.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - moto nie chce odpalic :cry:

LooLL - Czw 27 Sty, 2011
Temat postu: moto nie chce odpalic :cry:
Witam.

Dawno temu (bo juz prawie dwa lata) moto mojego brata dzialalo swietnie, aczkolwiek posiadalo jedna wade - w baku byla masa drobnych smieci i takich bzdur, wiec trzeba bylo uwazac aby poziom paliwa nie spadł za nisko gdyz zaciaga wtedy ten lur....
Ostatnia jazda odbyla sie (jak zapewne sie domyslacie) na prawie pustym zbiorniku i moto sie zadlawil :wstyd: . gaznik byl czyszczony ale nie wskrzesiło to maszyny. :(

Że ja bylem za mlody aby motorem sie zajac a braciszek za leniwy aby go naprawic sprzęt przeleżał swoje w piwnicy.

Do tego czasu moja milosc do GS'ki nabrała na sile i postawilem sobie za cel przywrócenie zycia mej ukochanej maszynie.

Teraz zaczynają sie schody:

- moto nie chce odpalić. Gdy wstrzyknę petrol'kę bezpośrednio do cylindra to strzela z rury albo z gaźnika (do woli).

- aku kompletnie siadł więc postanowilem podłączyć maszynę pod kroplówkę (kablami rozruchowymi pod akumulator samochodowy) , ale! moto strasznie słabo kreci! Komprecha w cylindrach jest taka ze aż boli (b. dobra). Odkryłem ze jak wykręcę jedna (dowolną) świece silnik kreci aż miło :)

Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej o budowie tego silnika jak i gaźnika co pozwoliłoby mi podszkolić się w mechanice i uchronić moto od (ewentualnych) awarii.

Sam motor jest w stanie dobrym bo przeleżał w ciepłej dużej piwnicy z małą wilgocią. mam do niego dużo części gdyż kiedyś padł w nim silnik i kupiliśmy drugie całe kompletne moto (po drobnym wypadku) i przeszczepiliśmy silnik. W starym pękł wał... :niepewny:

PS. Ojciec chce sprzedać moto gdzieś w maju... :( jesli uda mi się go samemu naprawić (na czym bardzo mi zależy) to jest szansa i to duża ze moto zostanie ;)

Dziękuje za wszelkie próby i starania :padam:

Emwu96 - Czw 27 Sty, 2011

Nie wiem jak mozna jezdzic z jakims syfem w baku o_O
nie latwiej bylo po prostu to wylac wyczyscic bak i nalac czystej wachy ?

mati89 - Czw 27 Sty, 2011

Po tak długim postoju z tym syfem to trzeba było odrazu brać się za czyszczenie baku, kranika, gaźników, upewnić się, że paliwo wogóle dochodzi, a potem próbować odpalać.
I tak radzę zrobić + wymieniłbym olej przed ruszeniem moto, bo tam pewnie też nie wiadomo co jest.
I sprawdź czy masz odpowiedni poziom elektrolitu w akumulatorze. Pewnie nie.

LooLL - Czw 27 Sty, 2011

"gdyby kózka nie skakała to by nogi nie złamała".... Ale do tego co było kiedyś nie wracamy bo to nieistotne.

Teraz próbujemy naprawić błędy :)

LooLL - Czw 27 Sty, 2011

Bak już dawno wyczyszczony, jak i cała reszta... ale teraz moto stoi bez niego bo próbuje go wskrzesić :)

Aku padło na amen ;) ale tym sie akurat na razie nie przejmuje :)

Na razie chce ożywić GS'ke :zawstydzony: . Jak moto da oznaki życia wtedy zajmę się szczegółami ;)

Olej na chwile przed postojem był cały wymieniany

mati89 - Czw 27 Sty, 2011

I tak powinieneś chyba go wymienić po takim czasie, a napewno sprawdź czy nie czuć w nim benzyny.
Na początek sprawdziłbym czy paliwo wogóle dochodzi do gaźników. Jak tak to przekręć kranik na PRI na 15 sekund, potem np. na RES i próbuj.

