowaniem obrotomierzem.

Proponuje rozebrać obrotomierz i sprawdzić mechanizm znajdujący się w środku, być może zacina się on i wystarczy go wyczyścić lub przesmarować.

RedShadow - Nie 11 Mar, 2012

studi, podziwiam, ja bym tego ne przeczytał.
pavlick - Nie 11 Mar, 2012

ja mam informatyczne podejście do tego typu spraw - wykluczanie:
odkręcić od obrotomierza linkę i zapalić motocykl - jak się obraca w środku od momentu zakręcenia rozrusznikiem to wszystko jest oki od linki do silnika, a obrotomierz do przeglądu;
w innym przypadku - odwrotnie ;)

Duellis - Pon 12 Mar, 2012

bartek2801, zobacz czy nic ci nie haczy o linkę obrotomierza, mnie kiedyś obluzował się klakson (wisiał luźno tylko na jednej śrubie) i uderzał w linkę na dziurach - efekty były takie, że wskazówka skakała w jedną lub drugą stronę.
tholin85 - Wto 24 Kwi, 2012

pavlick napisał/a:
ja mam informatyczne podejście do tego typu spraw - wykluczanie:
odkręcić od obrotomierza linkę i zapalić motocykl - jak się obraca w środku od momentu zakręcenia rozrusznikiem to wszystko jest oki od linki do silnika, a obrotomierz do przeglądu;
w innym przypadku - odwrotnie ;)

Dobra rada. sprawdzę w majówkę bo mi leży zupełnie na zero obrotomierz:(

28.4.2012
dziś sprawdziłem linkę sie nie kręci.
jak ją docisnąłem zaczęła sie kręcić.
wyleczywszy motocykl. liki chodzi góra duł/ pomorze wymiana linki?

dembis - Wto 01 Maj, 2012

Hej ja mam podobny problem! Mianowicie wymieniałem wczoraj żarówki i musiałem odkręcić linkę obrotomierza od zegara! Zrobiłem co trzeba zmontowałem jednak obrotomierz działa jakby z opóźnieniem i to dość sporym! Poczytałem od razu forum i naoliwiłem linkę, linka kręci się z obu stron a przed odkręceniem obrotomierz działał poprawnie!
Co mogłem zrobić zle?
pozdrawiam

poldek171 - Pon 15 Kwi, 2013

Witam. Ten o-ring i simmerin można wyciągnąć odzielnie czy są one jakoś z czymś połączone ? Można prosić o jakąś pomoc jak to zrobić żeby niczego nie popsuć :P ?
lomax - Pon 15 Kwi, 2013

poldek171, mówiąc w telegraficznym skrócie robisz to tak:

- odkręcasz linkę obrotomierza
- odkręcasz śrubkę zaznaczoną czerwoną strzałką (odkręcasz śrubokrętem albo lepiej od razu kluczem płaskim, chyba 8, nie pamiętam)
- obracasz cały element zaznaczony na zielono o jakieś 45 stopni do góry (żeby mieć pod spodem miejsce do podłożenia czegoś co zrobi za dźwignię, też może być klucz płaski)
- podkładasz klucz i wypychasz cały element w którym jest simmering. To jest element nr 17 na schemacie. Wyłazi Ci ten element + ślimak obrotomierza a w środku jest simmering.





- wymieniasz simmering, składasz, przykręcasz. Roboty na 10 min <jabol>

poldek171 - Pon 15 Kwi, 2013

lomax dzięki za instrukcję :) Piwko dla Ciebie :) Jak wrócę do domu biorę się za demontaż i jadę kupić simmering i o-ring :)
lomax - Pon 15 Kwi, 2013

Oj tam piwko, wystarczy ;) A za wymianę możesz się śmiało brać, naprawdę prosta sprawa. Tylko jak będziesz podważał i wyciągał ten element 17 to uważaj, bo ktoś wcześniej pisał, że mu się to ułamało :zdziwko: Więc ostrożnie. U mnie wyszło gładko bez problemów :)
jacek - Pon 15 Kwi, 2013

poldek171 napisał/a:
Można prosić o jakąś pomoc jak to zrobić żeby niczego nie popsuć :P ?


