|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Mechanika - moto nie chce odpalic :cry:
LooLL - Czw 27 Sty, 2011 Temat postu: moto nie chce odpalic :cry: Witam.
Dawno temu (bo juz prawie dwa lata) moto mojego brata dzialalo swietnie, aczkolwiek posiadalo jedna wade - w baku byla masa drobnych smieci i takich bzdur, wiec trzeba bylo uwazac aby poziom paliwa nie spadł za nisko gdyz zaciaga wtedy ten lur....
Ostatnia jazda odbyla sie (jak zapewne sie domyslacie) na prawie pustym zbiorniku i moto sie zadlawil . gaznik byl czyszczony ale nie wskrzesiło to maszyny.
Że ja bylem za mlody aby motorem sie zajac a braciszek za leniwy aby go naprawic sprzęt przeleżał swoje w piwnicy.
Do tego czasu moja milosc do GS'ki nabrała na sile i postawilem sobie za cel przywrócenie zycia mej ukochanej maszynie.
Teraz zaczynają sie schody:
- moto nie chce odpalić. Gdy wstrzyknę petrol'kę bezpośrednio do cylindra to strzela z rury albo z gaźnika (do woli).
- aku kompletnie siadł więc postanowilem podłączyć maszynę pod kroplówkę (kablami rozruchowymi pod akumulator samochodowy) , ale! moto strasznie słabo kreci! Komprecha w cylindrach jest taka ze aż boli (b. dobra). Odkryłem ze jak wykręcę jedna (dowolną) świece silnik kreci aż miło
Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej o budowie tego silnika jak i gaźnika co pozwoliłoby mi podszkolić się w mechanice i uchronić moto od (ewentualnych) awarii.
Sam motor jest w stanie dobrym bo przeleżał w ciepłej dużej piwnicy z małą wilgocią. mam do niego dużo części gdyż kiedyś padł w nim silnik i kupiliśmy drugie całe kompletne moto (po drobnym wypadku) i przeszczepiliśmy silnik. W starym pękł wał...
PS. Ojciec chce sprzedać moto gdzieś w maju... jesli uda mi się go samemu naprawić (na czym bardzo mi zależy) to jest szansa i to duża ze moto zostanie
Dziękuje za wszelkie próby i starania
Emwu96 - Czw 27 Sty, 2011
Nie wiem jak mozna jezdzic z jakims syfem w baku o_O
nie latwiej bylo po prostu to wylac wyczyscic bak i nalac czystej wachy ?
mati89 - Czw 27 Sty, 2011
Po tak długim postoju z tym syfem to trzeba było odrazu brać się za czyszczenie baku, kranika, gaźników, upewnić się, że paliwo wogóle dochodzi, a potem próbować odpalać.
I tak radzę zrobić + wymieniłbym olej przed ruszeniem moto, bo tam pewnie też nie wiadomo co jest.
I sprawdź czy masz odpowiedni poziom elektrolitu w akumulatorze. Pewnie nie.
LooLL - Czw 27 Sty, 2011
"gdyby kózka nie skakała to by nogi nie złamała".... Ale do tego co było kiedyś nie wracamy bo to nieistotne.
Teraz próbujemy naprawić błędy
LooLL - Czw 27 Sty, 2011
Bak już dawno wyczyszczony, jak i cała reszta... ale teraz moto stoi bez niego bo próbuje go wskrzesić
Aku padło na amen ale tym sie akurat na razie nie przejmuje
Na razie chce ożywić GS'ke . Jak moto da oznaki życia wtedy zajmę się szczegółami
Olej na chwile przed postojem był cały wymieniany
mati89 - Czw 27 Sty, 2011
I tak powinieneś chyba go wymienić po takim czasie, a napewno sprawdź czy nie czuć w nim benzyny.
Na początek sprawdziłbym czy paliwo wogóle dochodzi do gaźników. Jak tak to przekręć kranik na PRI na 15 sekund, potem np. na RES i próbuj.