LooLL - Czw 27 Sty, 2011

Paliwo do gaźników dopływa, w oleju nie czuć petrolki...
Mechanikę kranika i innych pierdół miałem okazje poznać ;)
Paliwo dochodzi do gaźników ale tak jakby on go nie podaje do cylindrów :( dlatego chciałbym jakaś dokumentacje gaźnika aby poznać jego budowę i słabe punkty ;)

Ishe - Czw 27 Sty, 2011

http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=5429

Polecam opcje szukaj :]
Tutaj masz różne instrukcje na temat GS silnik, elektryka itd. Polecam hainesa ;)

paavo91 - Pią 28 Sty, 2011

Skoro gaźniki czyszczone, paliwo w gaźnikach to czemu by miało nie iść dalej? Może bardziej chodzi o ich regulację.
kempes - Pią 28 Sty, 2011

Iskra jest?
demondemidi - Pią 28 Sty, 2011

po pierwsze primo ultimo sprawdzić elektrykę (iskra, impulsator itp)
po drugie primo ultimo sprawdzić luzy zaworowe i jeśli odbiegają od normy to ustawić
po trzecie primo ultimo wstępna regulacja gaźników (dysza wolnych wkręcona na max i wykręcona o 2.5obr.

i musi zapalić.

LooLL - Pią 28 Sty, 2011

gazniki czyste ale nie wiem czy dokładnie... nie czyscilem dysz.... bo nawet nie wiem gdzie są O.O no i nie wiem nic o ich regulacji wiec byłbym wdzięczny za "instrukcje łopatologiczna" ;)

iskra jest i to b. dobra przebić zadnych nie ma

elektryka sprawna ;)

zawory sprawdze ale nie wiem czego mam szukac.... a tym bardziej jak i co ustawić...

AdamSsS - Pią 28 Sty, 2011

http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=702
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=786
trochę chęci ;)

LooLL - Sro 09 Lut, 2011

Witam po dłuższej przerwie!

moto udało się odpalić!! :rotfl:

niestety - są problemy.
w zasadzie jeden...

moto nie trzyma się obrotów. z resztą "działa" tylko na wolnych obrotach(i to tylko na ssaniu). :zdegustowany:

dzisiaj gdy zostawiłem go na podjeździe włączonego i tak sobie się kręcił po jakimś czasie moto dostało normalnych obrotów i trzymało się ich! reagował nawet na dodanie gazu! (przedtem po dodaniu minimalnej ilości gazu dławił się i gasł...) :/

moto działało chwile świetnie. niestety tylko chwile... przejechałem sie jakies 500m i zgasł... no i trza było go pchać do domu... :znudzony:

czy może być iż przy tak zimnym silniku (bo jakieś 30*C ) nie chce pracować?

kempes - Sro 09 Lut, 2011

Gaźniki wołają o czyszczenie i synchro :P . Możesz też zmienić świece.
LooLL - Sro 09 Lut, 2011

a czy moglbym dostać info jak jakie synchro przeprowadzic?
paavo91 - Sro 09 Lut, 2011

Wyczyść świece i ustaw przerwę na nich. Najlepiej kup nowe jeśli mają swoje lata.
przemek_posp - Sro 09 Lut, 2011

LooLL, poszukaj w serwisówce albo tutaj: http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=702 o synchronizacji gaźników. Generalnie to jest prosta czynność w GS, bo masz tylko 2 gaźniki.
LooLL - Czw 10 Lut, 2011

czy da się jakoś wyregulować ilość paliwa w tych zbiorniczkach w gaźnikach?

ogólnie motor chodzi idealnie gdy zmniejszy się mu światło na wejściu filtra powietrza... :zdziwko:

aaa.... i mam jeszcze jedno małe pytanie. w filtrze powietrza na dole po prawej stronie wychodzi jakaś końcówka... od czego ona jest?!
czy ona przypadkiem nie powinna być pod coś podłączona/ być zatkana?