żeby nie popsuć to niewolno podważać za to ucho co słuzy za uchwyt.

najlepiej okrecając całość wyciagnać bez podważania

poldek171 - Pon 15 Kwi, 2013

A nie wiesz może jakie wymiary ma ten simmering ? Bo może dało by się kupić taki w sklepie z takimi pierdółkami :)
lomax - Pon 15 Kwi, 2013

Raczej się nie da kupić, podobnie jak z popychaczem - simmering uszczelniający zębatkę zdawczą możesz kupić nieoryginalny ale już do popychacza nie ma. Nie spotkałem się z informacją, żeby ktoś kupował nieoryginalny do linki, ale może nieuważnie czytałem :oczami: Z resztą ten Sokół jest w Lublinie więc nawet za przesyłkę nie zapłacisz ;)

jacek napisał/a:
żeby nie popsuć to niewolno podważać za to ucho co słuzy za uchwyt.

Czyli zagrałem va banque, ale na szczęście nic się nie stało :luka:

poldek171 - Pon 15 Kwi, 2013

Okej będziemy próbować nic nie uszkodzić :P Myślę że w dowolnym sklepie motocyklowym powinno dać radę dokupić ten simmering i o-ring ? :)
KATANA - Pon 15 Kwi, 2013

No i nie zapomnij o dokładnym oczyszczeniu części, oraz gniazda pod o-ring przed montażem. Dla ułatwienia możesz zwilżyć o-ring oliwką, co ułatwi montaż zespołu/ułożenie się o-ringu w gnieździe. Czasami może się zdarzyć że nawet nowy o-ring nie spełni swojej funkcji, pozostanie wtedy dobrać nieco grubszy o-ring (ten zewnętrzny), natomiast wewnętrzny "simer" ze względu na swoją budowę/miejsce osadzenia itd, najpewniej będzie kupić oryginalny, niż próbować z dobieraniem jakiegoś innego.
poldek171 - Pon 15 Kwi, 2013

Okej ;) Dzięki za info :) Dziś rozbiorę to a jutro podjadę po części :) Pozdro

[ Dodano: Wto 16 Kwi, 2013 ]
Dzwoniłem dziś do Serwisu Suzuki w Lublinie i nie mają tego na miejscu... Mają mi ściągnąć to dopiero na piątek- sobotę.. ;/ . Cena 50 zł simmering i o-ring czyli komplet. Kurde nie pośmigam w tym tygodniu a taka ładna pogoda. No ale nic trzeba jakoś wytrzymać ;)

poldek171 - Wto 16 Kwi, 2013

Jednak po dokładnej konstultacji cena takiego zestawu to 68 zł. Oczywiście oryginał :) Trochę dużo ale jak mus to mus :]
claudii - Wto 16 Kwi, 2013

ile za sam simmering?
MARIO - Sob 20 Kwi, 2013

Sam simmering 32 złote.
MARIO - Wto 30 Kwi, 2013

I mam mały problem.
Wcześniej ktoś pytał o podobne zjawisko, ale odpowiedzi nie znalazłem.

Wymieniałem simmering, pomijam fakt, że z włożeniem tego ponownie miałem największy problem.

Niby teraz jest ok, ale obrotomierz nie startuje mi od razu po odpaleniu, tylko muszę przekręcić manetką, tak żeby zaskoczył. Kiedy ją puszczę już chodzi normalnie pokazuje trochę ponad 1tys. obrotów i lekko sobie drga także ok. Natomiast powinien już zaskoczyć przy samym odpaleniu. Co mogłem zrobić nie tak, przy w zasadzie prostej czynności?
Będę wdzięczny za jakieś rady.

lomax - Wto 30 Kwi, 2013

Jeśli obrotomierz działa to znaczy, że wszystko zrobiłeś dobrze. Spróbuj nasmarować linkę (strzykawka+olej) a jeśli nie podziała to pozostaje wymiana (koszt linki 20 zł) ;)
BociekPL - Sro 01 Maj, 2013

nie wiem czy zostałem wprowadzony w błąd ale czy akcesoryjny obrotomierz elektryczny podpina się "+" "-" i do cewki zapłonowej ? chodzi mi o "OBROTOMIERZ Z SERII SMOKE STEPPER MOTOR z możliwością przełączania na 1,2,3,4,5,6,7,8,9 CYLINDRÓW"
WojtekP - Czw 23 Maj, 2013

Witam serdecznie kolegów z forum uprzejmie zwracam się z prośba o pomoc.
Krótka historia:
Skakała mi wskazówka obrotomierza, wyjąłem wymieniłem kondensator który mi odpadł wszystko działało, niestety złe wsadziłem wskazówkę obrotomierza. Dzisiaj gdy chciałem ją poprawić mój obrotomierz całkowicie oszalał.



Oto filmik
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

WojtekP - Sob 25 Maj, 2013

Moj obrotomierz chyba kompletnie szlag trafił, obecnie wogole nie reaguje na wlaczenie zapłony (podniesienie sie wskazówki) cos sie spalilo - nie wiadomo co się spalilo...

