.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Tuning i akcesoria - Obniżenie GS

eve500 - Sob 08 Mar, 2008
Temat postu: Obniżenie GS
Co myślicie o obniżeniu GS??
Mam 164 cm i bardzo krótkie nogi.Co jest małym problemem który mnie denerwuje.
Dosięgam ziemi czubkami palców.Miałam ostatnio nieprzyjemną wywrotkę z tego powodu,
w złym miejscu sobie postawiłam nogę ( w kałuży,prawdę mówiąc no nie była głęboka ) ale te pare cm mi brakło i skończyło sie......
Więc proszę o małą pomoc :)
A może jakieś knify znacie które by mi pomogły :)

Breżniew - Sob 08 Mar, 2008

Są dwie metody które można zastosować razem lub oddzielnie jak kto woli.
Pierwsza , nie wymagająca wydawania kasy to opuszczenie pólek na lagach. w tym celu trzeba poluzować lagi w półkach i wysunąć je do góry o ok 2-3cm jesli jeszcze jest miejsce pod kierownica. Potem zaciskasz półki i to wszystko. watro poluzować tez os koła i śrubę mocujaca górną pólkę do sztycy glowki ramy. jak poluzujesz wszysko to po naciśnięciu na przód lagi powinny wejść wyżej.

Druga metoda to obniżenie tyłu. tu juz niestety musisz wydac kasę , chyba ze masz kogoś kto ci dorobi tzw dog eggs za darmo.
http://fiche.ronayers.com...R_CUSHION_LEVER
Jest to element nr 12. W tym celu trzeba odkręcic oryginalny i zaniesc do zakładu slusarskiego/mechanicznego/itp by dorobiono podobne , tylko o wiekszym rozstawie otworow o 0,5-1 cm. 1cm to podobno ok 3cm obnizenia tylnego zawieszenia więc nie przesadź bo bedzie koło dobijac do błotnika.
Sa do kupienia takie elementy ale kosztują ok 300 pln. wiec warto dorobic samemu za duzo nizsze pieniadze a efekt ten sam.
po tej przeróbce sprawdź naciąg łańcucha.
Jak wykonasz te przerobki , napisz jak wyszło.

pootietang - Sob 08 Mar, 2008

ja tyłem trochę pokręci to tez się obniży, niewiele ale czasem to starczy.
oldjanisz - Sro 21 Sty, 2009
Temat postu: Obniżenie gsa
Witam Wszystkich,
Mam poważny problem ze specyficznym tuningiem gs500f.
Otóż kupiłem w lecie 2008r. praktycznie nowego gsa córce, która jest trochę za niska na ten sprzęt (1,58m) i z ledwością dostaje samymi palcami do gleby.
Sam jeżdżę dużym Burgmanem od kilku lat i razem często sobie pomykamy w dalsze trasy. Mam jednak wrażenie ,że córka zbyt męczy się w mieście.
I tu proste pytanie czy ktoś z Was nie wie jak obniżyć o kilka centymetrów gsa, lub kto to może zrobić?
Bardzo proszę o pomoc :padam:

Leon84 - Sro 21 Sty, 2009

Oj to córcia niziutka :)
Można trochę opuścić przód na lagach (na półkach) , oddać siedzenie do tapicera,który wytnie warstwę pianki dzięki czemu kanapa się trochę obniży.
Zbyt wiele nie da się zrobić.
Można śmigać w butach na koturnach ;)

Dla jednych za nisko dla innych za wysoko :rotfl:

k2 - Sro 21 Sty, 2009

Gdzieś obiło mi się o uszy że się da. Prawdopodobnie było to na Forum Śląskich Motocyklistów. Jakaś dziewczyna sprzedawała GS i w opisie miała napisane że moto jest obniżony i w każdym momencie można powrócić do ustawień fabrycznych. Proponuję zadać pytanie na "tamtym" forum. Może ktoś pomoże.
Leon84 - Sro 21 Sty, 2009

Takie coś znalazłem :

http://cgi.ebay.co.uk/LOW...A1%7C240%3A1318
http://images.google.com/...s%3Dpl%26sa%3DG

Tego typu zestaw musisz gdzieś kupić i lekko obniżyc przodzik na lagach żeby wypoziomować motocykl.

hubertgontarz - Sro 21 Sty, 2009

To jest ten zestaw.
http://www.moto-akcesoria...oducts_id=18300

Nie wiem o ile obniży zawieszenie taki zestaw. Sprzedawca powinien udzielić odpowiedzi na to pytanie.
Mam nadzieję że uda się rozwiązać problem.