Kat - Czw 10 Lut, 2011

Twoje pytania wskazują na to że jeszcze trochę się musisz nauczyć o działaniu motocykla :) Jeżeli musisz zatykać filtr powietrza to znaczy że masz za uboga mieszankę, sprawdź kolor świec, pewnie będą jasne. Skład mieszanki na wolnych obrotach ustawiasz dwoma śrubkami pod gaźnikiem. Skład mieszanki w średnim i górnym zakresie obrotów regulujesz podnosząc albo opuszczając iglicę. Żeby to zrobić musisz odkręcić czarne pokrywki na górze gaźnika. Przed ruszaniem gaźnika sprawdź luzy zaworowe, a na koniec zrób synchronizację. W razie jakiś wątpliwości przeczytaj temat o gaźniku, tam jest wszystko, łącznie z rysunkami.
LooLL - Czw 10 Lut, 2011

śmierdzi mi to dużą robotą :] ale się nie zrażam bo dla mnie to czysta przyjemność ;)

regulowałem te śrubki pod gaźnikiem ale jak one mają (mniej więcej) iść?

jak zrobić regulacje wysokich i średnich obrotów (tak troszeczkę dokładniej :) )

zawory są w dobrym stanie. silnik (jak mi się udaje to zrobić) na wysokich obrotach (w zasadzie na każdych) pracuje równiutko i nie słychać żadnych stuków ani (już) strzelania w gaźnik czy też w rure :oczami:

Kat - Czw 10 Lut, 2011

Śrubki od składu mieszanki powinny być wykręcone o ok 3,5-4 obroty. Ale to zależy od stanu silnika. O regulacji znajdziesz wszystko w temacie gaźnikowym, a jak będzie mało to poszukaj książki Rafała Dmowskiego "Gaźniki motocyklowe". Wartość luzu zaworowego w GSie mieści się pomiędzy 0.03 a 0.08mm Tak małych wartości nie da się zbadać na ucho, trzeba odkręcić pokrywę zaworów i sprawdzić szczelinomierzem. Te czynności trzeba robić raz do roku albo co 6 tys km.
LooLL - Czw 10 Lut, 2011

Szczerze powiedziawszy lekko boje się zdejmować tą pokrywę gdyż podobno strasznie na tym uszczelka dostaje w du*e...

a... no i co z tym pierdzielnikiem w filtrze?

Simon88 - Czw 10 Lut, 2011

witam mam pytanie a nie chce nowego tematu zakładać, dzisiaj postanowiłem odpalić moją suzine i podpiąłem aku przekrecam kluczyk kontrolka oleju i luz sie swieca wiec wszystko ok włączam zapłon naciskam starter iii pstryknięcie i gaśnie wszystko... niech ktoś mi poradzi co może być dodam, że jakieś 3 tyg temu odpalałem i było wszystko ok...
LooLL - Czw 10 Lut, 2011

jeśli gasną raz i się włączają po chwili to bardzo proste - sprawdź styki akku i przeczyść je i dokręć porządnie!

jeśli cyka - akku jest za słabe i albo trzeba naładować albo wymienic (podpowiem iż kosztuje to mniej więcej 100zł :zdziwko: )

Simon88 - Pią 11 Lut, 2011

to nie jest takie cykanie tylko pstrykniecie i wtedy gasnie wszystko.
LooLL - Pią 11 Lut, 2011

Brzmi to bardzo jak brudne styki na akumulatorze które nie pozwalają na dostateczny przepływ prądu.

ew... ale w to wątpię siadł regulator napięcia...

radze sprawdzić dobrze jednak czy styki niezaśniedziały ;)

Paulo - Pią 11 Lut, 2011

LooLL napisał/a:

regulowałem te śrubki pod gaźnikiem ale jak one mają (mniej więcej) iść?