LooLL - Czw 27 Sty, 2011
Paliwo do gaźników dopływa, w oleju nie czuć petrolki...
Mechanikę kranika i innych pierdół miałem okazje poznać
Paliwo dochodzi do gaźników ale tak jakby on go nie podaje do cylindrów dlatego chciałbym jakaś dokumentacje gaźnika aby poznać jego budowę i słabe punkty
Ishe - Czw 27 Sty, 2011
http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=5429
Polecam opcje szukaj
Tutaj masz różne instrukcje na temat GS silnik, elektryka itd. Polecam hainesa
paavo91 - Pią 28 Sty, 2011
Skoro gaźniki czyszczone, paliwo w gaźnikach to czemu by miało nie iść dalej? Może bardziej chodzi o ich regulację.
kempes - Pią 28 Sty, 2011
Iskra jest?
demondemidi - Pią 28 Sty, 2011
po pierwsze primo ultimo sprawdzić elektrykę (iskra, impulsator itp)
po drugie primo ultimo sprawdzić luzy zaworowe i jeśli odbiegają od normy to ustawić
po trzecie primo ultimo wstępna regulacja gaźników (dysza wolnych wkręcona na max i wykręcona o 2.5obr.
i musi zapalić.
LooLL - Pią 28 Sty, 2011
gazniki czyste ale nie wiem czy dokładnie... nie czyscilem dysz.... bo nawet nie wiem gdzie są O.O no i nie wiem nic o ich regulacji wiec byłbym wdzięczny za "instrukcje łopatologiczna"
iskra jest i to b. dobra przebić zadnych nie ma
elektryka sprawna
zawory sprawdze ale nie wiem czego mam szukac.... a tym bardziej jak i co ustawić...
AdamSsS - Pią 28 Sty, 2011
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=702
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=786
trochę chęci
LooLL - Sro 09 Lut, 2011
Witam po dłuższej przerwie!
moto udało się odpalić!!
niestety - są problemy.
w zasadzie jeden...
moto nie trzyma się obrotów. z resztą "działa" tylko na wolnych obrotach(i to tylko na ssaniu).
dzisiaj gdy zostawiłem go na podjeździe włączonego i tak sobie się kręcił po jakimś czasie moto dostało normalnych obrotów i trzymało się ich! reagował nawet na dodanie gazu! (przedtem po dodaniu minimalnej ilości gazu dławił się i gasł...)
moto działało chwile świetnie. niestety tylko chwile... przejechałem sie jakies 500m i zgasł... no i trza było go pchać do domu...
czy może być iż przy tak zimnym silniku (bo jakieś 30*C ) nie chce pracować?
kempes - Sro 09 Lut, 2011
Gaźniki wołają o czyszczenie i synchro . Możesz też zmienić świece.
LooLL - Sro 09 Lut, 2011
a czy moglbym dostać info jak jakie synchro przeprowadzic?
paavo91 - Sro 09 Lut, 2011
Wyczyść świece i ustaw przerwę na nich. Najlepiej kup nowe jeśli mają swoje lata.
przemek_posp - Sro 09 Lut, 2011
LooLL, poszukaj w serwisówce albo tutaj: http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=702 o synchronizacji gaźników. Generalnie to jest prosta czynność w GS, bo masz tylko 2 gaźniki.
LooLL - Czw 10 Lut, 2011
czy da się jakoś wyregulować ilość paliwa w tych zbiorniczkach w gaźnikach?
ogólnie motor chodzi idealnie gdy zmniejszy się mu światło na wejściu filtra powietrza...
aaa.... i mam jeszcze jedno małe pytanie. w filtrze powietrza na dole po prawej stronie wychodzi jakaś końcówka... od czego ona jest?!
czy ona przypadkiem nie powinna być pod coś podłączona/ być zatkana?