st3fan - Sro 21 Sty, 2009

Na pewno się da, bo mam znajomą podobnego wzrostu i ona właśnie obniżała Fkę. Nawet mi utkwiło w pamięci, jak powiedziała, że przez to nie może dźwignąć na centralną stopkę bo środek ciężkości się przesunął. Niestety w szczegółach technicznych nie pomogę, ale jest to najprawdopodobniej ten zestaw o którym pisze Hubert.
-evil- - Czw 22 Sty, 2009

pichan ma obniżoną E z five stars -> jego trza atakować, co prawda on taki kupił ale może wie jak obniżony został
Inku - Czw 22 Sty, 2009

O ile się orientuję to taki zestaw obniżający za ponad 3,5 stówy można zrobić we własnym zakresie. Tzn. te 2 płaskowniki, bo w sumie to wszystko co składa się na zestaw, wyciąć z odpowiedniego materiału u tokarza i koszty są groszowe. Ktoś pisał na ten temat na forum.motocyklistow.pl Tam poszukaj

Wybieranie pianki lepiej zostawić jako ostatni krok, jeżeli wciąż będzie za wysoko.

oldjanisz - Czw 22 Sty, 2009

Dzięki wielkie za porady. :P
Doprawdy wielcy z was ziomale, a takie szybkie reakcje i chęć pomocy to dla mie wielki zaszczyt. Wiedziałem , że mogę polegać na ludkach z tego FORUM :D

pootietang - Nie 25 Sty, 2009

poza lagami. to możesz tez trochę tył skręcić, niewiele obniży się ale powinno wystarczyć ( kumpela ma jakieś 165cm i wystarczyło skręcenie samego tyłu) jeśli to okaże za mało to są zestawy jak wyżej podano.
hubertgontarz - Pią 30 Sty, 2009

Proponuję zajrzeć tutaj, myślę że jest to rozwiązanie problemu obniżania zawieszenia
http://www.motoakcesoria....?ac=201&ci=1115

Tony - Pon 02 Lut, 2009

Tak się składa ze mój gs eFk z 04 wcześniej należał do jakiejś dziewczyny i ona sobie go właśnie obniżyła. Będąc w salonie suzuki jasłowski po zakupie w wymieniałem oponę na nowa i mechanik zapytany o obniżenie powiedział ze za niewielka oplata może mi od razu wymienić ta blaszkę która powoduje obniżenie (zabieg 5 minutowy). Takie blaszki to koszt naprawdę minimalny zwłaszcza ze można je ściągnąć z innego gsa (jakiegoś po dzwonie ale z nie uszkodzonymi tymi częściami tam w serwisie takie mają xD ). Niestety u mnie okazało się ze to kwestia amortyzatora a nie blaszek wiec nici z podwyższenia ale jeśli ktoś chce zamontować takie obniżenie to nie wiem czy jest sens kupować je w sklepie za 400zł...
KADU - Sro 01 Kwi, 2009

Może to Ci pomoże kolego:
http://www.moto-akcesoria...oducts_id=18300

Yarccom - Sro 01 Kwi, 2009

sam czujnik 80 zł
a za 110 masz juz gotowy wkrecany w miejsce bagnetu ;)

Noelle - Sro 19 Maj, 2010

Mam podobny problem.
Mąż przeszukał internet i znalazł coś takiego: TUTAJ
Koszt z wysyłką jednego zestawu do obniżenie to przy kursie 4 zł za E to ok 160 zł Więc nie jest tak źle. Tyle tylko, że tak jak Breżniew pisze można zrobić to taniej dorabiając tego typu element samemu.
Pojawia się jednak problem z określeniem dokładnej stali z jakiej ten element jest wykonany. Za twardy pęknie, za miękki się wygnie. No i w grę wchodzi kwestja czy 4,5 cm nie będzie za dużo i opona nie będzie trzeć o nadkole/błotnik?
Co do wysuwania lagów w półce. Nie jest to ingerencja w geometrię zawieszenia motocykla? Nie będzie miał zwiększonej tendencji do wpadania w shimmy?

pubuss - Sro 19 Maj, 2010

Do obniżania tyłu w GSie służą nie dogg eggs a dog bones.

Model dedykowany do GSa jest sprzedawany przez firmę Lucas za około 65euro, na allegro można kupić taniej trochę lub poszukać u kogoś kto ma ;)

Ta kwestia jest dokładniej opisana w temacie o regulacji tylnego amortyzatora TUTAJ, masz tam zdjęcie fiszki z numerem części.