No i cały pic polega na tym, że składu mieszanki na wolnych obrotach nie ustawisz 'na ucho / na czuja'. Potrzeba Colortune :)

LooLL napisał/a:

jak zrobić regulacje wysokich i średnich obrotów (tak troszeczkę dokładniej :) )


Tak jak napisał KAT. A jak chcesz precyzyjniej: zdejmujesz bak, odkręcasz pokrywy gaźników z góry (każda zabezpieczona 2 śrubkami). Od tej chwili ostrożnie i delikatnie. Najpierw uważasz na centralnie umieszczone sprężyny. Wyciągasz je - nie bawisz się nimi broń boże w rozciąganie ;) Twoim oczom ukażą się czarne membranki podciśnieniowe oraz mała uszczelka pod kroćcem ssącym. W te uszczelki od razu zaopatrz się nowe, bo w 90% przypadków włożenie starych skończy się lewym powietrzem, też to przerabiałem. Dalej delikatnie wyjmujesz membrankę podciśnieniową wraz z osadzonym po środku plastikiem. W nim jest zaś osadzona iglica - są tam małe elementy więc uważasz żeby nic nie pogubić. Po malutku wyciągasz iglicę - uważasz na kolejność i sposób założenia na niej małych elementów, kółeczka z tworzywa i coś jeszcze tam było :P Patrzysz na samą iglicę - jest na niej 5 nacięć i na jednym z nich metalowy zacisk - mały i raczej delikatnie z nim. To są rowki o których mowa. Patrzysz na iglicę ustawioną ostrym do dołu. Im na wyższym nacięciu jest kółeczko, tym iglica niżej, mniej wypuszcza paliwa z dyszy do mieszanki. Im niżej kółeczko tym wyżej iglica i więcej paliwa zbiera powietrze z dyszy. Jeśli dobrze pamiętam producent ustawia na 2 rowek od góry (uboższa mieszanka) ze względów ekonomicznych.

LooLL napisał/a:

zawory są w dobrym stanie. silnik (jak mi się udaje to zrobić) na wysokich obrotach (w zasadzie na każdych) pracuje równiutko i nie słychać żadnych stuków ani (już) strzelania w gaźnik czy też w rure :oczami:

Mi też tak chodził i obydwa dolotowe były podparte ;) Zatem nie sugeruj się tym. O uszczelkę się nie martw - jeśli będzie silikon tylko na półksiężycach to znaczy że uszczelka była użyta dopiero raz i jak zamkniesz z silikonem na całej powierzchni (od strony pokrywy) i półksięzycach off curz to powinna bez problemu wytrzymać. Jak będzie na całej powierzchni to pokusiłbym się już o wymianę na nową, niestety stówkę kosztuje :) Ale co najmniej na dwa otwarcia (12kkm) można założyć spokój ;)

mati89 - Pią 11 Lut, 2011

Paulo napisał/a:
mała uszczelka pod kroćcem ssącym


A wiesz może czy da się ją dostać gdzieś osobno czy trzeba kupić cały komplet uszczelek? Bo znalazłem tylko komplety.

LooLL - Pią 11 Lut, 2011

Cytat:
Twoim oczom ukażą się czarne membranki podciśnieniowe oraz mała uszczelka pod kroćcem ssącym.


jak wygląda ta uszczelka? rozbierałem gaźniki i chyba nie wiem o czym mowa... o.o

przemek_posp - Pią 11 Lut, 2011

Ta uszczelka to taki mały o-ring.
Numerek 26 na schemacie: http://www.alpha-sports.c...20GS500E/06.htm

Paulo - Pią 11 Lut, 2011

Dokładnie. Da się dostać oddzielnie w dobrym sklepie z uszczelkami.
Ja kupiłem tutaj:

http://www.passerotti.com.pl/

w siedzibie sklepu w Chorzowie. 2 złote za 10 szt jak mnie pamięć nie myli... :)

mati89 - Pią 11 Lut, 2011

Paulo, a pamiętasz może jakiś rozmiar albo numer tego o-ringa? Akurat jestem w Katowicach, to bym sobie jutro podskoczył :)
Paulo - Sob 12 Lut, 2011

O shit, z tym będzie trochę gorzej :P W garażu zostały :) Możesz zostawić mi swój nr na PW to wyślę Ci eskiem jak rano będę w garażu, wybieram się przymierzyć nowe lusterka :D
LooLL - Sob 12 Lut, 2011