Kat - Czw 10 Lut, 2011
Twoje pytania wskazują na to że jeszcze trochę się musisz nauczyć o działaniu motocykla Jeżeli musisz zatykać filtr powietrza to znaczy że masz za uboga mieszankę, sprawdź kolor świec, pewnie będą jasne. Skład mieszanki na wolnych obrotach ustawiasz dwoma śrubkami pod gaźnikiem. Skład mieszanki w średnim i górnym zakresie obrotów regulujesz podnosząc albo opuszczając iglicę. Żeby to zrobić musisz odkręcić czarne pokrywki na górze gaźnika. Przed ruszaniem gaźnika sprawdź luzy zaworowe, a na koniec zrób synchronizację. W razie jakiś wątpliwości przeczytaj temat o gaźniku, tam jest wszystko, łącznie z rysunkami.
LooLL - Czw 10 Lut, 2011
śmierdzi mi to dużą robotą ale się nie zrażam bo dla mnie to czysta przyjemność
regulowałem te śrubki pod gaźnikiem ale jak one mają (mniej więcej) iść?
jak zrobić regulacje wysokich i średnich obrotów (tak troszeczkę dokładniej )
zawory są w dobrym stanie. silnik (jak mi się udaje to zrobić) na wysokich obrotach (w zasadzie na każdych) pracuje równiutko i nie słychać żadnych stuków ani (już) strzelania w gaźnik czy też w rure
Kat - Czw 10 Lut, 2011
Śrubki od składu mieszanki powinny być wykręcone o ok 3,5-4 obroty. Ale to zależy od stanu silnika. O regulacji znajdziesz wszystko w temacie gaźnikowym, a jak będzie mało to poszukaj książki Rafała Dmowskiego "Gaźniki motocyklowe". Wartość luzu zaworowego w GSie mieści się pomiędzy 0.03 a 0.08mm Tak małych wartości nie da się zbadać na ucho, trzeba odkręcić pokrywę zaworów i sprawdzić szczelinomierzem. Te czynności trzeba robić raz do roku albo co 6 tys km.
LooLL - Czw 10 Lut, 2011
Szczerze powiedziawszy lekko boje się zdejmować tą pokrywę gdyż podobno strasznie na tym uszczelka dostaje w du*e...
a... no i co z tym pierdzielnikiem w filtrze?
Simon88 - Czw 10 Lut, 2011
witam mam pytanie a nie chce nowego tematu zakładać, dzisiaj postanowiłem odpalić moją suzine i podpiąłem aku przekrecam kluczyk kontrolka oleju i luz sie swieca wiec wszystko ok włączam zapłon naciskam starter iii pstryknięcie i gaśnie wszystko... niech ktoś mi poradzi co może być dodam, że jakieś 3 tyg temu odpalałem i było wszystko ok...
LooLL - Czw 10 Lut, 2011
jeśli gasną raz i się włączają po chwili to bardzo proste - sprawdź styki akku i przeczyść je i dokręć porządnie!
jeśli cyka - akku jest za słabe i albo trzeba naładować albo wymienic (podpowiem iż kosztuje to mniej więcej 100zł )
Simon88 - Pią 11 Lut, 2011
to nie jest takie cykanie tylko pstrykniecie i wtedy gasnie wszystko.
LooLL - Pią 11 Lut, 2011
Brzmi to bardzo jak brudne styki na akumulatorze które nie pozwalają na dostateczny przepływ prądu.
ew... ale w to wątpię siadł regulator napięcia...
radze sprawdzić dobrze jednak czy styki niezaśniedziały
Paulo - Pią 11 Lut, 2011
LooLL napisał/a: |
regulowałem te śrubki pod gaźnikiem ale jak one mają (mniej więcej) iść?