Ja osobiście kupiłem GSa obniżonego, nie wpadał w szimę, nie pogarszały się jego właściwości jezdne, może bardziej nim bujało przy przyspieszaniu/hamowaniu i siedziało się trochę bardziej jak na krześle, niemniej drastycznych różnic nie było. Mówię tak dlatego, że zakupiłem później części seryjne i jedynym zauważalnym skutkiem był fakt, iż siedzisko poszło zdecydowanie w górę ;)

metalbeast - Sob 22 Maj, 2010

Standardowe dogbones w GSie mają 180mm. żeby obniżyć tył należy wstawić dłuższe. 190cm sprawią,siedzenie siądzie o te właśnie 4cm, za to żeby podwyżyć trzeba dać krótsze z tym że 165mm już nie wejdą bo wahacz oprze się o sprężynę amortyzatora... przerobiłem to niestety.
quiproquo - Czw 07 Paź, 2010

pootietang, co oznacza sformułowanie "skręcić tył"? Mam podobny problem i szukam jakiegoś alternatywnego sposobu do zestawu obniżającego.
metalbeast - Czw 07 Paź, 2010

Musicie dorobić sobie części zwane dogbones. Standardowo rozstaw osi przełożenia wahacza na amortyzator ma 180mm. Zestaw obniżający ma 190mm. Tył idzie w dół o jakieś 5cm.
pubuss - Czw 07 Paź, 2010

Mam taki zestaw na zbyciu jakby co ;)
quiproquo - Czw 07 Paź, 2010

Dzięki :)

A ile byś chciał pubuss za taki zestaw? ;)

pubuss - Czw 07 Paź, 2010

PMkę Ci posłałem ;)
Patti - Pon 20 Cze, 2011

Czy takie obniżenie GS-a nie ma wpływu na jakośc jazdy?
Również poważnie zastanawiam się nad obniżeniem sprzętu, bo ledwo dosięgam czubkami palców do ziemi i jak mam gdzieś wycofać , czy wyjechać z miejsca parkingowego, to jest dramat :(

nikamo - Wto 21 Cze, 2011

z tego co ja slyszalam/czytalam, zmienia sie srodek ciezkosci, nie postawisz juz na centralce, a moze bedzie mega mega ciezko. co do jakosci jazdy nie wiem, ale mysle ze musi cos zmieniac takie obnizenie.. ale niech sie wypowiedza ci, co maja badz mieli obnizonego gsa :)
Tanita - Wto 21 Cze, 2011

Pisałam Ci już Patti, że ja obniżyłam moją Su i NIC się nie zmieniło jeśli chodzi o jazdę. Pamiętać tylko należy, że moto będzie się znajdowało trochę bliżej ziemi o te parę cm. Będziesz musiała wziąć na to poprawkę - jeśli będziesz zjeżdżać z wysokich (czyt: bardzo wysokich) krawężników lub jechać po wertepach, górkach i kamieniach (ale, czy to się tak często zdarza?) - ponieważ można zawadzić centralką. Wystarczy jednak zjechać/wjechać delikatnie i nic się nie dzieje. SPRAWDZONE! Byłam na zlocie w Szklarskiej w ubiegły weekend - były i kamienie i krawężniki i zakręty i strome wjazdy - nie odczułam, że coś się zmieniło, jeśli chodzi o jazdę. Nie masz się czego obawiać, żadnych negatywnych zjawisk, z wyjątkiem może jednego: nie postawię Suzi na centralce (za ciężko), ale nie ma to dla mnie aż tak wielkiego znaczenia, ponieważ przed obniżeniem też jej nie postawiłam :]
A komfort, w tym psychiczny - bezcenny :) Mnie stresowało, gdy musiałam wycofać moto a nie bardzo miałam się czym odepchnąć, tj. brakowało nóg, nie raz poślizgnęła mi się noga i musiałam się bardzo starać, żeby przechylone moto utrzymać, szczególnie, gdy jedna noga się ślizgała a druga w panice szukała ziemi. Do tego stojąc na światłach, mogę swobodnie utrzymać moto nogami, ręce nie muszą już kurczowo trzymać kiery - mogą w tym czasie np. odpoczywać :)

Mogę jeszcze jedno podpowiedzieć: są zestawy obniżające o różną wysokość, najlepiej dobierz zestaw do swoich potrzeb. Ja na początku kupiłam taki, który obniżył moto o 4 cm (wtedy jeszcze nie wiedziałam, że są różne) i okazało się, że to dla mnie za dużo. Zmieniłam na zestaw, który obniżył Su o 2 cm i teraz jest idealnie :D