:padam: :padam: :padam: :padam: :padam: :padam: :padam: :padam:

wielkie dzięki panowie !! !

a szczególnie Paulo! faktycznie chodziło o te uszczelki!
jak sie okazało nie było ich wcale. na szczęście miałem podobne i wstawiłem i....

i moto działał ale na jeden gar. na dodanie gazu reagował zgaśnięciem.

wymieniłem świece i... DZIAŁAŁ!!!!!!!!!!!

no ale moją baterie szlak trafił i się jazda skończyła. - używałem ogniw z baterii ze starego lapka...

w poniedziałek kupie elektrolit i zaleje nowiuśki akku który mi wczoraj przyszedł :)

trzeba jeszcze wyregulować wolne obroty i bd chodził jak marzenie :]


no i mam jeszcze jedno pytanie... wytłumaczy mi ktoś co może być problemem tegoż iż rozrusznik nie chce kręcić silnikiem przy nawet odrobinie dodania gazu albo przy ssaniu? - i nie mówię tu o baterii z laptopa ale o akku z diesla. :|

kiler - Sob 12 Lut, 2011

Pozwolę sobie zadać jedno pytanko. Wolę się upewnić. :P Mogę do rozruchu "pożyczyć" prądu z akumulatora samochodowego za pomocą kabli rozruchowych? Nie ma do tego jakiś przeciwskazań?
LooLL - Sob 12 Lut, 2011

do rozruchu mozna. oby tylko silnik nie chodził bez akumulatora bo spalisz alternator
a zapalają Ci sie kontrolki? jak tak to popych moto ;d - drugi bieg, ssanie, rozpędź sie z nim kawalek, wskocz na niego i puść sprzęgło

kiler - Sob 12 Lut, 2011

tzn w styczniu go chciałem odpalić i miałem to o czym pisał tmi w innym chyba temacie. Silnik kręcił, ale nie zaskakiwał. Więc teraz spróbuje trochę wzmocnić go energią z zewnątrz. :D Na pych? Jestem zbyt słaby. :rotfl:
LooLL - Sob 12 Lut, 2011

hmm... nie polecam... a nawet szczerze odradzam podlaczania dwóch akku pod moto.
moze brudne swiece, za uboga mieszanka, lub inne czynniki.. najpierw trzeba dojść czemu nie odpala

Paulo - Sob 12 Lut, 2011

Informacyjnie :)

Tutaj:

http://www.passerotti.com.pl/

uszczelka ma 'kryptonim' 4 x 1,6 jakby ktoś chciał zamawiać ;) Pozdro :D

LooLL - Czw 17 Lut, 2011

wiatm ;)

kupilem nowy akumulator i wszystko chodzi bardzo dobrze... ale...

teraz mam tylko jeden problem... calkowity brak paliwa w cylindrach. :(
swiece suche.

:(

gaźnik przeczyszczony na wszystkie mozliwe sposoby. wszystkie uszczelki na miejscach :(

co może być nie tak?:(

po zalaniu cylindrów petrolką normalnie odpala za pierwszym razem ale tylko na chwile ;(

DARO13 - Czw 17 Lut, 2011

odkręciłeś kranik ? ;) może warto dać najpierw na pozycję PRI poczekać ze 2 minuty przełączyć na ON i kręcić ;D
AdamSsS - Czw 17 Lut, 2011

LooLL, Pamiętaj że kranik ma być otwarty pionowo tzw. otwór na śrubokręt ma być ustawiona pionowo .
LooLL - Czw 17 Lut, 2011

motor juz działa! :)

dziękuje wam wszystkim! :) :padam:

okazalo sie ze mial malo benzyny w baku :|

dziwne bo zalalem mu 5 litrów o.o

ale nic :) kupiłem następne 5 i chodzi jak marzenie! trzyma się obrotów, pali na dotyk a na gaz reaguje - BOSKO!!! :)

teraz apel do ciebie droga zimo:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group