|
No i cały pic polega na tym, że składu mieszanki na wolnych obrotach nie ustawisz 'na ucho / na czuja'. Potrzeba Colortune
LooLL napisał/a: |
jak zrobić regulacje wysokich i średnich obrotów (tak troszeczkę dokładniej )
|
Tak jak napisał KAT. A jak chcesz precyzyjniej: zdejmujesz bak, odkręcasz pokrywy gaźników z góry (każda zabezpieczona 2 śrubkami). Od tej chwili ostrożnie i delikatnie. Najpierw uważasz na centralnie umieszczone sprężyny. Wyciągasz je - nie bawisz się nimi broń boże w rozciąganie Twoim oczom ukażą się czarne membranki podciśnieniowe oraz mała uszczelka pod kroćcem ssącym. W te uszczelki od razu zaopatrz się nowe, bo w 90% przypadków włożenie starych skończy się lewym powietrzem, też to przerabiałem. Dalej delikatnie wyjmujesz membrankę podciśnieniową wraz z osadzonym po środku plastikiem. W nim jest zaś osadzona iglica - są tam małe elementy więc uważasz żeby nic nie pogubić. Po malutku wyciągasz iglicę - uważasz na kolejność i sposób założenia na niej małych elementów, kółeczka z tworzywa i coś jeszcze tam było Patrzysz na samą iglicę - jest na niej 5 nacięć i na jednym z nich metalowy zacisk - mały i raczej delikatnie z nim. To są rowki o których mowa. Patrzysz na iglicę ustawioną ostrym do dołu. Im na wyższym nacięciu jest kółeczko, tym iglica niżej, mniej wypuszcza paliwa z dyszy do mieszanki. Im niżej kółeczko tym wyżej iglica i więcej paliwa zbiera powietrze z dyszy. Jeśli dobrze pamiętam producent ustawia na 2 rowek od góry (uboższa mieszanka) ze względów ekonomicznych.
LooLL napisał/a: |
zawory są w dobrym stanie. silnik (jak mi się udaje to zrobić) na wysokich obrotach (w zasadzie na każdych) pracuje równiutko i nie słychać żadnych stuków ani (już) strzelania w gaźnik czy też w rure |
Mi też tak chodził i obydwa dolotowe były podparte Zatem nie sugeruj się tym. O uszczelkę się nie martw - jeśli będzie silikon tylko na półksiężycach to znaczy że uszczelka była użyta dopiero raz i jak zamkniesz z silikonem na całej powierzchni (od strony pokrywy) i półksięzycach off curz to powinna bez problemu wytrzymać. Jak będzie na całej powierzchni to pokusiłbym się już o wymianę na nową, niestety stówkę kosztuje Ale co najmniej na dwa otwarcia (12kkm) można założyć spokój
mati89 - Pią 11 Lut, 2011
Paulo napisał/a: | mała uszczelka pod kroćcem ssącym |
A wiesz może czy da się ją dostać gdzieś osobno czy trzeba kupić cały komplet uszczelek? Bo znalazłem tylko komplety.
LooLL - Pią 11 Lut, 2011
Cytat: | Twoim oczom ukażą się czarne membranki podciśnieniowe oraz mała uszczelka pod kroćcem ssącym. |
jak wygląda ta uszczelka? rozbierałem gaźniki i chyba nie wiem o czym mowa... o.o
przemek_posp - Pią 11 Lut, 2011
Ta uszczelka to taki mały o-ring.
Numerek 26 na schemacie: http://www.alpha-sports.c...20GS500E/06.htm
Paulo - Pią 11 Lut, 2011
Dokładnie. Da się dostać oddzielnie w dobrym sklepie z uszczelkami.