Patti - Wto 21 Cze, 2011

Dziękuję za odpowiedź dziewczyny. Masz rację Tanita- komfort psychiczny i nie tylko jest bezcenny. Nie dość, że jestem początkująca, to jeszcze nie sięgam nogami do ziemi- świetne połączenie :hyhy: Na każdych światłach przeżywam stres, czy utrzymam moto, nie wspominając już o jego wycofaniu. Z centralnego podnożka i tak nie korzystam, także żadna strata. W zasadzie już podjęłam decyzję, że będę obniżać swoje moto, jestem w trakcie szukania zestawu. Nawet nie wiedziałam, że każdy z zestawów obniża moto na inną wysokość.
artur72 - Sob 02 Lip, 2011

Witajcie.
Ja też obniżyłem. W moim odczuciu moto prowadzi się nieco inaczej. Osobiście czuję się mniej pewnie w zakrętach. Na centralkę też nie postawię. Zastanawiam się, czy nie wrócić do orginału, chociaż ledwie sięgam. Jeszcze trochę potestuje.

Alf/red/ - Sob 02 Lip, 2011

Tanita napisał/a:
ponieważ można zawadzić centralką. [...] nie postawię Suzi na centralce (za ciężko), ale nie ma to dla mnie aż tak wielkiego znaczenia, ponieważ przed obniżeniem też jej nie postawiłam

No to może zdemontować?

Patti - Sob 16 Lip, 2011

Ja właśnie obniżyłam swojego GS-a. Co do jakości jazdy jeszcze nie mogę się wypowiedzieć- dopiero jutro go przetestuję. Póki co tylko się przymierzyłam i w końcu sięgam nogami do ziemi :)
Mam za to inny problem- moto nie stoi teraz na bocznym podnóżku, a na centralnym jest mi strasznie ciężko postawić- jeżeli tak ma to zostać, to jest to dla mnie chyba większy problem niż to że nie sięgałam nogami do ziemi. Czy ktoś z Was miał podobny problem po obniżeniu moto?

MacGyver - Sob 16 Lip, 2011

Chyba pozostaje ci tylko skrócić o parę cm boczną kosę
Patti - Sob 16 Lip, 2011

Też o tym pomyślałam. Gorzej tylko jak okaże się, że obniżone moto kiepsko się prowadzi,a po skróceniu podnóżka, nie będzie już powrotu do stanu poprzedniego. No nic, jutro będę testować.
MacGyver - Nie 17 Lip, 2011

Na całe szczęście taka kosa nie kosztuje dużo i na allegro można ją dostać bez problemu
Patti - Pon 25 Lip, 2011

Nóżke boczną skróciłam. Co do jakości jazdy, to mam wrażenie że zawieszenie trochę gorzej pracuje. W zakrętach szoruje centralką po afalcie, więc chyba będę musiała się jej pozbyć. Poza tym jestem zadowolona z obniżenia (przynajmniej narazie)- w końcu bez stresu mogę stanąc na światłach, czy wycofac moto. ;)
Julita - Wto 22 Lis, 2011

Poczytałam, poczytałam i mój mąż wczoraj obniżył mi mojego gs'a na lagach. Nóżka boczna ok, na centralnej też stoi. Nie testowałam. Czekam na prawko jak mi wydadzą lada dzień. Mam 160cm wzrostu - także całkiem sporo:)
Julita - Wto 06 Gru, 2011

metalbeast napisał/a:
Musicie dorobić sobie części zwane dogbones. Standardowo rozstaw osi przełożenia wahacza na amortyzator ma 180mm. Zestaw obniżający ma 190mm. Tył idzie w dół o jakieś 5cm.


Witam. :) Wczoraj mój mąż obniżył mi mojego GS'a tak, że stoję pewnie na 2 nogach na pełnych stopach - ok. 60mm. W tej chwili mam kontrolę podczas postoju. ;)
Motocykl lata bez problemu. Wszystko działa jak powinno. Jeśli ktoś jest zainteresowany tego typu rozwiązaniem, to mój mąż może wykonać coś takiego. Proszę o kontakt na priv.

Biedronka - Nie 01 Sty, 2012

Julita, ja byłabym zainteresowana, no ale do Słupska to daleko... A mogłabyś podpytać małżonka jak to zmajstrował? To może i ja dam radę :-)
Areckiii - Wto 23 Lip, 2013

Jak ktoś posiada oryginalny zestaw to chętnie odkupię, moto mam obniżone przez poprzednią właścicielkę i jestem pogromcą okolicznych progów zwalniających :(

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group