Wogole ty jak wyjmowaliscie wskaznik to wyjmowaliscie go razem z igla? bo mi z igla wyszedl zamiast samego lebka, podejrzewam ze tam sie moglo cos popsuc... obecnie szukam obrotomierza elektrycznego do suzuki gs/ badz samego elektornicznego mechanizmu (tj obrotomierz po przejsciach :) )

[ Dodano: Sob 25 Maj, 2013 ]
Zamieszczam zdjęcia mojej płytki (z wyciągniętą cewką)

godofrock90 - Czw 31 Paź, 2013
Temat postu: cieknie z LINKI
Znalazlem w koncu przyczyne zarzyganych kolektorow.
Okazalo sie, ze cieknie mi z linki obrotomierza, z tym, ze nie z mocowania przy glowicy tylko 7cm dalej na zagieciu.

Mocowanie jest szczelne, zarowno przy glowicy i przy puszcze ale cieknie z zewnetrznego pancerza.
Nie smarowalem linki i watpie aby pOprzedni wlasciciel to robil, moto mam od czerwca ale dopiero wczoraj zaczalem jezdzic.

Czy pancerz ma jakies "laczenia", czy idzie od glowicy do puszki w jednym kawalku?

U mnie wyglada to tak, ze jest pancerz glowny a na nim jest jeszcze jakby oslonka i to wlasnie z niej wali olejem...

claudii - Czw 31 Paź, 2013

ja wymieniłam simmering i mam spokój. Stronę wcześniej lomax pisał jak go wymienić.
KATANA - Czw 31 Paź, 2013

Czyli wychodzi z tego że masz uszkodzoną/rozwarstwioną wewnętrzną osłonkę pancerza, i dlatego olej wycieka/poci się z tej dodatkowej osłonki zabezpieczającej/zewnętrznej. W takim przypadku jaki opisujesz trzeba wymienić całą linkę obrotomierza. Linka ta występuje jako jedna całość. Dla pewności/wygody możesz od razu wymienić także o-ring uszczelniający przy śrubie mocującej linkę do głowicy.
godofrock90 - Czw 31 Paź, 2013

Nowa linka juz w drodze. Simmering i oring zamowie z ASO.

Dzieki KATANA na Ciebie zawsze mozna liczyc:)

godofrock90 - Czw 09 Sty, 2014

Uszczelki wymienione :D
Troche roboty bylo ale udalo sie,
U mnie element nr 17 wyglada troszke inaczej niz na fiszkach ale wszystko ladnie pasuje.
Zarowno o ring, simmering jak i sama 'tulejke' napedu potraktowalem smarem molibdenowym, nie wiem czy dobrze ale nie chcialem nic na sucho wciskac, zwlaszcza, ze wsadzenie wszystkiego z powrotem do glowicy nie bylo takie latwe.
Gwint od linki przeczyszczony, 2rowne zwoje przejechane niebieskim klejem do gwintow.

Najwiekszy problem sprawilo wsadzenie nowej linki do napedu w puszce obrotomierza :/ nie wiedziec czemu mimo iz linka nowa, oryginalna nie chciala wejsc do konca, po 3 godzinach zabawy papierem sciernym i przymierzania udalo sie ja wlozyc, choc tez nie do konca ale wszystko ladnie dziala :D

Dolewka leju, rozgrzanie silnika, kolejna dolewka i na chwile po wylaczeniu jest gdzies pomiedzy polowa a FULL, lacznie z dolewek wyszedl niecaly litr.

Jutro przed jazda sprawdze jeszcze raz stan, a po jezdzie zobaczymy czy nic juz sie nie leje

Dolon - Wto 14 Sty, 2014

Witam
Pytanie: gdzie można kupić simmering napędu obrotomierza? Jakiś sklep online.
Odpowiedzi typu u rzeźnika, czy w kolporterze proszę wsadzić sobie w ...!!!
W promieniu 300km nie mam żadnego ASO.

godofrock90 - Wto 14 Sty, 2014

Z tego co wiem, simmering tylko w aso.
O ring mozesz chyba dobrac nieoryginalny

Dolon - Wto 14 Sty, 2014

Z oringiem nie ma problemu, dobiorę. Simmering to już inna para kaloszy, na upatrego można pobiegać po różnych hurtowniach(jak ktoś zna rozmiar) itp, ale podejrzewam, że wymiar jest niestandardowy. Na razie nie będę rozbierał, jak rozbiorę to poszukam, gdzieś po skladach rolniczych. Kolega do swojego ruska, znalazł tam łańcuch "na metry" - w sklepach był problem. Przy okazji, być może ktoś jest w trakcie wymiany uszczelnień, to niech zmierzy: średnicę wałka, średnicę i głębokość gniazda. rozejrzę się, być może trafi się jakaś tańsza, bardziej dostępna alternatywa.
PS - naprawdę nikt nie kupował online? Wysłałem parę zapytań do sklepów i cisza.

godofrock90 - Wto 14 Sty, 2014

Osobiscie to bym nie kombinowal i wzial oryginalny z aso.
Nie jest to fortuna przeciez, a wazne zeby idealnie pasowalo.