Ja kupiłem tutaj:
http://www.passerotti.com.pl/
w siedzibie sklepu w Chorzowie. 2 złote za 10 szt jak mnie pamięć nie myli...
mati89 - Pią 11 Lut, 2011
Paulo, a pamiętasz może jakiś rozmiar albo numer tego o-ringa? Akurat jestem w Katowicach, to bym sobie jutro podskoczył
Paulo - Sob 12 Lut, 2011
O shit, z tym będzie trochę gorzej W garażu zostały Możesz zostawić mi swój nr na PW to wyślę Ci eskiem jak rano będę w garażu, wybieram się przymierzyć nowe lusterka
LooLL - Sob 12 Lut, 2011
wielkie dzięki panowie !
a szczególnie Paulo! faktycznie chodziło o te uszczelki!
jak sie okazało nie było ich wcale. na szczęście miałem podobne i wstawiłem i....
i moto działał ale na jeden gar. na dodanie gazu reagował zgaśnięciem.
wymieniłem świece i... DZIAŁAŁ!!!!!!!!!!!
no ale moją baterie szlak trafił i się jazda skończyła. - używałem ogniw z baterii ze starego lapka...
w poniedziałek kupie elektrolit i zaleje nowiuśki akku który mi wczoraj przyszedł
trzeba jeszcze wyregulować wolne obroty i bd chodził jak marzenie
no i mam jeszcze jedno pytanie... wytłumaczy mi ktoś co może być problemem tegoż iż rozrusznik nie chce kręcić silnikiem przy nawet odrobinie dodania gazu albo przy ssaniu? - i nie mówię tu o baterii z laptopa ale o akku z diesla.
kiler - Sob 12 Lut, 2011
Pozwolę sobie zadać jedno pytanko. Wolę się upewnić. Mogę do rozruchu "pożyczyć" prądu z akumulatora samochodowego za pomocą kabli rozruchowych? Nie ma do tego jakiś przeciwskazań?
LooLL - Sob 12 Lut, 2011
do rozruchu mozna. oby tylko silnik nie chodził bez akumulatora bo spalisz alternator
a zapalają Ci sie kontrolki? jak tak to popych moto - drugi bieg, ssanie, rozpędź sie z nim kawalek, wskocz na niego i puść sprzęgło
kiler - Sob 12 Lut, 2011
tzn w styczniu go chciałem odpalić i miałem to o czym pisał tmi w innym chyba temacie. Silnik kręcił, ale nie zaskakiwał. Więc teraz spróbuje trochę wzmocnić go energią z zewnątrz. Na pych? Jestem zbyt słaby.
LooLL - Sob 12 Lut, 2011
hmm... nie polecam... a nawet szczerze odradzam podlaczania dwóch akku pod moto.
moze brudne swiece, za uboga mieszanka, lub inne czynniki.. najpierw trzeba dojść czemu nie odpala
Paulo - Sob 12 Lut, 2011
Informacyjnie
Tutaj:
http://www.passerotti.com.pl/
uszczelka ma 'kryptonim' 4 x 1,6 jakby ktoś chciał zamawiać Pozdro
LooLL - Czw 17 Lut, 2011
wiatm
kupilem nowy akumulator i wszystko chodzi bardzo dobrze... ale...
teraz mam tylko jeden problem... calkowity brak paliwa w cylindrach.
swiece suche.
gaźnik przeczyszczony na wszystkie mozliwe sposoby. wszystkie uszczelki na miejscach
co może być nie tak?:(
po zalaniu cylindrów petrolką normalnie odpala za pierwszym razem ale tylko na chwile
DARO13 - Czw 17 Lut, 2011
odkręciłeś kranik ? może warto dać najpierw na pozycję PRI poczekać ze 2 minuty przełączyć na ON i kręcić
AdamSsS - Czw 17 Lut, 2011
LooLL, Pamiętaj że kranik ma być otwarty pionowo tzw. otwór na śrubokręt ma być ustawiona pionowo .
LooLL - Czw 17 Lut, 2011
motor juz działa!
dziękuje wam wszystkim!
okazalo sie ze mial malo benzyny w baku
dziwne bo zalalem mu 5 litrów o.o
ale nic kupiłem następne 5 i chodzi jak marzenie! trzyma się obrotów, pali na dotyk a na gaz reaguje - BOSKO!!!
teraz apel do ciebie droga zimo:
|
|