Mnie chyba czeka jeszcze wymiana samego napedu obrotka bo powierzchnia tej tulejki jest zarysowana i nawet z nowymi uszczelkami chyba troche puszcza.

Musze dokladnie wdzystko umyc zeby wiedziec na 100%

Dolon - Wto 14 Sty, 2014

Forsa to nie problem - problemem jest dostępność (simmeringa). Nad o-ringiem nie ma się co rozpisywać, tego wszędzie zatrzęsienie. Na razie, na moje zapytania nikt nie raczył odpowiedzieć (chodzi o sklepy i ASO) Jutro podzwonię.
Jak kupię, to tak z czystej ciekawości, poszukam w hurtowniach/składnicach.

Strojak - Sro 11 Mar, 2015

Witam
Odkopuje temat :(
Mam ten sam problem, lecz element nr. 17 jest urwany i nie wiem w jaki sposób można by to wyciągnąć.
Tylko od środka ? Jakieś pomysły ? :(
I czy według Was wystarczy kupić tylko ten element nr 17 czy będzie potrzebny nowy wałek ?

Dorzucam fotki:




_adam_ - Sro 11 Mar, 2015

Spróbuj obrócić ten urwany element pukając młotkiem w jakiś mały przecinak lub śrubokręt . Tam nie ma gwintu więc powinno puścić. Musisz kupić napęd obrotomierza (koszt ok. 35-45 zł).
Przykład

Strojak - Czw 12 Mar, 2015

Niestety ani drgnie
czekam na ten element i chyba trzeba będzie się tam próbować dostać od środka.
Mam tylko nadzieję, że obejdzie się bez większych problemów

Strojak - Sob 14 Mar, 2015

Od środka też nie za wiele zdziałam :(
niema zbytnio dojścia bo wszystko przysłania ten wałeczek od łańcuszka a nie wiem czy się zabierać za jego ściąganie żeby czegoś nie pochszanić :/
Ktoś wcześniej wspominał, że też mu się ten element urwał, był bym wdzięczny jak by dał znać jak sobie z tym poradził :niepewny:


sezrg - Nie 15 Mar, 2015

kolego w czym widzisz problem. sciagasz wałki i masz dojscie potem nowy wkładasz i zakładasz wałki ustawiasz rozrząd i jazda dalej. skąd ten problem robisz?
Sowa80 - Pon 24 Sie, 2015

Witam, jaka może być nagła przyczyna "skakania" wskazówki obrotomierza? Linka nie została uszkodzona w żadnym miejscu.
studi - Pon 24 Sie, 2015

Jeśli sprawdziłeś całą linkę, że nie jest przerwana lub choćby nadpęknięta (pojedyncze włókna) i to nie powoduje jej przyblokowywania, to pozostaje sprawdzić czy jest prawidłowo nasmarowana, czy pancerz nie ma gdzieś zagniecenia, czy nie jest wyrobione któreś z jej zakończeń i źle przekazuje napęd lub czy tłumik w obrotomierzu nie uległ uszkodzeniu.
Sowa80 - Pon 24 Sie, 2015

Dzięki, sprawdzę :)
lukaszgrb - Nie 20 Mar, 2016

Witam!

Mam Gs-a z 1997 roku . Po wymianie linki i żarówek od podświetlenia obrotomierza dodam że dodatkowo dałem troszkę smaru w gniazdo linki obrotomierza a wracając do problemu to po wymianie obrotomierz działa z dużymi opóźnieniami powoli wchodzi na obroty i bardzo powoli wskazówka opada co może być przyczyną ? smar wymyłem spowrotem jest tam czysto . Linka jest nowa , delikatnie na oliwiona oliwką . po odpięciu od oborotmierz linka bez problemowo się kręci ... Czy to może być wina samego obrotomierza ? Czy da się go jakoś naprawić ?? ?

lukaszgrb - Sro 23 Mar, 2016

Ktoś pomoże ?? ?
Chemical - Sro 23 Mar, 2016

Witaj

To co opisujesz wskazuje na obrotomierz . Czasami mam tak jak po prostu linka źle siądzie tona wolnych obrotach obrotomierz zamula ale po dodaniu gazu od 4 k rpm chodzi normalnie .
Możliwe że po przegazowaniu do 10 k rpm zacznie działać , jeżeli nie to spróbuj powtórzyć czynność montowania linki do budzika . Jeżeli to nie przyniesie efektu to diabeł będzie tkwił w tym że mogłeś sprawdzać obrotomierz na sucho tj bez linki np śrubokrętem i mogłeś zakręcić w drugą stronę . Wtedy mógł się uszkodzić mechanizm ze sprężynką w środku . Niestety żeby dostać się do środka obrotomierza trzeba delikatnie poodginać stalową obudowę tarczy tą ze szkiełkiem a to zawsze po złożeniu wygląda już bardzo amatorsko . Tak czy inaczej powodzenia :)

Timur - Sro 16 Lis, 2016

Witam,

czy ktoś się pofatygował i pomierzył może:
o-ring 26451-45000
simmering 09289-05002

Pytam aby uniknąć rozkręcania tego 2 razy.

pzdr

kowal-jr - Sro 29 Mar, 2017

Mam ten sam problem i cieknie mi olej z tego wałka ostatnio myślałem że moto mi się zapaliło bo olej spłyną na rozgrzane kolektory i poszła chmura dymu :przestraszony: ! Teraz poszukuje tego o-ringa i simmeringa o numerach katalogowych podanych wyżej. W mojej okolicy nie ma sklepu który mógłbym zakupić taki simmering. Gdy szukam w internecie to znajduje niemieckie sklepy tylko :( Znowu jechać 200km do stolicy po simmeringa mi się nie uśmiecha i jeszcze możliwe że nie mieli by od ręki. Jestem taką sierotą że nawet nie moge znaleźć najbliższego ASO suzuki :( Czy ktoś mógł by mi podrzucić adres takiego serwisu gdzie będą mieli te części albo najlepiej jakiś sklep internetowy? Dodam że mieszkam pomiędzy Starachowicami a Ostrowcem Świętokrzyskim
Timur - Sro 29 Mar, 2017

Tutaj masz simmering.
Ja tu kupiłem i jest on fabrycznie nowy a sprzedawca porządny- szybka wysyłka.
https://www.olx.pl/oferta...html#380e6b8c3e
Co do o-ringu to go nie wymieniałem ponieważ wymieniłem cały napęd linki obrotomierza i ten, który tam był założony był ok.
Ale podpowiem Ci jeszcze, że mi to nie pomogło ponieważ okazało się, że cieknie z samej linki w miejscu łączenia, kawałek za napędem obrotomierza. Sprawdź dokładnie gdzie jest wyciek.
ASO Ci nie znajdę, ale może ktoś z tamtych rejonów pomoże.

kowal-jr - Pią 31 Mar, 2017

Odłączyłem linkę od tego mechanizmu i nadal wycieka :( czyli smar z linki odpada. Muszę wymienić ten simmering i oring z tego wałka. Kontaktowałem się z tym panem z ogłoszenia ale bez odzewu chyba będę musiał zadzwonić bo może wiadomości email nie czyta
dymny - Czw 06 Lip, 2017

Czy ktoś może potwierdzić, że dobrze kombinuję jak rozpoznać zegary z obrotomierzem elektronicznym od obrotomierza na linkę 2001 - 2002 ? ;) Wydaje mi się, ze różnią się wskazówkami, tzn. ten na linkę ma wskazówki podobne do przedlifta ('89-'00r.)

Elektroniczny ?

Linka ?

BociekPL - Czw 06 Lip, 2017

a to nie jest tak, że ten na linkę jest na linkę z silnika a cyfrowy na kabelek z ... skądś tam ?
dymny - Czw 06 Lip, 2017

BociekPL napisał/a:
a to nie jest tak, że ten na linkę jest na linkę z silnika a cyfrowy na kabelek z ... skądś tam ?

Tak jest, ale chodzi mi o to czy jest prosty sposob, zeby rozpoznac typ licznika na aukcji allegro , olx, ebay... majac tylko zdjecie tarczy :hyhy: :cool:

studi - Pią 07 Lip, 2017

dymny napisał/a:
majac tylko zdjecie tarczy

jeśli stara tarcza to na pewno linka, gorzej z modelami 2001, 2002, bo miały już nową tarczę ale dalej linkę dopiero od 2003 jest elektroniczny, no chyba, że są zdjęcia z boku, dołu to wtedy widać od razu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group